Pastorius skrev:Elscorpio skrev:Tak for alle svarene, det var som jeg forventede
Da jeg jo desværre ikke kan følge AaB på stadion og udebanerne længere, er der nogen der ved om Canal+ og Viaplays webplayers virker fra en udenlandsk IP adresse?
Og nej jeg vil ikke til at finde et ulovligt link.
Du skal ganske sikkert ud i noget VPN-service (dem der fungerer koster) som overplay.net, så du kan få dig en dansk adresse.
Den anden mulighed er at købe et mediecenter eller en slingbox, hvis du kender én med en god internetforbindelse og de relevante tv.kanaler.
Jeg har stået i samme situation endog i et andet land, og skulle finde en måde at følge holdet på. Jeg er NØDT til at kunne se kampene - og det live - for at kunne holde til afstanden
Canal+ og Viaplays webplayers og diverse danske lovlige streams virker ikke fra en udenlandsk IP adresse.
Jeg har benyttet mig af de gratis streams fra bookmakere nogen gange, men foretrækker klart at købe streams af kampene af danske udbydere. Kvaliteten selv med min ringe internet forbindelse er MEGET bedre - og på min bærbare kan jeg se kampen i fuldskærm. Hvis du bruger den samme løsning, så har du brug for en VPN, som kan få det til at se ud som om du er i Danmark/har en dansk IP adresse.
VPN
Jeg kan anbefale overplay.net, som jeg har gode erfaringer med at bruge fra Sydafrika. Jeg har selv brugt dem på anbefaling, så om der er en billigere/bedre måde at gøre det på ved jeg ikke (10$ om måneden). Hvis du signer op med dem og bruger dette link: så får jeg muligvis en referral(henvisnings) bonus
overplay.net med referral bonus til rAaBe :-P - som jeg loooover at bruge på AaB :-)
Bemærk at du med samme abonnement kan få en IP i USA så du f.eks. kan Hulu eller lignende.
Hvem køber du dansk stream af?
En oversigt over hvem du kan købe stream af en kamp hos kan ses her
sesport.dk - da der ikke er superliga fodbold lige nu giver det ikke så meget mening dog, men prøv at klikke på en 1. divisions kamp, og siden på knappen "se live på nettet", så giver det dig en ide :-). Siden viser kun en oversigt med links og streamer ingenting selv - hvis du er i Danmark og bare gerne vil vide hvilken tv-kanal der viser AaB's kamp, så viser de også det.
Gratis lovligt stream udenfor Danmark
Bemærk dog at når du befinder dig uden for Danmark - altså hvis du har en ikke-dansk IP adresse - så har du mulighed for at se streaming af Superliga kampe via forskellige bookmaker sider (uden brug af overplay). De fleste kræver at du har en konto med penge på, men ikke nødvendigvis at du bruger dit indestående hos dem. sesport.dk som jeg har nævnt ovenfor lister de forskellige "gratis" bookmaker streams, men det forekommer ikke super klart hvem af dem der viser Superliga. Jeg har kun prøvet Bet365.com og kvaliteten har svunget i takt med min sløje internet forbindelse (3G modem/mifi). Om en god forbindelse løser problemet er jeg ikke klar over, men det er stadig et lille vindue - se eksempel her:
bet365 livestream - press play demo
Højdepunkter efter kampene
Højdepunkter, som kan ses med udenlandsk IP, har man i foråret kunne se på fodbold.AaBsport.dk, men jeg har lige fundet at de også kan ses på
superliga.dk under "højdepunkter"Hvor lang tid der går efter kampen før de er lagt op er uklart, så der er VPN løsningen også rar, således at du kan se højdepunkter på onside.dk.
Slingbox/Mediacenter
Som Pastorius nævner så er dette også en mulighed. Om det er så ligetil med et mediacenter er jeg ikke sikker på, men det skulle være lige ud ad landevejen med Slingboxen. Det kræver en fornuftig internetforbindelse hos en ven/familie i Danmark og selvfølgelig selve Slingboxen som ikke er billig. Det er ikke klart for mig om det er lovligt dog.
Håber du kan bruge mine erfaringer - det blev længere end tiltænkt!
Den nemme løsning: Køb overplay.net VPN abonnement og derefter streams fra lovlige dankse udbydere.