Manden har været skyld i flere tusinde civiles død. Hvordan kan du overhovedet sætte det mindste spørgsmålstegn ved aktionen??? Det handler hverken om demokrati eller vestlige værdier, men ondskaben selv inkarneret i én person, som har gjort så mange familier ondt og dræbt så mange uskyldige, at man kun kan føle en dyb kvalme ved tanken om mandens eksistens.Pastorius skrev:Tja, jeg er nok lidt udenfor her, men jeg synes det er en sejr for terrorismen at den vestlige verden (denne gang USA) tilsidesætter international ret og skyder en mand på fremmed grund uden rettergang. Det er ikke lykkedes at gøre terroristerne (Al queda, Taliban eller andre militante oprørere) mindre voldelige. Det er lykkes at flytte grænserne for hvilke typer sanktioner der er rimelige at benytte sig af, i bekæmpelsen af dem som ikke bryder sig om den vestlige verdensorden.Henriksen skrev:At høre Obama fortælle at US Marines har dræbt Osama
For en god ordens skyld...
Jeg taler ikke for terrorisme eller sharialov eller islamister, jeg taler imod at vi ændrer vores moral og demokratiopfattelse for at bekæmpe dem - i øvrigt ganske sikkert uden nogen synderlig gavnlig effekt.
Det får smilet frem tråden
Re: Det får smilet frem tråden
-
Lindvang
Hear!Pastorius skrev:Tja, jeg er nok lidt udenfor her, men jeg synes det er en sejr for terrorismen at den vestlige verden (denne gang USA) tilsidesætter international ret og skyder en mand på fremmed grund uden rettergang. Det er ikke lykkedes at gøre terroristerne (Al queda, Taliban eller andre militante oprørere) mindre voldelige. Det er lykkes at flytte grænserne for hvilke typer sanktioner der er rimelige at benytte sig af, i bekæmpelsen af dem som ikke bryder sig om den vestlige verdensorden.Henriksen skrev:At høre Obama fortælle at US Marines har dræbt Osama
Jeg taler ikke for terrorisme eller sharialov eller islamister, jeg taler imod at vi ændrer vores moral og demokratiopfattelse for at bekæmpe dem - i øvrigt ganske sikkert uden nogen synderlig gavnlig effekt.
-
Lindvang
Det handler da i højeste grad om demokrat. USA har sat alle internationale spilleregler til side i deres "Fight on Terror", og i den sammenhæng dræbt tusinder af uskyldige mennesker i Afghanistan, Pakistan og Irak.Kilde skrev:Manden har været skyld i flere tusinde civiles død. Hvordan kan du overhovedet sætte det mindste spørgsmålstegn ved aktionen??? Det handler hverken om demokrati eller vestlige værdier, men ondskaben selv inkarneret i én person, som har gjort så mange familier ondt og dræbt så mange uskyldige, at man kun kan føle en dyb kvalme ved tanken om mandens eksistens.Pastorius skrev:Tja, jeg er nok lidt udenfor her, men jeg synes det er en sejr for terrorismen at den vestlige verden (denne gang USA) tilsidesætter international ret og skyder en mand på fremmed grund uden rettergang. Det er ikke lykkedes at gøre terroristerne (Al queda, Taliban eller andre militante oprørere) mindre voldelige. Det er lykkes at flytte grænserne for hvilke typer sanktioner der er rimelige at benytte sig af, i bekæmpelsen af dem som ikke bryder sig om den vestlige verdensorden.Henriksen skrev:At høre Obama fortælle at US Marines har dræbt Osama
Hvis parametret for at glædes over et menneskes død er, hvor mange lig dette menneske har på samvittigheden, må det jo så gå hen og blive en international festdag af de allerstørste, når Bush og Benjamin Netanyahu engang dør.
Vær nu venligst lidt kritisk, journalistspire
Jeg er sgu ret sikker på, at de gerne havde taget ham med tilbage til staterne i levende live.Pastorius skrev:Tja, jeg er nok lidt udenfor her, men jeg synes det er en sejr for terrorismen at den vestlige verden (denne gang USA) tilsidesætter international ret og skyder en mand på fremmed grund uden rettergang.Henriksen skrev:At høre Obama fortælle at US Marines har dræbt Osama
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.
