"Jeg søger en....." - tråden

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sønderholm

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af alithebeast » 7. jun 2012, 21:18

A_Strandfelt skrev:
Elscorpio skrev:Hvordan skifter man nemmest postadresse til Skotland, da jeg ikke nåede ned på posthuset i DK for at skifte.

PostDK skulle have et nemt system via NemID login via deres hjemmeside, men kan ikke finde muligheden for at skifte postadresse til udlandet. Det pisser mig i den grad af at det ikke er nemmere. :@
Se her: http://bit.ly/KlqeDX" onclick="window.open(this.href);return false;
Hader København!

A_Strandfelt
Allstar
Allstar

Indlæg af A_Strandfelt » 7. jun 2012, 22:54

alithebeast skrev:
A_Strandfelt skrev:
Elscorpio skrev:Hvordan skifter man nemmest postadresse til Skotland, da jeg ikke nåede ned på posthuset i DK for at skifte.

PostDK skulle have et nemt system via NemID login via deres hjemmeside, men kan ikke finde muligheden for at skifte postadresse til udlandet. Det pisser mig i den grad af at det ikke er nemmere. :@
Og det var det system, der var beskrevet og linktet til, på den side, jeg linkede til.

Der står dog også følgende:
Flytning til udlandet
Du kan ikke melde flytning til udlandet via ePosthuset. Det kan du i stedet gøre ved at udfylde blanketten og aflevere den på posthuset.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 8. jun 2012, 10:23

A_Strandfelt skrev:
alithebeast skrev:
A_Strandfelt skrev:

Og det var det system, der var beskrevet og linktet til, på den side, jeg linkede til.

Flytning til udlandet
Du kan ikke melde flytning til udlandet via ePosthuset. Det kan du i stedet gøre ved at udfylde blanketten og aflevere den på posthuset.
Sikke et bureaukrati PostDK har, det burde blive fuldstændigt privatiseret og effektiviseret.
Jeg har skrevet ind til dem istedetfor og de vil så godt undtagelsesvis acceptere jeg gør det på mail, så skal jeg bare lige vedhæfte en kopi af mit pas :@

jydenfranord
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Indlæg af jydenfranord » 8. jun 2012, 15:39

Elscorpio skrev:
A_Strandfelt skrev:
alithebeast skrev:
A_Strandfelt skrev:

Flytning til udlandet
Sikke et bureaukrati PostDK har, det burde blive fuldstændigt privatiseret og effektiviseret.
Jeg har skrevet ind til dem istedetfor og de vil så godt undtagelsesvis acceptere jeg gør det på mail, så skal jeg bare lige vedhæfte en kopi af mit pas :@
Er det et problem? Helt ærligt, så pisser det mig mere af at du mener det er Post Danmark der er problemet, fremfor det er dit problem at du ikke kommer ned til dem og melder flytning. Hvis det var så nemt, som du mener det burde være, så ville det jo være ekstremt nemt for alt og alle at ændre adresse på andre mennesker. Naturligvis skal de have noget id på dig, hvor dit pas er ret væsenligt, for at sikre sig mod snyd.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 8. jun 2012, 16:37

Tror mest frustrationen går på, at man skal fysisk derned og ikke bare kan gøre det gennem det allerede eksisterende system med Nem-ID (...der garanterer hvem man er)... Hvilket også er rimelig dumt.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 8. jun 2012, 16:52

jydenfranord skrev:
Elscorpio skrev:
A_Strandfelt skrev:
alithebeast skrev:
A_Strandfelt skrev:

