Det pisser mig af tråden

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 17. jan 2010, 13:43

tegner skrev:
Køllen I Møllen skrev:Så hvis man synes at de unge skal have et ungdomshus tilhører man altså den yderste venstrefløj???
Ikke nødvendigvis,..men ifb. med netop Jagtvej 69 er det nok en fordel, når man skal grave sympatien frem (netop pga. dets brugere og ikke mindst deres handlinger)
Men man kan altså godt, i teorien, støtte ungdomshuset ved at bære en t-shirt, UDEN at tilhøre den yderste venstrefløj?

Når det er sagt så pisser ungdomshuset på Jagtvej og dets brugere mig af i usigelig grad!
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 17. jan 2010, 13:44

Provst i Brovst skrev:
limey skrev: 1925? Hvad mener du med det? De fleste fra Lindvangs liste har da været aktuelle indtil for få år siden. Men lad os da bare tilføje Hans V. Bishoff og Martin Krasnik til den liste. Og så er jeg i øvrigt spændt på om du kan opremse en tilsvarende liste eller finde anden dokumentation som som beviser at journalisterne på DR bevidst er venstredrejede (gerne mere overbevisende end Plummer i en T-shirt).

Det er i øvrigt sjovt som visse iagttagere fra den borgerlige fløj får tudevand i øjnene, når en historie ikke bliver vinklet så den passer nøjagtigt ind i deres livsanskuelse. Især når man tænker over hvad der ellers bliver postet af betydelig likvidier fra private virksomheder og mere eller mindre lyssky lobbyvirksomheder ind i den borgerlige presse. Men det er åbenbart ikke propaganda, når det foregår den anden vej.
Hans V. Bischoff som stoppede i 2002? Han har arbejdet for Information – det mest venstreorientede blad i DK på nær sekteriske udgivelser som dagbladet arbejderen! Hvorfor påstår du han skal være borgerlig - hvordan skulle det give sig udtryk i hans rolle som nyhedsoplæser? Du tror han er borgerlig fordi han har deltaget i tv-reklamer for realkredit?

Martin Krasnik som stoppede i 2005, en virkelig dygtig journalist i mine øjne, påstår du Kraniks arbejde var fordrejet pga. han ikke er rød? Bemærk han heller ikke er der længere, hvem kan holde ud i længden at være der hvis ikke man har de rette meninger.

Lige nu pisser det mig af jeg er tvunget til at betale til statskontrollerede medier som ovenikøbet har et politisk propaganderende synspunkt som jeg er uenig i. Hvordan et demokratisk land kan have statskontrollerede medier er mig en gåde, men ikke når jeg ser mediets politiske holdninger.

Når jeg bliver pisset af over indbetalingen til venstrefløjen gennem fagbevægelser, både i kroner og ører men også i den betydelige støtte der gives gennem at der stilles kontorer og arbejdskraft til rådighed - samt for ikke at forglemme den propaganderen som alle medlemmer modtager når gennem fagforeningens medlemsblad eller når pamperne udtaler sig i medierne. Men den diskution har jeg ikke lyst til nu. Nu er det DR og deres røde propaganda.

Jeg har ingen planer om at overbevise dig eller andre af din støbning, så er det en letttere opgave at tælle snefnug i haven.
Hans V. Bishoff er erklæret venstremand. Krasniks (som jeg også synes er dygtig, på trods af at vi er uenige om meget), præcise politiske ståsted kender jeg ikke, men hans udtalelser i kølvandet på Muhammedkrisen var jo et direkte angreb på kulturrelativismen.

Fair nok du bliver pissed over licensen, men så må du vel også anerkende at andre bliver pissed over at et ugennemskueligt netvæk af private virksomheder (som vi alle betaler til bla. igennem varekøb) udfører lobbyarbejde i alle mulige afskygninger, når det gælder nyhedsdækningen - især blandt borgerlige nyhedsmedier.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 17. jan 2010, 13:52

Køllen I Møllen skrev:
Provst i Brovst skrev: Sikkert, der kan sikkert tænkes konservative der mener at de autonome skal have et hus hvorfra de kan udspy deres propaganda og planlægge hærværk.
Jeg tvivler stærkt på at alle konservative vælgere mener at ungdomshuset udelukkende står for udspyelse af progaganda og planlægning af hærværk....
Der er sikkert en del uinformerede konservative vælgere også - måske ser de DR?
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 17. jan 2010, 14:17

limey skrev:Fair nok du bliver pissed over licensen, men så må du vel også anerkende at andre bliver pissed over at et ugennemskueligt netvæk af private virksomheder (som vi alle betaler til bla. igennem varekøb) udfører lobbyarbejde i alle mulige afskygninger, når det gælder nyhedsdækningen - især blandt borgerlige nyhedsmedier.
Der er tvang til forskel, er du utilfreds med et produkt eller en virksomhed, så undlad at købe produktet, det kunne jeg godt tænke mig også var tilfældet med de statsdrevne medier i særdeleshed men også det meste andet statsdrevet som man er tvangsindlagt til at betale til under truslen om vold.

