Det pisser mig af tråden
- vandmelonen
- 1. div

- Favoritspiller: Mæhle
Re: Det pisser mig af tråden
matmatik!
Jeg synes nu ikke det er så slemt hernede, når man først har vænnet sig til accenten. Det hjælper selvfølgelig også at AaB nu ligger over gymnastikdrengene i tabellen, så man har håneretten på sin side.Kenneth K skrev:Århus. Hold kæft en møgby!
Og jeg bor endda i den møgby. Fuck af, hvor er det dumt.
-
Elegia
Det er nu en dialekt, selv om man da sommetider kan føle sig strandet i udlandet hernedelimey skrev:Jeg synes nu ikke det er så slemt hernede, når man først har vænnet sig til accenten. Det hjælper selvfølgelig også at AaB nu ligger over gymnastikdrengene i tabellen, så man har håneretten på sin side.Kenneth K skrev:Århus. Hold kæft en møgby!
Ellers er jeg mest enig med Kenneth K i, at Århus er en møgby. Jeg kan virkelig ikke få øje på den bys afgørende force eller charme på samme måde, som jeg kan det med Aalborg og København, hvor jeg tidligere har boet.
Men jeg er åben for forslag...?
- Elscorpio
- Allstar

- Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
- Geografisk sted: Aalborg
- Kontakt:
Det pisser mig af at:
1. Der er modvind på cykelstierne
2. Folk der ikke kan finde ud af at holde til højre på cykelstierne
3. Kæmpe vandpytter
1. Der er modvind på cykelstierne
2. Folk der ikke kan finde ud af at holde til højre på cykelstierne
3. Kæmpe vandpytter
- Elscorpio
- Allstar

- Kontakt:
Det pisser mig af at Århusianer vittighederne er gået af mode.Kenneth K skrev:Århus. Hold kæft en møgby!
Desuden pisser det mig af at Århus har en federe strand inde i byen (Tangkrogen)
Helt enig. Jeg har ikke endnu heller fundet charmen ved Århus.Elegia skrev:Ellers er jeg mest enig med Kenneth K i, at Århus er en møgby. Jeg kan virkelig ikke få øje på den bys afgørende force eller charme på samme måde, som jeg kan det med Aalborg og København, hvor jeg tidligere har boet.limey skrev:Jeg synes nu ikke det er så slemt hernede, når man først har vænnet sig til accenten. Det hjælper selvfølgelig også at AaB nu ligger over gymnastikdrengene i tabellen, så man har håneretten på sin side.Kenneth K skrev:Århus. Hold kæft en møgby!
Gårsdagens kommentar fra min side var dog snarere et udtryk for, at det var umuligt at finde et sted, hvor man kunne drikke sig i hegnet efter midnat. Dér har vi da i hvert fald rige muligheder i Aaleren.
Hmm, jeg forbinder nu mere dialekter som noget der er forbundet med de traditionelle landlige måder at tale på, såsom eksempelvis vendelbomål. Man taler jo heller ikke om at en amerikaner snakker engelsk med amerikansk dialekt, men derimod amerikansk accent.Elegia skrev:Det er nu en dialekt, selv om man da sommetider kan føle sig strandet i udlandet hernedelimey skrev:Jeg synes nu ikke det er så slemt hernede, når man først har vænnet sig til accenten. Det hjælper selvfølgelig også at AaB nu ligger over gymnastikdrengene i tabellen, så man har håneretten på sin side.Kenneth K skrev:Århus. Hold kæft en møgby!
Ellers er jeg mest enig med Kenneth K i, at Århus er en møgby. Jeg kan virkelig ikke få øje på den bys afgørende force eller charme på samme måde, som jeg kan det med Aalborg og København, hvor jeg tidligere har boet.
Men jeg er åben for forslag...?
Nu har jeg ingen idé om, hvad det er du finder charmerende, ligesom du ikke har givet udtryk for hvad det er du hader ved Århus. Men for mit vedkommende synes jeg det er dejligt at bo et sted, hvor udbuddet er lidt større end Aalborg når det kommer til eksempelvis kulturliv, spisesteder, jobmuligheder osv. I den tid jeg har boet her, har jeg kun mødt flinke mennesker der har budt mig velkommen til byen. Dermed ikke sagt at jeg foretrækker den frem for Aalborg, som altid vil være min by.
