Jeg er nok en af de få, men jeg kan faktisk godt li' Gow, specielt på den måde han snakker om AaB på ... det her med at det for spillerne er et privilegium at spille for klubben osv. Så er der selvfølgelig kvaliteten er de spillere der er hentet til klubben, som jeg tror de fleste af os er enige i.FIDEL skrev: ↑14. maj 2025, 12:08Ja, hvis de fortsætter, som nu, med at undervurdere niveauet i dansk fodbold samt betydningen af nok lederskab og KVALITET i en trup, så kan det helt sikkert godt gå HELT HELT GALT.Optimistens arving skrev: ↑14. maj 2025, 12:01Enig, det bliver vanskeligt at rykke op. Men AaB bør have musklerne til at være blandt de 3-4 klubber som skal kæmpe om oprykningen - også uden at ny ejerkreds kommer med en stor pose penge.FIDEL skrev: ↑14. maj 2025, 10:58Min frygt er lidt, at SSE22 ønsker at fortsætte i AaB. Gør de det, bliver vores trup ikke til en top placering i 1. division. Hvis man har et lavt spillerbudget i forhold til de fleste hold i SL, så kræver det, at man er hamrende dygtige og bedre end konkurrenterne på nogle områder. Først og fremmest skal talentudviklingen stå skarpt (fint så langt). Men selve scoutingdelen af vores klub skal blive meget bedre. F.eks. skal vi være helt skarpe på, hvad der rører på sig i 1. division og 2. division. AaB kunne nemt have fundet bedre spillere i 1. division end f.eks. Müller, Diakhité, Jiménez, Jasson, Aarøen, K. John, Seydel. Okay, det er det muliges kunst, da 1. divisionsspillerne ikke er gratis, men hvorfor opgradere sin scouting, hvis man alligevel henter transferfrie discount-spillere fra Tysklands lavere rækker?Optimistens arving skrev: ↑14. maj 2025, 09:58Jeg er relativt fortrøstningsfuld omkring AaB's økonomi i 1. division. Det er en helt anden situation end for to år siden.
I de seneste to år er der jo reduceret kraftigt i de penge som er bundet op i spillertruppen. Dertil kommer at en del kontrakter løber ud i sommer og endnu flere til vinter. Mon ikke også de mange kontrakter som er skrevet de seneste to år har en nedrykningsklausul.
Man må også forvente at pengene som er bundet op i specialtrænere, konsulenter osv er på aftaler, som kan opsiges med kort varsel.
De som får nøglerne til klubben kan med andre ord begynde med nærmest blanke ark, og dermed relativt hurtigt tilpasse klubben til den økonomiske virkelighed.
AaB har matchday-indtægter på omkring 25 millioner og dertil kommer sponsorater og faldskærmspenge. Med den opbakning som der pt stadig er til AaB, så vil man altså få en 1 divisionsklub med et meget solidt udgangspunkt. Vi mangler "bare" nogle helt almindelige, fornuftige fodboldfolk med benene på jorden til at styre butikken.
Jeg er super glad og tilfreds med investeringerne i akademiet og specialtrænere etc., men den måde man har forvaltet selve transferdelen af at drive en fodboldklub er dumpet BIG TIME. Det er sgu den svageste udnyttelse af et spillerbudget, jeg nogensinde har været vidne til i AaB.
Hvor jeg bor findes der 12-13 årige med større rygrad og "boller" end det skrammel SSE22 har hentet til truppen. Selv en astronaut på Månen og Katy Perry kan jo se, hvad der mangler i vores trup - og alligevel har vores sportslige ledelse ikke reageret på det tilstrækkeligt - og det koster en nedrykning og mange mange millioner kr.
Isoleret set er det jo fint med en masse spilletid til akademiets egne talenter, men U19-ligaen er vel på niveau med bunden i 2. division, så det bliver ikke helt så nemt at rykke op igen.
Men bagsiden af den medalje kan så være, at SSE kan fortsætte med kontrollere klubben og kalde skuddene fra Hamburg. Bare af ren og skær tysk stædighed. Her deler jeg din frygt. Jeg mener oprigtigt, at det kan gå grueligt galt.
Og så tvivler jeg ærligt talt på, at vores sportslige ledelse er helt dygtig nok. Altså Gow og Nagel og hvad de ellers hedder har ikke vist noget som helst, der antyder høj grad af faglighed. Jeg synes det, der kommer fra Gow mest er floskler gang på gang, og han virker ikke topmotiveret. Okay, det kan være hans personlighed, men jeg bliver ikke overrasket, hvis Gow er væk til sommer.
