Kostpyramiden er ligesom en pizza

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Kilde
Allstar
Allstar

Re: Kostpyramiden er ligesom en pizza

Indlæg af Kilde » 9. okt 2012, 11:22

Jeg er på nogenlunde samme sti som Astonvilla her. Jeg er bare blevet introduceret for det gennem stenalderkost, hvor jeg så har valgt en mere moderat udgave af den, da mange kører den 100% uden forarbejdede produkter, mejeriprodukter, bønner osv. Thomas Rode kører selv en let udgave af den, hvor man bare prøver at udelukke pasta, ris og brød som primær del af ens kost.

EDIT:
@Elscorpio

http://en.wikipedia.org/wiki/Don_Gorske" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 9. okt 2012, 11:36

Kilde skrev:Jeg er på nogenlunde samme sti som Astonvilla her. Jeg er bare blevet introduceret for det gennem stenalderkost, hvor jeg så har valgt en mere moderat udgave af den, da mange kører den 100% uden forarbejdede produkter, mejeriprodukter, bønner osv. Thomas Rode kører selv en let udgave af den, hvor man bare prøver at udelukke pasta, ris og brød som primær del af ens kost.

EDIT:
@Elscorpio

http://en.wikipedia.org/wiki/Don_Gorske" onclick="window.open(this.href);return false;

OMG! What he said!
Jeg kunne have sparet alle mine tidligere posts og bare smidt det youtube link op :o

Dog vil jeg fortsat sige, at det er en suværen rettesnor at leve efter - men hvis man lige skal rykke og have tabt sig en 15 kg først eller deromkring, skal man leve meget strikst efter de retningslinier som jeg tidliger skrev. Ikke noget med en slildemad i ny og næ. Den tid kommer først senere.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 9. okt 2012, 12:04

Nu slår det mig at flere herinde skriver at motion er et nødvendigt onde man må leve med for at begrænse fedme. Det er jo helt klart denne holdning der er årsagen til den voldsomme fedmeepidemi der rammer verden i disse år. Vi mennesker er jo bygget til at bevæge os, til at løbe og til at løbe langt. Vi er ikke skabt til at sidde på vores flade røv og drikke bajere. I den sammenhæng er det jo fuldstændigt ligegyldigt om folk æder stivelse, fedt kulhydrater eller grøntsager. Løb dog!

Der findes faktisk forskere der har kigget på mennesket som et "løbende rovdyr". Man har sat en liste op over de dyr der løber og en anden med de dyr der ikke løber. De der løber (heste, løver, antiloper, hunde) har udviklet achillesener der er nødvendige for at kunne løbe langt/hurtigt, de der ikke løber (køer, grise mm) har IKKE achillesener. Mennesket har achillesener, ifølge disse forskere har vi udviklet dem fordi de gjorde os (de senere homo sapiens) i stand til at jage dyr på savannen! Modsat de meget klogere (større hjerner, mere avancerede jagtformer) neanderthalere som uddøde da dyrene pga varmere forhold nu pludselig havde en savanne at løbe ud på hvor de før gemte sig i skovområder. At kunne løbe langt og udmatte byttedyr gjorde at homo sapiens kunne få kød (proteiner). Derfor : Vi er skabt til at løbe. Pisselangt endda! Så kom afsted med jer, i dovne hunde. Og glem al det fis med kulhydrater osv :) Kan anbefale bogen "Born to run" af Cristopher McDougal til de der måtte finde emnet interessant...

Beklager hvis det kom lidt off topic, ville bare lige indskyde at der er en vej udenom jeres slankekurshelvede :)
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 9. okt 2012, 12:14

Køllen I Møllen skrev:Nu slår det mig at flere herinde skriver at motion er et nødvendigt onde man må leve med for at begrænse fedme. Det er jo helt klart denne holdning der er årsagen til den voldsomme fedmeepidemi der rammer verden i disse år. Vi mennesker er jo bygget til at bevæge os, til at løbe og til at løbe langt. Vi er ikke skabt til at sidde på vores flade røv og drikke bajere. I den sammenhæng er det jo fuldstændigt ligegyldigt om folk æder stivelse, fedt kulhydrater eller grøntsager. Løb dog!

