Her debatteres aktiviteter på stadion. Forslag til Tifo'er. Sange hørt i forbindelse med fodbold, håndbold og/eller ishockey, samt evt. forslag til nye sange. Også debat om stemning generelt.
-
4everAab9210
- Miniput

- Indlæg: 4
- Tilmeldt: 14. sep 2018, 11:23
Indlæg
af 4everAab9210 » 28. maj 2020, 12:26
Hey alle AaB´er.
Har i længer tid tænkt på hvordan vi øver stemning på lægterne, og en mulighed kan være at få 2 STORE TROMMER mere til den enkle vi har, det ville selvfølgelige kræve øvelse, men tanken om 3 trommer i takt kunne være fedt.
Ved ikke om det kan lade sig gøre, er bare en ide

om den er god må jeg lade andre bestemme.
Forza AaB 4ever
-
Køllen I Møllen
- Allstar

- Indlæg: 8528
- Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00
Indlæg
af Køllen I Møllen » 28. maj 2020, 19:39
4everAab9210 skrev: ↑28. maj 2020, 12:26
Hey alle AaB´er.
Har i længer tid tænkt på hvordan vi øver stemning på lægterne, og en mulighed kan være at få 2 STORE TROMMER mere til den enkle vi har, det ville selvfølgelige kræve øvelse, men tanken om 3 trommer i takt kunne være fedt.
Ved ikke om det kan lade sig gøre, er bare en ide

om den er god må jeg lade andre bestemme.
Forza AaB 4ever
Jeg må indrømme at jeg alle dage har været imod trommer på stadion. Synes at de er dræbende for stemningen. Men de der står på vest må jo styre det som de mener det skal gøres. Jeg vil ikke pådutte andre mine meninger

Janteloven eksisterer IKKE!
-
Hanga
- Allstar

- Indlæg: 15958
- Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
- Geografisk sted: 7200 Grindsted
Indlæg
af Hanga » 28. maj 2020, 19:47
Køllen I Møllen skrev: ↑28. maj 2020, 19:39
4everAab9210 skrev: ↑28. maj 2020, 12:26
Hey alle AaB´er.
Har i længer tid tænkt på hvordan vi øver stemning på lægterne, og en mulighed kan være at få 2 STORE TROMMER mere til den enkle vi har, det ville selvfølgelige kræve øvelse, men tanken om 3 trommer i takt kunne være fedt.
Ved ikke om det kan lade sig gøre, er bare en ide

om den er god må jeg lade andre bestemme.
Forza AaB 4ever
Jeg må indrømme at jeg alle dage har været imod trommer på stadion. Synes at de er dræbende for stemningen. Men de der står på vest må jo styre det som de mener det skal gøres. Jeg vil ikke pådutte andre mine meninger
Én tromme er i hvert fald rigeligt, helt enig. Vokalen har det i forvejen med at drukne lige rigeligt, så nej tak til flere trommer!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
-
Yankee
- Allstar

- Indlæg: 7151
- Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25
Indlæg
af Yankee » 1. jun 2020, 09:11
Køllen I Møllen skrev: ↑28. maj 2020, 19:39
Jeg må indrømme at jeg alle dage har været imod trommer på stadion. Synes at de er dræbende for stemningen. Men de der står på vest må jo styre det som de mener det skal gøres. Jeg vil ikke pådutte andre mine meninger
Hørt! Se bare hvordan de fleste tribuner i Sverige kører uden trommer - i hvert fald på udebane. Det er en fed oplevelse.
-
Meelsen
- Allstar

- Indlæg: 2145
- Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:40
- Geografisk sted: Nordens Paris
Indlæg
af Meelsen » 3. jun 2020, 18:47
Der arbejdes med en mindre rytmetromme på tribunen. Det blev afprøvet i de første par kampe i foråret og er helt sikkert noget der er kommet for at blive.
-
Køllen I Møllen
- Allstar

- Indlæg: 8528
- Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00
Indlæg
af Køllen I Møllen » 5. jun 2020, 21:03
Meelsen skrev: ↑3. jun 2020, 18:47
Der arbejdes med en mindre rytmetromme på tribunen. Det blev afprøvet i de første par kampe i foråret og er helt sikkert noget der er kommet for at blive.
Nysgerrigt spørgsmål. Er det en mindre trommer lydmæssigt som skal erstatte den gamle? Altså en der først og fremmest skal hjælpe med at holde rytmen og ikke så meget overtage lydbilledet? For i så fald synes jeg det er en rigtig god nyhed

Janteloven eksisterer IKKE!
-
Meelsen
- Allstar

- Indlæg: 2145
- Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:40
- Geografisk sted: Nordens Paris
Indlæg
af Meelsen » 8. jun 2020, 13:02
Køllen I Møllen skrev: ↑5. jun 2020, 21:03
Meelsen skrev: ↑3. jun 2020, 18:47
Der arbejdes med en mindre rytmetromme på tribunen. Det blev afprøvet i de første par kampe i foråret og er helt sikkert noget der er kommet for at blive.
Nysgerrigt spørgsmål. Er det en mindre trommer lydmæssigt som skal erstatte den gamle? Altså en der først og fremmest skal hjælpe med at holde rytmen og ikke så meget overtage lydbilledet? For i så fald synes jeg det er en rigtig god nyhed
Ja - netop for at holde rytmen, så det er vokalen der er fremtrædende. Yderligere giver en mindre tromme også andre muligheder for at udvikle på trommespillet.
-
Lindmark
- Allstar

- Indlæg: 1957
- Tilmeldt: 15. jul 2005, 09:03
- Favoritspiller: Mattias Lindström
- Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW
Indlæg
af Lindmark » 12. jun 2020, 08:49
Meelsen skrev: ↑8. jun 2020, 13:02
Køllen I Møllen skrev: ↑5. jun 2020, 21:03
Meelsen skrev: ↑3. jun 2020, 18:47
Der arbejdes med en mindre rytmetromme på tribunen. Det blev afprøvet i de første par kampe i foråret og er helt sikkert noget der er kommet for at blive.
Nysgerrigt spørgsmål. Er det en mindre trommer lydmæssigt som skal erstatte den gamle? Altså en der først og fremmest skal hjælpe med at holde rytmen og ikke så meget overtage lydbilledet? For i så fald synes jeg det er en rigtig god nyhed
Ja - netop for at holde rytmen, så det er vokalen der er fremtrædende. Yderligere giver en mindre tromme også andre muligheder for at udvikle på trommespillet.
Det lyder godt - der er ikke noget federe end når trommen 'holder pause', og der bare bliver råbt/sunget igennem uden.
En knap så skarp trommelyd burde kunne gøre det; kan forhåbentligt høres af klacken, men ikke alt for tydeligt (overdøvende) på resten af Stadion...
Lindmark / Vendelbokartellet