føj! nej du, vejen frem er lårkort til lækre damer. De fede og grimme kan få en sort sæk kan dePastorius skrev:...eller gamachebukser for den sags skyld.Alando skrev: Men det er vist ikke kun til karneval det er et problem... Der burde egentlig være en lov, der forbød fede tøser at have alt for lidt tøj på
Hvorfor hade København?
- Alando
- Landshold

- Favoritspiller: Jozo Matovac
- Geografisk sted: Aalborg
Re: Hvorfor hade København?
Der synes reglen at være at jo tykkere lår man ejer, jo mere skinnende skal leggings'ene (Ikke gamacher) være. Skinnende er tiltrækkende, lidt ligesom glaseret skinke...Pastorius skrev:...eller gamachebukser for den sags skyld.
-
seamann
En tråd der virkelig udvikler sig - bliver spændende at se hvor den glaserede skinke kan tage den hen, da der jo nu er åbnet helt nye veje. Hvordan har du det med fodboldspillere smurt ind i kamfer ?KK5700 skrev:Der synes reglen at være at jo tykkere lår man ejer, jo mere skinnende skal leggings'ene (Ikke gamacher) være. Skinnende er tiltrækkende, lidt ligesom glaseret skinke...Pastorius skrev:...eller gamachebukser for den sags skyld.
Karneval i Aalborg minder mig om en fastelavnsfest for børn som er blevet shang-hai'et af ungernes fordrukne ældre søskende. Vældig sjovt i det rette selskab, men lysår fra de oprindelige karneval i Latinamerika.
Jep, tråden er på vej til - i bedste debatsideånd - at blive helt(e) fortællende.seamann skrev:En tråd der virkelig udvikler sig - bliver spændende at se hvor den glaserede skinke kan tage den hen, da der jo nu er åbnet helt nye veje. Hvordan har du det med fodboldspillere smurt ind i kamfer ?KK5700 skrev:Der synes reglen at være at jo tykkere lår man ejer, jo mere skinnende skal leggings'ene (Ikke gamacher) være. Skinnende er tiltrækkende, lidt ligesom glaseret skinke...Pastorius skrev:...eller gamachebukser for den sags skyld.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
-
Mebega
- Ynglinge

- Favoritspiller: Johan Cruijff
- Geografisk sted: Leuven, Vlaams-Brabant
Karneval har oprindeligt intet med sydamerika at gøre. Det er en katolsk fest, hvor man dagen før askeonsdag grovæder, gøgler og hylder absurditeten, før disse ting forbydes. Et eksempel på et katolsk karneval er det i Den Bosch, som bl.a. maleren Joroen Bosch har skildret fremragende. Det går tilbage til det 14. århundrede.limey skrev:Karneval i Aalborg minder mig om en fastelavnsfest for børn som er blevet shang-hai'et af ungernes fordrukne ældre søskende. Vældig sjovt i det rette selskab, men lysår fra de oprindelige karneval i Latinamerika.
"Nobody ever defended anything successfully, there is only attack and attack and attack some more."
- George Smith Patton, Jr.
- Alando
- Landshold

og der blev den ged så lige barberet. Bazinga!Mebega skrev:Karneval har oprindeligt intet med sydamerika at gøre. Det er en katolsk fest, hvor man dagen før askeonsdag grovæder, gøgler og hylder absurditeten, før disse ting forbydes. Et eksempel på et katolsk karneval er det i Den Bosch, som bl.a. maleren Joroen Bosch har skildret fremragende. Det går tilbage til det 14. århundrede.limey skrev:Karneval i Aalborg minder mig om en fastelavnsfest for børn som er blevet shang-hai'et af ungernes fordrukne ældre søskende. Vældig sjovt i det rette selskab, men lysår fra de oprindelige karneval i Latinamerika.
- Køllen I Møllen
- Allstar

