Ok, my bad. Jeg havde ikke læst dit indlæg godt nok, for jeg havde ikke fanget den der med, at det var en enkelt bil, der forfulgte dig med hornet i bund. Det forstår jeg, at du finder irriterende.Kilde skrev:Så hvis jeg syv dage fra nu forfølger dig i min lækre Opel Corsa fra 96 med hornet i bund, så vil det være dig, der har for lidt at gå op i, hvis du brokker dig? Men for god ordens skyld, så lad mig henvise til den oprindelige besked: Det er noget underligt noget at brokke sig over, men jeg bliver dybt irriteret over begge ting.
Hvorfor hade København?
-
Lindvang
Re: Hvorfor hade København?
- Konsulenten
- Superliga

- Indlæg: 675
- Tilmeldt: 20. feb 2008, 09:42
- Favoritspiller: Steve-Dave
- Geografisk sted: Frederiksberg
Re: Hvorfor hade København?
Det er fandme også irriterende, når det sker. Forbandede københavneri!!Lindvang skrev:Ok, my bad. Jeg havde ikke læst dit indlæg godt nok, for jeg havde ikke fanget den der med, at det var en enkelt bil, der forfulgte dig med hornet i bund. Det forstår jeg, at du finder irriterende.Kilde skrev:Så hvis jeg syv dage fra nu forfølger dig i min lækre Opel Corsa fra 96 med hornet i bund, så vil det være dig, der har for lidt at gå op i, hvis du brokker dig? Men for god ordens skyld, så lad mig henvise til den oprindelige besked: Det er noget underligt noget at brokke sig over, men jeg bliver dybt irriteret over begge ting.
"MYYYYYY ONLY AaB MY ONLY AaB, YOU ALL I LIFE FOR YOU MAKE ME HAPY NO EVER TALKING MY AaB AVAY!"
-
Toarn
- Landshold

- Indlæg: 833
- Tilmeldt: 30. maj 2008, 11:43
- Favoritspiller: Burke Henry
- Geografisk sted: Westside 9000
Re: Hvorfor hade København?
Folkens kom herned en tur og oplev bilhornsanarki der får de københavnske bilister til at ligne pauseklovne! Allerede inden der er grønt dytter pakistanerne demonstrativt for at gøre alle opmærksomme på at der egentlig er milisekunder til der bliver grønt og at du derfor forventes at få fingeren ud og lægge hårdt fra land. Rabarberne bruger hornet til at at indikere at med mindre du kører V8 som dem, ja så har du absolut intet at gøre på vejen, hvorfor hornet holdes i bund efterfulgt af en hovedkulds overhaling med efterfølgende nødopbremsning i forsøget på at totalskade din bil og derved fjerne dig permanent fra vejen. Du kan ikke køre 5 kilometer i Dubai uden at have hørt bilhorn af mindst 3 forskellige bilmærker - sjovt nok begynder man at kunne bedømme bilen der dytters størrelse uden at se den, idet der vitterligt er stor forskel på det horn der sidder på V8'erne og alle de andre - forestil jer en Toyota Yaris med et spinkelt horn i en blæsekonkurrence med en Yukon e.l. Vi har ganske enkelt ikke horn i samme klasse på bilerne i DK og irritationsniveauet følger oftest de små horn - de har intet at dytte for og de er simpelthen ynkelige at høre på; mon det er det samme der reelt bringer pisset i kog i Danmark?
In Åke we trust
Hvorfor hade København?
Høhøhø. Min pointe er selvfølgelig, at det svarer til præcis det samme i støjoplevelsen.Lindvang skrev:Ok, my bad. Jeg havde ikke læst dit indlæg godt nok, for jeg havde ikke fanget den der med, at det var en enkelt bil, der forfulgte dig med hornet i bund. Det forstår jeg, at du finder irriterende.Kilde skrev:Så hvis jeg syv dage fra nu forfølger dig i min lækre Opel Corsa fra 96 med hornet i bund, så vil det være dig, der har for lidt at gå op i, hvis du brokker dig? Men for god ordens skyld, så lad mig henvise til den oprindelige besked: Det er noget underligt noget at brokke sig over, men jeg bliver dybt irriteret over begge ting.