Meget lobbyarbejde vil desuden også bortfalde hvis politikere ikke blandede sig i alt - selv slikpose størrelse, madpakker og tv-pakker. Lobbyister er ikke kun virksomheder men også fagforeninger, miljøforeninger og meget andet. De går gerne hvor magten er og muligheden for indflydelse.

Der findes ingen borgerlige nyhedsmedier, dertil kræves der borgerlige journalister, de er simpelthen for få. Der findes aviser der har en borgerlig lederskribent og måske lidt flere borgerlige journalister end ellers.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.

Brugeravatar
tegner
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg Øst

Indlæg af tegner » 17. jan 2010, 14:18

Køllen I Møllen skrev:Men man kan altså godt, i teorien, støtte ungdomshuset ved at bære en t-shirt, UDEN at tilhøre den yderste venstrefløj?
Tjae,..unge tøser bærer, eller bar, også i en periode Iron Maiden T-shirts uden at kunne fordrage Heavy metal..eller sydstats T-shirten der - engang - klædte mange herude, uden at de alle ligefrem var racister..

Der vil selvfølgelig her - ligesom alle andre steder - være ekstreme undtagelser..

Man går vel ud fra, at de fleste iklædt en Jagtvej 69 T-shirt har størst sympati med netop venstrefløjen, ikke at jeg tror Hr. Plummer tilhører den for alvor - mon ikke bare det var et modetrip på et velvalgt sted..!!

Og nej,..man behøver heller ikke tilhøre venstrefløjen for at tage på Roskilde Festival..
Guilty of being white-1981
Guilty of being right -1996

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar

Indlæg af limey » 17. jan 2010, 15:38

Provst i Brovst skrev:
limey skrev:Fair nok du bliver pissed over licensen, men så må du vel også anerkende at andre bliver pissed over at et ugennemskueligt netvæk af private virksomheder (som vi alle betaler til bla. igennem varekøb) udfører lobbyarbejde i alle mulige afskygninger, når det gælder nyhedsdækningen - især blandt borgerlige nyhedsmedier.
Der er tvang til forskel, er du utilfreds med et produkt eller en virksomhed, så undlad at købe produktet, det kunne jeg godt tænke mig også var tilfældet med de statsdrevne medier i særdeleshed men også det meste andet statsdrevet som man er tvangsindlagt til at betale til under truslen om vold.

Meget lobbyarbejde vil desuden også bortfalde hvis politikere ikke blandede sig i alt - selv slikpose størrelse, madpakker og tv-pakker. Lobbyister er ikke kun virksomheder men også fagforeninger, miljøforeninger og meget andet. De går gerne hvor magten er og muligheden for indflydelse.

Der findes ingen borgerlige nyhedsmedier, dertil kræves der borgerlige journalister, de er simpelthen for få. Der findes aviser der har en borgerlig lederskribent og måske lidt flere borgerlige journalister end ellers.
Hvad med TV2? For mig at se er det en meget borgerlig nyhedsdækning (bedste eksempel er vel diverse politi og militærforherligende "dokumentarer"), men det kommer nok an på hvem der anskuer det.

Mht. det med boykot af visse firmaer, ved du ligeså godt som alle andre, hvor svært det er for den enkelte borger at administrere og sortere i den slags.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 17. jan 2010, 20:38

Lige hjemvendt fra de franske alper:

Baguettes, fromage og jambon pisser mig i den grad af... :@
De spiser ikke andet franskmændene, det bliver man ikke stor og stærk af.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 17. jan 2010, 21:14

limey skrev: Hvad med TV2? For mig at se er det en meget borgerlig nyhedsdækning (bedste eksempel er vel diverse politi og militærforherligende "dokumentarer"), men det kommer nok an på hvem der anskuer det.

Mht. det med boykot af visse firmaer, ved du ligeså godt som alle andre, hvor svært det er for den enkelte borger at administrere og sortere i den slags.
Tv2 er mindre slem end DR. Det skyldes nok at TV2 er yngre end DR og der derfor ikke sidder fortidslevn fra 68erne der er medlem af fanklubber af Cuba ect. som der gør i DR. Der er færre der har en fortid i revolutionære bevægelser og brugt deres ungdom på besøg i diverse diktaturer for at vende hjem i fuld beundring.