Der findes faktisk forskere der har kigget på mennesket som et "løbende rovdyr". Man har sat en liste op over de dyr der løber og en anden med de dyr der ikke løber. De der løber (heste, løver, antiloper, hunde) har udviklet achillesener der er nødvendige for at kunne løbe langt/hurtigt, de der ikke løber (køer, grise mm) har IKKE achillesener. Mennesket har achillesener, ifølge disse forskere har vi udviklet dem fordi de gjorde os (de senere homo sapiens) i stand til at jage dyr på savannen! Modsat de meget klogere (større hjerner, mere avancerede jagtformer) neanderthalere som uddøde da dyrene pga varmere forhold nu pludselig havde en savanne at løbe ud på hvor de før gemte sig i skovområder. At kunne løbe langt og udmatte byttedyr gjorde at homo sapiens kunne få kød (proteiner). Derfor : Vi er skabt til at løbe. Pisselangt endda! Så kom afsted med jer, i dovne hunde. Og glem al det fis med kulhydrater osv :) Kan anbefale bogen "Born to run" af Cristopher McDougal til de der måtte finde emnet interessant...

Beklager hvis det kom lidt off topic, ville bare lige indskyde at der er en vej udenom jeres slankekurshelvede :)
Jeg har været lidt omkring samme historie som Aston Villa - jeg var ikke helt så højt oppe, da jeg gik igang med kuren, og kom ikke helt så langt ned heller, men mit store problem var at jeg var blevet for tung til at løbe uden at blive skadet, så jeg var opinedød nødt til at komme på kur først.

Iøvrigt taber man sig ikke af at løbe (med mindre det er ekstremt), men man kan muligvis holde sin vægt, uden at tænke kost. Forøvrigt opnår jeg det samme ved at spille golf, selvom pulsen ikke rigtig kommer i vejret på det. De perioder hvor jeg får spillet en runde eller to om ugen, er der ingen problemer, men vhis der går alt for længe er det noget skidt.

Hvis man vil tabe sig signifikant er der ingen vej udenom at kigge på kosten - det nye er bare at man ikke behøver sulte sig, hvis man sørger for at undgå kulhydrater.

Et lille indspark er at jeg savner noget forskning der kan fortælle om langtidsvirkningerne ved at droppe kulhydraterne.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 9. okt 2012, 12:51

http://www.stenaldermad.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://videnskab.dk/krop-sundhed/er-ste ... edet-sundt" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 9. okt 2012, 13:03

Gary Taubes giver mange af svarene i denne video, blandt andet:
Man bliver ikke slank af motion, se denne video, der er masser af mennesker der er både fattige og ernærer sig ved hårdt fysisk arbejde og samtidigt overvægtige. Man bliver ikke slank af at bevæge sig!
Man kan være tyk og underernæret, sådan er det hos mange fattige i mange verdensdele, de er tykke, underernærede og deres børn har sygdomme pga. de også er underernærede.

Der mangler de sidste 10 minutter af videoen, de kan ses i denne video

I den video er der desværre ingen powerpoints med, men det er der i det ovenstående.

Jeg har tabt over 20 kg. på 13 uger! De første mange kg. blev tabt på bacon og æg som morgenmad (masser af bacon og æg. f.eks 6 æg med en pakke bacon, det holdt helt frem til aftensmad, men jeg kan ikke længere spise så meget).

Man skal bare lære sig at kulhydrat er virklig giftigt samt fedt ikke er det. Der bliver skrevet om magre mejeriprodukter i denne tråd, men som altid erstattes fedtet af kulhydrat dermed manglede mæthed som fører til overspisning og overlagring af fedt.

