Transfertråden Vol. 38 (Vintervinduet 24/25)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Re: Transfertråden Vol. 38 (Vintervinduet 24/25)

Indlæg af Jakobsen » 8. maj 2025, 08:30

Kasper skrev:
8. maj 2025, 08:27
baresi skrev:
8. maj 2025, 08:18
Kasper skrev:
7. maj 2025, 21:03
Uanset om vi bliver eller ej, så ser jeg positivt på at vi skal sige farvel til flere.
Truppen er trimmet inden der skal ryddes yderligere op og vi står med langt færre dyre drenge end vi gjorde sidst vi lå med røven i vandskorpen.
en del af de dyre drenge havde nok været billigere at beholde. Det er ikke sådan at regnskabet ligefrem shiner af omkostningsbesparelse, omkostninger er bare lagt et andet sted i organisationen.
Jeg havde til enhver tid beholdt en ahlman, thelander, bakiz & hentet dalsgaard hjem. Om så jeg skulle døje med at ahlmann skulle restituere engang imellem eller thelander for den sags skyld, så havde de givet en bund af troværdighed og optimisme på at man bedre kunne overleve.
og at sige farvel til flere er såmænd fint, men hvis det er det samme ligegyldige man henter ind igen, ja så er man dømt til at spille i divisionen frem for superligaen.
De samlede personaleomkostninger er faldet fra 66 til 63 millioner fra 23 til 24 regnskabet.
Jeg forventer at det falder yderligere i 25 regnskabet.

Vi har været mindre heldige på transfersiden ind,men jeg synes stadigvæk at mange af dem vi har sagt farvel til unden sse22 er helt på sin plads.
Der er desuden blevet solgt for en del penge og det synes jeg er flot.
Enig. Selvom der uden tvivl også var mange ting galt omkring holdet og på de højere lag så ændrer det ikke på, at spillere som Lucas Andersen, Rasmus Thelander, Iver Fossum, Louka Prip, Pedro, Bakiz mfl. alle svigtede os godt og grundigt da det galdt.
SSE22 Indexet

Skrid ad helvedes til 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Få en chance for at bevise de kan rette op på tingene

Gamling
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Indlæg af Gamling » 8. maj 2025, 08:39

Og alle de penge vi har sparet ved at bruge discountspillere har vi investeret i løn til alskens specialtrænere. Så det hjælper lige fedt økonomisk.
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Gamling
Superliga
Superliga

Indlæg af Gamling » 8. maj 2025, 08:39

Og alle de penge vi har sparet ved at bruge discountspillere har vi investeret i løn til alskens specialtrænere. Så det hjælper lige fedt økonomisk.
Gamling
"Ib Simonsen forever"

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 8. maj 2025, 08:55

Kasper skrev:
baresi skrev:
Kasper skrev:
Uanset om vi bliver eller ej, så ser jeg positivt på at vi skal sige farvel til flere.
Truppen er trimmet inden der skal ryddes yderligere op og vi står med langt færre dyre drenge end vi gjorde sidst vi lå med røven i vandskorpen.
en del af de dyre drenge havde nok været billigere at beholde. Det er ikke sådan at regnskabet ligefrem shiner af omkostningsbesparelse, omkostninger er bare lagt et andet sted i organisationen.
Jeg havde til enhver tid beholdt en ahlman, thelander, bakiz & hentet dalsgaard hjem. Om så jeg skulle døje med at ahlmann skulle restituere engang imellem eller thelander for den sags skyld, så havde de givet en bund af troværdighed og optimisme på at man bedre kunne overleve.
og at sige farvel til flere er såmænd fint, men hvis det er det samme ligegyldige man henter ind igen, ja så er man dømt til at spille i divisionen frem for superligaen.
De samlede personaleomkostninger er faldet fra 66 til 63 millioner fra 23 til 24 regnskabet.