Nu er det jo med at passe på bevægelsen mod politisk debat, som trods alt slås hårdt ned på på debatsiden..Lindvang skrev:Det handler da i højeste grad om demokrat. USA har sat alle internationale spilleregler til side i deres "Fight on Terror", og i den sammenhæng dræbt tusinder af uskyldige mennesker i Afghanistan, Pakistan og Irak.Kilde skrev:Manden har været skyld i flere tusinde civiles død. Hvordan kan du overhovedet sætte det mindste spørgsmålstegn ved aktionen??? Det handler hverken om demokrati eller vestlige værdier, men ondskaben selv inkarneret i én person, som har gjort så mange familier ondt og dræbt så mange uskyldige, at man kun kan føle en dyb kvalme ved tanken om mandens eksistens.Pastorius skrev:Tja, jeg er nok lidt udenfor her, men jeg synes det er en sejr for terrorismen at den vestlige verden (denne gang USA) tilsidesætter international ret og skyder en mand på fremmed grund uden rettergang. Det er ikke lykkedes at gøre terroristerne (Al queda, Taliban eller andre militante oprørere) mindre voldelige. Det er lykkes at flytte grænserne for hvilke typer sanktioner der er rimelige at benytte sig af, i bekæmpelsen af dem som ikke bryder sig om den vestlige verdensorden.Henriksen skrev:At høre Obama fortælle at US Marines har dræbt Osama
Hvis parametret for at glædes over et menneskes død er, hvor mange lig dette menneske har på samvittigheden, må det jo så gå hen og blive en international festdag af de allerstørste, når Bush og Benjamin Netanyahu engang dør.
Aktionen er da et kæmpe slag for demokrati, da manden repræsenterer en gruppe galninge, der ser lige så negativt på demokrati, som du ser på kapitalister. Din jubelscene, når Bush dør, vil da være et heftigt syn, vil det ikke?
Som Kunji påpeger, så er jeg sikker på, at man i USA nok havde rettergang i tankerne.
-
Lindvang
Så USA's genindførelse af tortur i form af waterboarding er også en sejr for demokratiet? Lige som Guantanamo og massive tilfangetagelser uden rettergang, den massive overvågning og amerikansk bombardement i Pakistan er en sejr for demokratiet? Og det samme i DK med udvisninger uden rettergang og overvågning af samtlige danskeres færden på mobiltelefon og internet.Kilde skrev:Nu er det jo med at passe på bevægelsen mod politisk debat, som trods alt slås hårdt ned på på debatsiden..Lindvang skrev:Det handler da i højeste grad om demokrat. USA har sat alle internationale spilleregler til side i deres "Fight on Terror", og i den sammenhæng dræbt tusinder af uskyldige mennesker i Afghanistan, Pakistan og Irak.Kilde skrev:Manden har været skyld i flere tusinde civiles død. Hvordan kan du overhovedet sætte det mindste spørgsmålstegn ved aktionen??? Det handler hverken om demokrati eller vestlige værdier, men ondskaben selv inkarneret i én person, som har gjort så mange familier ondt og dræbt så mange uskyldige, at man kun kan føle en dyb kvalme ved tanken om mandens eksistens.Pastorius skrev:Tja, jeg er nok lidt udenfor her, men jeg synes det er en sejr for terrorismen at den vestlige verden (denne gang USA) tilsidesætter international ret og skyder en mand på fremmed grund uden rettergang. Det er ikke lykkedes at gøre terroristerne (Al queda, Taliban eller andre militante oprørere) mindre voldelige. Det er lykkes at flytte grænserne for hvilke typer sanktioner der er rimelige at benytte sig af, i bekæmpelsen af dem som ikke bryder sig om den vestlige verdensorden.Henriksen skrev:At høre Obama fortælle at US Marines har dræbt Osama
Aktionen er da et kæmpe slag for demokrati, da manden repræsenterer en gruppe galninge, der ser lige så negativt på demokrati, som du ser på kapitalister. Din jubelscene, når Bush dør, vil da være et heftigt syn, vil det ikke?
Som Kunji påpeger, så er jeg sikker på, at man i USA nok havde rettergang i tankerne.
Alt sammen noget, der er legitimeret gennem jagten på bin-Laden.
Jeg planlægger skam ingen jubelscener, når Bush engang går til de evige jagtmarker. Jeg prøver blot at påpege, at der i dit ræsonnement er proportionalitet mellem antallet af ofre og jublens størrelse.
- Køllen I Møllen
- Allstar

Tror det ville have været svært at fange Bin-Laden ved at banke på døren og sige : "Det er politiet, kom ud med dine hænder over hovedet" og derefter læse hans rettigheder for ham. Når alt kommer til alt så var det nok den løsning de fandt nødvendigt for at få ham. Tvivler på at Bin-Laden og hans kumpaner ville lade USA fange ham i levende live. Mon ikke han ville have skåret halsen over på sig selv med et stykke ristet franskbrød fremfor at lade sig fange?
