Køllen I Møllen skrev:Lindvang skrev:
Det er jo noget bullshit, det der og du udviser en eklatant mangel på forståelse for de psykologiske processer, der sker i børn, der ikke får den omsorg, nærhed og de rammer, der kræves. Faktisk tager det ikke ret lang tid at skade et barn, og det sker meget ofte mens de er meget små, altså før de kan lave lort og ballade.
Jeg synes det er trist at man udviser den form for kynisme overfor andre mennesker, for det er simpelthen så forkerte påstande, som det overhovedet kan blive!
Hvis valget skulle stå mellem at lade Rasmus Popenda blive røvpulet i røven af en stor neger eller give ham en stor undskyldning på hele samfundets vegne ville jeg nu stadig foretrække det første...
Han skal straffes uanset hvilken lorte-opvækst han har haft, andre med ringere opvækst har såmænd klaret sig gennem et helt liv uden at maltraktere andre mennesker og slæbe rundt med dem i triumf.
Jamen, der er jo ingen, der mener, at det er samfundets skyld. Vi bliver nødt til at holde øje på forskellen mellem skyld og ansvar. Kommunen har et kæmpe ansvar, men ingen skyld i denne situation.
At han skal have en straf er jo sådan vores samfund er indrettet. Men tænk nu på, hvad man kunne have gjort, så det slet ikke havde været nødvendigt med hverken det tragiske drab eller den efterfølgende straf. I øvrigt tvivler jeg på, at straffen gør drabsmænd til bedre og mere harmonisk mennesker efter turen i spjældet. Tværtimod.
USA straffer ret hårdt, men det er da vist ikke sådan, at USA bliver mindre kriminelt. Det er helt andre steder, der skal sættes ind FØR, fremfor at straffe EFTER! Rendyrket logik, hvis du spørger mig!
I øvrigt pisser det mig af, at nogle påstår, at Konsulenten og Martin ikke har humor!