De har haft en wii, uden succes. Den blev forøvrigt også solgt i denne trådalithebeast skrev:Jeg tror mere de mangler en Wii, og i så fald kan du købe min(billigt, den står bare og samler støv), den kan også spille "sort", endda selvom den er hvid.
Spil er forresten nemme nok at finde, hvordan man flasher en NDS aner jeg ikke.
"Jeg søger en....." - tråden
- Køllen I Møllen
- Allstar

Re: "Jeg søger en....." - tråden
Janteloven eksisterer IKKE!
Prøv at google "pixeline nds rom"....le Cid skrev:Jeg vil tro, at det er vanskeligt at skaffe danske piratspil. Til gengæld er de fleste spil for børn "sprogløse". Menuerne er som regel på engelsk, men hvad - ungerne kan ikke læse alligevel. Jeg vil tro at man også kan skaffe spil som Hugo og Pixeline på det grå marked, og de er så på dansk - jeg har dog selv købt og betalt for disse...Køllen I Møllen skrev:Cool. Takker!le Cid skrev:For det første er DSi nok det bedste at købe. Man anbefaler ikke 3d versionen til børn under 12 år, eftersom deres hjerne ikke har godt at 3d påvirkningen (spørg mig ikke om det tekniske i denne konklusion).Køllen I Møllen skrev:Jeg søger råd omkring Nintendo.
Har 2 piger på 4 og 5 år der ønsker sig hver deres Nintendo i julegave. Nu har jeg ikke selv interesseret mig for computerspil og den slags siden Bombjack var et hit på grillbaren i 80`erne så jeg kender ikke så meget til markedet hvorfor jeg naturligvis har googlet mig frem til lidt nyttige informationer om emnet.
Jeg tror jeg er nået frem til at jeg køber 2 stk Nintendo DSi i Elgiganten til omkring 1000kr/stk. Så har jeg ladet mig fortælle at man kan købe et kort til omkring 100kr på nettet der kan sættes i så de kan afspille spil man henter gratis på nettet. Dvs der skal ikke købes andet end dette....
Det jeg så søger råd til er hvorvidt det er den rigtige at købe. Der er jo også Ds, Lite og en 3D. Er DSi ikke okay til en pige på 4-5 år der nok synes det er sjovt at tage billeder og høre lidt musik derpå engang imellem? Eller skal man have 3D?
Og de spil man henter "sort"? på nettet, er de også på dansk eller kun engelsk?
På forhånd tak...
For det andet er det korrekt, at man kan få piratkort, som man så kan hente ulovlige spil på nettet til. Nogle lyssky personager sælger kort med i omegnen af 300 spil på - men sørg lige for, at det er til den rigtige Nintendo model. Hvis man vil spare penge, og selv kan skaffe spil, kan det anbefales at købe kortene via nettet i Hong Kong. Jeg har selv gode erfaringer med http://www.goldenbridge.hk" onclick="window.open(this.href);return false; - omend det tager lidt tid mht. levering. Til gengæld er det latterligt billigt!
Held og lykke med købet - det gør køre- og fly-ture til en hel anden og mere afslappende oplevelse for forældre!
Er piratspillene på dansk eller engelsk eller er det blandet?
- Køllen I Møllen
- Allstar

Cool.Lomaha skrev:Prøv at google "pixeline nds rom"....
- MrBangDK
- Allstar

- Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..
Nogen der har adgang til Tænk's tests på nettet?? Skal bruge et par reviews af fladskærme, og gider ikke betale for fuld adgang 
Ska' vi hak'?
Tænks tests er tit ganske elendige ved fladskærme. Brug flatpanels i stedet, hvis det er muligt.MrBangDK skrev:Nogen der har adgang til Tænk's tests på nettet?? Skal bruge et par reviews af fladskærme, og gider ikke betale for fuld adgang
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.
Fuldstændig korrekt. Jeg har før læst tests af fladskærme fra Tænk, hvor jeg har måttet konstatere, at de kort og godt ikke ved hvad de snakker om. Af samme årsag er jeg generelt blevet skeptisk omkring deres tests generelt.Kunji skrev:Tænks tests er tit ganske elendige ved fladskærme. Brug flatpanels i stedet, hvis det er muligt.MrBangDK skrev:Nogen der har adgang til Tænk's tests på nettet?? Skal bruge et par reviews af fladskærme, og gider ikke betale for fuld adgang
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Deres test er ok på den måde at de beskriver hvad de vægter og hvordan de tester. Det de prioriterer højt i deres test er dog nogle gange noget søgt, så man skal bestemt tjekke at deres kriterier for et godt produkt, stemmer overens med hvad man selv ønsker.Hanga skrev:Fuldstændig korrekt. Jeg har før læst tests af fladskærme fra Tænk, hvor jeg har måttet konstatere, at de kort og godt ikke ved hvad de snakker om. Af samme årsag er jeg generelt blevet skeptisk omkring deres tests generelt.Kunji skrev:Tænks tests er tit ganske elendige ved fladskærme. Brug flatpanels i stedet, hvis det er muligt.MrBangDK skrev:Nogen der har adgang til Tænk's tests på nettet?? Skal bruge et par reviews af fladskærme, og gider ikke betale for fuld adgang
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
- Poker-One-Kenobi
- Allstar

