Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
-
Pastorius
- Allstar

- Geografisk sted: Sorø
-
Kontakt:
Elegia skrev:
Nu var udtrykket "Politikens kulturelite" mere møntet på personer med "de rigtige" meninger end selve avisen. Den sørger bare for, at samme personer får bekræftet alle de mange ting, de i forvejen ved

Ja, men det har vel altid været avisers funktion. At være talerør for en bestemt grundholdning.
Det er temmelig nyt at der vel reelt set kun er to aviser i Danmark (af dem der er store nok til at regne med - jeg regner Information som den adnen), der ikke er bogerligt funderede. Derfor er det vel fair nok, at de er nødt til at være lidt skarpere i deres formidling af deres grundholdning, end alle de andre.
Med venlig Hilsen
--
Robert
-
Elegia
Pastorius skrev:Elegia skrev:
Nu var udtrykket "Politikens kulturelite" mere møntet på personer med "de rigtige" meninger end selve avisen. Den sørger bare for, at samme personer får bekræftet alle de mange ting, de i forvejen ved

Ja, men det har vel altid været avisers funktion. At være talerør for en bestemt grundholdning.
Det er temmelig nyt at der vel reelt set kun er to aviser i Danmark (af dem der er store nok til at regne med - jeg regner Information som den adnen), der ikke er bogerligt funderede. Derfor er det vel fair nok, at de er nødt til at være lidt skarpere i deres formidling af deres grundholdning, end alle de andre.
Ligesom det er fair, at jeg får ulmende opkastfornemmelser af at læse deres halalleflende sødsuppeævl.
-
Lindvang

Sammenholdt med, at langt den største del af de såkaldte "politiske kommentatorer" også er borgerligt funderede, er aviser på den modsatte fløj nødt til at være skarpe, da de står så alene i mediebilledet.
-
Elegia

I øvrigt kan man jo sagtens være venstreorienteret uden samtidig at være dum at høre på.
Det evner Politiken så bare ingenlunde.
-
Lindvang
Elegia skrev:Pastorius skrev:Elegia skrev:

I øvrigt kan man jo sagtens være venstreorienteret uden samtidig at være dum at høre på.
Det evner Politiken så bare ingenlunde.
Det er jo så dét, man kalder et postulat.
-
Elegia
Lindvang skrev:Det er jo så dét, man kalder et postulat.
Ja, dem finder man ofte et par stykker af på debatfora

-
Pastorius
- Allstar

-
Kontakt:
Elegia skrev:Lindvang skrev:Det er jo så dét, man kalder et postulat.
Ja, dem finder man ofte et par stykker af på debatfora

Jeg holder ikke Politiken, og læser den kun sjældent, så jeg skal ikke kunne vurdere om de gør det godt eller dårligt. Jeg anerkender derimod nødvendigheden af at pressen (som de meningsdannere de er) har en mangfoldighed der afspejler det politiske spekter i virkeligheden. På nøjagtig samme måde som jeg også anerkender DF's eksistensgrundlag, fordi de repræsenterer en holdning i befolkning (jeg har bare rigtig svært ved at se, hvorfor de af den grund skal tages alvorligt og endog har nogen indflydelse).
Med venlig Hilsen
--
Robert
-
Køllen I Møllen
- Allstar

Lindvang skrev:Køllen I Møllen skrev:jydenfranord skrev:
Ja der er sgu ikke meget at være stolt over
Skal det forståes således at I 3 herrer er imod demokrati og for åbne grænser?
Nu kan man så diskutere, hvor meget demokrati, der er i denne sag. Det er vel reelt ikke dét, det handler om.
Åbne grænser? Ja tak! International solidaritet!
Dem der bestemmer er folkevalgte politikere. Det er da demokrati. Og de har bestemt at afviste asylansøgere ikke skal være i DK, det kan jeg kun være enig med dem i... Selvom jeg BESTEMT ikke har stemt på dem

