limey skrev:
Hvad med TV2? For mig at se er det en meget borgerlig nyhedsdækning (bedste eksempel er vel diverse politi og militærforherligende "dokumentarer"), men det kommer nok an på hvem der anskuer det.
Mht. det med boykot af visse firmaer, ved du ligeså godt som alle andre, hvor svært det er for den enkelte borger at administrere og sortere i den slags.
Tv2 er mindre slem end DR. Det skyldes nok at TV2 er yngre end DR og der derfor ikke sidder fortidslevn fra 68erne der er medlem af fanklubber af Cuba ect. som der gør i DR. Der er færre der har en fortid i revolutionære bevægelser og brugt deres ungdom på besøg i diverse diktaturer for at vende hjem i fuld beundring.
Men TV2 journalister er i bund og grund ikke mindre røde i deres verdensopfattelse end DR. Den nemmeste test for at se om et medie er venstredrejet eller ej er at se på hvordan mediet ønsker et givent problem løst. Der er TV2 ikke forskellig fra DR.
Et nyhedsindslag medfører spørgsmål til en politiker om der ikke skal indføres en lov, regulativ eller skat - selvom politikerne selv har travlt med at indføre love, regulativer og skatter på områder de selv har fundet på, så har de da sandelig tid til at tage det med.
Det næste nyhedsindslag medfører også spørgsmål til en politiker om ikke der skal indføres et forbud, påbud eller afgift - og mon ikke, så har politikerne skam også tid til at gøre det.
Til sidst ender vi med et land med lovgivning på områder som madpakker, slikpose størrelser, tv-pakker og rygning (både i nattelivet, men også naboens og ved busstoppesteder!). Hvad bliver det næste, hvor meget mere detaljestyring kan man udsættes for og stadig leve og ikke blot eksistere?
Den er bare helt gal, det går ikke, vågn op!!!!
Og nu vil jeg have skrevet om et borgerligt medie ville kalde autonome hærværksmænd for unge og aktivister ect. og om et borgerligt medie ville afsløre deres tætte forbindelser til Enhedslisten og de mange personsammenfald mellem Enhedslisten og det autonome miljø. Men jeg skal have en kop kaffe. Så regn selv den ud.