Tænks tests er MEGET overvurderede. EN halvdårlig skærm kan foreksempel ligge højt i deres test fordi den bruger mindre strøm end de andre! Håbløst, på samme måde tester de flyverdragter (til børn og ja, jeg ER så gammel) efter hvor mangre omdrejninger de kan tåle med en slibemaskine før der går hul i lortet!Pastorius skrev:Deres test er ok på den måde at de beskriver hvad de vægter og hvordan de tester. Det de prioriterer højt i deres test er dog nogle gange noget søgt, så man skal bestemt tjekke at deres kriterier for et godt produkt, stemmer overens med hvad man selv ønsker.Hanga skrev:Fuldstændig korrekt. Jeg har før læst tests af fladskærme fra Tænk, hvor jeg har måttet konstatere, at de kort og godt ikke ved hvad de snakker om. Af samme årsag er jeg generelt blevet skeptisk omkring deres tests generelt.Kunji skrev:Tænks tests er tit ganske elendige ved fladskærme. Brug flatpanels i stedet, hvis det er muligt.MrBangDK skrev:Nogen der har adgang til Tænk's tests på nettet?? Skal bruge et par reviews af fladskærme, og gider ikke betale for fuld adgang
Køb nu en Pana plasma skærm Bang, du blir glad for den!
- MrBangDK
- Allstar

Har været i et "test room" for at se på skærme.. Jeg kan simpelthen ikke se forskel på den Panasonic Plasma jeg prøvede og de to LED skærme som var med - og det var endda med fodbold på skærmen. Jeg stiller måske mindre krav end du gør.Poker-One-Kenobi skrev:
Til gengæld er Panasonic 2000kr. dyrere og bruger 5 gange så meget strøm som den anden skærm jeg har set på. Derfor bliver det IKKE panasonic.. Men ellers tak for input
Ska' vi hak'?
Forskellen dukker op når du begynder at kigge fra skæve vinkler. Der mister andre skærmtyper hurtigere deres kvaliteter. Også lysstyrken er bedre i Plasma, så hvis du ikke ruller for når du ser TV, vil du også opleve Plasma som bedre.MrBangDK skrev:Har været i et "test room" for at se på skærme.. Jeg kan simpelthen ikke se forskel på den Panasonic Plasma jeg prøvede og de to LED skærme som var med - og det var endda med fodbold på skærmen. Jeg stiller måske mindre krav end du gør.Poker-One-Kenobi skrev:
Til gengæld er Panasonic 2000kr. dyrere og bruger 5 gange så meget strøm som den anden skærm jeg har set på. Derfor bliver det IKKE panasonic.. Men ellers tak for input
Mht. strømforbrug er det maksimale værdier der opgives, men hvor LCD-skærme altid bruger den fulde effekt når der er billede på, så varierer strømforbruget på plasma efter hvormeget lys der er i billedet. Dvs. at strømforbrug i praksis er langt lavere, og i nogle tilfælde endda lavere end LCD.
Ulempen ved plasma er et lidt dårligere sortniveau, dvs. at det sorte nogle gange kan opleves som gråligt.
(Forbehold: jeg har ikke sat mig meget ind i LED-teknologi, men mener at det er tilsvarende LCD).
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
- MrBangDK
- Allstar