Janteloven eksisterer IKKE!
-
Elegia
Pastorius skrev:Jeg holder ikke Politiken, og læser den kun sjældent, så jeg skal ikke kunne vurdere om de gør det godt eller dårligt. Jeg anerkender derimod nødvendigheden af at pressen (som de meningsdannere de er) har en mangfoldighed der afspejler det politiske spekter i virkeligheden. På nøjagtig samme måde som jeg også anerkender DF's eksistensgrundlag, fordi de repræsenterer en holdning i befolkning
Helt enig.
Pastorius skrev:(jeg har bare rigtig svært ved at se, hvorfor de af den grund skal tages alvorligt og endog har nogen indflydelse).
Det skal de, fordi små 14 procent af de stemmeberettigede danskere, har sat X ved dem. Det er en af demokratiets grundpiller.
-
tegner
- Allstar

- Geografisk sted: Aalborg Øst
Elegia skrev:Det skal de, fordi små 14 procent af de stemmeberettigede danskere, har sat X ved dem. Det er en af demokratiets grundpiller.
Jeg var selv lige ved at kaste mig over tasterne, men du kom mig i forkøbet (på en laaangt mere sober måde)
Guilty of being white-1981
Guilty of being right -1996
-
Pastorius
- Allstar

-
Kontakt:
Elegia skrev:Pastorius skrev:Jeg holder ikke Politiken, og læser den kun sjældent, så jeg skal ikke kunne vurdere om de gør det godt eller dårligt. Jeg anerkender derimod nødvendigheden af at pressen (som de meningsdannere de er) har en mangfoldighed der afspejler det politiske spekter i virkeligheden. På nøjagtig samme måde som jeg også anerkender DF's eksistensgrundlag, fordi de repræsenterer en holdning i befolkning
Helt enig.
Pastorius skrev:(jeg har bare rigtig svært ved at se, hvorfor de af den grund skal tages alvorligt og endog har nogen indflydelse).
Det skal de, fordi små 14 procent af de stemmeberettigede danskere, har sat X ved dem. Det er en af demokratiets grundpiller.
...og hvor er så indflydelsen til de 45% af stemmerne der ligger til venstre for regeringen. Deres 14% af stemmerne gør dem berettiget til en tilsvarende repræsentation i folketinget. Ikke en tilsvarende indflydelse - så har i misforstået demokratiets spilleregler. Grunden til de har indflydelsen er at Fogh lavede en djævlepagt med dem om at han fik magten, hvis de fik lidt foder til deres indre svinehund.
Med venlig Hilsen
--
Robert
-
Elegia
Pastorius skrev:...og hvor er så indflydelsen til de 45% af stemmerne der ligger til venstre for regeringen. Deres 14% af stemmerne gør dem berettiget til en tilsvarende repræsentation i folketinget. Ikke en tilsvarende indflydelse - så har i misforstået demokratiets spilleregler. Grunden til de har indflydelsen er at Fogh lavede en djævlepagt med dem om at han fik magten, hvis de fik lidt foder til deres indre svinehund.
Hvad snakker du om?
Det står ingen steder i den danske grundlov eller andet, at man får xx procent indflydelse for xx procent stemmer.
Som i alle andre af livets facetter handler det om at skabe sig den indflydelse, man nu kan få. Til din oplysning kan jeg fortælle, at Danmark adskillige gange har haft regeringer med partier, der har fået et forholdsvist lavt antal stemmer.
Og helt forargende må det være at høre, at Konservative sidder i regering (ja, REGERING), selvom de ikke er landets næststørste parti målt på stemmer.
-
Pastorius
- Allstar