-
Elegia
Re: Hvorfor hade København?
Jeg er ikke i tvivl om, at Debatsidens kulturelite og øvrige hipsters naturligvis primært frekventerer nøje udvalgte og trendsættende caféer og butikker, hvor alene deres indtræden vil få Norms ditto i Sams Bar til at blegne.
Men som almindeligt dødelig vil jeg nu give Kilde ret i, at serviceniveauet i København generelt lader meget tilbage at ønske i forhold til resten af landet.
Faktisk har jeg flere gange hørt om café- og butiksejere, som favoriserer jyder ved jobsamtaler, da de har rygte for at være mere stabile og servicemindede end de indfødte københavnere.
Man kan så diskutere, hvor relevant den slags er.
Personligt er jeg ligeglad med, om kasseteenageren i Netto smiler til mig og siger ”ha’-en-fortsat-go’-dag”, ligesom jeg helst vil lades i fred, når jeg kigger på Wrangler-jeans og kvadratiske poloshirts i diverse tøjbutikker.
Og hvad angår øvrige fornøjelser frekventerer jeg helst kun udskænkningssteder, hvor personalet er iklædt både vest, hvid skjorte og smil, hvilket København har i mindst lige så høj grad som andre af landets byer.
Men at ”den københavnske servicesektor” over en bred kam beskæftiger forholdsvis flere ugidelige, ligeglade og/eller overlegne typer, end ”provinsens servicesektor”, synes jeg, er hævet over diskussion.
Det ville dog aldrig nogensinde være en bestemmende faktor for, om jeg ville fravælge at bosætte mig der af samme grund ligesom det på ingen måde kan få mig til at hade byen.
Snarere bekræfter det mig bare i, at teenagere generelt set er en ret irriterende opfindelse.
Men som almindeligt dødelig vil jeg nu give Kilde ret i, at serviceniveauet i København generelt lader meget tilbage at ønske i forhold til resten af landet.
Faktisk har jeg flere gange hørt om café- og butiksejere, som favoriserer jyder ved jobsamtaler, da de har rygte for at være mere stabile og servicemindede end de indfødte københavnere.
Man kan så diskutere, hvor relevant den slags er.
Personligt er jeg ligeglad med, om kasseteenageren i Netto smiler til mig og siger ”ha’-en-fortsat-go’-dag”, ligesom jeg helst vil lades i fred, når jeg kigger på Wrangler-jeans og kvadratiske poloshirts i diverse tøjbutikker.
Og hvad angår øvrige fornøjelser frekventerer jeg helst kun udskænkningssteder, hvor personalet er iklædt både vest, hvid skjorte og smil, hvilket København har i mindst lige så høj grad som andre af landets byer.
Men at ”den københavnske servicesektor” over en bred kam beskæftiger forholdsvis flere ugidelige, ligeglade og/eller overlegne typer, end ”provinsens servicesektor”, synes jeg, er hævet over diskussion.
Det ville dog aldrig nogensinde være en bestemmende faktor for, om jeg ville fravælge at bosætte mig der af samme grund ligesom det på ingen måde kan få mig til at hade byen.
Snarere bekræfter det mig bare i, at teenagere generelt set er en ret irriterende opfindelse.
- 9382'eren
- Superliga

- Indlæg: 519
- Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:20
- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: 9000
- Kontakt:
Re: Hvorfor hade København?
Nu har jeg ikke baggrundsviden nok til, at kommentere på serviceniveauet i diverse indkøbscentre m.m. i KBH, men har dog kun godt sige om de barer og bodegaer jeg igennem tiden har besøgt derovre. Nu ved jeg ikke om alle karakteriserer Amager som København som jeg gør, men på Café Skovly i Kastrup var stemningen fra bartenderens side i hvert fald kæk, men på den gode måde, hvilket vil sige, at han tog gas på os, men kunne også tage gas, hvilket medførte en dejlig brandert fra undertegnedes side af...