-
Elegia
En dialekt er en underinddeling af sprog. En accent bruges primært om folk, der taler et andet sprog end deres modersmål, men ellers om folk, der taler markant anderledes nationalt end det område, de befinder sig i.limey skrev:Hmm, jeg forbinder nu mere dialekter som noget der er forbundet med de traditionelle landlige måder at tale på, såsom eksempelvis vendelbomål. Man taler jo heller ikke om at en amerikaner snakker engelsk med amerikansk dialekt, men derimod amerikansk accent.
Nu har jeg ingen idé om, hvad det er du finder charmerende, ligesom du ikke har givet udtryk for hvad det er du hader ved Århus. Men for mit vedkommende synes jeg det er dejligt at bo et sted, hvor udbuddet er lidt større end Aalborg når det kommer til eksempelvis kulturliv, spisesteder, jobmuligheder osv. I den tid jeg har boet her, har jeg kun mødt flinke mennesker der har budt mig velkommen til byen. Dermed ikke sagt at jeg foretrækker den frem for Aalborg, som altid vil være min by.
Alle taler i princippet med accent, men man kan derfor ikke sige, at århusianere i Århus taler med accent. Det udtryk kan kun bruges om fx århusianere i København.
Topic (eller hvad man nu skal sige i den her tråd): Jeg ved ikke, om jeg ligefrem hader Århus, men jeg finder heller ikke byen specielt interessant.
Plusserne er helt klart, at der ligger skov og strand nærmest inde midt i byen, samt den centrale placering i landet.
Sammenlignet med København er det sgu begrænset, hvad Århus kan byde på kulturelt og koncertmæssigt, som Aalborg ikke i vid udstrækning er med på. I hvert tilfælde for mit vedkommende, men jeg er heller ikke stamgæst på hverken Kunsten eller Aros.
Jeg er pt. selv jobsøgende og oplever ikke inden for mit område, at der er flere muligheder i Århus end Aalborg (90% af de relevante jobs ligger i og omkring Kbh.), men det kunne jeg sagtens forestille mig, at der var inden for mange andre områder qua Århus' størrelse og mere centrale placering.
Jobmuligheder er dog ikke et kriterie for mig ift. at synes om en by, da jeg ikke regner med at shoppe rundt mellem jobs på månedlig basis.
Antallet af spisesteder kan jeg ikke lige vurdere, men jeg skal være ærlig og sige, at jeg har frekventeret flere gode her i Århus, mens det er begrænset, hvor meget jeg har været ude at spise i Aalborg de senere par år.
Du spørger, hvad jeg finder charmerende ved en by. Her vil jeg henvise til citatet af Thure Lindhardt på side 234 i denne tråd, hvor jeg også forsøger at komme lidt nærmere ind på det.
Alt i alt er det nok ret meget en smagssag, hvilke byer man synes om og hvorfor. Jeg kan bare konstatere, at mens Aalborg altid vil være mest "hjemme" for mig, nåede København at gøre et godt indtryk, da jeg boede der, mens Århus (trods to forsøg og snart 2½ år) ikke rigtigt har rykket andet end på lune sommeraftener i parker eller ved stranden.
Okay. Ud fra det du skriver her undrer det mig nu stadigt, at du starter med at kalde Århus en møgby. I forhold til kulturelle tilbud synes jeg stadig at den er meget langt foran Aalborg, fordi man i Århus ikke er bange for at tage handsken op og erklære sig selv som storby i miniformat. Denne lidt selvfede holdning synes jeg er et charmerende karaktertræk ved byen og meget anderledes end den jeg er vandt til i Aalborg. Paradoksalt nok er den aalborgensiske selvforståelse (som på mange måder er modsat af dén man har i Århus) også den som gør at jeg holder så meget af Aalborg.Elegia skrev: Sammenlignet med København er det sgu begrænset, hvad Århus kan byde på kulturelt og koncertmæssigt, som Aalborg ikke i vid udstrækning er med på. I hvert tilfælde for mit vedkommende, men jeg er heller ikke stamgæst på hverken Kunsten eller Aros.
Jeg er pt. selv jobsøgende og oplever ikke inden for mit område, at der er flere muligheder i Århus end Aalborg (90% af de relevante jobs ligger i og omkring Kbh.), men det kunne jeg sagtens forestille mig, at der var inden for mange andre områder qua Århus' størrelse og mere centrale placering.
Jobmuligheder er dog ikke et kriterie for mig ift. at synes om en by, da jeg ikke regner med at shoppe rundt mellem jobs på månedlig basis.