Nu går jeg ikke til bageren for sandwich men for rundstykker. Og med din beskrivelse er det tydeligvis mange år siden du har fået rundstykker fra Faunø.Martin Bak skrev:Køllen I Møllen skrev:Et nysgerrigt spørgsmål siden du kommer fra Nørrenusseby. Har du aldrig prøvet Faunø-bageren på Lindholmsvej? Hvis det er en dårlig bager i forhold til de der er i Kbh så skal jeg da vist liiiige have et par rundere næste gang jeg er i hovedstaden...le Cid skrev:Og her går det så HELT galt for dig!Mogens skrev:4. Ski´mæ´smørstang - næh, hvad der er langt vigtigere er, at de ikke fatter, at en jødekage er gudespise og skal laves af bløddej og ikke wienerbrød.
En jødekage er en småkage, som er drysset med kanelsukker. Jeg aner ikke hvilken idiot, der totalt har mislykket sine kanelsnegle, som har fundet på, at man i stedet kan kalde sit misfoster for en jødekage, men manden bør få en hård og pinefuld straf! På grund af ham, er det næsten umuligt at opdrive en ordentlig snegl i Aalborg og omegn! Føj for pokker!
Lige præcis på bagerfronten rykkede jeg fra bunden af bunden til toppen af poppen, da jeg flyttede fra 9400 til 2720. Der er simpelthen klasseforskel - jeg har aldrig oplevet ringere bagere end i Nordjylland - PUNKTUM!
FAUNØ`?!? jesus christensen at det sted ikke er blevet lukket endnu er en gode - lige et godt råd til alle. Fra en særdeles pålidelig kilde skal jeg bede jer alle om ikke at købe sandwiches hos faunø medmindre man ønsker 14 dage på tønden. Brødet ved jeg ikke noget om men generelt er bagerne i aalborg og om og nul egn ufatteligt ringe og fylder deres brød med luft og nul smag
Janteloven eksisterer IKKE!
I know. Men det er min klare opfattelse at arrangørerne bag Aalborg Karneval oprindeligt har haft den brasilianske sambaparade som det primære forbillede og så subsidiært de caribiske optog samt afrikanske trommegrupper. Der er i hvert fald en påfaldende forskel på de forskellige karnevalsgrupper i fronten af optoget og så den lange hale af fordrukne fastelavnsgæster som følger derefter.Mebega skrev:Karneval har oprindeligt intet med sydamerika at gøre. Det er en katolsk fest, hvor man dagen før askeonsdag grovæder, gøgler og hylder absurditeten, før disse ting forbydes. Et eksempel på et katolsk karneval er det i Den Bosch, som bl.a. maleren Joroen Bosch har skildret fremragende. Det går tilbage til det 14. århundrede.limey skrev:Karneval i Aalborg minder mig om en fastelavnsfest for børn som er blevet shang-hai'et af ungernes fordrukne ældre søskende. Vældig sjovt i det rette selskab, men lysår fra de oprindelige karneval i Latinamerika.
Jeg synes heller ikke at mindes at dårskab og druk er forbudt i dagene efter karneval fra min Aalborgtid.limey skrev:I know. Men det er min klare opfattelse at arrangørerne bag Aalborg Karneval oprindeligt har haft den brasilianske sambaparade som det primære forbillede og så subsidiært de caribiske optog samt afrikanske trommegrupper. Der er i hvert fald en påfaldende forskel på de forskellige karnevalsgrupper i fronten af optoget og så den lange hale af fordrukne fastelavnsgæster som følger derefter.Mebega skrev:Karneval har oprindeligt intet med sydamerika at gøre. Det er en katolsk fest, hvor man dagen før askeonsdag grovæder, gøgler og hylder absurditeten, før disse ting forbydes. Et eksempel på et katolsk karneval er det i Den Bosch, som bl.a. maleren Joroen Bosch har skildret fremragende. Det går tilbage til det 14. århundrede.limey skrev:Karneval i Aalborg minder mig om en fastelavnsfest for børn som er blevet shang-hai'et af ungernes fordrukne ældre søskende. Vældig sjovt i det rette selskab, men lysår fra de oprindelige karneval i Latinamerika.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
- MrBangDK
- Allstar

- Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..
Jeg er sgu ikke vokset meget siden folleren - det skulle da lige være på dunkenHenriksen skrev: Nu er du jo heller ligefrem beriget med en basketball-spillers statur, Bang, så det er nok kun i Hobbiternes verden at man skal stå på tæer i en Zoologisk have![]()
(du er da vokset lidt siden folkeskolen, ikke ?)
Henriksen - som i 9.B. '93?
Ska' vi hak'?
-
Mebega
- Ynglinge