Let's Kick Money Out Of Football!
jernskjorten skrev:Infatil opførsel er en grundpille i dansk fankultur.
Re: Hvorfor hade København?
The story of your life9382'eren skrev:....hvilket og medførte en dejlig brandert fra undertegnedes side af...
Re: Hvorfor hade København?
Det var sgu et klasse sted! Derudover besøgte vi også et sted længere inde i byen? Hvad var det nu det hed?9382'eren skrev:Nu har jeg ikke baggrundsviden nok til, at kommentere på serviceniveauet i diverse indkøbscentre m.m. i KBH, men har dog kun godt sige om de barer og bodegaer jeg igennem tiden har besøgt derovre. Nu ved jeg ikke om alle karakteriserer Amager som København som jeg gør, men på Café Skovly i Kastrup var stemningen fra bartenderens side i hvert fald kæk, men på den gode måde, hvilket vil sige, at han tog gas på os, men kunne også tage gas, hvilket medførte en dejlig brandert fra undertegnedes side af...
..
Re: Hvorfor hade København?
Skammekroen. Mener det lå tæt på banegården.
Skovly er et vidunderligt sted - alle bodegaer burde tage ved lære af dette vidunder!
Skovly er et vidunderligt sted - alle bodegaer burde tage ved lære af dette vidunder!
Re: Hvorfor hade København?
Det var Café Skammekrogen. Der fik vi opbygget en god brandert. Vi besøgte også stedet efter FC Nordsjælland ude, hvor vi ikke nåede vores tog hjem.
-
Lindvang
Hvorfor hade København?
Skammekrogen er et udmærket, men er ikke rigtig vesterbrosk. Jeg har boet lige om hjørnet. Det er ikke rigtig brunt nok;-)Vase skrev:Det var Café Skammekrogen. Der fik vi opbygget en god brandert. Vi besøgte også stedet efter FC Nordsjælland ude, hvor vi ikke nåede vores tog hjem.
-
Mebega
- Ynglinge

- Indlæg: 97
- Tilmeldt: 8. apr 2008, 15:25
- Favoritspiller: Johan Cruijff
- Geografisk sted: Leuven, Vlaams-Brabant
Re: Hvorfor hade København?
Danmarks New York? Så har man da hørt det med. Så fald kunne jeg godt tænke mig at vide om Skagen er Danmarks Miami?Poker-One-Kenobi skrev:Det er jo danmarks New York, så det burde ikke komme som en overraskelse...Kilde skrev:Skal ikke kunne vurdere lige præcis dét, men i London og Berlin dytter folk ikke bare for at dytte, mens man holder for rødt. Det kan selvfølgelig være, at jeg lige har været uheldig eller så ufatteligt godt ud, men min oplevelse af København den sidste uges tid har været, at de er nogle røvhuller i både trafikken og bag disken.Lindvang skrev:Aha. Ja, så ved jeg sgu ikke, hvad det er, jeg har oplevet i fx Damaskus, Kuala Lumpur og Bangkok, blot for at nævne et par stykker. Spøjst nok ikke det samme, som jeg oplever på mine daglige cykelture til og fra arbejde i København.Kilde skrev:Har været i storbyer før og har været i København flere gange - dog kun få dage af gangen. Københavnerne er godt nok barnlige og utålmodige i trafikken. Langt størstedelen dytter jo bare for at dytte - i modsætning til rigtige storbyer.Lindvang skrev:Det lyder så ikke til, at du har været mange andre steder. DK er vel det land, hvor der dyttes mindst, København inklusive.Kilde skrev:Er netop i dag kommet hjem fra en længere tur til København. Er STÆRKT chokeret over attituden, når det kommer til service. Er flere gange blevet sukket af på grund af naturlige omstændigheder og de fleste ekspedienter eller lignende, opfører sig som de er trætte af livet. Chokerende holdning til tingene i forhold til Nordjylland.