Jeg talte med ekspedienten om betragtningsvinkler, og ud fra setuppet i vores stue, så er det ikke nogen væsentlig forskel jeg kom frem til - prøvede mig frem med de tre skærme, og jeg bemærkede ikke nogen væsentlig forskel. Alt andet lige, så sparer jeg gerne de 2000kr. på de små forskelle der måtte være. Jeg er ikke feinschmecker, så det kan være at det blot er mine øjne der ikke kan (vil) se det..Pastorius skrev:Forskellen dukker op når du begynder at kigge fra skæve vinkler. Der mister andre skærmtyper hurtigere deres kvaliteter. Også lysstyrken er bedre i Plasma, så hvis du ikke ruller for når du ser TV, vil du også opleve Plasma som bedre.MrBangDK skrev:Har været i et "test room" for at se på skærme.. Jeg kan simpelthen ikke se forskel på den Panasonic Plasma jeg prøvede og de to LED skærme som var med - og det var endda med fodbold på skærmen. Jeg stiller måske mindre krav end du gør.Poker-One-Kenobi skrev:
Mht. strømforbrug er det maksimale værdier der opgives, men hvor LCD-skærme altid bruger den fulde effekt når der er billede på, så varierer strømforbruget på plasma efter hvormeget lys der er i billedet. Dvs. at strømforbrug i praksis er langt lavere, og i nogle tilfælde endda lavere end LCD.
Ulempen ved plasma er et lidt dårligere sortniveau, dvs. at det sorte nogle gange kan opleves som gråligt.
(Forbehold: jeg har ikke sat mig meget ind i LED-teknologi, men mener at det er tilsvarende LCD).
Ska' vi hak'?
-
Bech
- Superliga

- Favoritspiller: Mogens Komforbi
- Geografisk sted: Vejgaard
- Kontakt:
En anden ulempe ved plasma er en langt større chance for fastbrændte pixels og så skulle jeg mene at du (Pastorius) er den første jeg har hørt sige at plasma bruger mindre strøm end LCD.
Okay - nu er det helt sort for mig, en af fordelene ved plasma skærme har alle dage været at de har kunne producere dybere og sortere sort end LCD. Hvorfor skriver du det modsatte?
Okay - nu er det helt sort for mig, en af fordelene ved plasma skærme har alle dage været at de har kunne producere dybere og sortere sort end LCD. Hvorfor skriver du det modsatte?
𝖁𝖊𝖏𝖌𝖆𝖆𝖗𝖉 𝕿𝖊𝖗𝖗𝖔𝖗 𝕶𝖔𝖗𝖕𝖘
Mandag morgentræthed, begyndende senilitet?Bech skrev:En anden ulempe ved plasma er en langt større chance for fastbrændte pixels og så skulle jeg mene at du (Pastorius) er den første jeg har hørt sige at plasma bruger mindre strøm end LCD.
Anyway det er en fire år siden jeg brugte lidt tid på at undersøge markedet, og kom i hvert fald frem til at Plasma var vejen frem. Jeg har ikke fulgt særligt med siden.
Jeg skriver ikke at de generelt bruger mindre strøm, men at der kan være (special)tilfælde hvor de gør det (dystre sorte franske film fx :-). Virkeligheden er i hvert fald at en Plasmas reelle strømforbrug er langt mindre end det opgivne maksforbrug.
Fastbrændte pixels i plasma hører vist fortiden til ved almindeligt brug, som jeg har hørt det..
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Jojo, men nu er burn-in i forvejen en sjældenhed på plasmaskærme. Plasmaskærme bruger faktisk ikke ret meget strøm, medmindre de arbejder på fuldt tryk, som Pastorius nævner. Men generelt er strømforbruget i skærme en pseudodiskussion i min verden.Bech skrev:En anden ulempe ved plasma er en langt større chance for fastbrændte pixels og så skulle jeg mene at du er den første jeg har hørt sige at plasma bruger mindre strøm end LCD.
Til gengæld har jeg overordentligt svært ved at forstå, at plasma skulle være bedre i oplyste rum jf. plasmaskærmenes meget højere lysreflektionsevne grundet glasset.
Ganske vist er LCD og LED brødre, men LED kan præstere markant bedre farver end LCD'erne. I øvrigt er det bizart, at der bliver talt negativt om plasmaskærmenes sortniveau, når de skærme, der har hidtil har præsteret det laveste sortniveau, er plasmaskærme.
VT30 er billedmæssigt en fremragende skærm, men til gengæld støjer den.. MEGET.
Samsungs D6505/D6515 er en fremragende LED-skærm, såfremt man ikke ønsker at smide de ekstra penge, som en D7005/D8005 koster.
Går man efter det bedste inden for det almindelige fladskærmsmarked, så kan det meget vel være, at LGs kommende LW980W kommer til at sætte nye standarder inden for LED/LCD-teknologien, men den kommer formentlig også til at starte ud i det dobbelte af D6505.
Som en lille bemærkning til sidst kan det nævnes, at der inden for en kort tidshorisont vil komme nogle billige Panasonic-skærme i A-Z/Bilka. Prisen kender jeg ikke, men det skulle være gode modeller til et stykke under markedsprisen.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.
En driftssikker, billig (ikke nødvendigvis indkøb) s/h laserprinter, med wifi.
Er der nogen der har erfaringer eller selv har sat sig ind i markedet for nylig?
Er der nogen der har erfaringer eller selv har sat sig ind i markedet for nylig?
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
- astonvilla
- Allstar