Håber stadig at de får ram på Bush også. Og jeg skal gerne udføre en jubeldans når det sker når nu Lindvang ikke vil
Håber stadig at de får ram på Bush også. Og jeg skal gerne udføre en jubeldans når det sker når nu Lindvang ikke vil
Janteloven eksisterer IKKE!
Jeg græder igen tårer over Bin Ladens død - lad os bare slå det fast. Jeg tror dog heller ikke på det har nogen som helst gavnlig effekt for noget som helst, og dermed bliver det et politisk statement, på et tvivlsomt retsligt grundlag.Kilde skrev: Manden har været skyld i flere tusinde civiles død. Hvordan kan du overhovedet sætte det mindste spørgsmålstegn ved aktionen??? Det handler hverken om demokrati eller vestlige værdier, men ondskaben selv inkarneret i én person, som har gjort så mange familier ondt og dræbt så mange uskyldige, at man kun kan føle en dyb kvalme ved tanken om mandens eksistens.
Mit synspunkt baserer sig på en dyb overbevisning om at man ikke bekæmper de holdninger Bin Laden står for med vold under nogen som helst form. Det kan kun bekæmpes ved at vise en bedre vej, og der har vi fejlet ved at slå ham ihjel.
Der er muligvis en højere retfærdighed i at manden nu har måttet bøde for sine forbrydelser, og det er ganske sikkert en trøst for dem som har mistet familie eller venner pga ham, men dybest set er handlingen en videreførelse af de stammetraditioner som Bin laden udspringer fra, om at ugerninger skal hævnes med tilsvarende ugerninger. Øje for øje, tand for tand. Det er for mig, uanset hvor stor en trøst det kan være for dem som har mistet, en primitiv adfærd som jeg mener at man som en højtstående civilisation skal gøre alt hvad man kan for at undgå.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
...men det kunne de ikke, og så gjorde hvad de selv syntes var det bedste. Det er sådan set min ponite.Kunji skrev:Jeg er sgu ret sikker på, at de gerne havde taget ham med tilbage til staterne i levende live.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Jeg er fuldstændig med på, at en krigsaktion i et andet land er direkte modstridende med idealistisk demokrati, og derfor er en krig i demokratiets navn en finurlig størrelse, som end ikke burde kunne eksistere. Krigen er på et andet grundlag, men det skal vi selvfølgelig ikke diskutere her.Pastorius skrev:...men det kunne de ikke, og så gjorde hvad de selv syntes var det bedste. Det er sådan set min ponite.Kunji skrev:Jeg er sgu ret sikker på, at de gerne havde taget ham med tilbage til staterne i levende live.
Jeg mener dog, at når man er nået dertil, hvor man er (I en skududveksling med Osama bin Laden, som man har jagtet i 10 år), så er det naturligt, at man skyder for at dræbe, da der ingen tvivl er om, hvad Osama bin Ladens hensigt er.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.
Verden ifølge Pastorius, Lindvang, Frank Aaen og andre orakler:Pastorius skrev:...men det kunne de ikke, og så gjorde hvad de selv syntes var det bedste. Det er sådan set min ponite.Kunji skrev:Jeg er sgu ret sikker på, at de gerne havde taget ham med tilbage til staterne i levende live.
Amerikanske soldater: Hej Osama. Vil du med en tur til USA for at blive stillet for retten?
Osama: Nej.
Amerikanske soldater: Ok, så må du ha' en fortsat go' dag.
Hvorfor ikke? Det var jo lige nøjagtigt det der skete med Saddam og dermed slet ikke et urealistisk scenarie.Citizen skrev:Verden ifølge Pastorius, Lindvang, Frank Aaen og andre orakler:Pastorius skrev:...men det kunne de ikke, og så gjorde hvad de selv syntes var det bedste. Det er sådan set min ponite.Kunji skrev:Jeg er sgu ret sikker på, at de gerne havde taget ham med tilbage til staterne i levende live.
Amerikanske soldater: Hej Osama. Vil du med en tur til USA for at blive stillet for retten? [...]
Var det journalist du ville være? Så ville det måske være en idé at prøve at sætte tingene lidt mere ind i kontekst, end blot at tænke politik som en følelsesmæssig størrelse. Og jo, det handler lige nøjagtigt om demokrati og vestlige værdier.Kilde skrev: Manden har været skyld i flere tusinde civiles død. Hvordan kan du overhovedet sætte det mindste spørgsmålstegn ved aktionen??? Det handler hverken om demokrati eller vestlige værdier, men ondskaben selv inkarneret i én person, som har gjort så mange familier ondt og dræbt så mange uskyldige, at man kun kan føle en dyb kvalme ved tanken om mandens eksistens.
