FM

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: FM

Indlæg af Elscorpio » 3. mar 2010, 09:47

Nogen som har forslag til røverkøb i starten af 2. sæson i FM10, hvis man spiller med AaB??

Jeg mangler en forstærkning til angrebet, Ebi Smolarek kan jeg ikke få til at forlænge.

Under 10.2 opdateringen, 2. sæson har jeg foreløbig købt:

Rune Almenning Jarstein fra Rosenborg - Abbas Hassan ville ikke forlænge.
Olexiy Gai fra Shaktar som forstærkning til midtbanen, Chanko er ude med en hofteskade hos mig.
Seol Ki-Hyeon på en fri transfer, spiller offensiv venstre-midt-højre angreb.

Vandt i øvrigt Europe League 1. sæson og DM, så har fået lidt penge at gøre godt med til starten af 2. sæson.

Brugeravatar
Flower
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Soren Evigglad

Indlæg af Flower » 3. mar 2010, 11:05

kikin fonseca har bombet 3 år for mig, fik ham i første sæson, så ham kan jeg godt anbefale..
- Winning doesn't really matter as long as you win.

Brugeravatar
CGA
1. div
1. div
Geografisk sted: 9 kilo (indsæt selv håndtegn)

Indlæg af CGA » 3. mar 2010, 13:34

Er igang med min 3. sæson med Notts Co. Er rykket op de to sidste år, første år direkte som 1er og andet år igennem playoff. Har skiftet mere eller mindre hele holdet ud. Har vel en 4-5 spillere tilbage i truppen. Min trup er gennemgående danskispireret, da man i første sæson ikke kan scoute udenfor england og derfor måtte jeg holde mig til spillere jeg kendte i forvejen. Har hentet Anthony Gardner, Michael Owen, Silberbauer og Voronin på fri transfer op til denne sæson. Samt købt Michael Jakobsen for 25 mio og Distin for 6 mio.
Ligger pt. i midten af The Championship efter 7 spillerunder.

Startopstilling:

------------------------------------ Schmeichel -------------------------------

Lars Jacobsen (Fri) --- Anthony Gardner (Fri) ----------- Distin (6 mio)---------- Michael Jakobsen (25 mio)

------------------------------------ Augu (7 mio) --------------------------------------

Silberbauer (Fri) ------------------------------------------------------- Freddy Adu (13 mio) ---

---------------------------------- Vingaard (18 mio) -------------------------------------

------------------ Michael Owen (Fri) -------------- Voronin (Fri) ---------------------------

Bænk:
Hjalmar Jonsson (Købt for 3 mio)
Lasse Schøne (Fri)
Mads Hvilsom (Købt for 4 mio)
Neil Winstanley (Købt for 350 K)
Jonas Kamper (Købt for 4 mio)
Olafur Skulason (Fri)
Patrice Bernier (Købt for 1,1 mio)
Pablo Pinoces Arce (Fri)
Øyvind Hoås (Fri)
Martin Pedersen (Købt for 1,2 mio)
Filip Marcic (Købt for 650 K)
//CGA

Hellere holde kæft og lade folk tro man er idiot end, at åbne munden og bevise de har ret.

Billede

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 3. mar 2010, 14:25

Flower skrev:kikin fonseca har bombet 3 år for mig, fik ham i første sæson, så ham kan jeg godt anbefale..
Var det på en fri transfer eller var han skiftet til Brøndby?

Brugeravatar
Flower
Allstar
Allstar

Indlæg af Flower » 4. mar 2010, 07:12

Elscorpio skrev:
Flower skrev:kikin fonseca har bombet 3 år for mig, fik ham i første sæson, så ham kan jeg godt anbefale..
Var det på en fri transfer eller var han skiftet til Brøndby?
I starten af første sæson er han stadig på kontrakt i Tigres (I Mexico) .. Har endnu ikke set Brøndby købe ham

Kilde
Allstar
Allstar

Indlæg af Kilde » 10. mar 2010, 12:53

Da jeg spillede FM09 kan jeg huske at jeg kørte det udenom Steam, selvom jeg havde købt det over/installeret det via Steam.. Fandt dengang en guide til det, men har ledt uden chancer i nogle dage nu. Jeg vil gerne gøre det med FM10 også. Er der nogen der ved hvordan?

.. jeg har blandt andet prøvet direkte via fm.exe og oprettet genveje til den, men uden held :(

jydenfranord
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Indlæg af jydenfranord » 10. mar 2010, 14:35

Jeg har flere gange oplevet at computeren fryser fast hvis FM er igang og pc'en står forlænge og så slumre. Har nogen af jer herinde oplevet det samme, samt måske har en løsning på problemet

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 10. apr 2010, 00:24

Et spørgsmål til FM10:

Hvilke turnerninger kan det anbefales at sende sine scouts hen for at spotte store talenter?
Hvilke erfaringer har I andre der.

