Det får smilet frem tråden

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Re: Det får smilet frem tråden

Indlæg af Kenneth K » 24. okt 2008, 13:14

Sun Lolly-is! :cool:

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 24. okt 2008, 13:32

Elscorpio skrev:
Osvaldo skrev:Kanon-link, MichaelLarsen.
Når man nu har rundet de 50, får det virkelig smilet frem at se de gamle holdbilleder og genkalde sig barndommens store helte fra divisionerne.
Der er især to ting der slår mig:
Havde de ikke flottere navne dengang - jeg tænker eksempelvis på Esbjergspilleren med det fantastiske navn Bjarne Kikkenborg!
Og trøjerne - hold da op hvor havde de karakter. :thumbsup:
Lynges billede fra 73 er lidt halvsjovt at se på :-)

http://www.fodboldhistorik.dk/Fodbold-h ... 65/AaB.htm
Per Guldbjerg - 1975 - havde godt nok noget sejt garn!! og sikke en snegl!! Står lige ved siden af Per W., min gamle idrætslærer i folkeskolen...
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Gerrard
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Nørrebronx!
Kontakt:

Indlæg af Gerrard » 6. nov 2008, 08:59

Det får mig i dén grad til at smile at Allan Kuhn er Liverpool fan. Den mand er jo ganske enkelt perfekt!
Allan Kuhn er Liverpool fan!

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 6. nov 2008, 12:30

Hahaha, Palin troede at Afrika er ét land og havde aldirg hørt om NAFTA. :o Det er jo fuldstændigt absurd!

http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/ ... 080479.ece

Og så er det endda republikansk-liderlige FOX som har historien. Intet mindre end rystende at hun kunne have blevet vicepræsident (og måske endda præsident hvis McCain havde stillet træskoene).

Blev nødt til at smide linket i denne tråd, da jeg jublede af grin da jeg læste det. På trods af at det i bund og grund er dybt sørgeligt.

Brugeravatar
Worminator
Landshold
Landshold
Geografisk sted: Ho Chi Minh City

Indlæg af Worminator » 6. nov 2008, 14:50

Elscorpio skrev:
Osvaldo skrev:Kanon-link, MichaelLarsen.
Når man nu har rundet de 50, får det virkelig smilet frem at se de gamle holdbilleder og genkalde sig barndommens store helte fra divisionerne.
Der er især to ting der slår mig:
Havde de ikke flottere navne dengang - jeg tænker eksempelvis på Esbjergspilleren med det fantastiske navn Bjarne Kikkenborg!
Og trøjerne - hold da op hvor havde de karakter. :thumbsup:
Lynges billede fra 73 er lidt halvsjovt at se på :-)

http://www.fodboldhistorik.dk/Fodbold-h ... 65/AaB.htm
Vi kan også konstatere at Per Westergaard ikke har ændret meget på frisuren siden 1974. :D
Worminator

Billede
Mattæus 27.46.

Brugeravatar
Gerrard
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Nørrebronx!
Kontakt:

Indlæg af Gerrard » 6. nov 2008, 14:54

Henning Munk Jensens frisure må jeg give et klokkeklart 0.

Gu så pisse sej Lynge i øvrigt ser ud i '77.
Allan Kuhn er Liverpool fan!

-Larsen
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af -Larsen » 8. nov 2008, 14:46

KAGE!!

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar

Indlæg af Kenneth K » 8. nov 2008, 15:05

-Larsen skrev:KAGE!!
Billede

Brugeravatar
Dr. Pop_me_up
1. div
1. div
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Dr. Pop_me_up » 8. nov 2008, 15:19

Det får smilet frem, når en journalist ikke kan styre sit indebrændte had og pinlige misundelse, og blamerer sig i offentligt rum.

http://www.information.dk/170478
MARK IT ZERO

Elegia

Indlæg af Elegia » 8. nov 2008, 16:09

Dr. Pop_me_up skrev:Det får smilet frem, når en journalist ikke kan styre sit indebrændte had og pinlige misundelse, og blamerer sig i offentligt rum.

Har du et eksempel? For det synes jeg da bestemt ikke, man finder i ovenstående artikel, som i mine øjne er spændende læsning om AaB set uden de rød/hvide briller.

Brugeravatar
Dr. Pop_me_up
1. div
1. div

Indlæg af Dr. Pop_me_up » 8. nov 2008, 17:08

Elegia skrev:
Dr. Pop_me_up skrev:Det får smilet frem, når en journalist ikke kan styre sit indebrændte had og pinlige misundelse, og blamerer sig i offentligt rum.