Antallet af spisesteder kan jeg ikke lige vurdere, men jeg skal være ærlig og sige, at jeg har frekventeret flere gode her i Århus, mens det er begrænset, hvor meget jeg har været ude at spise i Aalborg de senere par år.
Du spørger, hvad jeg finder charmerende ved en by. Her vil jeg henvise til citatet af Thure Lindhardt på side 234 i denne tråd, hvor jeg også forsøger at komme lidt nærmere ind på det.
Alt i alt er det nok ret meget en smagssag, hvilke byer man synes om og hvorfor. Jeg kan bare konstatere, at mens Aalborg altid vil være mest "hjemme" for mig, nåede København at gøre et godt indtryk, da jeg boede der, mens Århus (trods to forsøg og snart 2½ år) ikke rigtigt har rykket andet end på lune sommeraftener i parker eller ved stranden.
- Køllen I Møllen
- Allstar

Jeg er kommet i besiddelse af facitlisten til denne diskussion. Hvis man ønsker at debattere videre i forsøget på selv at finde resultatet skal man ikke læse nedenstående :limey skrev: Okay. Ud fra det du skriver her undrer det mig nu stadigt, at du starter med at kalde Århus en møgby. I forhold til kulturelle tilbud synes jeg stadig at den er meget langt foran Aalborg, fordi man i Århus ikke er bange for at tage handsken op og erklære sig selv som storby i miniformat. Denne lidt selvfede holdning synes jeg er et charmerende karaktertræk ved byen og meget anderledes end den jeg er vandt til i Aalborg. Paradoksalt nok er den aalborgensiske selvforståelse (som på mange måder er modsat af dén man har i Århus) også den som gør at jeg holder så meget af Aalborg.
-Aalborg er den fedeste by i verden, også selvom der ikke er restauranter på Michelin-listen, operahus og andre snob-kulturelle seværdigheder. Det er muligt at Aalborg har en Jack & Jones-butik som ville trække ned på enhver anden bys karakter, men Aalborg kan rumme en taber-butik fordi der er højt til loftet i Aalborg! Aalborg vinder fordi den er Aalborg.
-Århus kommer ind på næstsidstepladsen fordi den stinker.
-København kommer ind på en absolut sidsteplads fordi den stinker endnu mere end Århus.
Bemærk venligst at det ikke er min påstand, det er den rigtige facitliste. Der er intet at debattere....
Janteloven eksisterer IKKE!
Jeg prøver lige at blande Aalborg og København udenfor, fordi jeg før har argumenteret for at disse byer er awesome (ja, awesome, Køllen
).
Århus, derimod, har bare en forfærdelig urban æstetik. De vil så gerne bryste sig af at være en storby, men før de nogensinde kan komme i betragtning hertil skal der ske meget. Æstetikken og atmosfæren er så forfærdelig familievenlig og barnevognsorienteret, at det er til at brække sig over. Folk er generelt så bange for at træde ved siden, at der aldrig bliver nogen mulighed for udvikling. (Næsten) Det eneste positive ved byen er musiklivet, som følger ganske fint med, og som er rangeret på en andenplads på landsplan.
Århus, derimod, har bare en forfærdelig urban æstetik. De vil så gerne bryste sig af at være en storby, men før de nogensinde kan komme i betragtning hertil skal der ske meget. Æstetikken og atmosfæren er så forfærdelig familievenlig og barnevognsorienteret, at det er til at brække sig over. Folk er generelt så bange for at træde ved siden, at der aldrig bliver nogen mulighed for udvikling. (Næsten) Det eneste positive ved byen er musiklivet, som følger ganske fint med, og som er rangeret på en andenplads på landsplan.