Jeg er igang med 3. sæson med AaB, er kørt fast i en CL semifinale mod Barcelona :S

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 10. apr 2010, 00:57

Elscorpio: Hvad er det underholdende, for dig, ved FM, når du tilsyneladende spiller tabte kampe om? Spørger af ren nysgerrighed.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Martin
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Caca
Geografisk sted: Hovedstaden

Indlæg af Martin » 13. apr 2010, 16:13

En glimrende grund til at få iPhone må være dette:

http://community.sigames.com/showthread.php?t=202512
når vi på stadion synger my onlys AaB my onlys AaB you all i life for you makes me hapy nont ever talking my AaB away

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 13. apr 2010, 16:31

Kunji skrev:Elscorpio: Hvad er det underholdende, for dig, ved FM, når du tilsyneladende spiller tabte kampe om? Spørger af ren nysgerrighed.
CL er jo der alle pengene ligger til at udvide stadion og købe lidt bedre spillere.

Mogens
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Indlæg af Mogens » 21. maj 2010, 19:10

Nogen der ved hvornår det næste manager (formentlig 2011, selvom vi stadig er i 2010???) kommer?

Jeg overvejer at skifte min 08 version, men gider ikke, hvis der kommer en ny lige efter ferien?
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
Henriksen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Müller
Geografisk sted: På tønden

Indlæg af Henriksen » 21. maj 2010, 21:13

Elscorpio skrev:
Kunji skrev:Elscorpio: Hvad er det underholdende, for dig, ved FM, når du tilsyneladende spiller tabte kampe om? Spørger af ren nysgerrighed.
CL er jo der alle pengene ligger til at udvide stadion og købe lidt bedre spillere.
Det er da lidt at fjerne det realistiske fodbold-feel spillet har, bare at spille kampene til man vinder ?

Jeg fik i FM2007 AaB i CL-Finalen i 2 eller 3. sæson, det var en fantastisk fornemmelse at gå fra kamp til kamp og sende det ene hold efter det andet ud. Havde en forrygende kvartfinale mod Schalke 04 (vandt bla. 4-2 hjemme), og sendte Liverpool ud i semifinalerne, på bla. et sent sent mål af Andreas Johansson der langt ude fra sender en flad langsom bold i et tomt mål efter et målmandskiks.

Finalen var mod Chelsea og jeg var presset ned i 80% af kampen, men startede med en gigant-chance der røg på stangen, og havde senere store chancer til en 3 scoringer. Jeg tabte 1-0 på en mål af Shevchenko og sådan var det. Eventyret sluttede, og selvom man sad og tænkte at man da godt liiiige kunne prøve igen, så var det bare ikke aktuelt. Spillet giver mig en masse virkelighedstro oplevelser sæson efter sæson, og der synes jeg man ødelægger ved bare at prøve en tabt kamp igen. Gu kunne jeg da nok efter en 3-4 forsøg have vundet CL-finalen, men jeg var stolt alligevel og fik ros fra ledelse etc. Truppen var også en ægte AaB-trup uden de store forstærkninger (ihvertfald ikke i start 11-eren - og jeg synes det var fedt at drive det så vidt med Jimmy, Martin P, Greven, Prica, Curth etc.). Sæsonen forinden var de første tegn på noget stort til stede efter en spændende og absolut godkendt CL-kampagne, der dog sluttede med en delt 3.plads i grundspillet og lige præcis ikke videre deltagelse - men spændende var det.

I et senere spil fik jeg så fuld valuta da jeg chok sejrede i CL og gik hele vejen med Red Bull Salzburg...

Spiller stadig FM 2007 og er i gang med 5.sæson med Valencia. Første 3 sæsoner gav 3 mesterskaber og 1 CL-triumf. Sæson 4. endte titel-løs og sådan så netop afsluttede sæson 5 også ud langt hen ad vejen. Var over 20 point efter Real Madrid på 1.pladsen en overgang, og i januar måned lignede holdet alt andet end en kommende mester - så blev en masse udenlandske hentet-på-fri-transfer stjerner sat af holdet, ind med bla. Senna på fri og en omstrukturering der betød flere spanske spillere - vupti,et mirakel forår var født. Mesterskabet blev fejret efter sidste runde, og jeg sluttede 3 point foran ellers suveræne Real.

Så et mesterskab skabt af et vanvittigt comeback, og ved ikke at snyde med at spille kampe om, blev det bare endnu mere intenst og fantastisk. Guldet i sæson 2 og 3 blev også skabt på comebacks efter middelmådige efterår, men ikke så vildt som dette. David Villa tilskrives en del af æren for disse op og nedture, for det begynder som reel at gå galt når han har været brækket ned med længerevarende skader. I seneste sæson var han væk stort set hele efteråret, og konstellationer med Zigic, Bendtner, Dag Olsen, Hidalgo, Jon Dahl og Raul gav ikke alverden af mål. Med Villa tilbage og et indkøb af Cesar Delgado skal jeg love for der kom gang i målene, og Zigic kom tilbage i vanlig tank-form....

