Det pisser mig af tråden

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 14. sep 2009, 14:31

At man slet ikke har hørt om anal-voldtægt af Rasmus Popenda. (Udført af store, veludrustede negere).
Janteloven eksisterer IKKE!

Elegia

Indlæg af Elegia » 14. sep 2009, 15:13

Køllen I Møllen skrev:At man slet ikke har hørt om anal-voldtægt af Rasmus Popenda. (Udført af store, veludrustede negere).
Sidder han ikke i sådan et ungdomsfængsel med fuld forplejning, fri adgang til PlayStation og andre afskrækkende torturmidler?

Det gjorde han da i hvert tilfælde op til og under retssagen mod ham...

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 14. sep 2009, 15:20

Elegia skrev:
Køllen I Møllen skrev:At man slet ikke har hørt om anal-voldtægt af Rasmus Popenda. (Udført af store, veludrustede negere).
Sidder han ikke i sådan et ungdomsfængsel med fuld forplejning, fri adgang til PlayStation og andre afskrækkende torturmidler?

Nej, ikke så vidt jeg ved. Har hørt fra én som arbejder i fængselsvæsnet, at Popenda sidder i et rigtigt fængsel og efter sigende skulle være en forskræmt lille dreng, i en barsk og lukket verden. Så på den led, kan de der lider af hævntørst, måske få en smule ro. Om dette forhold stadig gør sig gældende, er jeg dog ikke sikker på, ligesom jeg intet har hørt om anale voldtægter.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 14. sep 2009, 15:38

Elegia skrev:

Nu har rent faktisk haft enkelte undervisningstimer på Egely (som er en sådan institution på Fyn) inden der blev bygget nyt. Forholdene minder en lille smule om dem man kan få på en - slidt - efterskole, med den lille forskel at man ikke kan komme udenfor når man vil.

Der var ikke nogen af dem der sad der, der synes der var rigtig fedt at bruge deres tid på den måde. Den store forskel ift almindelige fængsler er at de er sikret meget dårligere, og der jævnligt var udbrydere. Det var dog så langt ude på landet end at de ikke kunne finde på andet end at tage ind til Middelfart station, når de var sluppet ud, og der kom politiet så og hentede dem tilbage.

Den der underliggende tone om at de bare er på luksusophold (og min afledte konklusion om at du mener de burde lukkes inde i en fangekælder med halm som lokum og rotter som selskab) synes jeg er under lavmålet. Det danske retssystem er ikke (oprindeligt i hvert fald) lavet for at hævne forbrydelser. Du ved sikkert hvem du skal stemme på for at få skubbe tingene i den retning. Alternativt kan du konvertere til islam, de har vist nogle af de retsprincipper du hylder indbygget i deres religion, og arbejde for at få sharialov indført i DK.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Elegia

Indlæg af Elegia » 14. sep 2009, 16:32

Pastorius skrev:Den der underliggende tone om at de bare er på luksusophold (og min afledte konklusion om at du mener de burde lukkes inde i en fangekælder med halm som lokum og rotter som selskab) synes jeg er under lavmålet. Det danske retssystem er ikke (oprindeligt i hvert fald) lavet for at hævne forbrydelser. Du ved sikkert hvem du skal stemme på for at få skubbe tingene i den retning. Alternativt kan du konvertere til islam, de har vist nogle af de retsprincipper du hylder indbygget i deres religion, og arbejde for at få sharialov indført i DK.
Wow... ro på, mester!

Hvilke retsprincipper hylder jeg? Du går rimeligt meget i selvsving (især ift. vi befinder os i en lidet saglig "Det pisser mig af..."-tråd).

Lad os bare stoppe din tankelæsning her ved at lade mig (selv) konstatere, at formentlig intet i denne verden ligger mig fjernere end at konvertere til islam.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 14. sep 2009, 16:53

Elegia skrev: Wow... ro på, mester!

Hvilke retsprincipper hylder jeg? Du går rimeligt meget i selvsving (især ift. vi befinder os i en lidet saglig "Det pisser mig af..."-tråd).

Lad os bare stoppe din tankelæsning her ved at lade mig (selv) konstatere, at formentlig intet i denne verden ligger mig fjernere end at konvertere til islam.
Ja, du skal selvfølgelig have lov at rase ud i denne tråd, du ramte bare lige en kæphest.