Transfertråden Vol. 38 (Vintervinduet 24/25)
-
haghdk
- Landshold

- Favoritspiller: Robbie Fowler
- Geografisk sted: Aalborg
Re: Transfertråden Vol. 38 (Vintervinduet 24/25)
Floskler der ser fint ud på Linkedin, men i realiteten er det fugle på taget.haghdk skrev: ↑14. maj 2025, 12:15Jeg er nok en af de få, men jeg kan faktisk godt li' Gow, specielt på den måde han snakker om AaB på ... det her med at det for spillerne er et privilegium at spille for klubben osv. Så er der selvfølgelig kvaliteten er de spillere der er hentet til klubben, som jeg tror de fleste af os er enige i.FIDEL skrev: ↑14. maj 2025, 12:08Ja, hvis de fortsætter, som nu, med at undervurdere niveauet i dansk fodbold samt betydningen af nok lederskab og KVALITET i en trup, så kan det helt sikkert godt gå HELT HELT GALT.Optimistens arving skrev: ↑14. maj 2025, 12:01Enig, det bliver vanskeligt at rykke op. Men AaB bør have musklerne til at være blandt de 3-4 klubber som skal kæmpe om oprykningen - også uden at ny ejerkreds kommer med en stor pose penge.FIDEL skrev: ↑14. maj 2025, 10:58Min frygt er lidt, at SSE22 ønsker at fortsætte i AaB. Gør de det, bliver vores trup ikke til en top placering i 1. division. Hvis man har et lavt spillerbudget i forhold til de fleste hold i SL, så kræver det, at man er hamrende dygtige og bedre end konkurrenterne på nogle områder. Først og fremmest skal talentudviklingen stå skarpt (fint så langt). Men selve scoutingdelen af vores klub skal blive meget bedre. F.eks. skal vi være helt skarpe på, hvad der rører på sig i 1. division og 2. division. AaB kunne nemt have fundet bedre spillere i 1. division end f.eks. Müller, Diakhité, Jiménez, Jasson, Aarøen, K. John, Seydel. Okay, det er det muliges kunst, da 1. divisionsspillerne ikke er gratis, men hvorfor opgradere sin scouting, hvis man alligevel henter transferfrie discount-spillere fra Tysklands lavere rækker?Optimistens arving skrev: ↑14. maj 2025, 09:58Jeg er relativt fortrøstningsfuld omkring AaB's økonomi i 1. division. Det er en helt anden situation end for to år siden.
I de seneste to år er der jo reduceret kraftigt i de penge som er bundet op i spillertruppen. Dertil kommer at en del kontrakter løber ud i sommer og endnu flere til vinter. Mon ikke også de mange kontrakter som er skrevet de seneste to år har en nedrykningsklausul.
Man må også forvente at pengene som er bundet op i specialtrænere, konsulenter osv er på aftaler, som kan opsiges med kort varsel.
De som får nøglerne til klubben kan med andre ord begynde med nærmest blanke ark, og dermed relativt hurtigt tilpasse klubben til den økonomiske virkelighed.
AaB har matchday-indtægter på omkring 25 millioner og dertil kommer sponsorater og faldskærmspenge. Med den opbakning som der pt stadig er til AaB, så vil man altså få en 1 divisionsklub med et meget solidt udgangspunkt. Vi mangler "bare" nogle helt almindelige, fornuftige fodboldfolk med benene på jorden til at styre butikken.
Jeg er super glad og tilfreds med investeringerne i akademiet og specialtrænere etc., men den måde man har forvaltet selve transferdelen af at drive en fodboldklub er dumpet BIG TIME. Det er sgu den svageste udnyttelse af et spillerbudget, jeg nogensinde har været vidne til i AaB.
Hvor jeg bor findes der 12-13 årige med større rygrad og "boller" end det skrammel SSE22 har hentet til truppen. Selv en astronaut på Månen og Katy Perry kan jo se, hvad der mangler i vores trup - og alligevel har vores sportslige ledelse ikke reageret på det tilstrækkeligt - og det koster en nedrykning og mange mange millioner kr.
Isoleret set er det jo fint med en masse spilletid til akademiets egne talenter, men U19-ligaen er vel på niveau med bunden i 2. division, så det bliver ikke helt så nemt at rykke op igen.
Men bagsiden af den medalje kan så være, at SSE kan fortsætte med kontrollere klubben og kalde skuddene fra Hamburg. Bare af ren og skær tysk stædighed. Her deler jeg din frygt. Jeg mener oprigtigt, at det kan gå grueligt galt.
