"Jeg søger en....." - tråden

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
jonas386
Allstar
Allstar

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af jonas386 » 29. jul 2011, 15:51

swfc skrev:Jeg søger nogle tegneserier fra 70´erne eller starten af 80´erne. Det var nogle jeg lånte i bogbussen fra Støvring Bibliotek.
Hvad angår titlen er jeg fuldstændig blank, men handlingen er i Amerika omkring år 1500-1600 hvor de spanske conquistadorer er i gang med deres erobringstogt i det nuværende Texas, New Mexico og Californien. Der bliver skudt med luntebøsser og indianerne er endnu ikke blevet beredne.
Man følger indianernes modstandskamp og spaniolernes brutale fremfærd, men ellers husker jeg ikke meget mere. Det er en serie men jeg har på fornemmelsen at der kun er nogle få albums i den.

Håber der er nogle tegneserienørder der kan genkende det beskrevne.

Du står måske med en stor biblioteks regning :D
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sønderholm

Indlæg af alithebeast » 29. jul 2011, 17:38

Quentin T skrev:Kort og godt: Det bedste antivirus gøgl til pc'en?
Kort og godt: sund fornuft.
Hader København!

Brugeravatar
Holm-o1
Allstar
Allstar

Indlæg af Holm-o1 » 29. jul 2011, 18:21

Oder skrev:Microsoft security essencials er et af de beste gratis derude sammen med windows firewall.

Dog er F-Secure også rigtig godt hvis man vil ud og invistere lidt i noget ordenligt, de har masser af erfaring fra at arbejde med internet udbydere og store firmare med komplekse netværk.
Tomahawk eller sølvpil?
..

Brugeravatar
MortenN
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Strandli
Geografisk sted: Nibe

Indlæg af MortenN » 29. jul 2011, 18:27

swfc skrev:Jeg søger nogle tegneserier fra 70´erne eller starten af 80´erne. Det var nogle jeg lånte i bogbussen fra Støvring Bibliotek.
Hvad angår titlen er jeg fuldstændig blank, men handlingen er i Amerika omkring år 1500-1600 hvor de spanske conquistadorer er i gang med deres erobringstogt i det nuværende Texas, New Mexico og Californien. Der bliver skudt med luntebøsser og indianerne er endnu ikke blevet beredne.
Man følger indianernes modstandskamp og spaniolernes brutale fremfærd, men ellers husker jeg ikke meget mere. Det er en serie men jeg har på fornemmelsen at der kun er nogle få albums i den.

hedder de ikk bare conquistador?

http://pegasus.dk/tegneserier/008541" onclick="window.open(this.href);return false;
The games you play
Make people say
You're either weird or lonely

swfc
Landshold
Landshold
Geografisk sted: Midthimmerland

Indlæg af swfc » 29. jul 2011, 19:03

MortenN skrev:

hedder de ikk bare conquistador?

http://pegasus.dk/tegneserier/008541" onclick="window.open(this.href);return false;

Nej, men tak for at oplyse om hjemmesiden.
Jeg fandt serien, den hedder Indianerne og er skrevet af Hans Kresse

http://pegasus.dk/tegneserier/015132
AaB i hjertet

Brugeravatar
Lodberg
1. div
1. div
Geografisk sted: Kbh

Indlæg af Lodberg » 29. jul 2011, 19:16

Åh ja, den var også en af mine favoritter!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Pastorius » 29. jul 2011, 20:24

Quentin T skrev:Kort og godt: Det bedste antivirus gøgl til pc'en?
I stedet for at lytte til diverse børser på et fodboldforum, så check anbefalingerne på http://www.spywarefri.dk" onclick="window.open(this.href);return false; - de ved noget.

Sent from my HTC Hero using Tapatalk
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 29. jul 2011, 21:10

Jeg søger en nørd der kan svare mig på et par spørgsmål om net-tv/Picasa...

Jeg kan på mit tv se alle mine billeder på Picasa (det er skidesmart!) men den tekst man har skrevet til billederne kommer ikke med. Er det bare sådan det er eller kan man mon ændre sådan at det kommer med?

Tv`et kan også via DNLA finde musik, billeder og video fra computeren. Dvs det skulle det kunne. Mit kan finde en masse billeder men ikke dem alle. Og den kan slet ikke finde videoer og musik (itunes). Jeg har sat computeren og tv`et til at dele netværk og tv`et finder også lidt billeder men hvorfor i alverden kan den ikke finde eksvis al det musik computeren har??? Har skrevet til Sony som ikke kan hjælpe....
Janteloven eksisterer IKKE!

Lindvang

Indlæg af Lindvang » 30. jul 2011, 08:24

Køllen I Møllen skrev:Jeg søger en nørd der kan svare mig på et par spørgsmål om net-tv/Picasa...

Jeg kan på mit tv se alle mine billeder på Picasa (det er skidesmart!) men den tekst man har skrevet til billederne kommer ikke med. Er det bare sådan det er eller kan man mon ændre sådan at det kommer med?

