"Jeg søger en....." - tråden
Re: "Jeg søger en....." - tråden
En der kan hjælpe mig med at finde min brugermappe på min Mac!! Den er åbenbart skjult, så jeg kan ikke komme ind i mit bibliotek, som jeg skal bruge til installationen ifm. en vpn klient (så jeg kan se AaB på min ferie!!) ..
Jeg har en time til at få det til at du'! Please hjælp!
Jeg har en time til at få det til at du'! Please hjælp!
- Poker-One-Kenobi
- Allstar

Hey, kan du ikke fortælle lidt mere: Hvad er dit budget, hvordan har du tænkt dig at koble DA-konverten på (USB, optisk osv...) og til hvilke kilder (CD, PC osv...). Men helt generelt: Selvom det er digitalt og du er blevet tudet ørerne fulde med at ingen kan høre tabet på mp3 osv, så er det ikke sådan i virkeligheden. Derfor skal du lægge din musik ind i et lossless format, f.eks FLAC. Dertil skal du bruge et program som ripper musikken i 1:1 kopi fra cd'en, jeg vil foreslå dBpoweramp Music Converter. Hvis du er på en mac er det nemmeste nok at bruge Itunes, men sørg for at den står til Apple lossless i format. Så er der alt det man køber/downloader, og der må du bare sørge for at købe det i så god en opløsning som muligt, men det ER et kompromis så længe det er komprimeret!Valsted skrev:...hifi ekspert.
I disse moderne tider hvor det hele bliver mere og mere digitalt søger jeg lidt ekspert råd.
Der bliver længere og længere imellem jeg smækker en cd på, da det meste efterhånden kører over computer som mp3 og streaming tjenester, eller over smartphone som streaming tjenester.
Dette går jo som bekendt voldsomt udover både kvaliteten af lyden samt volumen af lyden.
Jeg kører bare et alm. phono stik imellem enhederne nu.
Jeg har ladet mig fortælle at jeg vha en D/A converter.
Er der nogen der har erfaring med anskaffelse af en D/A converter, og som kan anbefale en given model?
Hvor meget forskel er der på de forskellige convertere? Jeg kan se at hifiklubben bla har en argon til 500 kr og en cambridge til 1500 kr.
Er det muligt at tilkoble en bluetooth reciever til en D/A converter?
Ok, så kommer det til at afspille musikken. Hvis du kører rent ud fra en PC, og dit budget ikke er enormt, ville jeg vælge en DAC med usb tilslutning. Der findes sindssygt mange, men da der ikke er nogen slid på en DAC, kan du roligt købe en brugt. Hvis dit budget er til det, kunne f.eks en brugt Rega DAC være et godt bud. Kig på hifi4all.dk og DBA.
Her er en rega: http://hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=252767" onclick="window.open(this.href);return false;
Skal det være billigere, er den her et godt bud: http://hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=251661" onclick="window.open(this.href);return false;
Spørg endelig hvis der er noget, personligt er jeg mere til lyden af vinyl, men det er en længere og langt mere nørdet historie.
- Køllen I Møllen
- Allstar

Bedste fiskerestaurant i Nordjylland?
Den i Sæby har et godt ry. Kender ikke så meget til den i Blokhus men har mine fordomme...
Den i Sæby har et godt ry. Kender ikke så meget til den i Blokhus men har mine fordomme...
Janteloven eksisterer IKKE!
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
McDonalds laver en fab filetofish med cola og stænger includeret i prisen.Køllen I Møllen skrev:Bedste fiskerestaurant i Nordjylland?
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
Jeg kan godt li' Jensens fiskerestuarant i Sæby - den anden (som jeg tror er den du tænker på) er jeg ikke så vild med. Det er de to eneste fiskerestauranter i nordjylland jeg kender (hvis man ser bort fra Penny Lane i firserne).Køllen I Møllen skrev:Bedste fiskerestaurant i Nordjylland?
Junior var også ret vild med den - han nappede 4 store tallerkenfulde fra buffeten.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/204 ... 3207_o.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
- Køllen I Møllen
- Allstar

Fy for den lede....Sådan noget må du ikke skriver når jeg har tømmermænd.Provst i Brovst skrev:McDonalds laver en fab filetofish med cola og stænger includeret i prisen.Køllen I Møllen skrev:Bedste fiskerestaurant i Nordjylland?
- Køllen I Møllen
- Allstar

Vi kører til SæbyPastorius skrev:Jeg kan godt li' Jensens fiskerestuarant i Sæby - den anden (som jeg tror er den du tænker på) er jeg ikke så vild med. Det er de to eneste fiskerestauranter i nordjylland jeg kender (hvis man ser bort fra Penny Lane i firserne).Køllen I Møllen skrev:Bedste fiskerestaurant i Nordjylland?
Junior var også ret vild med den - han nappede 4 store tallerkenfulde fra buffeten.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/204 ... 3207_o.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg kan give thumps up på pakhuset skagen, snerlen i Frederikshavn og Franks i Sæby
Sendt fra min GT-N5120 med Tapatalk 4
Sendt fra min GT-N5120 med Tapatalk 4
Ellers er der en i Løkken, den var jeg personligt ret glad for.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Den i Aalborg, altså Fisk og Skaldyr, har jeg hørt meget godt om, uden selv at have været der.
Utroligt at vi har verdens bedste fiskevand og stort set ingen ordentlige fiskerestauranter, men mindre det er mega-dyrt og mega-fancy.
Utroligt at vi har verdens bedste fiskevand og stort set ingen ordentlige fiskerestauranter, men mindre det er mega-dyrt og mega-fancy.
Der vil jeg så endnu engang fremhæve Jensens fiskerestaurant i Sæby. En buffet koster 200,- (mener jeg det var). "Prisen" er at der er propfuldt og svært at komme til. Indretningen er jævn og enkel, men helt fin. Men maden er god - rigtig god. Der er et par supper, 3-4 varme retter (det skifter vist lidt). Diverse skaldyr i rigelige mængder og afskygninger. Jeg har også fået det bedste stjerneskud jeg endnu har fået med 5 (fem!) gode fiskefilleter og et par krebs og jomfruhummere som garniture. Der er ikke meget fancy over det (selvom jeg egentlig også godt kan li' mere gourmetagtige steder), men det godt solidt håndværk de byder på.limey skrev:Den i Aalborg, altså Fisk og Skaldyr, har jeg hørt meget godt om, uden selv at have været der.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
- Køllen I Møllen
- Allstar