- Konsulenten
- Superliga

- Favoritspiller: Steve-Dave
- Geografisk sted: Frederiksberg
Jeg havde egentlig tænkt mig at lade dine trivialiteter fra 2.B passere. Men det er satme pudsigt, at du selv bringer Jack & Jones på banen, for det er netop indtrykket, man får ved at bevæge sig rundt i Aalborgs gader. Jack and fucking Jones. Der foregår en ensretning af massiv kaliber, hvor alle mere eller mindre efterhånden ligner hinanden. At du derfor mener, der er højt til loftet i netop Aalborg, ved jeg ikke rigtigt, hvad jeg skal sige til. Jack and Jones måske?Køllen I Møllen skrev:Jeg er kommet i besiddelse af facitlisten til denne diskussion. Hvis man ønsker at debattere videre i forsøget på selv at finde resultatet skal man ikke læse nedenstående :limey skrev: Okay. Ud fra det du skriver her undrer det mig nu stadigt, at du starter med at kalde Århus en møgby. I forhold til kulturelle tilbud synes jeg stadig at den er meget langt foran Aalborg, fordi man i Århus ikke er bange for at tage handsken op og erklære sig selv som storby i miniformat. Denne lidt selvfede holdning synes jeg er et charmerende karaktertræk ved byen og meget anderledes end den jeg er vandt til i Aalborg. Paradoksalt nok er den aalborgensiske selvforståelse (som på mange måder er modsat af dén man har i Århus) også den som gør at jeg holder så meget af Aalborg.
-Aalborg er den fedeste by i verden, også selvom der ikke er restauranter på Michelin-listen, operahus og andre snob-kulturelle seværdigheder. Det er muligt at Aalborg har en Jack & Jones-butik som ville trække ned på enhver anden bys karakter, men Aalborg kan rumme en taber-butik fordi der er højt til loftet i Aalborg! Aalborg vinder fordi den er Aalborg.
-København kommer ind på en absolut sidsteplads fordi den stinker endnu mere end Århus.
Bemærk venligst at det ikke er min påstand, det er den rigtige facitliste. Der er intet at debattere....
"MYYYYYY ONLY AaB MY ONLY AaB, YOU ALL I LIFE FOR YOU MAKE ME HAPY NO EVER TALKING MY AaB AVAY!"
- Køllen I Møllen
- Allstar

Konsulenten skrev:Jeg havde egentlig tænkt mig at lade dine trivialiteter fra 2.B passere. Men det er satme pudsigt, at du selv bringer Jack & Jones på banen, for det er netop indtrykket, man får ved at bevæge sig rundt i Aalborgs gader. Jack and fucking Jones. Der foregår en ensretning af massiv kaliber, hvor alle mere eller mindre efterhånden ligner hinanden. At du derfor mener, der er højt til loftet i netop Aalborg, ved jeg ikke rigtigt, hvad jeg skal sige til. Jack and Jones måske?Køllen I Møllen skrev:Jeg er kommet i besiddelse af facitlisten til denne diskussion. Hvis man ønsker at debattere videre i forsøget på selv at finde resultatet skal man ikke læse nedenstående :limey skrev: Okay. Ud fra det du skriver her undrer det mig nu stadigt, at du starter med at kalde Århus en møgby. I forhold til kulturelle tilbud synes jeg stadig at den er meget langt foran Aalborg, fordi man i Århus ikke er bange for at tage handsken op og erklære sig selv som storby i miniformat. Denne lidt selvfede holdning synes jeg er et charmerende karaktertræk ved byen og meget anderledes end den jeg er vandt til i Aalborg. Paradoksalt nok er den aalborgensiske selvforståelse (som på mange måder er modsat af dén man har i Århus) også den som gør at jeg holder så meget af Aalborg.
Beklager at mit forsøg på humor ikke faldt i din smag.
Mit indlæg var 100% seriøst, uden nogen form for glimt i øjet. Og Jack and Jones indslaget var bestemt ikke ment som en hentydning til de folk, udenfor Aalborg, der fejlagtigt tror at der er flere Jack and Jones-butikker i Aalborg end i resten af landet....
Hov, eller også er det lige omvendt.
Janteloven eksisterer IKKE!
- Konsulenten
- Superliga

- Favoritspiller: Steve-Dave
- Geografisk sted: Frederiksberg
Det er helt ok. Så kommer du blandt andet i kategori med Amin Jensen, Linie3, Finn Nørbygaard og de ulidelige radioværter fra ANR, som jeg ikke husker navnene på. Det er også et slags selskab.Køllen I Møllen skrev:Konsulenten skrev:Jeg havde egentlig tænkt mig at lade dine trivialiteter fra 2.B passere. Men det er satme pudsigt, at du selv bringer Jack & Jones på banen, for det er netop indtrykket, man får ved at bevæge sig rundt i Aalborgs gader. Jack and fucking Jones. Der foregår en ensretning af massiv kaliber, hvor alle mere eller mindre efterhånden ligner hinanden. At du derfor mener, der er højt til loftet i netop Aalborg, ved jeg ikke rigtigt, hvad jeg skal sige til. Jack and Jones måske?Køllen I Møllen skrev:
Jeg er kommet i besiddelse af facitlisten til denne diskussion. Hvis man ønsker at debattere videre i forsøget på selv at finde resultatet skal man ikke læse nedenstående :
Beklager at mit forsøg på humor ikke faldt i din smag.