Vi har været mindre heldige på transfersiden ind,men jeg synes stadigvæk at mange af dem vi har sagt farvel til unden sse22 er helt på sin plads.
helt enig i transfers ud, det er en god start. Synes ikke man har været mindre heldige på ind siden, det er tæt på elendigt det man har lavet på indsiden.
ISoleret set er jeg enig i at det er godt der bliver ryddet op i omkostninger men man skal altid passe på med at sammenligne tal direkte, man skal mere kigge på sammenligninger og finde ud af hvad der ligger bag tallene, og jeg vil stadig mene at det kan være for dyrt købt at man fjernede nogle dyre lønomkostninger i dette år, overlevelse havde været klart klart billigere. Men nu har jeg kort leget med ændringen fra 2023 til 2024
2023 2024
omsætning 81800 75100
lønomk 66900 63300

Omsætning faldet 8% men lønomk kun faldet 5% = større omsætningsfald end lønomk
i 2023 fylder lønomk hele 82% af omsætning - dette tal er grotesk ringe i enhver drevet virksomhed og man får kun sine lønomkostninger 1,22 gange igen ift. omsætning
i 2024 fylder lønomkostninger 84-85% af omsætningen, værre end i 2023 og man får KUN lønomkostningen 1,18 gange igen ift. omsætningen
De tal alene indikerer klart at en nedrykning igen bliver en katastrofe, og at det havde været billigere at beholde lidt højere løn i 1 år mod at sikre overlevelse. Så er det naturligvis min tese at det havde sikret overlevelse hvilket man ikke kan vide, men thelander, bakiz, ahlmann, dalsgaard ville for mig alt andet lige står stærkere end Diakhete, bruus, marc n, jimenez, jasson osv. osv. osv.
man har med andre ord intet fået ud af besparelsen i lønomk, for værdien af de omkostninger man har er klart forringet i 2024

Optimistens arving
Lilleput
Lilleput

Indlæg af Optimistens arving » 8. maj 2025, 10:55

Baresi rammer hovedet på sømmet. De opnåede besparelser er meget beskedne og står slet ikke mål med den kvalitet som vi har mistet. SSE bruger enormt mange penge på ingenting.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 8. maj 2025, 11:32

SSE22 bruger penge (de siges ikke at have) på FODBOLDFAGLIGHED frem for spillere. Dét er tydeligvis vejen frem, for med FODBOLDFAGLIGHED kan man spinde guld af rustent jern.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Jakobsen » 8. maj 2025, 12:10

R Rosenberg skrev:
8. maj 2025, 11:32
SSE22 bruger penge (de siges ikke at have) på FODBOLDFAGLIGHED frem for spillere. Dét er tydeligvis vejen frem, for med FODBOLDFAGLIGHED kan man spinde guld af rustent jern.
Altså jeg er nu ikke i tvivl om at AaB har været bagud, hvad angår scouting, specialtrænere osv. Der er jeg egentlig sikker på at SSE har analyseret rigtigt. Der var jo også en grund til klubben for få år siden var ved at ryge ud af de bedste U-rækker.
Dog kan man så spørge sig selv om de har allokeret uforholdsvist meget til det, men fodboldfaglighed er en forudsætning for vi kan få Max ud af vores spillere og udvikle gode nok spillere selv.
SSE22 Indexet

Skrid ad helvedes til 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Få en chance for at bevise de kan rette op på tingene

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 8. maj 2025, 13:02

Jakobsen skrev:
8. maj 2025, 12:10
R Rosenberg skrev:
Altså jeg er nu ikke i tvivl om at AaB har været bagud, hvad angår scouting, specialtrænere osv. Der er jeg egentlig sikker på at SSE har analyseret rigtigt. Der var jo også en grund til klubben for få år siden var ved at ryge ud af de bedste U-rækker.
Dog kan man så spørge sig selv om de har allokeret uforholdsvist meget til det, men fodboldfaglighed er en forudsætning for vi kan få Max ud af vores spillere og udvikle gode nok spillere selv.
Det kommer da så sandelig an på, om de er fodboldfaglige nok.
Altså, jeg mener, at det nok havde været bedre at allokere midler til en rutineret midtbanespiller end Jack Cassidy og en eller anden random person i staben.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Jakobsen » 8. maj 2025, 13:13

R Rosenberg skrev:
8. maj 2025, 13:02
Jakobsen skrev:
R Rosenberg skrev:
Det kommer da så sandelig an på, om de er fodboldfaglige nok.
Altså, jeg mener, at det nok havde været bedre at allokere midler til en rutineret midtbanespiller end Jack Cassidy og en eller anden random person i staben.
Det er jo sådan set også det jeg skriver, at det kan være man har allokeret for meget.
Jack Cassidy er sikker en udemærket træner (eller rettere - jeg har absolut intet belæg for at sige om han er dårlig, gennemsnitlig eller god), men kunne da sagtens som du siger at man skulle have udbygget den sektor lidt langsommere og vi havde fået en ekstra kvalitetsspiller.
SSE22 Indexet