Har du et eksempel? For det synes jeg da bestemt ikke, man finder i ovenstående artikel, som i mine øjne er spændende læsning om AaB set uden de rød/hvide briller.

Var der i mindre grad tale om småstatmentalitet, da det ganske land eksploderede i eufori, fordi FCK havde vundet 1-0 over Manchester Uniteds reservehold?

Er det ikke pinligt, at journalisten ignorerer den egentlige årsag til positiviteten i AaB-lejren efter kampen i Villareal; Nemlig at man efter måneders dårligt spil og resultater, forsøgte at tanke lidt kærkommen selvtillid efter 60 gode minutter mod et af Europas bedste klubhold? (Kampen viste sig jo ganske rigtigt at være et vendepunkt, hvorfor positiviteten var fuldt berettiget!)
Krummer du ikke tæer over, at han kan få sig selv til at forfatte en sådan smædeartikel på grundlag af sådan et fordrejet referat af begivenhederne?

Er det virkelig mangel på format, at pippe lidt efter i et helt år, at have været udsat for nådesløs, unuanceret og hånende kritik?
Er det ikke snarere mangel på format, her et halvt år efter, at pege fingre af at følelserne løb af med manden i et af hans livs største triumfer?

Hvorfor var det pinligt, at overvære AaB fejre sit mesterskab?

Jeg kan kun smile overbærende.
MARK IT ZERO

Elegia

Indlæg af Elegia » 8. nov 2008, 18:03

Dr. Pop_me_up skrev:Var der i mindre grad tale om småstatmentalitet, da det ganske land eksploderede i eufori, fordi FCK havde vundet 1-0 over Manchester Uniteds reservehold?
Reservehold? Det er jo bare en gammel Brøndby-traver, for både van der Sar, Heinze, Brown, Ronaldo, Rooney, Vidic, Carrick, Silvestre og Solskjær var med fra start i kampen.
Dr. Pop_me_up skrev:Er det ikke pinligt, at journalisten ignorerer den egentlige årsag til positiviteten i AaB-lejren efter kampen i Villareal; Nemlig at man efter måneders dårligt spil og resultater, forsøgte at tanke lidt kærkommen selvtillid efter 60 gode minutter mod et af Europas bedste klubhold? (Kampen viste sig jo ganske rigtigt at være et vendepunkt, hvorfor positiviteten var fuldt berettiget!)
Krummer du ikke tæer over, at han kan få sig selv til at forfatte en sådan smædeartikel på grundlag af sådan et fordrejet referat af begivenhederne?
Nej, det får mig da overhovedet ikke til at krumme tæer. Jeg synes det er spændende at høre, hvordan folk, der ikke lige bor i det centrale Aalborg og kommer herinde hver dag, opfatter AaB.

Personligt synes jeg heller ikke, indsatsen rent defensiven var imponerende mod Villarreal. Men indstillingen fra spillerne var god, indtil kræfterne slap op.
Dr. Pop_me_up skrev:Er det virkelig mangel på format, at pippe lidt efter i et helt år, at have været udsat for nådesløs, unuanceret og hånende kritik?
Er det ikke snarere mangel på format, her et halvt år efter, at pege fingre af at følelserne løb af med manden i et af hans livs største triumfer?

Hvorfor var det pinligt, at overvære AaB fejre sit mesterskab?

Jeg kan kun smile overbærende.
Du virker mere som en, der er indigneret end en, der sidder og smiler overbærende.

Det tror jeg derimod, at mange valgte at gøre af Lynge Jakobsen, da han kom med sine barnlige udbrud efter kampen. For ja, det ER mangel på format i samme grad, som da Flemming Østergaard smed trøjen i jubel eller da Ståle Solbakken sprang jublende rundt foran Esbjergs bænk.

At kritikken skulle være "nådesløs, unuanceret og hånende" er et udtryk for den rene selektive hukommelse. For det første var stort set alle AaB-fans selv voldsomt kritiske undervejs i sæsonen (og næsten umulige at slæbe på stadion) og for det andet gratulerede og ønskede rigtigt mange ikke-AaB'ere jo, at mesterskabet skulle ryge nordpå.