Derudover har alle et behov for at dytte - og det er konstant. Dytter én, så starter der en kavalkade af horn fra alle sider. Det er noget underligt noget at brokke sig over, men jeg bliver dybt irriteret over begge ting. Fuck København.
Dytten holder 100%. Det er noget, der karakteriserer en storby.
"Nobody ever defended anything successfully, there is only attack and attack and attack some more."
- George Smith Patton, Jr.
- George Smith Patton, Jr.
Re: Hvorfor hade København?
Tjae, jeg har hørt Struer skulle være vestjyllands Ibiza, så hvorfor ikke...
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Re: Hvorfor hade København?
Og Aalborg, Nordens Paris <3
Re: Hvorfor hade København?
Er i tvivl om hvor godt et tilnavn det er, når konkurrenten til det er Tromsø.Dot Bot skrev:Og Aalborg, Nordens Paris <3
- Poker-One-Kenobi
- Allstar

- Indlæg: 4715
- Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37
Re: Hvorfor hade København?
"Danmarks New York" var en hentydning til det faktum at resten af USA synes enige om at New Yorkere er uhøflige og ikke aner noget om service. Det skal siges at jeg egentlig er enig, servicen er ikke det samme i københavn, på den anden side er det faktisk muligt at føre reelle samtaler med folk som arbejder her, istedet for den gang smalltalk man ofte elsker at køre i hovedet på hinanden i provinsen.
Re: Hvorfor hade København?
Sådan er det jo som regel med hovedstaden/den store by i et givent land. Både londonere og da især parisere har ry for at være meget mere uhøflige end deres respektive provinser.Poker-One-Kenobi skrev:"Danmarks New York" var en hentydning til det faktum at resten af USA synes enige om at New Yorkere er uhøflige og ikke aner noget om service. Det skal siges at jeg egentlig er enig, servicen er ikke det samme i københavn, på den anden side er det faktisk muligt at føre reelle samtaler med folk som arbejder her, istedet for den gang smalltalk man ofte elsker at køre i hovedet på hinanden i provinsen.
-
Mebega
- Ynglinge

- Indlæg: 97
- Tilmeldt: 8. apr 2008, 15:25
- Favoritspiller: Johan Cruijff
- Geografisk sted: Leuven, Vlaams-Brabant
Re: Hvorfor hade København?
... og Skandinaviens CambridgeDot Bot skrev:Og Aalborg, Nordens Paris <3
"Nobody ever defended anything successfully, there is only attack and attack and attack some more."
- George Smith Patton, Jr.
- George Smith Patton, Jr.
-
Bech
- Superliga

- Indlæg: 708
- Tilmeldt: 17. sep 2006, 20:49
- Favoritspiller: Mogens Komforbi
- Geografisk sted: Vejgaard
- Kontakt:
Re: Hvorfor hade København?
Jeg har i de seneste dage med interesse fulgt med i debatten blandt FCK fans angående de sanktioner som Parken Sport og Entertainment har lagt ned over deres stemningstribune. Her har de fået frataget halvdelen af tribunen, capotårnet, PA-anlæget samt fået lukket den uofficielle merchandisebod hvor Urban Crew tjente deres skillinger med stor succes. Desuden blev der til dagens kamp imod Shamrock Rovers også nedlagt forbud imod uofficielt merchandise såsom hættetrøjer som man ikke måtte bære, samt stickers som man ikke måtte medbringe.
De her sanktioner synes at være en reaktion på tildels de organiserede lysshows som Urban Crew stod for på udebane sidste sæson, men også de enkelte lys som blev brugt på hjemmebane hen imod sæsonens slutning. I Parken har lys ellers traditionelt været sjældne, da de selveproklamerede ultras, Urban Crew, har haft aftaler med Parken om at undgå dette.