Jeg er blevet ret glad for kaffe med fløde men jeg taber mig stadig over 1 kg. ugen, selvom jeg nu er på den normalvægt som jeg altid har haft. Jeg kommer sgu til at veje 81 kg hvis det her fortsætter :)

Morgenmad er nemt, med børn i huset er der ostehaps i køleskabet og ostehaps med hamburgerryg omkring er guf :) Middagsmad (hvis det er nødvendigt klares med nogle få nødder, men pas på med dem pga kulhydrat). Aftensmad er kød, masser af kød plus lidt salat der enten er druknet i en sovs eller fuldfed dressing og salt, husk salt på din salat og bare mad generelt.

Derefter kaffe med fløde og måske lidt 85% chokolade (men pas på kulhydraterne). Sukkerfri cola og flæskesvær ordner enhver trang som kaffe med fløde ikke kan overkomme.

Jeg vil aldrig mere spise så usundt som før, med bjerge af ris, pasta og kartofler. Med efterfølgende slankekure hvor jeg kunne blive så desperat sulten. Aldrig mere, men jeg vidste sgu ikke bedre. Jeg er ikke på kur men min kost er lagt om og det håber jeg er forevigt.

Man kan tabe sig sindsygt meget uden sult, det ved jeg nu, selvom jeg snød lidt i starten fordi det kunne jo ikke passe man ikke skulle være lidt sulten. Med det gør det! Jeg indrømmer at min krop skreg på kulhydrat i de første 14 dage, men et vægttab på 3-4 kg om ugen fjernede det problem. Sjovt nok troede jeg ikke på det virkede men hvad skulle jeg gøre siden jeg ikke kunne tabe mig ellers.

Fucking win! Bare husk at ramme omkring 20 g. kulhydrat om dagen, det er det eneste regnskab man skal holde hvis vægttabet ikke indfinder sig.

http://www.reddit.com/r/keto/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dietdoctor.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sæt igang om du er fed, overvægtig eller slank.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 9. okt 2012, 13:15

le Cid skrev: Jeg har et problem, der minder om dit - jeg skal dog kun tabe 10-15 kg. Mit problem er bare, at jeg har det ret problematisk med en hel del grøntsager - jeg ejer simpelthen ikke styrken til udelukkende at leve af grønt som tilbehør til kødet! Er der et alternativ? Hvordan er det eksempelvis med fuldkornspasta - er det også helt bandlyst?
Kulhydrat er bandlyst, drukn det grønne i en fuldfed dressing eller spring den over og spis en vitaminpille. Hvis du dropper sukker og kulhydrat så kommer grønt til at smage anderledes. Jeg var meget overrasket over hvor sødt hvidkål og spidskål faktisk er. Jordbær var må eksplosioner af sukker sødt, faktisk for søde (som de jo reelt set også er).

Bare start på kostomlægningen, det med det grønne kommer 100% sikkert når dine smagløg ikke længere bliver bombet med kulhydrater. Eller gem dem på bunden af en dressing eller ægte barnasiesovs :)

- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 9. okt 2012, 13:33

Pastorius skrev:
Køllen I Møllen skrev:Nu slår det mig at flere herinde skriver at motion er et nødvendigt onde man må leve med for at begrænse fedme. Det er jo helt klart denne holdning der er årsagen til den voldsomme fedmeepidemi der rammer verden i disse år. Vi mennesker er jo bygget til at bevæge os, til at løbe og til at løbe langt. Vi er ikke skabt til at sidde på vores flade røv og drikke bajere. I den sammenhæng er det jo fuldstændigt ligegyldigt om folk æder stivelse, fedt kulhydrater eller grøntsager. Løb dog!

Jeg har været lidt omkring samme historie som Aston Villa - jeg var ikke helt så højt oppe, da jeg gik igang med kuren, og kom ikke helt så langt ned heller, men mit store problem var at jeg var blevet for tung til at løbe uden at blive skadet, så jeg var opinedød nødt til at komme på kur først.