Og så tvivler jeg ærligt talt på, at vores sportslige ledelse er helt dygtig nok. Altså Gow og Nagel og hvad de ellers hedder har ikke vist noget som helst, der antyder høj grad af faglighed. Jeg synes det, der kommer fra Gow mest er floskler gang på gang, og han virker ikke topmotiveret. Okay, det kan være hans personlighed, men jeg bliver ikke overrasket, hvis Gow er væk til sommer.
Når en sportslig ledelse henter spillere udefra - især dem, som skulle forestille at være ledere (host host Diakhité), så sætter man en barre/en overligger for niveau, hierarki osv., og her har man fejlet fuldstændigt hjernedødt meget! På den baggrund er det sgu nemt at forstå det kollaps, holdet har vist. Det er dog imponerende, at spillere som Bomholt og Davidsen til dels har formået at vise fremgang og forsøger at tage ansvar, da det må være svært at spille på et hold uden tydelig lederskab og struktur.
-
R Rosenberg
- Allstar

Har du set hans CV? Kun Jack Cassidys er værre.FIDEL skrev: ↑14. maj 2025, 12:08Ja, hvis de fortsætter, som nu, med at undervurdere niveauet i dansk fodbold samt betydningen af nok lederskab og KVALITET i en trup, så kan det helt sikkert godt gå HELT HELT GALT.Optimistens arving skrev: ↑14. maj 2025, 12:01Enig, det bliver vanskeligt at rykke op. Men AaB bør have musklerne til at være blandt de 3-4 klubber som skal kæmpe om oprykningen - også uden at ny ejerkreds kommer med en stor pose penge.FIDEL skrev: ↑14. maj 2025, 10:58Min frygt er lidt, at SSE22 ønsker at fortsætte i AaB. Gør de det, bliver vores trup ikke til en top placering i 1. division. Hvis man har et lavt spillerbudget i forhold til de fleste hold i SL, så kræver det, at man er hamrende dygtige og bedre end konkurrenterne på nogle områder. Først og fremmest skal talentudviklingen stå skarpt (fint så langt). Men selve scoutingdelen af vores klub skal blive meget bedre. F.eks. skal vi være helt skarpe på, hvad der rører på sig i 1. division og 2. division. AaB kunne nemt have fundet bedre spillere i 1. division end f.eks. Müller, Diakhité, Jiménez, Jasson, Aarøen, K. John, Seydel. Okay, det er det muliges kunst, da 1. divisionsspillerne ikke er gratis, men hvorfor opgradere sin scouting, hvis man alligevel henter transferfrie discount-spillere fra Tysklands lavere rækker?Optimistens arving skrev: ↑14. maj 2025, 09:58Jeg er relativt fortrøstningsfuld omkring AaB's økonomi i 1. division. Det er en helt anden situation end for to år siden.
Ædruelighedens stemme
Mikkel Kaufmann får ikke forlænget sin lejeaftale med Karlsruhe. Kunne han være en mulighed? Selv hvis vi rykker ned, kan han måske se det gavnlige i fast spillertid. Det vil blive på en lejeaftale. Han burde ha niveau til at være en profil i første division og som type kan jeg godt li ham. Fysisk stærk og med en god tilstedeværelse i boksen
Under alle omstændigheder et markant bedre valg end en total ligegyldig Seydel - forhåbentlig er han væk til sommer
Han er sandsynligvis alt for dyr i løn. Og et skridt ned er nok ikke en prioritering han har.FlemmingG skrev: ↑14. maj 2025, 14:34Mikkel Kaufmann får ikke forlænget sin lejeaftale med Karlsruhe. Kunne han være en mulighed? Selv hvis vi rykker ned, kan han måske se det gavnlige i fast spillertid. Det vil blive på en lejeaftale. Han burde ha niveau til at være en profil i første division og som type kan jeg godt li ham. Fysisk stærk og med en god tilstedeværelse i boksen
Med sse22 ved roret får vi ikke tidligere AaB spillere hjem. 1. Division betyder endnu mere udenlandsk discount.
Kaufmann er stadig på kontrakt i Heidenheim, hvor han har udløb i 2028.FlemmingG skrev: ↑14. maj 2025, 14:34Mikkel Kaufmann får ikke forlænget sin lejeaftale med Karlsruhe. Kunne han være en mulighed? Selv hvis vi rykker ned, kan han måske se det gavnlige i fast spillertid. Det vil blive på en lejeaftale. Han burde ha niveau til at være en profil i første division og som type kan jeg godt li ham. Fysisk stærk og med en god tilstedeværelse i boksen
Vi kan ikke tilbyde ham noget der ligner en attraktiv løn.