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 8. maj 2025, 13:35

baresi skrev:
8. maj 2025, 08:55
Kasper skrev:
baresi skrev:
Kasper skrev:

helt enig i transfers ud, det er en god start. Synes ikke man har været mindre heldige på ind siden, det er tæt på elendigt det man har lavet på indsiden.
ISoleret set er jeg enig i at det er godt der bliver ryddet op i omkostninger men man skal altid passe på med at sammenligne tal direkte, man skal mere kigge på sammenligninger og finde ud af hvad der ligger bag tallene, og jeg vil stadig mene at det kan være for dyrt købt at man fjernede nogle dyre lønomkostninger i dette år, overlevelse havde været klart klart billigere. Men nu har jeg kort leget med ændringen fra 2023 til 2024
2023 2024
omsætning 81800 75100
lønomk 66900 63300

Omsætning faldet 8% men lønomk kun faldet 5% = større omsætningsfald end lønomk
i 2023 fylder lønomk hele 82% af omsætning - dette tal er grotesk ringe i enhver drevet virksomhed og man får kun sine lønomkostninger 1,22 gange igen ift. omsætning
i 2024 fylder lønomkostninger 84-85% af omsætningen, værre end i 2023 og man får KUN lønomkostningen 1,18 gange igen ift. omsætningen
De tal alene indikerer klart at en nedrykning igen bliver en katastrofe, og at det havde været billigere at beholde lidt højere løn i 1 år mod at sikre overlevelse. Så er det naturligvis min tese at det havde sikret overlevelse hvilket man ikke kan vide, men thelander, bakiz, ahlmann, dalsgaard ville for mig alt andet lige står stærkere end Diakhete, bruus, marc n, jimenez, jasson osv. osv. osv.
man har med andre ord intet fået ud af besparelsen i lønomk, for værdien af de omkostninger man har er klart forringet i 2024
Vi var allerede rykket ud, hvis Thelander og Ahlmann skulle spille.
Bakiz var en kæmpe fiasko i AaB. Del af nedrykningen og var ikke en profil i 1. Division.
Dalsgaard... jeg magter ikke blive ved med at diskutere noget der ligger så fjernt tilbage.

Jeg tror på, at AaB står et okay sted i sommerens vindue ifht hvor vi stod sidste gang vi endte under stregen.

Og jeg er selvfølgelig enig med dig i at klubben har fejlet på ind siden. Der er alt for mange spillere der ikke har niveau.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 9. maj 2025, 14:23

Jakobsen skrev:
R Rosenberg skrev:
Lige præcis her har AaB opgraderet og udvidet staben. Bare ved målmandstrænere... 2,5 fast ansatte, hvilket også kan ses på så mange gode målmænd AaB er ved at udvikle på diverse landshold. Og hvor mange der har været i superligaen igennem de sidste par år som har været forbi AaB.
Og tør godt sætte penge at indenfor de næste par år, så kommer der også special trænere på de andre kæder - eks. angriber og forsvar.

Dampbarn
Junior
Junior

Indlæg af Dampbarn » 9. maj 2025, 22:26

Man skal ud at finde spillere til næste sæson, som er god nok til 1. division, men også gode nok til at tage turen op.
SSE22 eller hvem der nu skal stå for spiller køb næste sæson, skal se på hvordan vi har gjort det de sidste 4-5 år, og så prøve at gøre det modsatte.
De skal ikke gøre som før SSE22 hvor man overbetalte spillere der ikke er gode nok, eller præsterede efter deres løn.,
eller som under SSE22, hvor man hele tiden henter spillere der ikke er gode nok til superligaen.
Hvis ikke der kommer en sport direktør der forstår den danske liga, og kan finde de rette spillere, så er det bedre ikke at hente nogle og bruge unge talenter. Man ender med samme resultat, men har bare sparet flere penge.
Og denne gang skal man så bruge 1. Division til at bygge noget op, i stedet for at ændre alt efter en oprykning.
AaB er en af de få oprykkere, som efter deres oprykning skilte sig af med den lille kvalitet de havde og gjorde holdet svagere.
Det er sjældent set, og ikke nogen stor overraskelse, at det ikke virkede...
SSE = IAO....... Det lyder flot, men er et luftkastel...