Her er de mest benyttede spillere fra GULD-Holdet anno 2010/2011:

Målmænd: Benoit Costil (FRA), Logan Bailly (BEL)
Forsvar: Gorka Bakero, Raul Albiol, Gerard Pique, Marchena, Pecci, Juan San Roman (ARG), Araujo (MEX)
Midtbane: Vicente, Joaquin, Silva, Van der Vaart (HOL), Dos Santos (MEX), Busquets, Di Maria (ARG), Riera, Senna, Motta (BRA)
Angribere: Villa, Zigic (SER), Delgado (ARG)
Madsen er Jesus og Høghen han er Gud...

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 23. maj 2010, 21:19

.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Kovacs
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Martin P!

Indlæg af Kovacs » 23. maj 2010, 23:42

Det ligger vist ikke helt til FMd at søge efter medlemmer til crewet via andre siders debatforums, det er simpelthen for tyndt, jonas386.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 24. maj 2010, 00:09

.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

jydenfranord
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Indlæg af jydenfranord » 17. jun 2010, 16:47

Jeg har et problem med at indlæse spillet, eller det starter fint op, jeg kan sætte holdet, men når jeg så vælger at gå videre fryser pc'en fast og der kommer følgende besked "not well formed invalid token at line 1 of switching.xml"

Er der nogen af jer der har en ide om hvad jeg kan/skal gøre for at løse problemet?

Brugeravatar
Flower
Allstar
Allstar

Indlæg af Flower » 18. jun 2010, 13:57

http://lmgtfy.com/?q=not+well+formed+in ... tching.xml

Det første hit ser ud til at løse dit problem.

A_Strandfelt
Allstar
Allstar

Indlæg af A_Strandfelt » 27. jun 2010, 12:32

Jeg var træt af, at landspokalturneringen i FM ikke havde særlig mange hold med.
Derfor besluttede jeg mig til at lave turneringen fra bunden gennem Advanced Panel i editoren.

Resultatet er nu en turnering som følger:
Første kvalifikationsrunde: 96 hold fra "Danske lavere rækker" og Danmarksserien starter.
Første runde: 48 hold fra forrige runde + 40 nye hold (Mest 2. div. og lidt 1. div.).
Anden runde: 44 hold fra forrige runde + 12 nye hold (4 fra 1. div og 8 fra Superliga).
Tredje runde: 28 hold fra forrige runde + 4 nye hold (Top 4 fra Superligaen).
Ottendedelsfinale: 16 hold fra forrige runde.
Kvartfinale: 8 hold fra forrige runde.
Semifinale: 4 hold fra kvartfinalen.
Finale: 2 hold fra semifinalen. Vinder modtager 200.000 kr. og skal spille europæisk fodbold næste sæson.

Dette er umiddelbart det tætteste, man kommer på virkelighedens pokalturnering i FM, uden at der sæsonen forinden afholdes kvalifikationsturnering for serie-klubber.
Se evt. følgende: http://en.wikipedia.org/wiki/Danish_Cup#From_2006.2F07

Reservehold deltager ikke i turneringen. Derfor er det naturligvis variabelt fra år til år, hvor mange hold fra danmarksserien og 2. division, som deltager.

Turneringen virker sammen med opdatering 10.3.0 og kan køre både med standard-opsætning i DK, eller med ekstra nationsregler, som tilføjer Danmarksserien.

Turneringen er testet i 3 sæsoner uden fejl.

Download:
http://rapidshare.com/files/403052186/D ... 1.dbc.html

Installation:
Placer filen i Dokumenter\Sports Interactive\Football Manager 2010\editor data, og aktiver den i spillet, når du starter nyt savegame.

Brugeravatar
Sille
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Nummer Ib
Geografisk sted: København - Århus - Aalborg - Storvorde

Indlæg af Sille » 20. jul 2010, 23:27

Sidder i starten af min 29. sæson med AaB og kom til at tænke på hvor mange sæsoner i andre normalt spiller før i bliver trætte af det og starter et nyt spil? (har pt. spillet i 41 dage, 2 timer og 58 min).

Kort om mit spil:
Har vundet alt der kan vindes (en røvfuld gange både med AaB og det danske landshold), har de pt. 6-7 bedste spillere i verden i klubben (3 af dem danske spillere (Anders Nielsen, Lasse Carlsen og Andreas Sørensen).
Begyndte at kede mig for 20 sæsoner siden og satte min lillebror fiktivt ind i spillet, først som manager i FC Hjørring (som nu er fast del af toppen af Superligaen), siden Hobro (nu fast superligahold) og pt. nyoprykkede superligahold Frederiksberg Boldklub. AaB's stadion har en kapacitet på 65.000 og tror desværre ikke jeg får et nyt selvom jeg de sidste 15 år har haft fuldt hus godt og vel til hver kamp.
- Sille

Besvar