Iøvrigt taber man sig ikke af at løbe (med mindre det er ekstremt), men man kan muligvis holde sin vægt, uden at tænke kost. Forøvrigt opnår jeg det samme ved at spille golf, selvom pulsen ikke rigtig kommer i vejret på det. De perioder hvor jeg får spillet en runde eller to om ugen, er der ingen problemer, men vhis der går alt for længe er det noget skidt.

Hvis man vil tabe sig signifikant er der ingen vej udenom at kigge på kosten - det nye er bare at man ikke behøver sulte sig, hvis man sørger for at undgå kulhydrater.

Et lille indspark er at jeg savner noget forskning der kan fortælle om langtidsvirkningerne ved at droppe kulhydraterne.
At man ikke taber sig af at løbe er rigtigt langt hen ad vejen. Om man taber sig er udelukkende et spørgsmål om at forbrænde mere energi end man propper indenbords. Og man forbrænder naturligvis en masse energi ved at løbe. Man kan også sige at vægten muligvis vil være den samme efter eksvis at have løbet fast i 6 måneder, men så vil en masse fedt være tryllet om til muskler. Og det er vel, i bund og grund, det man gerne vil? Tallet på vægten er jo i sig selv ligegyldigt, det handler vel om hvordan man ser ud når man ser sig selv i spejlet.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar

Indlæg af astonvilla » 9. okt 2012, 13:34

Le Cid: Jeg vil tilråde dig ikke at følge Provstens kostråd i denne sammenhæng. Jeg tvivler stærkt på at jeg ville have tabt mig 30 kg på ½ år såfremt jeg var startet dagen på 6 æg og en pakke bacon og såfremt jeg havde sovset mine steaks til i forbindelse med aftensmaden.
Magert kød, grønt og Fromage Frais var i hvert fald vejen frem for mig.

Køllen & Pastorius (m.fl.): Jeg tror fuldt og fast på at man ikke taber sig "bare" ved at dyrke motion (og fortsætte med at spise "forkert"). Det er en kombi man er ude i. Der skal spises rigtigt og der skal bevægelse til.
Men en ting er lysende klart: man får det langt bedre af at dyrke motion og DET animerer én til at leve sundere - så det er en god spiral, og derfor kan man vel sige at motion inddirekte medfører vægttab den vej rundt alene.

Som sagt løber jeg beskedne 5 km 2 gange om ugen (aldrig mere og sjældent mindre) - og de aftener jeg har løbet er jeg totalt ovenpå og jeg sover kanon om natten osv. Og så gider man ikke lige at "synde" med kosten når man har moslet sig igennem 5 km løb, vel? Det giver lissom ingen mening oppe i éns hjerne.

Mit næste projekt bliver at jeg skal kvitte smøgerne (ryger ca. 20 om dagen) - og så må vi se hvad der sker. Jeg snack'er aldrig mere (hviket jeg var noget slem til om aftenen førhen), så det skal jeg naturligvis holde fast i. Men jeg forventer at jeg bliver bedre til at løbe derefter og så vil det kunne redde noget - for jeg har læst mig til at mit stofskifte vil blive smadret i en kort periode efter rygestoppet.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 9. okt 2012, 13:36

Køllen I Møllen skrev: Om man taber sig er udelukkende et spørgsmål om at forbrænde mere energi end man propper indenbords.
Det er rent vrøvl og fordomme.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 9. okt 2012, 13:36

astonvilla skrev:Le Cid: Jeg vil tilråde dig ikke at følge Provstens kostråd i denne sammenhæng. Jeg tvivler stærkt på at jeg ville have tabt mig 30 kg på ½ år såfremt jeg var startet dagen på 6 æg og en pakke bacon og såfremt jeg havde sovset mine steaks til i forbindelse med aftensmaden.
Magert kød, grønt og Fromage Frais var i hvert fald vejen frem for mig.
Jeg TABTE jo også 20 kg på 13 uger. Jeg skriver endda at jeg ikke længere kan spise så meget. 6 æg og en pakke bacon er 900 kcal for dem der går op i det. En voksen mand skal vel have mindst 2000 kcal om dagen. Så der har jeg stadig 1100 kcal at spise til aftensmad. Kcal er stadig totalt pis.