Men TV2 journalister er i bund og grund ikke mindre røde i deres verdensopfattelse end DR. Den nemmeste test for at se om et medie er venstredrejet eller ej er at se på hvordan mediet ønsker et givent problem løst. Der er TV2 ikke forskellig fra DR.

Et nyhedsindslag medfører spørgsmål til en politiker om der ikke skal indføres en lov, regulativ eller skat - selvom politikerne selv har travlt med at indføre love, regulativer og skatter på områder de selv har fundet på, så har de da sandelig tid til at tage det med.

Det næste nyhedsindslag medfører også spørgsmål til en politiker om ikke der skal indføres et forbud, påbud eller afgift - og mon ikke, så har politikerne skam også tid til at gøre det.

Til sidst ender vi med et land med lovgivning på områder som madpakker, slikpose størrelser, tv-pakker og rygning (både i nattelivet, men også naboens og ved busstoppesteder!). Hvad bliver det næste, hvor meget mere detaljestyring kan man udsættes for og stadig leve og ikke blot eksistere? Den er bare helt gal, det går ikke, vågn op!!!!

Og nu vil jeg have skrevet om et borgerligt medie ville kalde autonome hærværksmænd for unge og aktivister ect. og om et borgerligt medie ville afsløre deres tætte forbindelser til Enhedslisten og de mange personsammenfald mellem Enhedslisten og det autonome miljø. Men jeg skal have en kop kaffe. Så regn selv den ud.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar

Indlæg af limey » 17. jan 2010, 21:40

Provst i Brovst skrev:
limey skrev: Hvad med TV2? For mig at se er det en meget borgerlig nyhedsdækning (bedste eksempel er vel diverse politi og militærforherligende "dokumentarer"), men det kommer nok an på hvem der anskuer det.

Tv2 er mindre slem end DR. Det skyldes nok at TV2 er yngre end DR og der derfor ikke sidder fortidslevn fra 68erne der er medlem af fanklubber af Cuba ect. som der gør i DR. Der er færre der har en fortid i revolutionære bevægelser og brugt deres ungdom på besøg i diverse diktaturer for at vende hjem i fuld beundring.

Men TV2 journalister er i bund og grund ikke mindre røde i deres verdensopfattelse end DR. Den nemmeste test for at se om et medie er venstredrejet eller ej er at se på hvordan mediet ønsker et givent problem løst. Der er TV2 ikke forskellig fra DR.

Et nyhedsindslag medfører spørgsmål til en politiker om der ikke skal indføres en lov, regulativ eller skat - selvom politikerne selv har travlt med at indføre love, regulativer og skatter på områder de selv har fundet på, så har de da sandelig tid til at tage det med.

Det næste nyhedsindslag medfører også spørgsmål til en politiker om ikke der skal indføres et forbud, påbud eller afgift - og mon ikke, så har politikerne skam også tid til at gøre det.

Til sidst ender vi med et land med lovgivning på områder som madpakker, slikpose størrelser, tv-pakker og rygning (både i nattelivet, men også naboens og ved busstoppesteder!). Hvad bliver det næste, hvor meget mere detaljestyring kan man udsættes for og stadig leve og ikke blot eksistere? Den er bare helt gal, det går ikke, vågn op!!!!

Og nu vil jeg have skrevet om et borgerligt medie ville kalde autonome hærværksmænd for unge og aktivister ect. og om et borgerligt medie ville afsløre deres tætte forbindelser til Enhedslisten og de mange personsammenfald mellem Enhedslisten og det autonome miljø. Men jeg skal have en kop kaffe. Så regn selv den ud.
Ja, nu sidder jeg og bliver helt i tvivl om du hvorvidt bare sidder og tager gas på mig, for af alle de politiske diskussioner jeg har deltaget i igennem tiderne, er det her da det mest langt ude jeg har oplevet og det inklusive diverse diskussioner en sen nattetime på et værtshus. Og så ved jeg ikke engang hvor jeg skal starte i alt det her, for det virker simpelthen som om en eller anden form for paranoia har taget overhånd. Især set i lyset af at langt de fleste lovstramninger, regulativer og statslig indblanding i privatlivets fred i disse år bliver udført med hård hånd af det borgerlige Danmark, virker din opfattelse hvorledes tingene hænger sammen meget surrealistisk. Over and out fra min side af.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 17. jan 2010, 22:02