Mit indlæg var 100% seriøst, uden nogen form for glimt i øjet. Og Jack and Jones indslaget var bestemt ikke ment som en hentydning til de folk, udenfor Aalborg, der fejlagtigt tror at der er flere Jack and Jones-butikker i Aalborg end i resten af landet....
Hov, eller også er det lige omvendt.
Hvis bare du selv kan rundt i din argumentation, går det skam nok. Men hvis det hele skal forstås omvendt, så er København rent faktisk rangeret på førstepladsen hos dig? Ryd forsiden!
"MYYYYYY ONLY AaB MY ONLY AaB, YOU ALL I LIFE FOR YOU MAKE ME HAPY NO EVER TALKING MY AaB AVAY!"
Det pisser mig af at Thomas Thomasberg ikke har beholdt sine sponsor briller fra FCM tiden.
På TV2 Sport kommenterer han Jeppes offside mål til korrekt offside. TV2 Sport fryser billedet efter Rasmus har sparket til bolden, og ved frysningen står Andreas offside, men når Rasmus sparker til bolden er Andreas på linie med Nikolaj Høeg.
Jeg forventer selvfølgelig ikke kampen spillet om, men skal ret være ret er der jo mål, som må være kommentatorernes vigtige opgave at belyse, mere end deres ønske om kampens udfald.
Det er en marginal dommerfejl som desværre er afgørende i kampens resultat.
På TV2 Sport kommenterer han Jeppes offside mål til korrekt offside. TV2 Sport fryser billedet efter Rasmus har sparket til bolden, og ved frysningen står Andreas offside, men når Rasmus sparker til bolden er Andreas på linie med Nikolaj Høeg.
Jeg forventer selvfølgelig ikke kampen spillet om, men skal ret være ret er der jo mål, som må være kommentatorernes vigtige opgave at belyse, mere end deres ønske om kampens udfald.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
Dommeren igår var dårlig, men jeg mener bestemt ikke at vi kan sige, at det hele gik imod os. Jeg må sige at jeg føler at Louise skulle have haft straffespark. Så på den konto synes jeg kampen endte 1-1 i store fejlkendelser. I små fejlkendelser tror jeg faktisk at vi vandt kampen en lille smule. Men vi har også en hel del til gode på den konto fra sidste gang vi spillede i Esbjerg, hvor vi sad fuldstændigt på kampen indtil dommeren forærede Esbjerg et straffespark der vendte kampen.634 skrev:Det pisser mig af at Thomas Thomasberg ikke har beholdt sine sponsor briller fra FCM tiden.
Næææh, det der pissede mig mest af med Thomasbjerg var, at han hele tiden kaldte Johansson for Johansen.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Hanga skrev:Dommeren igår var dårlig, men jeg mener bestemt ikke at vi kan sige, at det hele gik imod os. Jeg må sige at jeg føler at Louise skulle have haft straffespark. Så på den konto synes jeg kampen endte 1-1 i store fejlkendelser. I små fejlkendelser tror jeg faktisk at vi vandt kampen en lille smule. Men vi har også en hel del til gode på den konto fra sidste gang vi spillede i Esbjerg, hvor vi sad fuldstændigt på kampen indtil dommeren forærede Esbjerg et straffespark der vendte kampen.634 skrev:Det pisser mig af at Thomas Thomasberg ikke har beholdt sine sponsor briller fra FCM tiden.
Næææh, det der pissede mig mest af med Thomasbjerg var, at han hele tiden kaldte Johansson for Johansen.
Angående straffespark mener jeg de fleste dommere tillader lidt hiven og skubben, når bolden er i frit spil. Jesper Lange har jo ikke bolden, og vis man mener at Kenneth Emil holder for meget i Jesper Lange er det uden for feltet. Straffesparket i seneste kamp i Esbjerg husker jeg som korrekt.
Det taler nok heller ikke til Jesper Langes fordel, at han i hver eneste kamp jeg mindes med ham filmer og overdramatiserer hændelser i kampene, som skal give ham straffe eller frispark og advarsler til modstander. Mange dommere lærer heldigvis at blive skæptisk i de split sekunder hvor de dømmer.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
- Elscorpio
- Allstar

- Kontakt:
Banen igår i Esbjerg pisser mig af...