Der er naturligvis kæmpe splid imellem FCK fans på grund af dette i øjeblikket. Groft sagt er de delt op i to lejre. De såkaldte "uofficielle ultras" kontra mere almene fan. De "uofficielle" mener at blus ild og røg er for stor en del af deres kultur til at det kan opgives og desuden er de jo ultras og vil ikke lade Parken Sport og Entertainment bestemme over dem, da de jo er vilde ultras og derfor modkultur. Modsat er der så den almene fan, som forsøger at finde et kompromis hvor der er de bedste muligheder for at støtte holdet. Man kan så sætte spørgsmålstegn ved hvor stor en del af deres fankultur det egentligt er. Som firma grundlagt i 1994 har blus jo stortset altid været ulovligt og det kan derfor ikke sammenlignes med eksempelvis vores egen tradition for brugen af blus på tribunen.
Midt i det hele gemmer der sig, for mig at se, en identitets krise for dele af de Københavnske fans. De såkaldte ultras, der støtter firmaet PSE, har med deres påtagede indentitet gjort sig selv skadelig over for deres formål. Nemlig at støtte firmaets fodboldspillere. Fordi de kalder sig ultras og derfor mener at romerlys er en vigtigt del af deres kultur bliver de nu sanktionerede og får ødelagt deres muligheder for at støtte pengemaskinen PSE. På samme tid har de også et problem med det grundlæggende spørgsmål omkring hvad det egentligt er de støtter. Som mange FCK fans har skrevet på Sidelinjen, så støtter de FCK, men ikke PSE delen. Men hvad er det for en del af PSE der egenligt er FCK? Pt. oplever de at alle er imod dem, derfor virker det til at den del af PSE de støtter bliver mindre og mindre og kommer muligvis helt ned til udelukkende spillerne. Som det også er blevet formuleret på Sidelinjen (som iøvrigt er et forum meget magen til debatsiden). Spillere, der skiftes ud fra sæson til sæson. Dette passer naturligvis ikke hvis du spørger de fanatiske FCK-fans, da spillerne jo blot er lejesvende etc etc. Den jargon kender vi godt.
Min pointe er at de støtter sig selv. De elsker at være ultras, de elsker at være umulige, de elsker at være modkultur. Dette skyldes manglen på egentlige rødder i København, ægte værdier og traditioner. Dette lyder muligvis som en romantisering af den moderne fodboldverden, men ikke destro mindre så er det for mig at se hele problemet for de Københavnskefans. De har bildt sig selv ind, at der under PSE er et eller andet klubagtigt, som de kan kaste deres ellers udemærket støtte og kærlighed på. Men når alt kommer til at, så er de ikke andet end plastik og derfor har de brug for noget andet også at elske og valget er faldet på deres kultur. Desværre er fankultur kun berettiget når der er en klub at elske og det er hele den Københavnske fanscenes Achillessene og for mig en glimrende grund til at afsky deres fans..
PS.: Når jeg en dag har bedre tid (og lyst), så finder jeg gerne citater fra ledende UC medlemmer samt andre FCKfans, bestyrelsesmedlemmer fra FCK og lignende til at begrunde den her tese. Indtil da må det stå alene uden dokumentation.
De her sanktioner synes at være en reaktion på tildels de organiserede lysshows som Urban Crew stod for på udebane sidste sæson, men også de enkelte lys som blev brugt på hjemmebane hen imod sæsonens slutning. I Parken har lys ellers traditionelt været sjældne, da de selveproklamerede ultras, Urban Crew, har haft aftaler med Parken om at undgå dette.
Der er naturligvis kæmpe splid imellem FCK fans på grund af dette i øjeblikket. Groft sagt er de delt op i to lejre. De såkaldte "uofficielle ultras" kontra mere almene fan. De "uofficielle" mener at blus ild og røg er for stor en del af deres kultur til at det kan opgives og desuden er de jo ultras og vil ikke lade Parken Sport og Entertainment bestemme over dem, da de jo er vilde ultras og derfor modkultur. Modsat er der så den almene fan, som forsøger at finde et kompromis hvor der er de bedste muligheder for at støtte holdet. Man kan så sætte spørgsmålstegn ved hvor stor en del af deres fankultur det egentligt er. Som firma grundlagt i 1994 har blus jo stortset altid været ulovligt og det kan derfor ikke sammenlignes med eksempelvis vores egen tradition for brugen af blus på tribunen.
