You need people like me. You need people like me so you can point your fuckin' fingers and say, "That's the bad guy." So... what that make you? Good? You're not good. You just know how to hide, how to lie. Me, I don't have that problem.
The National i KB hallen i går. KB Hallen imponerer selvsagt ikke med lyden, men det var dog ganske acceptabelt i går. The National leverede på kæmpefint niveau, hvilket udmundede i et imponerende ekstraset hvor Matt går hallen rundt med mikrofonen i hånden. Koncerten bliver sluttet af med denne lækkerhed:
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.
You need people like me. You need people like me so you can point your fuckin' fingers and say, "That's the bad guy." So... what that make you? Good? You're not good. You just know how to hide, how to lie. Me, I don't have that problem.
Hold kæft jeg har bandet den mand langt væk i forbindelse med det fucking 80's and heartbreak lort, men når man hører et nummer som f.eks Hell of a life får man gåsehud. Sygeste beat jeg længe har hørt. Generelt er hele det alubm fyldt med højdepunkter hvor jeg ikke kan vælge nogen numre frem for andre.
And I’m all up all up all up in the bank with the funny face
And if I’m fake I aint notice cause my money aint
So let me get this straight wait I’m the rookie
But my features and my shows ten times your pay
50k for a verse no album out!
Yeah my money’s so tall that my barbie’s gotta climb it
Jeg driver iaften og tænker og strider,
jeg synes jeg er som en kantret Baad,
og alt hvad jeg jamrer og alt hvad jeg lider
saa ser jeg mig ingen Raad.
Men hvi skal jeg være så haardt beklemt?
Om hundrede Aar er alting glemt.
Da hopper jeg heller og synger en Vise
og holder mit Liv for en skjøn Roman.
Jeg åter ved Gud som en fuldvoksen Rise
og drikker som bare Fan.
Men hvi skal jeg fare med al den Skjæmt?
Saa stanser jeg virkelig heller Striden
og ganger tilsjøs med min pinte Sjæl.
Der finder nok Verden mig engang siden
saa bitterlig druknet ihjæl.
Men hvi skal jeg ende saa altfor slemt?
A nei, det er bedre at rusle og leve
og skrive en Bog til hver kommende Jul
og stige tilslut til en Versets Greve
og dø som Romanens Mogul.
Da er der blot dette som gjør mig forstemt:
klasse Lumsk nummer og klasse digt af Knut Hamsun.
Coma skrev:
klasse Lumsk nummer og klasse digt af Knut Hamsun.
Som AaB-fan i disse tider kan man måske så søge trøst i dette Hamsun-citat:
Men blide stunder det har alle. En Fange sitter på sin Kjærre og kjører til Skafottet, en Spiker gnager ham i Sætet, han flytter sig og føler det mere behagelig.