Udfra hvad du skriver her, så lyder det som om du hyler med i koret om strengere straffe, mere konsekvens etc. hver gang der er enkeltsag, der rammer dit hjerte (og bare lige for at undgå misforståelser omkring det, så er jeg absolut lige så harm som alle andre over denne). Jeg ville måske ikke have skudt dig til at have den holdning, udfra hvad jeg ellers kan mindes du har skrevet, men jeg har nu ikke analyseret dybere på dig.

Endelig så var min sidste kommentar nok - og nu prøver jeg lige at snige min ontopic igen - fordi det pisser mig af at DF med den ene hånd skriger imod sharialov, mens de med den anden er i fuld gang med at prøve at indføre noget der ligner til forveksling. Jeg havde egentlig ikke forventet at du ville konvertere til islam.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Elegia

Indlæg af Elegia » 14. sep 2009, 17:10

Pastorius skrev:
Elegia skrev: Wow... ro på, mester!

Ja, du skal selvfølgelig have lov at rase ud i denne tråd, du ramte bare lige en kæphest.

Udfra hvad du skriver her, så lyder det som om du hyler med i koret om strengere straffe, mere konsekvens etc. hver gang der er enkeltsag, der rammer dit hjerte (og bare lige for at undgå misforståelser omkring det, så er jeg absolut lige så harm som alle andre over denne). Jeg ville måske ikke have skudt dig til at have den holdning, udfra hvad jeg ellers kan mindes du har skrevet, men jeg har nu ikke analyseret dybere på dig.

Endelig så var min sidste kommentar nok - og nu prøver jeg lige at snige min ontopic igen - fordi det pisser mig af at DF med den ene hånd skriger imod sharialov, mens de med den anden er i fuld gang med at prøve at indføre noget der ligner til forveksling. Jeg havde egentlig ikke forventet at du ville konvertere til islam.
Egentlig svarede jeg bare sådan lidt i tråd med Køllens analsexønske (hihi, jo-jo, dén ku' misforstås!), hvad jeg havde hørt om denne Rasmus Popendas ophold i kriminalforsorgens varetægt.

Om han stadig spiller PlayStation, rådner op i en halmfyldt kælder eller har det hårdt i et fængsel blandt hårdkogte kriminelle rager mig i grunden langsomt.

Jeg hører selv til de, der finder det ekstremt underholdende at folket altid skriger på strengere straffe i diverse meningsmålinger - hvor det så samtidig afsløres, at ingen aner, hvordan strafferammerne i virkeligheden ser ud.

Roger over and out.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 14. sep 2009, 18:14

Elegia skrev:Køllens analsexønske (hihi, jo-jo, dén ku' misforstås!),
Det pisser mig af at det danske sprog er så fattigt. Det engelske "pun intended" havde passet så meget bedre her. Det kan vel - lidt klodset - oversættes med "ordspillet er bevidst".
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 14. sep 2009, 22:01

At Aalborg Kommune svigtede en dreng i en sådan grad, at han kom ud på så store personlige problemer, blot fordi man ikke havde råd til at skride ind ordenligt i tide.

Og så det helt sure opstød: Det danske samfund fokuserer mere og mere på afstraffelse fremfor forebyggelse, hvilket jeg ser som hovedårsagen til større og større ungdomskriminalitet.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

danielnoll
Superliga
Superliga

Indlæg af danielnoll » 14. sep 2009, 22:06

...

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 14. sep 2009, 22:32

Hanga skrev:
At Aalborg Kommune svigtede en dreng i en sådan grad, at han kom ud på så store personlige problemer, blot fordi man ikke havde råd til at skride ind ordenligt i tide.

Og så det helt sure opstød: Det danske samfund fokuserer mere og mere på afstraffelse fremfor forebyggelse, hvilket jeg ser som hovedårsagen til større og større ungdomskriminalitet.
Det pisser mig af at Aalborg Kommune skal have skylden for at en lorte-unge ikke kan opføre sig ordentligt.