Nej, der hersker ingen tvilv om, hvor inspirationskilden til Aalborgs karnval liggerlimey skrev:I know. Men det er min klare opfattelse at arrangørerne bag Aalborg Karneval oprindeligt har haft den brasilianske sambaparade som det primære forbillede og så subsidiært de caribiske optog samt afrikanske trommegrupper. Der er i hvert fald en påfaldende forskel på de forskellige karnevalsgrupper i fronten af optoget og så den lange hale af fordrukne fastelavnsgæster som følger derefter.Mebega skrev:Karneval har oprindeligt intet med sydamerika at gøre. Det er en katolsk fest, hvor man dagen før askeonsdag grovæder, gøgler og hylder absurditeten, før disse ting forbydes. Et eksempel på et katolsk karneval er det i Den Bosch, som bl.a. maleren Joroen Bosch har skildret fremragende. Det går tilbage til det 14. århundrede.limey skrev:Karneval i Aalborg minder mig om en fastelavnsfest for børn som er blevet shang-hai'et af ungernes fordrukne ældre søskende. Vældig sjovt i det rette selskab, men lysår fra de oprindelige karneval i Latinamerika.
"Nobody ever defended anything successfully, there is only attack and attack and attack some more."
Der findes kun én måde at komme ud over problemet med fulde mennesker - det er at være iblandt dem (og helst lidt fuldere end gennemsnittet) så glider det ligesom nemmere ned. Nogen stor åbenbaring er det dog ikke, det ser i hvert fald ud til at rundt regnet halvdelen af Aalborgs befolkning har luret fidusen.Mebega skrev: Nej, der hersker ingen tvilv om, hvor inspirationskilden til Aalborgs karnval liggerHvis det ikke var for det hav af fulde mennesker, der følger, ville det da også være ganske fornøjeligt. Noget der også gør sig gældende ved karnevallet i Den Bosch, desværre.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
- Søndergaard
- 1. div

Stop nu! Denne tråd er grotesk. Jødekager, ølpriser, kultur og karneval. Det er sgu for langt ude. Kan vi ikke blive enige om at dem, der bor i nordjylland hader København og os der er flyttet dertil har et andet (nuanceret) forhold til hovedstaden. Hvorfor skal vi være enige!? Jeg er sgu ligeglad hvad Køllen og Fabbe mener, sålænge jeg er glad for at bo i Kbh. Jeg elsker stadig AaB, mens jeg afskyr FCK og BIF. Det har intet med København (byen) at gøre.limey skrev:I know. Men det er min klare opfattelse at arrangørerne bag Aalborg Karneval oprindeligt har haft den brasilianske sambaparade som det primære forbillede og så subsidiært de caribiske optog samt afrikanske trommegrupper. Der er i hvert fald en påfaldende forskel på de forskellige karnevalsgrupper i fronten af optoget og så den lange hale af fordrukne fastelavnsgæster som følger derefter.Mebega skrev:Karneval har oprindeligt intet med sydamerika at gøre. Det er en katolsk fest, hvor man dagen før askeonsdag grovæder, gøgler og hylder absurditeten, før disse ting forbydes. Et eksempel på et katolsk karneval er det i Den Bosch, som bl.a. maleren Joroen Bosch har skildret fremragende. Det går tilbage til det 14. århundrede.limey skrev:Karneval i Aalborg minder mig om en fastelavnsfest for børn som er blevet shang-hai'et af ungernes fordrukne ældre søskende. Vældig sjovt i det rette selskab, men lysår fra de oprindelige karneval i Latinamerika.
Søndergaard skrev: Stop nu! Denne tråd er grotesk.
Søndergaard skrev: Kan vi ikke blive enige om at dem, der bor i nordjylland hader København og os der er flyttet dertil har et andet (nuanceret) forhold til hovedstaden.
Søndergaard skrev:Hvorfor skal vi være enige!?
- Alando
- Landshold

fordi det er sjovtSøndergaard skrev:Stop nu! Denne tråd er grotesk. Jødekager, ølpriser, kultur og karneval. Det er sgu for langt ude. Kan vi ikke blive enige om at dem, der bor i nordjylland hader København og os der er flyttet dertil har et andet (nuanceret) forhold til hovedstaden. Hvorfor skal vi være enige!? Jeg er sgu ligeglad hvad Køllen og Fabbe mener, sålænge jeg er glad for at bo i Kbh. Jeg elsker stadig AaB, mens jeg afskyr FCK og BIF. Det har intet med København (byen) at gøre.limey skrev:I know. Men det er min klare opfattelse at arrangørerne bag Aalborg Karneval oprindeligt har haft den brasilianske sambaparade som det primære forbillede og så subsidiært de caribiske optog samt afrikanske trommegrupper. Der er i hvert fald en påfaldende forskel på de forskellige karnevalsgrupper i fronten af optoget og så den lange hale af fordrukne fastelavnsgæster som følger derefter.Mebega skrev:Karneval har oprindeligt intet med sydamerika at gøre. Det er en katolsk fest, hvor man dagen før askeonsdag grovæder, gøgler og hylder absurditeten, før disse ting forbydes. Et eksempel på et katolsk karneval er det i Den Bosch, som bl.a. maleren Joroen Bosch har skildret fremragende. Det går tilbage til det 14. århundrede.limey skrev:Karneval i Aalborg minder mig om en fastelavnsfest for børn som er blevet shang-hai'et af ungernes fordrukne ældre søskende. Vældig sjovt i det rette selskab, men lysår fra de oprindelige karneval i Latinamerika.
-
Mebega
- Ynglinge