Vi har et rigtig dårligt projekt kørende som meget få spillere gider, at være en del af.
Vi er den grimme pige på på dansegulvet klokken 5 om morgenen på et usselt morgenværtshus - det kan godt være at vi har et hjerte af guld, men tænderne er ved at falde ud af gebisset.
-
R Rosenberg
- Allstar

Det kan også noget. Især i omtalte situation.DellOrto skrev: ↑14. maj 2025, 16:29Kaufmann er stadig på kontrakt i Heidenheim, hvor han har udløb i 2028.FlemmingG skrev: ↑14. maj 2025, 14:34Mikkel Kaufmann får ikke forlænget sin lejeaftale med Karlsruhe. Kunne han være en mulighed? Selv hvis vi rykker ned, kan han måske se det gavnlige i fast spillertid. Det vil blive på en lejeaftale. Han burde ha niveau til at være en profil i første division og som type kan jeg godt li ham. Fysisk stærk og med en god tilstedeværelse i boksen
Vi har et rigtig dårligt projekt kørende som meget få spillere gider, at være en del af.
Vi er den grimme pige på på dansegulvet klokken 5 om morgenen på et usselt morgenværtshus - det kan godt være at vi har et hjerte af guld, men tænderne er ved at falde ud af gebisset.
Ædruelighedens stemme
Jeg ved godt at vi pt ikke er den mest attraktive vare på hylden. Omvendt har vi en del dyre kontrakter der løber ud - Kramer, Kasper Jørgensen og Helenius senest til sommer… det må frigive lidt lønkroner tænker jeg. Men det er dermed ikke sagt at han vil hjem til DK og spille på anden klasse ( sandsynligvis ).DellOrto skrev: ↑14. maj 2025, 16:29Kaufmann er stadig på kontrakt i Heidenheim, hvor han har udløb i 2028.FlemmingG skrev: ↑14. maj 2025, 14:34Mikkel Kaufmann får ikke forlænget sin lejeaftale med Karlsruhe. Kunne han være en mulighed? Selv hvis vi rykker ned, kan han måske se det gavnlige i fast spillertid. Det vil blive på en lejeaftale. Han burde ha niveau til at være en profil i første division og som type kan jeg godt li ham. Fysisk stærk og med en god tilstedeværelse i boksen
Har et måske naivt håb om, at SSE22 indser at den strategi de har kørt indtil videre simpelthen ikke er gangbar og at de derfor sadler om
Kramer til sommer, Kasper Jørgensen og Helenius senest til vinter.. kunne godt forestille mig at Kasper J. ryger videre til sommerFlemmingG skrev: ↑14. maj 2025, 18:25Jeg ved godt at vi pt ikke er den mest attraktive vare på hylden. Omvendt har vi en del dyre kontrakter der løber ud - Kramer, Kasper Jørgensen og Helenius senest til sommer… det må frigive lidt lønkroner tænker jeg. Men det er dermed ikke sagt at han vil hjem til DK og spille på anden klasse ( sandsynligvis ).DellOrto skrev: ↑14. maj 2025, 16:29Kaufmann er stadig på kontrakt i Heidenheim, hvor han har udløb i 2028.FlemmingG skrev: ↑14. maj 2025, 14:34Mikkel Kaufmann får ikke forlænget sin lejeaftale med Karlsruhe. Kunne han være en mulighed? Selv hvis vi rykker ned, kan han måske se det gavnlige i fast spillertid. Det vil blive på en lejeaftale. Han burde ha niveau til at være en profil i første division og som type kan jeg godt li ham. Fysisk stærk og med en god tilstedeværelse i boksen
Har et måske naivt håb om, at SSE22 indser at den strategi de har kørt indtil videre simpelthen ikke er gangbar og at de derfor sadler om
-
R Rosenberg
- Allstar

Det skulle de sgu nok have indset før transfervinduet i januar. Men næ, nej. To ynglingespillere på leje samt en afdanket tysker fra Regionalliga nul og niks. Idiotisk.FlemmingG skrev: ↑14. maj 2025, 18:25Jeg ved godt at vi pt ikke er den mest attraktive vare på hylden. Omvendt har vi en del dyre kontrakter der løber ud - Kramer, Kasper Jørgensen og Helenius senest til sommer… det må frigive lidt lønkroner tænker jeg. Men det er dermed ikke sagt at han vil hjem til DK og spille på anden klasse ( sandsynligvis ).DellOrto skrev: ↑14. maj 2025, 16:29Kaufmann er stadig på kontrakt i Heidenheim, hvor han har udløb i 2028.FlemmingG skrev: ↑14. maj 2025, 14:34Mikkel Kaufmann får ikke forlænget sin lejeaftale med Karlsruhe. Kunne han være en mulighed? Selv hvis vi rykker ned, kan han måske se det gavnlige i fast spillertid. Det vil blive på en lejeaftale. Han burde ha niveau til at være en profil i første division og som type kan jeg godt li ham. Fysisk stærk og med en god tilstedeværelse i boksen