Det pisser mig også af at de herrer Elegia og Pastorius ikke bare kan blive enige om at konvertere til Islam OG stemme på dansk folkeparti. Selv undlader jeg begge dele men derfor kan man jo stadig godt gå ind for LANGT hårdere straffe herhjemme, det behøver man såmænd hverken være muslim eller DF`er for.... :)

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 14. sep 2009, 23:00

Det pisser mig af at Hesten og 9000guldglans ikke har skrevet et positivt indlæg om AaBs 1. plads endnu ;)

Brugeravatar
Metal'n Roll
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Patrik Kristensen
Geografisk sted: Aal'eren

Indlæg af Metal'n Roll » 15. sep 2009, 06:32

Jeg er hverken DF'er, muslim eller religiøs i det hele taget, og stadig tager jeg mig selv i både at forestille mig, og ønske ham Drengen en rektal-undersøgelse af de mere grundige... Det gør mig så muligvis til en meget splittet person uden fæste, fundament eller bare uden for kategori?.. Jeg tror bare den primitive "hævntørst", eller hvad det er den bliver kaldt, er en del af mit dyriske instinkt og natur..

Men det er jo heller ikke folks hævntørst, der skal ligge til grund for en højere løftet pegefinger, end de 1½ år's tvungen Playstation, eller hvad det var han fik, før han kan betræde Kildeparken igen. Og der er vel også en noget bredere margen mellem 1½ års stuearrest og sharia-stening/hængning, end det synes at lyde til i tråden her.

Jeg synes også at kommunen og opdragelses-undskyldningen mangler at holde hele vejen. Det er da muligt det er det der ligger til grund for, at han har valgt sit liv som dum snotunge. Eller det ÉR det selvfølgelig, men så kan man da altid bruge den undskyldning. Mon ikke Hitler også havde en al for striks far eller det modsatte, og mon ikk han blev drillet lidt for meget i børnehaven over sit åndsvage skæg, uden at nogen gjorde noget ved det?? Så skal vi ikke bare kalde det en brøler, give ham nogle nye forældre, og sige "fy skamme, ikke krig.."?

Drengen har ikke bare lavet noget grim grafitti, eller stjålet en bil. Han har heller ikke bare smadret en uskyldig man ihjel. Han har smadret en uskyldig mand ihjel, slæbt rundt på ham, og filmet sit trofæ... Kald mig da bare hævntørstig, hvis min primitive middelalder tankegang siger mig, at han da vist godt kunne bruge en negercock i size John Holmes oppe og stimulere det mandlige G-punkt, om det er hans ønske eller ej... Og hvis min tankegang virkelig ligger på så lavt et niveau, med dette ønske for ham, så vil jeg da håbe kommunen kan gøre et eller andet ved det, så jeg kan blive veletableret i et samfund på et højere niveau med farverige blomster, flettede picknick-kurve og masser af love...

Jeg foreslår at han bliver stenet med fint grus non-stop i 3 dage, og tvunget til at få klippet grimme frisurer i minimum 8 år... Og vi snakker virkelig grimme frisurer.. Boy, I skulle vide nogle jeg har i hovedet lige nu..
... we're done, she's walking to the bathroom.. she's trying to walk... she turns, she looks... it's me.. Not the Trojan army just fucked her. Little ol' me. She has this look on her face like: "How the hell did that happen?"

Brugeravatar
Slyboy
Allstar
Allstar

Indlæg af Slyboy » 15. sep 2009, 07:52

Hanga skrev: At Aalborg Kommune svigtede en dreng i en sådan grad, at han kom ud på så store personlige problemer, blot fordi man ikke havde råd til at skride ind ordenligt i tide.

Man er nu engang selv herre over sin egen skæbne. Det er dit valg om du som 13 årig vil ryge dig skæv i hash og lave småbræk for at finansiere det, eller om du vil passe din skole og dyrke springgymnastik for at få tiden til at gå med noget konstruktivt.

Det pisser mig af at det er blevet gangbar mønt at spille "det er også det offentliges skyld"-kortet når noget går galt. Social arv er et ord opfundet af psykologer og socialrådgivere så de behændigt kan slippe ud af at skulle forholde sig til noget langt mere alvorligt, nemlig det at der er en og kun en der ansvarlig overfor de valg og veje man træffer i sit liv og det er en selv.

Og så er man vel ikke automatisk DF'er fordi man ønsker et retssystem hvor det at smadre en uskyldig mand til uigenkendelighed straffes på lige vilkår med en semi-norsk bodybuilderfantast der tager rüfen på en flok slipseklædte drenge. Det handler vel i bund og grund blot om at man ønsker retfærdighed.
Vilje slår teknik...