- Favoritspiller: Jozo
- Geografisk sted: 9000 !!!!
Til en julefrokosthappening er vi et par stykker der er ved at samle klip fra legendariske AaB kampe gennem årene.
Den eneste kamp jeg ikke har kunne opstøve et klip fra er den fantastiske 4-3 kamp mod FCK (april 1999 - 2 gange Ståle til sidst), hverken i de private gemmer eller på nettet. Kan det virkelig passe at man ikke kan finde noget fra kampen på youtube eller lign. eller er det bare mig der er en total spasser?!? (svaret er formentlig bekræftende).
Jeg har søgt over alt - hvis nogen har mere lys i pæren og kan finde klippet, hører jeg meget gerne!
Den eneste kamp jeg ikke har kunne opstøve et klip fra er den fantastiske 4-3 kamp mod FCK (april 1999 - 2 gange Ståle til sidst), hverken i de private gemmer eller på nettet. Kan det virkelig passe at man ikke kan finde noget fra kampen på youtube eller lign. eller er det bare mig der er en total spasser?!? (svaret er formentlig bekræftende).
Jeg har søgt over alt - hvis nogen har mere lys i pæren og kan finde klippet, hører jeg meget gerne!
Bienvenu Bassogog!
Jeg fik overtalt de gamle til at invistere i en Brother j315w efter jeg selv har haft en brother printer i nogle år og de spiller begge helt perfekt. Nemme at sætte op, specielt wifi delen og driver er heller ikke noget problem i windows 7 (og vista vil jeg tro) - dog er det lidt bøvlet i windows XP hvis du ikke vil have en bunke gøgl fra dem med, uden at det er så slemt som HP.Pastorius skrev:En driftssikker, billig (ikke nødvendigvis indkøb) s/h laserprinter, med wifi.
Blæk kan købes genopfyldt hos en håndfuld tysker-butikker på nettet og er også til en overkommelig pris.
Tak, den kigger jeg på. Windows-computere er bandlyst her på matriklen, efter jeg fik en Mac sidste pr. Der kommer aldrig en ny windows-maskine ind igen.Oder skrev:Jeg fik overtalt de gamle til at invistere i en Brother j315w efter jeg selv har haft en brother printer i nogle år og de spiller begge helt perfekt. Nemme at sætte op, specielt wifi delen og driver er heller ikke noget problem i windows 7 (og vista vil jeg tro) - dog er det lidt bøvlet i windows XP hvis du ikke vil have en bunke gøgl fra dem med, uden at det er så slemt som HP.Pastorius skrev:En driftssikker, billig (ikke nødvendigvis indkøb) s/h laserprinter, med wifi.
Blæk kan købes genopfyldt hos en håndfuld tysker-butikker på nettet og er også til en overkommelig pris.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
- Køllen I Møllen
- Allstar

Er der mon en måde at ændre "forsiden" på en IPhone? Jeg er pisseirriteret over at have en masse lort til at lægge på side 1 (bladkiosk, værdipapirer, ITunes osv) som er dikteret fra fabrikken. Det er jo aldeles tåbeligt at man skal bladre om på side 2 for at komme til de ting man bruger regelmæssigt. Det burde jo være en selv der bestemte hvad der skal være hvor. Men det kan man måske også???
Har placeret noget af det ubrugelige i en mappe så det ikke fylder hele skærmen, men jeg får ikke ro i min sorte sjæl før det er væk. Helt væk!
Har placeret noget af det ubrugelige i en mappe så det ikke fylder hele skærmen, men jeg får ikke ro i min sorte sjæl før det er væk. Helt væk!
- spedalex
- 2. div

- Favoritspiller: Simon Bræmer
- Geografisk sted: Bruxelles
Du kan jo "trække" ikonerne rundt som du ønsker. Bare bliv ved med at trykke på et af ikonerne, til de "hopper" lidt, når de gør det kan flytte dem som du vil.Køllen I Møllen skrev:Er der mon en måde at ændre "forsiden" på en IPhone? Jeg er pisseirriteret over at have en masse lort til at lægge på side 1 (bladkiosk, værdipapirer, ITunes osv) som er dikteret fra fabrikken. Det er jo aldeles tåbeligt at man skal bladre om på side 2 for at komme til de ting man bruger regelmæssigt. Det burde jo være en selv der bestemte hvad der skal være hvor. Men det kan man måske også???
Det er også sådan du sletter apps, men lige præcis de tre du nævner kan ikke slettes.