Tv`et kan også via DNLA finde musik, billeder og video fra computeren. Dvs det skulle det kunne. Mit kan finde en masse billeder men ikke dem alle. Og den kan slet ikke finde videoer og musik (itunes). Jeg har sat computeren og tv`et til at dele netværk og tv`et finder også lidt billeder men hvorfor i alverden kan den ikke finde eksvis al det musik computeren har??? Har skrevet til Sony som ikke kan hjælpe....
Hvorfor ikke bare hoppe tilbage til lysbilleder?

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 30. jul 2011, 08:49

Køllen I Møllen skrev:Jeg søger en nørd der kan svare mig på et par spørgsmål om net-tv/Picasa...

Prøv at starte Windows Media Player op og del musikken over mod dit tv. Ellers kan du smække alt dit medieindhold over på en usb disk og sætte i siden af tvet.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 30. jul 2011, 20:57

Elscorpio skrev:

Prøv at starte Windows Media Player op og del musikken over mod dit tv. Ellers kan du smække alt dit medieindhold over på en usb disk og sætte i siden af tvet.
Hmmm, ja. Du har fat i noget kan jeg se. Det musik mit tv kan fange fra computeren er al det standard-gejl der er på copmputeren i forvejen fra ny. Og det ligger i media player. Al det musik jeg selv har derpå er i Itunes. Så spørgsmålet er nok hvordan jeg får det over på media player også?

Mht usb så tager det jo lidt det smarte af den feature at dele netværk.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 30. jul 2011, 21:51

FUCK PISLORT!!!! Nogen der kan sige mig hvorfor det lort til picasa ikke fatter at overføre alle billeder fra en mappe men kun tager ca halvdelen? Fandeme noget pik når man har brugt 2 timer på at overføre alle sine billeder og finder ud af tilsidst at den kun har taget ca halvdelen i hver eneste mappe. AT STARTE FORFRA. Hader picasa!

NeverDefeated

Indlæg af NeverDefeated » 30. jul 2011, 22:35

Køllen I Møllen skrev:FUCK PISLORT!!!! Nogen der kan sige mig hvorfor det lort til picasa ikke fatter at overføre alle billeder fra en mappe men kun tager ca halvdelen? Fandeme noget pik når man har brugt 2 timer på at overføre alle sine billeder og finder ud af tilsidst at den kun har taget ca halvdelen i hver eneste mappe. AT STARTE FORFRA. Hader picasa!
Du er da godt nok blevet elektronik-geek'en over dem alle på dine gamle dage :)

Lindvang

Indlæg af Lindvang » 31. jul 2011, 00:41

NeverDefeated skrev:
Køllen I Møllen skrev:FUCK PISLORT!!!! Nogen der kan sige mig hvorfor det lort til picasa ikke fatter at overføre alle billeder fra en mappe men kun tager ca halvdelen? Fandeme noget pik når man har brugt 2 timer på at overføre alle sine billeder og finder ud af tilsidst at den kun har taget ca halvdelen i hver eneste mappe. AT STARTE FORFRA. Hader picasa!
Du er da godt nok blevet elektronik-geek'en over dem alle på dine gamle dage :)
I second that.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 31. jul 2011, 00:58

Prøv lige at glemme Picasa, media player, iTunes etc. og forklar hvad det er du vil opnå.
(Det er muligt du har gjort det, men jeg har ikke fulgt så godt med)
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 31. jul 2011, 07:20

Pastorius skrev:
Prøv lige at glemme Picasa, media player, iTunes etc. og forklar hvad det er du vil opnå.
(Det er muligt du har gjort det, men jeg har ikke fulgt så godt med)
Jeg vil kunne se alle mine billeder og videoer på tv'et. Og det kan jeg også da mit tv har en picasa-funktion der gør at jeg slet ikke behøver røre computeren for at gøre det. Hidtil har jeg levet i lykkelig uvidenhed om at picasa slet ikke har "registreret" mere end 75% af mine billeder men det opdagede jeg så tilfældigvis igår. Tv'et har også en musik-funktion der skulle kunne læse al musikken fra computeren men det er åbenbart ikke nok St musikken er på iTunes, det skal på media player....
Og til ND og Lindvang : velkommen til 90'erne :)

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 31. jul 2011, 15:34

@Køllen

Køb en NAS og smid hele lortet derover på.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 31. jul 2011, 15:42

Et bil værksted i Aalborg der er billigt! Defekte hjullejer....
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar

Indlæg af alithebeast » 31. jul 2011, 15:43

Kunji skrev:@Køllen

Køb en NAS og smid hele lortet derover på.
Køber han den rigtige kan han vel også både have 1) sit itunesbibliotek på samtlige computere i hjemmet 2) DLNA til resten af hjemmet og 3) onlineadgang til sine filer, når han står i Norge, Irak eller på Bornholm? Selvfølgelig er det mere sikkert at have sine data i skyen, men problemet kan løses ved at køre med en eller anden form for RAID, eller hvad det nu hedder.
Hader København!

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar

Indlæg af alithebeast » 31. jul 2011, 15:44

MrBangDK skrev:Et bil værksted i Aalborg der er billigt! Defekte hjullejer....
Bare find et lille værksted, der er det normalt muligt at få det lavet uden regning, hvilket alt andet lige gør det billigere.
Hader København!

Besvar