Elegia

Indlæg af Elegia » 15. sep 2009, 08:01

Eftersom Pastorius kaldte nendestående linjer for "at rase ud", bliver det sgu alt andet lige spændende at se, hvilke dommedagsetiketter, der kommer frem for at beskrive de seneste indlæg fra Køllen I Møllen og Metal n' Roll, som jeg i øvrigt er ganske enig med:

"Sidder han ikke i sådan et ungdomsfængsel med fuld forplejning, fri adgang til PlayStation og andre afskrækkende torturmidler?

Det gjorde han da i hvert tilfælde op til og under retssagen mod ham..."

;)

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 15. sep 2009, 08:16

Elegia skrev: P.S.:
Hvor er det efterhånden kedeligt, at de fleste diskussioner om andet end fodbold og dametennis skal ende med, at Dansk Folkeparti bliver inddraget. Folk er nærmest rædselsslagne for at kunne lide noget ved Danmark, at udvise irrationelle følelser et øjeblik eller blot at sige faktuelle sandheder om fx indvandrere af frygt for at få smidt "DF-stemplet" i hovedet i snart sagt enhver debat.
De fylder skam meget, det skal blive lidt ekstremt når man tager de mest yderligtgående med i det fine selskab. Selv fjellaberne kan finde ud af at lave politik, uden at inddrage yderfløjene. For mit vedkommende er det lige så skidt, hvis enhedslisten skulle fylde lige så meget. Jeg så helst at blokkene i Dansk politik var tvunget til at arbejde sammen.
Påstand: havde Rasmus Popenda heddet Achmed Abdullah, var Køllen I Møllen og Metal n' Roll blevet lynchet for åbent internet for racisme, nazime, fascime, Pia Kjærsgaardrisme og det, der er værre, for at have skrevet ovenstående.

Dét pisser mig - i denne tråds natur - virkelig af.
Luften er gået af ballonen her, men jeg har jo været der med min holdning til den slags - det føler jeg ikke behov for at gentage. Nu er klovnen jo så ikke muslim, men havde han været der, havde det slet ikke været nødvendigt at kalde de to for racister, for der havde helt sikkert været nogen på banen, der havde udtalt sig racistisk, som man i stedet kunne kaste sig over.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Elegia

Indlæg af Elegia » 15. sep 2009, 08:26

Pastorius skrev:
Elegia skrev: P.S.:
Hvor er det efterhånden kedeligt, at de fleste diskussioner om andet end fodbold og dametennis skal ende med, at Dansk Folkeparti bliver inddraget. Folk er nærmest rædselsslagne for at kunne lide noget ved Danmark, at udvise irrationelle følelser et øjeblik eller blot at sige faktuelle sandheder om fx indvandrere af frygt for at få smidt "DF-stemplet" i hovedet i snart sagt enhver debat.
De fylder skam meget, det skal blive lidt ekstremt når man tager de mest yderligtgående med i det fine selskab. Selv fjellaberne kan finde ud af at lave politik, uden at inddrage yderfløjene. For mit vedkommende er det lige så skidt, hvis enhedslisten skulle fylde lige så meget. Jeg så helst at blokkene i Dansk politik var tvunget til at arbejde sammen.
Påstand: havde Rasmus Popenda heddet Achmed Abdullah, var Køllen I Møllen og Metal n' Roll blevet lynchet for åbent internet for racisme, nazime, fascime, Pia Kjærsgaardrisme og det, der er værre, for at have skrevet ovenstående.

Dét pisser mig - i denne tråds natur - virkelig af.
Luften er gået af ballonen her, men jeg har jo været der med min holdning til den slags - det føler jeg ikke behov for at gentage. Nu er klovnen jo så ikke muslim, men havde han været der, havde det slet ikke været nødvendigt at kalde de to for racister, for der havde helt sikkert været nogen på banen, der havde udtalt sig racistisk, som man i stedet kunne kaste sig over.
Tak for svar!