Henrik Nystrup Kragh pisser mig stadig rigtig meget af....
Men pølserne var gode
Henrik Nystrup Kragh pisser mig stadig rigtig meget af....
Men pølserne var gode
-
Elegia
Nu er det her jo et AaB-fanforum, så at Århus kaldes for "en møgby" skal ikke tages så tungtlimey skrev:Okay. Ud fra det du skriver her undrer det mig nu stadigt, at du starter med at kalde Århus en møgby. I forhold til kulturelle tilbud synes jeg stadig at den er meget langt foran Aalborg, fordi man i Århus ikke er bange for at tage handsken op og erklære sig selv som storby i miniformat. Denne lidt selvfede holdning synes jeg er et charmerende karaktertræk ved byen og meget anderledes end den jeg er vandt til i Aalborg. Paradoksalt nok er den aalborgensiske selvforståelse (som på mange måder er modsat af dén man har i Århus) også den som gør at jeg holder så meget af Aalborg.Elegia skrev: Sammenlignet med København er det sgu begrænset, hvad Århus kan byde på kulturelt og koncertmæssigt, som Aalborg ikke i vid udstrækning er med på. I hvert tilfælde for mit vedkommende, men jeg er heller ikke stamgæst på hverken Kunsten eller Aros.
Jeg ved ikke, hvilken slags "kultur", du foretrækker, men jeg kan ikke rigtigt se, hvad der foregår af spændende ting og sager på den front i Århus, som ikke også forekommer i Aalborg.
Men jeg er heller ikke finkulturel og har nok kun været på diverse udstillinger fem gange i mit liv. Hvis det er den slags, der skulle gøre Århus federe end Aalborg, må jeg melde hus forbi.
Ellers har begge byer vel kulturelle tilbud i form af teatre, biografer osv., mens begge byers musikscener er rimeligt provinsielle, omend det da hænder, at Århus tiltrækker et middelstort navn. Men at vælge/foretrække en by på baggrund af to, max tre, årlige koncerter kunne jeg alligevel ikke finde på.
Ja, så kort fortalt ved jeg ikke, hvad det er for noget "storbykultur", Århus sådan byder på. Men mindre jeg virkelig har sovet i timen, er det ikke noget, der er i nærheden af at have min interesse på en måde, så jeg ville foretrække byen som bosted frem for andre.
Nu lader det ikke til vi opnår nogle former for konsensus i denne debat, for jeg forstår ikke din ligestillelse af de to byers kulturtilbud. Nu nævner du selv biografer og der har jeg flere gange oplevet, at der i Århus gik en given film, som ramte lidt uden for mainstream-segmentet, i to-tre forskellige biografer (og at folk faktisk gik ind og så den!), imens den i Aalborg i bedste fald fik en uge i Biffen for tomme sale.Elegia skrev: Nu er det her jo et AaB-fanforum, så at Århus kaldes for "en møgby" skal ikke tages så tungt
Jeg ved ikke, hvilken slags "kultur", du foretrækker, men jeg kan ikke rigtigt se, hvad der foregår af spændende ting og sager på den front i Århus, som ikke også forekommer i Aalborg.
Men jeg er heller ikke finkulturel og har nok kun været på diverse udstillinger fem gange i mit liv. Hvis det er den slags, der skulle gøre Århus federe end Aalborg, må jeg melde hus forbi.
Ellers har begge byer vel kulturelle tilbud i form af teatre, biografer osv., mens begge byers musikscener er rimeligt provinsielle, omend det da hænder, at Århus tiltrækker et middelstort navn. Men at vælge/foretrække en by på baggrund af to, max tre, årlige koncerter kunne jeg alligevel ikke finde på.
Ja, så kort fortalt ved jeg ikke, hvad det er for noget "storbykultur", Århus sådan byder på. Men mindre jeg virkelig har sovet i timen, er det ikke noget, der er i nærheden af at have min interesse på en måde, så jeg ville foretrække byen som bosted frem for andre.
Det er ikke fordi at jeg i min hverdag svælger i alle mulige kulturelle tilbud, men jeg er glad for at kunne have muligheden og dermed gør dette det til ét kriterium ud af flere, når jeg skal vurdere en by. Jeg mener - der er jo en grund til at vi alle hader Herning, ikke?