Ædruelighedens stemme
Jeg har egentlig heller ikke noget problem med Gow. Hitraten skal være bedre, men svært når spillerne 9/10 gange skal være transferfrie. Havde AaBs spillere været bare 10% mere skarpe i de kampafgørende sekvenser, havde vi heller ikke stået i denne situation, så alt falder trods alt ikke tilbage på Gow. Synes stadig truppen er bedre end som så, men at spillernes udvikling er fuldstændig stagneret eller i værste fald gået tilbage.haghdk skrev: ↑14. maj 2025, 12:15Jeg er nok en af de få, men jeg kan faktisk godt li' Gow, specielt på den måde han snakker om AaB på ... det her med at det for spillerne er et privilegium at spille for klubben osv. Så er der selvfølgelig kvaliteten er de spillere der er hentet til klubben, som jeg tror de fleste af os er enige i.FIDEL skrev: ↑14. maj 2025, 12:08Ja, hvis de fortsætter, som nu, med at undervurdere niveauet i dansk fodbold samt betydningen af nok lederskab og KVALITET i en trup, så kan det helt sikkert godt gå HELT HELT GALT.Optimistens arving skrev: ↑14. maj 2025, 12:01Enig, det bliver vanskeligt at rykke op. Men AaB bør have musklerne til at være blandt de 3-4 klubber som skal kæmpe om oprykningen - også uden at ny ejerkreds kommer med en stor pose penge.FIDEL skrev: ↑14. maj 2025, 10:58Min frygt er lidt, at SSE22 ønsker at fortsætte i AaB. Gør de det, bliver vores trup ikke til en top placering i 1. division. Hvis man har et lavt spillerbudget i forhold til de fleste hold i SL, så kræver det, at man er hamrende dygtige og bedre end konkurrenterne på nogle områder. Først og fremmest skal talentudviklingen stå skarpt (fint så langt). Men selve scoutingdelen af vores klub skal blive meget bedre. F.eks. skal vi være helt skarpe på, hvad der rører på sig i 1. division og 2. division. AaB kunne nemt have fundet bedre spillere i 1. division end f.eks. Müller, Diakhité, Jiménez, Jasson, Aarøen, K. John, Seydel. Okay, det er det muliges kunst, da 1. divisionsspillerne ikke er gratis, men hvorfor opgradere sin scouting, hvis man alligevel henter transferfrie discount-spillere fra Tysklands lavere rækker?Optimistens arving skrev: ↑14. maj 2025, 09:58Jeg er relativt fortrøstningsfuld omkring AaB's økonomi i 1. division. Det er en helt anden situation end for to år siden.
Det er et godt spørgsmål, jeg håber at de bliver inviteret ind i Rød Aalborg eller Ripodsten og står på mål for året der er gået og hvad planerne er fremover.FlemmingG skrev: ↑14. maj 2025, 18:25Jeg ved godt at vi pt ikke er den mest attraktive vare på hylden. Omvendt har vi en del dyre kontrakter der løber ud - Kramer, Kasper Jørgensen og Helenius senest til sommer… det må frigive lidt lønkroner tænker jeg. Men det er dermed ikke sagt at han vil hjem til DK og spille på anden klasse ( sandsynligvis ).
Jeg håber også at journalister går til dem. Jeg har i hvert fald behov for indsigt i hvor de står efter dette morads af en sæson.
Såfremt SSE22 bliver, tror jeg ikke vi skal forvente en omlægning af strategien, men derimod at de vil køre videre med endnu mere akademi og "talent" udefra.
Hele kongstanken for SSE22 er Akademi + bæredygtig økonomi og er den eneste grund til at dette skib blev sat i søen.
Det er grunden til at Menno blev ansat - Transistion
Det er grunden til at U19 tog til Holland for at spille mod Ajax - Promoveringen over for omverdenen.
Det er grunden til at man har lejet Hernes og Isak. pga. af deres alder og ikke på trods af deres alder.