Gamling
Superliga
Superliga

Indlæg af Gamling » 10. maj 2025, 09:28

Det lyder da også utroligt gangbart at bruge endnu flere penge på specialtrænere og dermed mindre på truppen. Så får vi en unik position som klubben med flest trænere i 2 eller 3 division og er sikre på at de unge hurtigt smutter til højere placerede klubber.
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar

Indlæg af Kasper » 10. maj 2025, 15:28

Gamling skrev:
10. maj 2025, 09:28
Det lyder da også utroligt gangbart at bruge endnu flere penge på specialtrænere og dermed mindre på truppen. Så får vi en unik position som klubben med flest trænere i 2 eller 3 division og er sikre på at de unge hurtigt smutter til højere placerede klubber.
Selvfølgelig skal der være en lang række special trænere. Især når et af målene for klubben er at kunne udvikle topspillere fra egne rækker.

Komplet håbløst af dig og fable om 2. og 3. Division. Det er simpelthen for useriøst.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 10. maj 2025, 18:11

Kasper skrev:
10. maj 2025, 15:28
Gamling skrev:
Selvfølgelig skal der være en lang række special trænere. Især når et af målene for klubben er at kunne udvikle topspillere fra egne rækker.

Komplet håbløst af dig og fable om 2. og 3. Division. Det er simpelthen for useriøst.
Tjo, men pilen peger mest af alt i retning af divisionsfodbold. Jeg kan ikke se, hvorfra der skulle manifestere sig et sportsligt niveau blot som det, der prægede tiden fra 2014 til 2023. Og som var utilfredsstillende, når man påtænker klubbens forrygende udgangspunkt i 2014.

Der er ganske rigtigt al mulig grund til at række fokus mod AaBs elendige talentudvikling - som i øvrigt heller ikke var noget at råbe hurra for allerede inden 2014, men mesterskabet skabte beklageligvis et grundlag for endnu større forsømmelse af det i forvejen forsømte. Det lider klubben utvivlsomt meget under i dag, og på det punkt vil der ganske rigtigt gå nogle år, før man ville kunne se resultater.

MEN: En klub uden nutid er en klub uden fremtid. Og AaB er altså ikke først og fremmest en ungdomsklub, hvorfor man pinedød er nødt til at fokusere på hér og nu, hvis der skal noget at fokusere på om 3-4 år.

DenSataniskeHest
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Frank

Indlæg af DenSataniskeHest » 10. maj 2025, 18:23

Kasper skrev:
10. maj 2025, 15:28
Gamling skrev:

Rykker man ned skal der spares på sports budgettet og så tror jeg ikke på kan bare rykket op igen sådan lige og det kan hurtigt gå meget galt. Se bare Esbjerg.. Rykker man ned og der ikke kommer flere penge ind så bliver det vi kan håbe på at være Vejle. En klub der har nogle år i superligaen hist og pist men ellers hygger sig i top 5 i 1 div..

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar

Indlæg af Kasper » 10. maj 2025, 19:14

Mener I seriøst at AaB kommer til at vende i 2. og 3. Division?

DenSataniskeHest
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Frank

Indlæg af DenSataniskeHest » 10. maj 2025, 19:33

Kasper skrev:
10. maj 2025, 19:14
3 div nej.. 2 div tror jeg heller ikke. Men jeg vil omvendt ikke sige det er umuligt at lave en Esbjerg..

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar

Indlæg af Kasper » 10. maj 2025, 19:57

DenSataniskeHest skrev:
10. maj 2025, 19:33
Kasper skrev:
3 div nej.. 2 div tror jeg heller ikke. Men jeg vil omvendt ikke sige det er umuligt at lave en Esbjerg..
Jeg kan ikke sætte mig ind hvordan du kan sammenligne det nuværende AaB med hvad der foregik i Esbjerg.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 10. maj 2025, 21:34

Kasper skrev:
10. maj 2025, 19:57
DenSataniskeHest skrev:
10. maj 2025, 19:33
Kasper skrev:
Jeg kan ikke sætte mig ind hvordan du kan sammenligne det nuværende AaB med hvad der foregik i Esbjerg.
Hvorfor ikke?
Ædruelighedens stemme

Låst