Midt i det hele gemmer der sig, for mig at se, en identitets krise for dele af de Københavnske fans. De såkaldte ultras, der støtter firmaet PSE, har med deres påtagede indentitet gjort sig selv skadelig over for deres formål. Nemlig at støtte firmaets fodboldspillere. Fordi de kalder sig ultras og derfor mener at romerlys er en vigtigt del af deres kultur bliver de nu sanktionerede og får ødelagt deres muligheder for at støtte pengemaskinen PSE. På samme tid har de også et problem med det grundlæggende spørgsmål omkring hvad det egentligt er de støtter. Som mange FCK fans har skrevet på Sidelinjen, så støtter de FCK, men ikke PSE delen. Men hvad er det for en del af PSE der egenligt er FCK? Pt. oplever de at alle er imod dem, derfor virker det til at den del af PSE de støtter bliver mindre og mindre og kommer muligvis helt ned til udelukkende spillerne. Som det også er blevet formuleret på Sidelinjen (som iøvrigt er et forum meget magen til debatsiden). Spillere, der skiftes ud fra sæson til sæson. Dette passer naturligvis ikke hvis du spørger de fanatiske FCK-fans, da spillerne jo blot er lejesvende etc etc. Den jargon kender vi godt.
Min pointe er at de støtter sig selv. De elsker at være ultras, de elsker at være umulige, de elsker at være modkultur. Dette skyldes manglen på egentlige rødder i København, ægte værdier og traditioner. Dette lyder muligvis som en romantisering af den moderne fodboldverden, men ikke destro mindre så er det for mig at se hele problemet for de Københavnskefans. De har bildt sig selv ind, at der under PSE er et eller andet klubagtigt, som de kan kaste deres ellers udemærket støtte og kærlighed på. Men når alt kommer til at, så er de ikke andet end plastik og derfor har de brug for noget andet også at elske og valget er faldet på deres kultur. Desværre er fankultur kun berettiget når der er en klub at elske og det er hele den Københavnske fanscenes Achillessene og for mig en glimrende grund til at afsky deres fans..
PS.: Når jeg en dag har bedre tid (og lyst), så finder jeg gerne citater fra ledende UC medlemmer samt andre FCKfans, bestyrelsesmedlemmer fra FCK og lignende til at begrunde den her tese. Indtil da må det stå alene uden dokumentation.
𝖁𝖊𝖏𝖌𝖆𝖆𝖗𝖉 𝕿𝖊𝖗𝖗𝖔𝖗 𝕶𝖔𝖗𝖕𝖘
Re: Hvorfor hade København?
Fuldstændig korrekt. Var det ikke også en af BIF's ekstreme fangrupper som decideret skiltede med, at "alle hader os", som en slags adelsmærke?Bech skrev: Min pointe er at de støtter sig selv. De elsker at være ultras, de elsker at være umulige, de elsker at være modkultur.
De ekstremistiske miljøer lever og overlever på selvdyrkelse, alle-mod-os og en grundlæggende mangel på forståelse for og accept af, at andre også kan have ret, således at man ikke altid kan få det man selv mener er "rigtigt". Hvis 1000 mennesker fortæller ekstremisten at han tager fejl fordi sådan og sådan og sådan - så er det de 1000, som er idioter eller svage individer eller mindre "unikke" og i besiddelse af den "unikke, sande viden", som tillader den enkelte ekstremist at gennemtrumfe hvad han eller hun måtte ønske. Demokratiske spilleregler kan dermed med god samvittighed tilsidesættes - for man VED jo man har RET.
I de hersens gruppe-baserede, ekstreme fodboldmiljøer er det så mit indtryk, at det at vide hvad der er "rigtigt" bliver udskiftet med det at vide, hvad der er "sjovt", og når drengerne har det SJOVT, så skal nogle kedelige typer sgudda ikke komme og fortælle dem, at de ikke må lege. Slipsedyrene har jo ikke fattet, at det er drengernes liv på tribunen, der er fodboldens inderste sjæl. Og så er det også sjovt.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