Jeg slettede dog netop de to "blokke", du her svarer på, for ikke at komme ind i endnu en af den slags diskussioner, så jeg vil lade ovenstående "dø ud" her med dine svar.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 15. sep 2009, 10:03

Slyboy skrev: Det pisser mig af at det er blevet gangbar mønt at spille "det er også det offentliges skyld"-kortet når noget går galt. Social arv er et ord opfundet af psykologer og socialrådgivere så de behændigt kan slippe ud af at skulle forholde sig til noget langt mere alvorligt, nemlig det at der er en og kun en der ansvarlig overfor de valg og veje man træffer i sit liv og det er en selv.
Dr. Phil, er det dig?

Sjældent har jeg været mere uenig i et indlæg. Problemet er at hvilken som helst tåbe efterhånden kan komme med en samfundsanalyse, uden at skulle kunne forsvare sit synspunkt, sætte det i et større perspektiv, eller på nogen måde kunne forstå rækkevidden af sine påstande. Derfor har typer som Dr. Phil og B.S. Christiansen kronede dage med deres "de skal bare tage sig sammen" retorik. Der er ingen årsag, ingen kausalitet, ingen muligheder for at placere noget i en kontekst, man skal bare tage sig sammen. Mennesket er ikke præget af noget, det har ingen tilhørsforhold, det reagerer ikke på samspil og det kan altid sætte sig selv ud over sin sociale sfære. Alle samfundsmæssige, sociologiske og psykologiske videnskaber kan godt starte helt forfra, thi den sociale arv eksisterer ikke!

Er en barnesoldat fra Congo, med flere mord på civile, blandt andet på sin egne forældre, heller ikke et produkt af en social arv? Har han også selv valgt at blive morder, eller var der også nogle ydre omstændigheder der gjorde ham til den han er?

Lindvang

Indlæg af Lindvang » 15. sep 2009, 10:06

Slyboy skrev:
Hanga skrev: At Aalborg Kommune svigtede en dreng i en sådan grad, at han kom ud på så store personlige problemer, blot fordi man ikke havde råd til at skride ind ordenligt i tide.

Man er nu engang selv herre over sin egen skæbne. Det er dit valg om du som 13 årig vil ryge dig skæv i hash og lave småbræk for at finansiere det, eller om du vil passe din skole og dyrke springgymnastik for at få tiden til at gå med noget konstruktivt.

Det pisser mig af at det er blevet gangbar mønt at spille "det er også det offentliges skyld"-kortet når noget går galt. Social arv er et ord opfundet af psykologer og socialrådgivere så de behændigt kan slippe ud af at skulle forholde sig til noget langt mere alvorligt, nemlig det at der er en og kun en der ansvarlig overfor de valg og veje man træffer i sit liv og det er en selv.

Og så er man vel ikke automatisk DF'er fordi man ønsker et retssystem hvor det at smadre en uskyldig mand til uigenkendelighed straffes på lige vilkår med en semi-norsk bodybuilderfantast der tager rüfen på en flok slipseklædte drenge. Det handler vel i bund og grund blot om at man ønsker retfærdighed.
Det er jo noget bullshit, det der og du udviser en eklatant mangel på forståelse for de psykologiske processer, der sker i børn, der ikke får den omsorg, nærhed og de rammer, der kræves. Faktisk tager det ikke ret lang tid at skade et barn, og det sker meget ofte mens de er meget små, altså før de kan lave lort og ballade.

Jeg synes det er trist at man udviser den form for kynisme overfor andre mennesker, for det er simpelthen så forkerte påstande, som det overhovedet kan blive!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 15. sep 2009, 11:51

Lindvang skrev: Det er jo noget bullshit, det der og du udviser en eklatant mangel på forståelse for de psykologiske processer, der sker i børn, der ikke får den omsorg, nærhed og de rammer, der kræves. Faktisk tager det ikke ret lang tid at skade et barn, og det sker meget ofte mens de er meget små, altså før de kan lave lort og ballade.

Jeg synes det er trist at man udviser den form for kynisme overfor andre mennesker, for det er simpelthen så forkerte påstande, som det overhovedet kan blive!
Hvis valget skulle stå mellem at lade Rasmus Popenda blive røvpulet i røven af en stor neger eller give ham en stor undskyldning på hele samfundets vegne ville jeg nu stadig foretrække det første...

Han skal straffes uanset hvilken lorte-opvækst han har haft, andre med ringere opvækst har såmænd klaret sig gennem et helt liv uden at maltraktere andre mennesker og slæbe rundt med dem i triumf.

Besvar