Ang. magert kød:
http://en.wikipedia.org/wiki/Rabbit_starvation" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 9. okt 2012, 13:38

Provst i Brovst skrev:Gary Taubes giver mange af svarene i denne video, blandt andet:
Man bliver ikke slank af motion, se denne video, der er masser af mennesker der er både fattige og ernærer sig ved hårdt fysisk arbejde og samtidigt overvægtige. Man bliver ikke slank af at bevæge sig!
Man kan være tyk og underernæret, sådan er det hos mange fattige i mange verdensdele, de er tykke, underernærede og deres børn har sygdomme pga. de også er underernærede.

Der mangler de sidste 10 minutter af videoen, de kan ses i denne video

I den video er der desværre ingen powerpoints med, men det er der i det ovenstående.

Jeg har tabt over 20 kg. på 13 uger! De første mange kg. blev tabt på bacon og æg som morgenmad (masser af bacon og æg. f.eks 6 æg med en pakke bacon, det holdt helt frem til aftensmad, men jeg kan ikke længere spise så meget).

Man skal bare lære sig at kulhydrat er virklig giftigt samt fedt ikke er det. Der bliver skrevet om magre mejeriprodukter i denne tråd, men som altid erstattes fedtet af kulhydrat dermed manglede mæthed som fører til overspisning og overlagring af fedt.

Jeg er blevet ret glad for kaffe med fløde men jeg taber mig stadig over 1 kg. ugen, selvom jeg nu er på den normalvægt som jeg altid har haft. Jeg kommer sgu til at veje 81 kg hvis det her fortsætter :)

Morgenmad er nemt, med børn i huset er der ostehaps i køleskabet og ostehaps med hamburgerryg omkring er guf :) Middagsmad (hvis det er nødvendigt klares med nogle få nødder, men pas på med dem pga kulhydrat). Aftensmad er kød, masser af kød plus lidt salat der enten er druknet i en sovs eller fuldfed dressing og salt, husk salt på din salat og bare mad generelt.

Derefter kaffe med fløde og måske lidt 85% chokolade (men pas på kulhydraterne). Sukkerfri cola og flæskesvær ordner enhver trang som kaffe med fløde ikke kan overkomme.

Jeg vil aldrig mere spise så usundt som før, med bjerge af ris, pasta og kartofler. Med efterfølgende slankekure hvor jeg kunne blive så desperat sulten. Aldrig mere, men jeg vidste sgu ikke bedre. Jeg er ikke på kur men min kost er lagt om og det håber jeg er forevigt.

Man kan tabe sig sindsygt meget uden sult, det ved jeg nu, selvom jeg snød lidt i starten fordi det kunne jo ikke passe man ikke skulle være lidt sulten. Med det gør det! Jeg indrømmer at min krop skreg på kulhydrat i de første 14 dage, men et vægttab på 3-4 kg om ugen fjernede det problem. Sjovt nok troede jeg ikke på det virkede men hvad skulle jeg gøre siden jeg ikke kunne tabe mig ellers.

Fucking win! Bare husk at ramme omkring 20 g. kulhydrat om dagen, det er det eneste regnskab man skal holde hvis vægttabet ikke indfinder sig.

http://www.dietdoctor.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sæt igang om du er fed, overvægtig eller slank.
Bare lige en sidste gang : at man ikke taber sig ved at motionere er ikke rigtigt. Det er heller ikke forkert. Man taber sig når man forbrænder mere energi end man indtager. Motion er en god måde at brænde energi af på. Men hvis man æder mere end man forbrænder så taber man sig ikke. Men vi er vel enige...

Og tillykke med vægttabet. Det ville jeg jo gerne se, men jeg kommer ikke med d 20, desværre. Skal løbe marathon dagen efter så jeg kan få forbrændt noget fedt :)

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 9. okt 2012, 13:48

Køllen I Møllen skrev:Man taber sig når man forbrænder mere energi end man indtager.
Vrøvl.