Det er grunden til at man i sin kommunikation taler om ung gennemsnitsalder.
https://bptc-sports.com/en/investment/ se med på roadmappet "Leading youth academy in Scandinavia with systematic pathway to first team"
Fantastisk ambition, men svært at eksekvere uden massiv investering og scouting kompetencer.
Et salg af MJ til sommer kommer vi ikke udenom. Dels fordi han er den eneste som kan indbringe penge og dels fordi at han ikke skal spilde endnu et år af sin karriere i 1.division, når han nu har bevist sig. Største del af summen vil bruges på at dække hullet og måske er der et par mio til at lave justeringer.
Mit indtryk er at alle nyere kontrakter har nedryknings klausuler ala. nedgang på 20% i løn. Dette var ikke tilfældet sidst.
Det kan også være at SSE22 smider håndklædet i ringen og sælger os til CD Mafra og via en grotesk konstellation bliver feeder-club til Griseavlerne.
-
R Rosenberg
- Allstar

Jeg har svært ved at se, hvilke journalister, der skulle gøre det. Nordjyske har dels aldrig gået hårdt til AaB og dels har de ikke just nogen journalister, der magter den disciplin. De kan bedre lide at holde mikrofoner.DellOrto skrev: ↑14. maj 2025, 21:42Det er et godt spørgsmål, jeg håber at de bliver inviteret ind i Rød Aalborg eller Ripodsten og står på mål for året der er gået og hvad planerne er fremover.FlemmingG skrev: ↑14. maj 2025, 18:25Jeg ved godt at vi pt ikke er den mest attraktive vare på hylden. Omvendt har vi en del dyre kontrakter der løber ud - Kramer, Kasper Jørgensen og Helenius senest til sommer… det må frigive lidt lønkroner tænker jeg. Men det er dermed ikke sagt at han vil hjem til DK og spille på anden klasse ( sandsynligvis ).
Jeg håber også at journalister går til dem. Jeg har i hvert fald behov for indsigt i hvor de står efter dette morads af en sæson.
Såfremt SSE22 bliver, tror jeg ikke vi skal forvente en omlægning af strategien, men derimod at de vil køre videre med endnu mere akademi og "talent" udefra.
Hele kongstanken for SSE22 er Akademi + bæredygtig økonomi og er den eneste grund til at dette skib blev sat i søen.
Det er grunden til at Menno blev ansat - Transistion
Det er grunden til at U19 tog til Holland for at spille mod Ajax - Promoveringen over for omverdenen.
Det er grunden til at man har lejet Hernes og Isak. pga. af deres alder og ikke på trods af deres alder.
Det er grunden til at man i sin kommunikation taler om ung gennemsnitsalder.
https://bptc-sports.com/en/investment/ se med på roadmappet "Leading youth academy in Scandinavia with systematic pathway to first team"
Fantastisk ambition, men svært at eksekvere uden massiv investering og scouting kompetencer.
Et salg af MJ til sommer kommer vi ikke udenom. Dels fordi han er den eneste som kan indbringe penge og dels fordi at han ikke skal spilde endnu et år af sin karriere i 1.division, når han nu har bevist sig. Største del af summen vil bruges på at dække hullet og måske er der et par mio til at lave justeringer.
Mit indtryk er at alle nyere kontrakter har nedryknings klausuler ala. nedgang på 20% i løn. Dette var ikke tilfældet sidst.
Det kan også være at SSE22 smider håndklædet i ringen og sælger os til CD Mafra og via en grotesk konstellation bliver feeder-club til Griseavlerne.
Og ingen andre medier har jo efterhånden den interesse i AaB længere. Det sidste forsvandt, da Egelund skiftede EB ud mad et eller andet podcast - og da AaB langsomt men sikker valgte at blive mere og mere uinteressant for alle andre end nogle tusinde nordjyder.
Så er der Mikkel Ottesen tilbage, og alt fra ham handler jo mest om Mikkel Ottesen (og lidt om hans konspirationer). Og desuden er der jo ingen, der tager ham seriøst.
Så nej, der er næppe nogen, der kan aftvinge klubben de svar eller forsøge på det.
Ædruelighedens stemme
Her i TRANSFERTRÅDEN, hvem er der så realistisk tilbage næste år?
Hvem er gode nok og villige til at blive næste år i 1. division?
Jeg tænker:
Forsvar: Múller, Arnarsson, Pudel (Måske Marc venstreback er god nok i 1. div.) Det er godt nok et tyndt besat forsvar - Så her forventer jeg der kommer minimum 2 backs og 2 midtstoppere. Bruus og Jørgensen tror jeg smutter videre
Midtbane: Davidsen, Bomholt (bliver Noshe igen en spiller vi kan bruge?) Da også en virkelig tynd midtbane. Forventer 3 nye mand i form af fløje og midtmidt spillere.