Jeg havde sgu da helt glemt "Fisk og skaldyr" i Aalborg. Nogen der kan give en anmeldelse af den vs Jensens i Sæby?
- Poker-One-Kenobi
- Allstar

Jeg ville personligt springe langt over den nordjyske buffet og istedet spise et par gode retter på Restaurant MEST. Ristede kammuslinger til forret og en stegt rødtunge til hovedret, mums. Buffet er lidt sørgeligt, især når det kommer til fisk.
-
AalborgTrendies
Som regel, ja. Men det er nu mit indtryk er der ikke er meget fattigmands-buffet over Jensens. Sublim buffet med gode varierede retter.Poker-One-Kenobi skrev:Jeg ville personligt springe langt over den nordjyske buffet og istedet spise et par gode retter på Restaurant MEST. Ristede kammuslinger til forret og en stegt rødtunge til hovedret, mums. Buffet er lidt sørgeligt, især når det kommer til fisk.
Og ellers, så er MEST altid en vinder. Prøv også deres korsikanske vand med naturlig mild kulsyre - Orezzo mener jeg den hedder.
Jeg kan også varmt anbefale Jensens Fiskerestaurant i Sæby. En kammerat og jeg besøgte restauranten for et par uger siden til frokost, og vi blev bestemt ikke skuffede.
Der er et væld af forskellige fiskeretter- og salater, som sikkert er ganske udmærkede. Dog var det pil-selv rejer, krabbekløer og særligt jomfruhummere ad libitum, der blev fyldt i sækken. Så er man til sådanne lækre sager, er det super - selvom der var mange mennesker og trængt ved buffeten.
Der er et væld af forskellige fiskeretter- og salater, som sikkert er ganske udmærkede. Dog var det pil-selv rejer, krabbekløer og særligt jomfruhummere ad libitum, der blev fyldt i sækken. Så er man til sådanne lækre sager, er det super - selvom der var mange mennesker og trængt ved buffeten.
- astonvilla
- Allstar

- Favoritspiller: Jozo
- Geografisk sted: 9000 !!!!
Såfremt vi skal holde os i Nordjylland, er den klart bedste fiskerestaurant jeg har besøgt: "Kanalfogedens Køkken" ude i Løgstør (ca. ½ times kørsel fra Aalborg).
Jeg har spist dér adskillige gange og det er altid top kvalitet.
Jeg har også besøgt Jensens i Sæby - og det er faktisk ok. Man skal jo altid sammenholde pris og kvalitet - og når man får all you can eat for lidt under 200 kr. deroppe, så er det absolut godkendt (men heller ikke mere).
Slutteligt, ser jeg at der på forrige side er en anbefaling til Pakhuset i Skagen. Der må jeg protestere! Jeg har været der 2 gange og spist 1 gang ovenpå (egentlig restaurant) og 1 gang nedenunder (mere cafe-agtig) - og begge gange har det været tæt på usselt. Til gengæld var det tæmmelig dyrt!
Men prøv Kanalfogedens. Det er godt. Det er en god ide at bestille bord, såfremt det er til weekenden.
Jeg har spist dér adskillige gange og det er altid top kvalitet.
Jeg har også besøgt Jensens i Sæby - og det er faktisk ok. Man skal jo altid sammenholde pris og kvalitet - og når man får all you can eat for lidt under 200 kr. deroppe, så er det absolut godkendt (men heller ikke mere).
Slutteligt, ser jeg at der på forrige side er en anbefaling til Pakhuset i Skagen. Der må jeg protestere! Jeg har været der 2 gange og spist 1 gang ovenpå (egentlig restaurant) og 1 gang nedenunder (mere cafe-agtig) - og begge gange har det været tæt på usselt. Til gengæld var det tæmmelig dyrt!
Men prøv Kanalfogedens. Det er godt. Det er en god ide at bestille bord, såfremt det er til weekenden.
Bienvenu Bassogog!
Bech skrev:Aalborg skyline, helt i vektor.
Søger rejse vejledning fra Barcelonas Lufthavn til 15 km ind i byen. Man kan selvfølgelig leje bil eller bruge Taxa, men er der ikke busruter dernede? nogen som har erfaring med Barca tur?
Jeg har bestilt rejse til Super Cup finale mod Atletico Madrid
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere
- alithebeast
- Allstar

- Geografisk sted: Sønderholm
Jeg mener, vi var med bus hele vejen til Plaça de Catalunya, da vi var i Barcelona for et par år siden. Som jeg husker var busstopstedet næsten lige uden for svingdøren i lufthavnen. Det var billigt og smertefrit.634 skrev:Søger rejse vejledning fra Barcelonas Lufthavn til 15 km ind i byen. Man kan selvfølgelig leje bil eller bruge Taxa, men er der ikke busruter dernede? nogen som har erfaring med Barca tur?
Hader København!