BoomZ0R
Allstar
Allstar

Indlæg af BoomZ0R » 9. okt 2012, 14:26

Provst i Brovst skrev:
Køllen I Møllen skrev:Man taber sig når man forbrænder mere energi end man indtager.
Vrøvl.
Det kan du da umuligt være uenig i? Hvis du fylder mindre benzin på bilen end du forbruger, så er der også færre liter i tanken når du er færdig. Det kan vi altså ikke helt komme uden om.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 9. okt 2012, 14:34

Zee skrev:
Provst i Brovst skrev:
Vrøvl.
Det kan du da umuligt være uenig i? Hvis du fylder mindre benzin på bilen end du forbruger, så er der også færre liter i tanken når du er færdig. Det kan vi altså ikke helt komme uden om.
Det er bare vrøvl, det er intetsigende. Det er anklagen om at fede bare skal lukke kagehullet, det holder ikke.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 9. okt 2012, 20:58

Provst i Brovst skrev:
Vrøvl.
Jamen så er diskussionen jo lukket.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 9. okt 2012, 22:14

Ok - jeg tror jeg forsøger at lave en lille diæt, som jeg vil teste i en uge (i første omgang). Det bliver nok lidt af en blanding af flere forslag.
Morgenmaden bliver bacon og æg - det har jeg prøvet før i en lignende kur.'
Frokosten bliver kød fra kantinen (hvis det er muligt) ellers en anelse rugbrød med kødpålæg. Der er ingen microovn på jobbet til at varme gårsdagens aftensmad.
Aftensmaden kommer først og fremmest til at bestå af kød - har lige været i Bilka og købt kød i pænt store mængder. :)

Jeg forsøger at komme ud at løbe et par gange i ugen og begrænser indtaget af alkohol, frugt, sukker mv.
Jeg drikker kun vand - og så lidt light sodavand.

Så kan jeg jo passende komme med en anmeldelse om en uge. :)
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 10. okt 2012, 06:36

le Cid skrev:Ok - jeg tror jeg forsøger at lave en lille diæt, som jeg vil teste i en uge (i første omgang). Det bliver nok lidt af en blanding af flere forslag.
Frokosten bliver kød fra kantinen (hvis det er muligt) ellers en anelse rugbrød med kødpålæg. Der er ingen microovn på jobbet til at varme gårsdagens aftensmad.
Aftensmaden kommer først og fremmest til at bestå af kød - har lige været i Bilka og købt kød i pænt store mængder. :)

Jeg forsøger at komme ud at løbe et par gange i ugen og begrænser indtaget af alkohol, frugt, sukker mv.

Hvis du løber mere end 5km anbefaler jeg dig at spise kulhydrater. Det er brændstof.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar

Indlæg af astonvilla » 10. okt 2012, 08:41

le Cid skrev:Ok - jeg tror jeg forsøger at lave en lille diæt, som jeg vil teste i en uge (i første omgang). Det bliver nok lidt af en blanding af flere forslag.

Glæder mig meget til at høre hvordan det går! Så post endelig en update.
Men - drop lige bacon til morgenmaden. Erstat evt denne med Bresaola (fås i velass. supermarked eller hos slagter). Det smager fantastisk til æg. Bare spis det direkte fra pakken.
Drop også rugbrød! Bare tag kød og kødpålæg - og spis rigelige mængder.
Og tril så et par små ture på landevejen - så får vi masser af godt nyt fra dig i næste uge.

God vind!!
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 10. okt 2012, 09:00

Jeg kommer næppe til at løbe mere end 5 km - jeg er i meget dårlig form pt.
Vil overveje at udskifte noget af baconen med Bresaola - hvis jeg kan finde det. Det er jo ikke sikkert, at det er så let at drive op her i Udkantsdanmark...! Jeg har prøvet en anden kur, som også lovpriste bacon til morgenmaden, og med den tabte jeg ca. 4 kg. på 10 dage...
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Besvar