Angreb: Tror vi har Ross og Helenius (Måske er der en fra u19 der kan hjælpe til) Forventer ikke noget her, men håber på en tilføjelse.
Holder det stik, så skal der 7 nye spillere til - Immervæk en del. Og under alle omstændigheder en meget tyndt besat trup.
Ryger vi så op igen, i første hug? Med modstandere som, Horsens, Vejle, Esbjerg + outsidere, så bliver det virkelig tæt og tror på ingen måde vi kan vade os i gennem?
Jeg tænker:
Forsvar: Múller, Arnarsson, Pudel (Måske Marc venstreback er god nok i 1. div.) Det er godt nok et tyndt besat forsvar - Så her forventer jeg der kommer minimum 2 backs og 2 midtstoppere. Bruus og Jørgensen tror jeg smutter videre
Midtbane: Davidsen, Bomholt (bliver Noshe igen en spiller vi kan bruge?) Da også en virkelig tynd midtbane. Forventer 3 nye mand i form af fløje og midtmidt spillere.
Angreb: Tror vi har Ross og Helenius (Måske er der en fra u19 der kan hjælpe til) Forventer ikke noget her, men håber på en tilføjelse.
Holder det stik, så skal der 7 nye spillere til - Immervæk en del. Og under alle omstændigheder en meget tyndt besat trup.
Ryger vi så op igen, i første hug? Med modstandere som, Horsens, Vejle, Esbjerg + outsidere, så bliver det virkelig tæt og tror på ingen måde vi kan vade os i gennem?
Det bliver uden tvivl spændende, og der er pt. ingen grund til at tro, vi henter en masse kvalitet. Dog bliver det absolut vigtigst om ledelsen formår at hente de rette LEDERE til truppen. Det har været et kæmpe problem i klubben i mange år. Jeg håber stadig på, at Dalsgaard vil slutte sin karriere i AaB.Bugatti1 skrev: ↑16. maj 2025, 12:04Her i TRANSFERTRÅDEN, hvem er der så realistisk tilbage næste år?
Jeg tænker:
Men i forsvaret kan vi nok godt beholde Pudel, Nóel, Makolli, og så har vi Kjølby og Samson. Diakhité bliver nok skudt af.
På midtbanen har vi Davidsen, Bomholt, som kommer til at spille fast, og så skal der vel 1-2 centrale midtbanespillere ind, selvom vi har Jiménez og Holt rykkes op i truppen. V. Møller skal også have mere spilletid.
Malthe Holt forventer jeg mig meget af, da han virker som en moden og mentalt stærk gut. Fysisk tror jeg godt han kan være med i 1. division.
M. jørgensen må vi regne med bliver solgt for at dække et økonomisk hul. Det efterlader os med Helenius, Ross, K. John, A. Diagne, Jasson samt en B. skovgaard, som nok rykkes op i transitionsgruppen eller direkte i truppen.
Jeg håber ledelsen kan komme af med: Müller, Diakhité, Jiménez, Jasson, John, Ross. Der er ingen grund til at spilde penge på disse under middel spillere.
I truppen i næste sæson håber jeg på;
Målmænd;
V. Müller
B. Grønkjær
Forsvar;
B. Pudel
E. Makolli
N. Arnorsson
M. Nielsen (en bobler - kan han sælges er det ok)
A. Bruus (som HB i stedet for K. Jørgensen hvis han sælges)
Midtbane;
M. Bomholt
K. Davidsen
V. Møller
M. Jimenez
A. Jasson
M. Holt
Angreb;
M. Jørgensen (håber han bliver)
N. Helenius (6 måneders kontrakt)
O. Rosa
B. Skovgaard
A. Diagne
K. John
Det efterlader følgende spillere i min verden som er ubrugelige;
R. De Boer
O. Diakhite
K. Jørgensen (skal sælges inden kontrakten udløber)
De spillere som er ubrugelige skal væk grundet deres lønninger og de fylder - en Diakhite skal ikke fremstå som en leder i truppen når han spiller som en serie 5 spiller ..
Derfor håber jeg man tilføjer noget dansk stabilitet i spillertruppen sammenholdt med nogle spillere ude fra..
Vi mangler helt klar en leder i forsvaret der kan styre det med Bjarne Pudel, samt en midtbanegeneral der kan tage Davidsen under sine vinger ..
Angrebsmæssigt synes jeg vi er fint besat, og hvis Helenius kan få gang i målscoringer og tage Ross under sine vinger tror jeg vi har en farlig duo..