-
Kontakt:
Elegia skrev:Pastorius skrev:...og hvor er så indflydelsen til de 45% af stemmerne der ligger til venstre for regeringen. Deres 14% af stemmerne gør dem berettiget til en tilsvarende repræsentation i folketinget. Ikke en tilsvarende indflydelse - så har i misforstået demokratiets spilleregler. Grunden til de har indflydelsen er at Fogh lavede en djævlepagt med dem om at han fik magten, hvis de fik lidt foder til deres indre svinehund.
Hvad snakker du om?
Det står ingen steder i den danske grundlov eller andet, at man får xx procent indflydelse for xx procent stemmer.
Som i alle andre af livets facetter handler det om at skabe sig den indflydelse, man nu kan få. Til din oplysning kan jeg fortælle, at Danmark adskillige gange har haft regeringer med partier, der har fået et forholdsvist lavt antal stemmer.
Og helt forargende må det være at høre, at Konservative sidder i regering (ja, REGERING), selvom de ikke er landets næststørste parti målt på stemmer.
Det var dig der startede med at svare mig at DF havde indflydelse fordi de have 14% af stemmerne. Jeg svarede sådan set bare, at det ikke var en del at de demokratiske spilleregler - med et par eksempler. Det jeg ikke kan forstå er hvorfor der er nogen der mener det er nødvendigt at give DF indflydelse for deres mandater. Helt på linje med jeg ville have det svært med at enhedslisten skulle have en tilsvarende del af deres mærkesager igennem, hvis de blev tungen på vægtskålen for et nyt folketingsflertal efter næste valg. Der er - uanset demokratiske spilleregler - ikke sundt og hensigtsmæssigt hvis danmarks politik skal ændres radikalt fordi et enkelt eller to mandater på midten flytter side i folketinget.
Med venlig Hilsen
--
Robert
-
Elegia
Pastorius skrev:Det var dig der startede med at svare mig at DF havde indflydelse fordi de have 14% af stemmerne. Jeg svarede sådan set bare, at det ikke var en del at de demokratiske spilleregler - med et par eksempler. Det jeg ikke kan forstå er hvorfor der er nogen der mener det er nødvendigt at give DF indflydelse for deres mandater. Helt på linje med jeg ville have det svært med at enhedslisten skulle have en tilsvarende del af deres mærkesager igennem, hvis de blev tungen på vægtskålen for et nyt folketingsflertal efter næste valg. Der er - uanset demokratiske spilleregler - ikke sundt og hensigtsmæssigt hvis danmarks politik skal ændres radikalt fordi et enkelt eller to mandater på midten flytter side i folketinget.
Det kan man så diskutere (og det må vi ikke herinde), men at påstå, at man ikke kender til demokrati, fordi man begrunder et partis indflydelse med, at det har fået en høj stemmeandel er dog lodret forkert.
Men ellers forstår jeg godt din pointe (nu) og er enig et stykke hen ad vejen. Det må jeg så bare ikke uddybe her.
-
Metal'n Roll
- Allstar

- Favoritspiller: Patrik Kristensen
- Geografisk sted: Aal'eren
Det helt vildt fede ved at stikke sin tissemand ind i noget lasagne, er at lasagnen er meget varm. Når lasagnen er meget varm, så får man meget hurtigt lyst til at tage sin tissemand ud igen, og på den måde får man tid til at lave alt muligt andet af hvad man har lyst til...
... we're done, she's walking to the bathroom.. she's trying to walk... she turns, she looks... it's me.. Not the Trojan army just fucked her. Little ol' me. She has this look on her face like: "How the hell did that happen?"
-
MrBangDK
- Allstar

- Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..
Metal'n Roll skrev:Det helt vildt fede ved at stikke sin tissemand ind i noget lasagne, er at lasagnen er meget varm. Når lasagnen er meget varm, så får man meget hurtigt lyst til at tage sin tissemand ud igen, og på den måde får man tid til at lave alt muligt andet af hvad man har lyst til...
Det pisser mig af, at dette indlæg ikke står i "det får smilet frem tråden" - satme dagens gode grin!!!!

Ska' vi hak'?
-
Habibihabit
- Junior

- Geografisk sted: Hammel-en forstad til Aalborg.
At lynge efter at have været på Hasseris bibliotek og låne den nye Holger bog "find en angriber" endnu ikke har løst en eneste af opgaverne men, mon ikke han når det inden den skal afleveres den 31 august

Køllen I Møllen
- Allstar

Udtrykket "Enigknappen banket i bund" som efterhånden bruges i hver eneste tråd herinde er begyndt at pisse mig lidt af....
Janteloven eksisterer IKKE!
-
Flower
- Allstar

- Favoritspiller: Soren Evigglad
- Geografisk sted: Aalborg
Køllen I Møllen skrev:Udtrykket "Enigknappen banket i bund" som efterhånden bruges i hver eneste tråd herinde er begyndt at pisse mig lidt af....
Enigknappen banket i bund!!! .......... den skulle jo komme

- Winning doesn't really matter as long as you win.
-
Oliverl
- 1. div

- Favoritspiller: Martin P
- Geografisk sted: 9480
-
Kontakt:
at Brøndby, OB og FCK stadig spilles europæisk, mens vi ikke går.
"Milk is for babies, when you grow up you have to drink beer"