Hold nu op. Saddam lå i et hul i jorden. Bin Laden var omringet af bevæbnede vagter. Helt fint at være kritisk, men der er ingen grund til at være naiv.limey skrev:Hvorfor ikke? Det var jo lige nøjagtigt det der skete med Saddam og dermed slet ikke et urealistisk scenarie.Citizen skrev:Verden ifølge Pastorius, Lindvang, Frank Aaen og andre orakler:Pastorius skrev:...men det kunne de ikke, og så gjorde hvad de selv syntes var det bedste. Det er sådan set min ponite.Kunji skrev:Jeg er sgu ret sikker på, at de gerne havde taget ham med tilbage til staterne i levende live.
Amerikanske soldater: Hej Osama. Vil du med en tur til USA for at blive stillet for retten? [...]
Naiv? Vi kender jo ikke detaljerne omkring de to aktioner, så jeg synes det er meget frisk, helt at afvise muligheden for en arrestation.Citizen skrev: Hold nu op. Saddam lå i et hul i jorden. Bin Laden var omringet af bevæbnede vagter. Helt fint at være kritisk, men der er ingen grund til at være naiv.
Det har jeg da heller ikke gjort. Jeg ironiserer over den automatiske kritik af USA, fordi de ikke formåede at tage bin Laden i live. Der er tale om en kommandoaktion i et fremmed land, hvor opgaven er at få fat i verdens mest eftersøgte mand, som absolut ikke har lyst til at gå med frivilligt. Jeg ville personligt gerne have set ham på anklagebænken, men når han nu ikke vil lade sig anholde, er det vel helt fair, at de skyder ham, især hvis han og hans folk har sat sig til modværge.limey skrev:Naiv? Vi kender jo ikke detaljerne omkring de to aktioner, så jeg synes det er meget frisk, helt at afvise muligheden for en arrestation.Citizen skrev: Hold nu op. Saddam lå i et hul i jorden. Bin Laden var omringet af bevæbnede vagter. Helt fint at være kritisk, men der er ingen grund til at være naiv.
P.S. Anholdelsen af Saddam er da ret veldokumenteret. Og det samme ser det ud til, at aktionen mod bin Laden er ved at blive.
-
Lindvang
Hov: http://politiken.dk/udland/ECE1270584/s ... ikvideres/Citizen skrev:Det har jeg da heller ikke gjort. Jeg ironiserer over den automatiske kritik af USA, fordi de ikke formåede at tage bin Laden i live. Der er tale om en kommandoaktion i et fremmed land, hvor opgaven er at få fat i verdens mest eftersøgte mand, som absolut ikke har lyst til at gå med frivilligt. Jeg ville personligt gerne have set ham på anklagebænken, men når han nu ikke vil lade sig anholde, er det vel helt fair, at de skyder ham, især hvis han og hans folk har sat sig til modværge.limey skrev:Naiv? Vi kender jo ikke detaljerne omkring de to aktioner, så jeg synes det er meget frisk, helt at afvise muligheden for en arrestation.Citizen skrev: Hold nu op. Saddam lå i et hul i jorden. Bin Laden var omringet af bevæbnede vagter. Helt fint at være kritisk, men der er ingen grund til at være naiv.
P.S. Anholdelsen af Saddam er da ret veldokumenteret. Og det samme ser det ud til, at aktionen mod bin Laden er ved at blive.
Nå, nu tror Tore pludselig på amerikanerne ... Hvis det er sådan, det hænger sammen, så mister jeg nok ikke min nattesøvn. Det vigtigste er, at han er sat ud af spillet.
-
Lindvang
Men er det ikke jer på højrefløjen, der er de helt store forkæmpere for demokratiet, som bl.a. bliver trådt under fode af horderne af muslimer, der ikke synes Kurt Westergaard er det helt samme ikon for ytringsfriheden, som I synes?Citizen skrev:Nå, nu tror Tore pludselig på amerikanerne ... Hvis det er sådan, det hænger sammen, så mister jeg nok ikke min nattesøvn. Det vigtigste er, at han er sat ud af spillet.
Wow, der skiftede vi pludselig emne i en fart. Træk vejret og tæl til ti.Lindvang skrev:Men er det ikke jer på højrefløjen, der er de helt store forkæmpere for demokratiet, som bl.a. bliver trådt under fode af horderne af muslimer, der ikke synes Kurt Westergaard er det helt samme ikon for ytringsfriheden, som I synes?Citizen skrev:Nå, nu tror Tore pludselig på amerikanerne ... Hvis det er sådan, det hænger sammen, så mister jeg nok ikke min nattesøvn. Det vigtigste er, at han er sat ud af spillet.