Og vil Helenius og klubben så forlænge samarbejdet med 6 måneder med vilkår under klubbens nye løn struktur så tror jeg på en god læremester for Ross..
Jeg håber og tror på at vi overlever i superligaen, men frygter at vi rykker ned ..
Jeg har set lidt ind i Dortmund B, og i takt med at Bjarne Pudel kom der fra og egentlig har været en god spiller i år, så håber jeg man kigger derned igen og ser på de spillere med udløb i år - de har en HB med udløb og en midtbane spiller - begge med fint med spilletid i 3. bundesliga..
Målmænd;
V. Müller
B. Grønkjær
Forsvar;
B. Pudel
E. Makolli
N. Arnorsson
M. Nielsen (en bobler - kan han sælges er det ok)
A. Bruus (som HB i stedet for K. Jørgensen hvis han sælges)
Midtbane;
M. Bomholt
K. Davidsen
V. Møller
M. Jimenez
A. Jasson
M. Holt
Angreb;
M. Jørgensen (håber han bliver)
N. Helenius (6 måneders kontrakt)
O. Rosa
B. Skovgaard
A. Diagne
K. John
Det efterlader følgende spillere i min verden som er ubrugelige;
R. De Boer
O. Diakhite
K. Jørgensen (skal sælges inden kontrakten udløber)
De spillere som er ubrugelige skal væk grundet deres lønninger og de fylder - en Diakhite skal ikke fremstå som en leder i truppen når han spiller som en serie 5 spiller ..
Derfor håber jeg man tilføjer noget dansk stabilitet i spillertruppen sammenholdt med nogle spillere ude fra..
Vi mangler helt klar en leder i forsvaret der kan styre det med Bjarne Pudel, samt en midtbanegeneral der kan tage Davidsen under sine vinger ..
Angrebsmæssigt synes jeg vi er fint besat, og hvis Helenius kan få gang i målscoringer og tage Ross under sine vinger tror jeg vi har en farlig duo..
Og vil Helenius og klubben så forlænge samarbejdet med 6 måneder med vilkår under klubbens nye løn struktur så tror jeg på en god læremester for Ross..
Jeg håber og tror på at vi overlever i superligaen, men frygter at vi rykker ned ..
Jeg har set lidt ind i Dortmund B, og i takt med at Bjarne Pudel kom der fra og egentlig har været en god spiller i år, så håber jeg man kigger derned igen og ser på de spillere med udløb i år - de har en HB med udløb og en midtbane spiller - begge med fint med spilletid i 3. bundesliga..
AaB - nu, i morgen & altid! 
@Fidel.
Du er godt klar over vi siger farvel til:
Kramer, (Måske Bruus og Jørgensen), Hernes, Seydel (Måske M. Jørgensen), Åryøen (Staves?) Forhåbentlig Diakithé og så når du derudover nævner Müller, Jiménez, Jasson, John, Ross.
Det er op til 13 spillere ud (Gisp)
Ikke at jeg er uenig i de fleste, men håber Wichman er manden der kan få Ross til at spille som en mand.
Men vi skal vel minimum have en trup på 22-23 spillere, så der skal godt nok rigtig mange nye ind. Håber personligt ikke på en eneste lejespiller. Der har ikke været en positiv lejespiller siden Mikkel Beck og Duncan!
Kramer, (Måske Bruus og Jørgensen), Hernes, Seydel (Måske M. Jørgensen), Åryøen (Staves?) Forhåbentlig Diakithé og så når du derudover nævner Müller, Jiménez, Jasson, John, Ross.
Ikke at jeg er uenig i de fleste, men håber Wichman er manden der kan få Ross til at spille som en mand.
Men vi skal vel minimum have en trup på 22-23 spillere, så der skal godt nok rigtig mange nye ind. Håber personligt ikke på en eneste lejespiller. Der har ikke været en positiv lejespiller siden Mikkel Beck og Duncan!
Yes, det er jeg klar over.Bugatti1 skrev: ↑16. maj 2025, 13:47@Fidel.
Spillere som Diakhité, Jiménez, Jasson, John kan sagtens erstattes internt dog af Kjølby, Holt, V. Møller, B. Skovgaard.. Ross tror jeg ikke skal nogen steder, men håber det.
Altså, der skal alligevel noget af en udvikling til før spillere som jimenez og john kan begå sig.
Rasmus Jönsson, top-3 dygtigste fodboldspillere i AaB trøjen på den her side af 2010.Bugatti1 skrev: ↑16. maj 2025, 13:47@Fidel.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.