... og informativtAlando skrev:fordi det er sjovtSøndergaard skrev:Stop nu! Denne tråd er grotesk. Jødekager, ølpriser, kultur og karneval. Det er sgu for langt ude. Kan vi ikke blive enige om at dem, der bor i nordjylland hader København og os der er flyttet dertil har et andet (nuanceret) forhold til hovedstaden. Hvorfor skal vi være enige!? Jeg er sgu ligeglad hvad Køllen og Fabbe mener, sålænge jeg er glad for at bo i Kbh. Jeg elsker stadig AaB, mens jeg afskyr FCK og BIF. Det har intet med København (byen) at gøre.limey skrev:I know. Men det er min klare opfattelse at arrangørerne bag Aalborg Karneval oprindeligt har haft den brasilianske sambaparade som det primære forbillede og så subsidiært de caribiske optog samt afrikanske trommegrupper. Der er i hvert fald en påfaldende forskel på de forskellige karnevalsgrupper i fronten af optoget og så den lange hale af fordrukne fastelavnsgæster som følger derefter.Mebega skrev:Karneval har oprindeligt intet med sydamerika at gøre. Det er en katolsk fest, hvor man dagen før askeonsdag grovæder, gøgler og hylder absurditeten, før disse ting forbydes. Et eksempel på et katolsk karneval er det i Den Bosch, som bl.a. maleren Joroen Bosch har skildret fremragende. Det går tilbage til det 14. århundrede.limey skrev:Karneval i Aalborg minder mig om en fastelavnsfest for børn som er blevet shang-hai'et af ungernes fordrukne ældre søskende. Vældig sjovt i det rette selskab, men lysår fra de oprindelige karneval i Latinamerika.
-
Lindvang
Hvorfor hade København?
"Så holdt vi!", sagde skolelæreren.Søndergaard skrev:Stop nu! Denne tråd er grotesk. Jødekager, ølpriser, kultur og karneval. Det er sgu for langt ude. Kan vi ikke blive enige om at dem, der bor i nordjylland hader København og os der er flyttet dertil har et andet (nuanceret) forhold til hovedstaden. Hvorfor skal vi være enige!? Jeg er sgu ligeglad hvad Køllen og Fabbe mener, sålænge jeg er glad for at bo i Kbh. Jeg elsker stadig AaB, mens jeg afskyr FCK og BIF. Det har intet med København (byen) at gøre.limey skrev:I know. Men det er min klare opfattelse at arrangørerne bag Aalborg Karneval oprindeligt har haft den brasilianske sambaparade som det primære forbillede og så subsidiært de caribiske optog samt afrikanske trommegrupper. Der er i hvert fald en påfaldende forskel på de forskellige karnevalsgrupper i fronten af optoget og så den lange hale af fordrukne fastelavnsgæster som følger derefter.Mebega skrev:Karneval har oprindeligt intet med sydamerika at gøre. Det er en katolsk fest, hvor man dagen før askeonsdag grovæder, gøgler og hylder absurditeten, før disse ting forbydes. Et eksempel på et katolsk karneval er det i Den Bosch, som bl.a. maleren Joroen Bosch har skildret fremragende. Det går tilbage til det 14. århundrede.limey skrev:Karneval i Aalborg minder mig om en fastelavnsfest for børn som er blevet shang-hai'et af ungernes fordrukne ældre søskende. Vældig sjovt i det rette selskab, men lysår fra de oprindelige karneval i Latinamerika.
-
Mogens
- Allstar