limey skrev: Ja, nu sidder jeg og bliver helt i tvivl om du hvorvidt bare sidder og tager gas på mig, for af alle de politiske diskussioner jeg har deltaget i igennem tiderne, er det her da det mest langt ude jeg har oplevet og det inklusive diverse diskussioner en sen nattetime på et værtshus. Og så ved jeg ikke engang hvor jeg skal starte i alt det her, for det virker simpelthen som om en eller anden form for paranoia har taget overhånd. Især set i lyset af at langt de fleste lovstramninger, regulativer og statslig indblanding i privatlivets fred i disse år bliver udført med hård hånd af det borgerlige Danmark, virker din opfattelse hvorledes tingene hænger sammen meget surrealistisk. Over and out fra min side af.
Selvfølgelig har alle love siden 2001 fra folketinget været underskrevet af Anders Fogh og nu Lars Løkke. Det er jo logisk, det kræver et flertal i folketinget til at gennemføre en lov. Det har de borgerlige - men derfor er lovmøllen da ikke stoppet, den eneste forskel på Anders Fogh og Nyrup regering er at der under Nyrup var buhh råben hvergang der blev indført et nyt regulativ mens der nu er et overbud om endnu mere regulering plus beskatning.

Den eneste forskel på denne regering og så en socialdemokratisk regering er spørgsmålet om fri indvandring og måske om skatterne skal stige til et endnu vildere niveau, selvom jeg faktisk tvivler på at det er muligt. Ellers er det det samme.

Jeg holder ikke med nogen i folketinget, jeg er ikke en fan, jeg vil bare have størst mulig frihed for mig selv, den kan folketinget ikke skaffe, bl.a. på grund af den beskrevne mekanisme.

Brugeravatar
søren nielsen
Ynglinge
Ynglinge
Favoritspiller: Jozo Matovac.
Geografisk sted: 9000

Indlæg af søren nielsen » 17. jan 2010, 23:06

Den her tråd pisser efterhånden mig rigtig godt af...
our Reason
our Inspiration
our Pride
++96++

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 18. jan 2010, 04:15

søren nielsen skrev:Den her tråd pisser efterhånden mig rigtig godt af...
Samme her, det pisser mig af, at "Det pisser mig af tråden" er blevet "De politiske fløje slår hinanden oven i hovedet tråden".

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Kenneth K » 18. jan 2010, 20:08

Anne-Grethe Bjarup Riis.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 18. jan 2010, 23:06

Kenneth K skrev:Anne-Grethe Bjarup Riis.
Signed!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 19. jan 2010, 12:47

ARGH!!! Mit had mod det menneske kan slet ikke beskrives med almene ord. Hun er... GRAAAAAAAAAAAA¤%&/()(/&%"!!!!
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn » 19. jan 2010, 17:38

Håber ikke hun smitter nogen med hendes infantile opfattelse af verden

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar

Indlæg af Hanga » 19. jan 2010, 17:56

Det pisser mig af at der er håndbold VM/EM hele tiden... Kan satme da ikke være meget prestige i at vinde det lort når det spilles igen et halvt år senere eller sådan noget.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Dåse Allan@
Superliga
Superliga
Geografisk sted: 9541
Kontakt:

Indlæg af Dåse Allan@ » 19. jan 2010, 18:10

...at jeg først skal spise om en time, nu når jeg nu er sulten nu!
SVEND GOLLE SUPPORT

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Kenneth K » 20. jan 2010, 22:32

Kunji skrev:
ARGH!!! Mit had mod det menneske kan slet ikke beskrives med almene ord. Hun er... GRAAAAAAAAAAAA¤%&/()(/&%"!!!!
Hun er gæstevært i DR2 Premiere her kl. 23. Det er jeg lidt spændt på.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar

Indlæg af Hanga » 21. jan 2010, 23:07

Det pisser mig af, at danske medier evig og altid på den ene eller anden måde, vil have flettet Agger og Bendtner ind i artikler der omhandler Liverpool og Arsenal. Det er bedøvende ligegyldigt hvad nyheden går ud på, der SKAL åbenbart altid en form for dansk vinkel på, fordi de spiller i klubben. Det er en generel tendens i danske medier, at vi har meget travlt med at fokusere på vores egne, så det gælder også for andre danske sportsnavne, men det er særligt udtalt med disse 2 drenge.

Her er seneste eksempel:
http://www.bold.dk/nyt/Flere-skader-til ... rs-Arsenal

Bendtners Arsenal? Jeg vidste sq ikke at han ejede klubben. Hvorfor skal han overhovedet nævnes i en artikel om skader til nogle helt andre spillere?

Ved godt det er en lille ting, men det irriterer mig grænseløst at vi ikke kan høre om de 2 klubber uden automatisk også at skulle høre om Agger og Bendtner.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Besvar