Flytning til udlandet
Er det et problem? Helt ærligt, så pisser det mig mere af at du mener det er Post Danmark der er problemet, fremfor det er dit problem at du ikke kommer ned til dem og melder flytning. Hvis det var så nemt, som du mener det burde være, så ville det jo være ekstremt nemt for alt og alle at ændre adresse på andre mennesker. Naturligvis skal de have noget id på dig, hvor dit pas er ret væsenligt, for at sikre sig mod snyd.
Så har du læst mit indlæg forkert. Det jeg brokker mig over er at det ikke er muligt at gøre via ePosthuset med sit nemID, siden derinde er fyldt med salg af frimærker og alt muligt andet gøgl man ikke har brug for.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 11. jun 2012, 14:05

...person, der har erfaringer med YouSees TV app til iPhone. Man skulle tilsyneladende kunne se tv over alt med den nyeste version af app'en, men jeg kan ikke få det til at fungere. Når jeg forsøger at se tv, mens jeg ikke er på mit eget YouSee trådløse netværk, får jeg at vide, at enheden skal registreres først via et YouSee netværk. Sagen er bare den, at det HAR jeg gjort - endda flere gange. Når jeg åbner for registrereringen der hjemme, siger siden, at telefonen er registreret... HJÆLP!

...det kunne være rimelig svedigt, hvis jeg kunne ligge ved poolen op Mallorca sidst på måneden, og følge med i al den dejlige sport, som vi bliver forkælet med denne sommer! :)
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 11. jun 2012, 17:45

le Cid skrev:...person, der har erfaringer med YouSees TV app til iPhone. Man skulle tilsyneladende kunne se tv over alt med den nyeste version af app'en, men jeg kan ikke få det til at fungere. Når jeg forsøger at se tv, mens jeg ikke er på mit eget YouSee trådløse netværk, får jeg at vide, at enheden skal registreres først via et YouSee netværk. Sagen er bare den, at det HAR jeg gjort - endda flere gange. Når jeg åbner for registrereringen der hjemme, siger siden, at telefonen er registreret... HJÆLP!

...det kunne være rimelig svedigt, hvis jeg kunne ligge ved poolen op Mallorca sidst på måneden, og følge med i al den dejlige sport, som vi bliver forkælet med denne sommer! :)
Må jeg anbefale den app der hedder FilmOn Plus. Den er gratis og giver dig adgang til afsindigt mange kanaler, bla. samtlige engelske. Jeg slipper nu helt for at høre på Toft og Co. fordi jeg følger EM på ITV som kører direkte over iPadden. :D

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar

Indlæg af le Cid » 11. jun 2012, 18:31

Tak for input, men jeg kan ikke finde FilmOn Plus på AppStore...

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar

Indlæg af limey » 11. jun 2012, 18:33

le Cid skrev:Tak for input, men jeg kan ikke finde FilmOn Plus på AppStore...
Nå? Det lyder mærkeligt!

Edit: Den hedder FilmOn Free i Appstore.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar

Indlæg af limey » 11. jun 2012, 18:49

http://www.filmon.com/tv/htmlmain/#UFC-Next" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar

Indlæg af alithebeast » 11. jun 2012, 20:36

limey skrev:
Nå? Det lyder mærkeligt!

Jeg kan heller ikke finde den, men kan sagtens streame fra hjemmesiden på mine iDimser. Kan du forresten anbefale nogle kanaler, der plejer at vise bold?

Noget helt andet er, at jeg ikke kunne forestille mig, at YouSee's app virker i udlandet. Det er ihvertfald tilfældet med Stofas WebTV og kun dele af indholdet er tilgængelig via TV2 Play.
Hader København!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 11. jun 2012, 20:41

alithebeast skrev:
limey skrev:
Nå? Det lyder mærkeligt!

Jeg kan heller ikke finde den, men kan sagtens streame fra hjemmesiden på mine iDimser. Kan du forresten anbefale nogle kanaler, der plejer at vise bold?