Som det står skrevet i artiklen kunne AaB godt blive mester, men de har ikke kunnet håndtere at VÆRE mester. Hvis du vil argumentere mod dén grundlæggende præmis 1/3 inde i en sæson, hvor AaB ligger i bunden af tabellen, er det vist min tur til at smøre det overbærende smil på.

Sjovt nok er mange af artiklens pointer jo fremført af folk herinde.
Men lige så snart, at en person, der ikke lige snakker klingende aalborggensisk eller er født og opvokset i Nordjylland fremfører de samme pointer, farer folk i flint.

Brugeravatar
Dr. Pop_me_up
1. div
1. div

Indlæg af Dr. Pop_me_up » 8. nov 2008, 19:26

Elegia skrev: Du virker mere som en, der er indigneret end en, der sidder og smiler overbærende.
Den fase var jeg faktisk ovre. Jeg grinte faktisk, da jeg læste de første linjer af artiklen. Men smilet stivner, når selv AaB-sympatisører lader sig forføre af sådan en gang bavl.
Elegia skrev: Reservehold? Det er jo bare en gammel Brøndby-traver, for både van der Sar, Heinze, Brown, Ronaldo, Rooney, Vidic, Carrick, Silvestre og Solskjær var med fra start i kampen.

Ja, det var ikke ligefrem et kommende CL-mesterhold der mødte op. Tillige havde de vel intet at spille for.
Men bevares, det var da en flot sejr for hold fra et lille land...
Elegia skrev: Jeg synes det er spændende at høre, hvordan folk, der ikke lige bor i det centrale Aalborg og kommer herinde hver dag, opfatter AaB.
Det er der så sandelig også rig mulighed for.

Men min anke forholder du dig ikke til:
At forfatteren brygger en lille historie om, at AaB var lykkelige for kun at tabe med 3 mål i Spanien. At det resultat i sig selv var noget, AaB var stolte over. Det er jo bl.a. den løgn, som danner grundlag for hans anklage mod AaB for at være nogle bonderøve med småstatsmentalitet.
Elegia skrev: Det tror jeg derimod, at mange valgte at gøre af Lynge Jakobsen, da han kom med sine barnlige udbrud efter kampen. For ja, det ER mangel på format i samme grad, som da Flemming Østergaard smed trøjen i jubel eller da Ståle Solbakken sprang jublende rundt foran Esbjergs bænk.
Hvis man ikke kan tåle at se vinderne juble, er man vel bare en dårlig taber.
Elegia skrev: Som det står skrevet i artiklen kunne AaB godt blive mester, men de har ikke kunnet håndtere at VÆRE mester. Hvis du vil argumentere mod dén grundlæggende præmis 1/3 inde i en sæson, hvor AaB ligger i bunden af tabellen, er det vist min tur til at smøre det overbærende smil på.
Jeg forstår ikke denne distinktion. Skal man vinde mesterskabet to år i træk, for at være værdige til at vinde det første?
Elegia skrev: Sjovt nok er mange af artiklens pointer jo fremført af folk herinde.
Ja, det er jeg godt klar over, og jeg har også været særdeles uenig i meget af kritikken.
Men jeg forbeholder mig ret til at forvente, at pressen holder et højere niveau end debatside.dk.

Der skal virkelig være nogle følelser på spil, for at begå sådan et overflødighedshorn af anklager, med udbrud som bonderøve, æreløshed og alskens anden nedværdigende retorik.
Der har han gjort i fuldt offentligt rum i eget navn, endda i en såkaldt "seriøs og intellektuel avis". Han afslører sig selv, blamerer sig.
Det smiler jeg af, ja jeg nærmest fryder mig.
MARK IT ZERO

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar

Indlæg af Kenneth K » 10. nov 2008, 21:00

En scoring i to minutters overtid af FCM. Det gav lige knap og nap 500 kr.

Andreas
Superliga
Superliga
Kontakt:

Indlæg af Andreas » 13. nov 2008, 23:48

"I do not play against a particular team, I play against the idea of losing"

- Eric Cantona

JLB
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Her

Indlæg af JLB » 28. nov 2008, 15:01

Hvem der bare var irsk

-Larsen
Allstar
Allstar

Indlæg af -Larsen » 5. dec 2008, 13:44

TORSDAGSDRUK!!

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar

Indlæg af Kenneth K » 8. dec 2008, 20:29

-Larsen
Allstar
Allstar

Indlæg af -Larsen » 8. dec 2008, 20:38

Mandagsdruk, som opvarmning til United!!!

Besvar