- Favoritspiller: Mig selv
- Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk
Du vælger at quote mig, hvilket egentlig er helt fint. Nu er jeg dog en af dem, der generelt synes bedre om Aalborg end om kbh. uagtet, at jeg bor på den østlige lorteø. Læs hvad jeg skriver, og du har egentlig svar på det du spørger om (vil jeg umiddelbart mene).Køllen I Møllen skrev:Det er jo smag og behag men jeg undrer mig nogle gange over hvad det er for nogle ting i render til derovre der er så fantastiske. Hvad er det for noget øl i drikker man ikke kan få i Nordjylland? Hvad er det for nogle film vi går glip af? Og hvad er det for koncerter?Mogens skrev:Enig, MEN, udbuddet er alt andet lige lidt større herovre. Der er flere koncerter at vælge mellem, uden man behøver at bruge super meget transporttid, flere film i et større antal biografer, men specialøl - hmm, måske jeg bare er for fastgroet i nogle få jeg ved, hvor jeg kan fremskaffe samt de gode gamle klassiske pilsner-øl
Jeg var sidste år i Kbh til Metallica-koncert, ellers har de 5-6 rigtig gode koncerter jeg har været til det sidste 10 år været i Jylland. Jeg kan nævne Life of Agony i Århus, Biohazard i Aalborg, Megadeth i Århus... Der har simpelthen ikke været noget andet end Metallica i Kbh som jeg har haft lyst til at se.
Mht at gå i biografen. Er filmene så meget bedre i Kbh? Hvad er det for nogle film? Jeg er nysgerrig fordi jeg ærlig talt ikke synes at det er værd at ofre 70 kr på at gå biografen. Er i biografen en gang om året ca, men det er med ungerne og jeg tvivler på at selv Disney-filmene er bedre i Kbh...
Når jeg drikker bajere foretrækker jeg 2 kolde Aalborg pilsnere til en flad 20`er. Hvis de har bedre øl i Kbh bøjer jeg mig i støvet.
Hvad er det ellers I laver derovre der er så fedt og som vi ikke kan i Jylland?
Jeg skal dog gerne prøve at opsummere: Flere koncerter at vælge mellem giver næsten sig selv, da der ganske simpelt er flere spillesteder. Musiksmagen afgør jo en del i den sammenhæng, men generelt kan man vel ikke benægte, at der ganske simpelt oftere er musik indenfor en rækkevidde af 20 minutter - om man kan lide musikken er straks en anden sag.
Jeg har bl.a. været til 2 x volbeat, Rammstein, Metallica, AC/DC, White Lies, Band of Horses, Magtens Korridorer, Nephew mm indenfor godt og vel 1½ år (er lidt i tvivl om, hvornår det var AC/DC spillede). Jeg ved at nogle af disse også har været i Aalborg, men ikke mange af dem har været indenfor 20 min. rækkevidde.
Hvad angår biograferne, så er det vel samme "regler" der gør sig gældende som i tilfældet med musikken. Der er ganske simpelt flere muligheder - også langt flere end de Disney-film du gider se... Blockbuster-filmene kommer formentlig i de fleste tilfælde i arkaden, men med biografer som Gloria, Vester Vov Vov (ja, det hedder den), Dagmar Teatret og Grand, som jeg af og til frekventerer, så er der bare mulighed for at se noget, som sjældent ser dagens lys i Aalborg, hvis jeg ikke tager meget fejl.
Hvad øllet angår, så har jeg intet nævnt i den sammenhæng - læs: jeg er mest til pilsnerøl, og skulle jeg finde nogle små specialøl, så er det formentlig også noget jeg kan finde, på de lidt dyrere steder i Aalborg.
Med ovenstående forklaring håber jeg, at jeg slipper ud af kassen "smart-jyde-nu-bosiddende-i-københavn"
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14
95-99-08-14
-
Mogens
- Allstar

- Favoritspiller: Mig selv
- Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk
Åh, javist. Onsdagssneglen ved Guldbageren. Om de også har den andre steder skal jeg lade være usagt. Hvor der er en guldbager i København aner jeg dog ikke. Den er skam fin nok, men stadig ikke af samme klasse som en høj, fedtet snegl. Bageren overfor metroen må enten være Holm eller Lagkagehuset, såvidt jeg ved - jeg er dog ikke superkendt i området, men jeg vil da smutte forbi i morgen:-)Magic skrev:For lige at vende tilbage til jødekagen, så er det da korrekt, at det er navnet på en småkage. Men det er så sandelig også navnet på den mest fedtede og velsmagende kanelsnegl - i hvert fald i Boogie Down Vejgaard, hvor jeg har tilbragt min barn- og ungdom.
I Århus er det nærmeste man kommer en Molbosnegl og i København har jeg fundet noget der ligner bl.a hos bageren overfor Christianshavn Metro. De kalder det en Direktørsnegl. Nogen gange har jeg også set det som en Mandags/Tirsdags/Onsdagssnegl osv.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14
95-99-08-14