Noget helt andet er, at jeg ikke kunne forestille mig, at YouSee's app virker i udlandet. Det er ihvertfald tilfældet med Stofas WebTV og kun dele af indholdet er tilgængelig via TV2 Play.
Der er ikke ret meget der virker i udlandet af al den slags. Og det er pisseirriterende.... Nogle der har et godt tip til noget der dutter derude i det store udland?
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar

Indlæg af alithebeast » 11. jun 2012, 20:43

Køllen I Møllen skrev:
alithebeast skrev:
limey skrev:
Nå? Det lyder mærkeligt!

Der er ikke ret meget der virker i udlandet af al den slags. Og det er pisseirriterende.... Nogle der har et godt tip til noget der dutter derude i det store udland?
VPN, men det er jo ikke gratis. Alternativet er enten en slingbox eller elgato eyetv.
Hader København!

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar

Indlæg af limey » 11. jun 2012, 21:07

I skal søge på FilmOn Free i Appstore. Jeg har brugt den i England, hvor det virkede fint. Dog altid på et sted med Wi-Fi, da jeg ikke har data-roaming sat til i udlandet. Jeg har lige set England-Frankrig over det og førhen også CL-bold, da det bliver vist over ITV. Der er som sagt tonsvis af kanaler, så der vises muligvis meget mere bold, som jeg bare ikke har fundet.

Brugeravatar
Hinrup85
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Prica
Geografisk sted: Billund

Indlæg af Hinrup85 » 12. jun 2012, 08:45

limey skrev:I skal søge på FilmOn Free i Appstore. Jeg har brugt den i England, hvor det virkede fint. Dog altid på et sted med Wi-Fi, da jeg ikke har data-roaming sat til i udlandet. Jeg har lige set England-Frankrig over det og førhen også CL-bold, da det bliver vist over ITV. Der er som sagt tonsvis af kanaler, så der vises muligvis meget mere bold, som jeg bare ikke har fundet.
Jeg har lige forsøgt at søge efter denne, men det eneste jeg finder er 2 suspekte hollandske apps..

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar

Indlæg af le Cid » 12. jun 2012, 09:36

Hinrup85 skrev:
limey skrev:I skal søge på FilmOn Free i Appstore. Jeg har brugt den i England, hvor det virkede fint. Dog altid på et sted med Wi-Fi, da jeg ikke har data-roaming sat til i udlandet. Jeg har lige set England-Frankrig over det og førhen også CL-bold, da det bliver vist over ITV. Der er som sagt tonsvis af kanaler, så der vises muligvis meget mere bold, som jeg bare ikke har fundet.
Jeg har lige forsøgt at søge efter denne, men det eneste jeg finder er 2 suspekte hollandske apps..
Samme resultat her, men måske man bare kan nøjes med websitet...?

Brugeravatar
rAaBe
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Cape Town (Sydafrika)

Indlæg af rAaBe » 12. jun 2012, 09:51

Hinrup85 skrev:
Måske er App'en kun mulig at installere via Appstore hvis man har sin IP/lokation/Tilmeldte kreditkort sat til England/UK?

Hvis jeg bruger dette link til FilmOn Free i Appstoren (fra Sydafrika) for jeg denne besked:
Billede

Så det er formentlig et licens spørgsmål. Det er formentlig ikke en god ide at skifte sin Appstore butik til Jordan eller UK - men jeg ved det helt ærligt ikke.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar

Indlæg af limey » 12. jun 2012, 12:12

Det lyder mystisk. Jeg kan heller ikke finde Appen i Appstore længere på trods af at jeg downloadede den for et par måneder siden og den kører upåklageligt. Er der nogen med android der har haft held med den App.

BoomZ0R
Allstar
Allstar

Indlæg af BoomZ0R » 12. jun 2012, 12:41

limey skrev:Det lyder mystisk. Jeg kan heller ikke finde Appen i Appstore længere på trods af at jeg downloadede den for et par måneder siden og den kører upåklageligt. Er der nogen med android der har haft held med den App.
https://play.google.com/store/apps/deta ... ZWJhcHAiXQ." onclick="window.open(this.href);return false;.

Besvar