Kostpyramiden er ligesom en pizza

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Kostpyramiden er ligesom en pizza

Indlæg af astonvilla » 10. okt 2012, 09:10

le Cid skrev:Jeg kommer næppe til at løbe mere end 5 km - jeg er i meget dårlig form pt.
Vil overveje at udskifte noget af baconen med Bresaola - hvis jeg kan finde det. Det er jo ikke sikkert, at det er så let at drive op her i Udkantsdanmark...! Jeg har prøvet en anden kur, som også lovpriste bacon til morgenmaden, og med den tabte jeg ca. 4 kg. på 10 dage...
Der er vel en Føtex, SuperBest (eller en alm Slagter) - der kan du altid få Bresaola. Super lækkert.
Såfremt du er i kamp dårlig form (hvilket jeg også var tilbage først på året), så overvej at starte ud med at gå nogle ture i et raskt tempo. Tag hunden med - hvis du har sådan en. Det var min model. Begyndte først at løbe lidt efter ca 1 måned med lange "speedwalks".

Nu er alle øjne fixed mod dig! Meld tilbage næste onsdag - vi forlanger en status :danmarkfan:
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Schredni
2. div
2. div
Favoritspiller: Hristo Stoichkov

Indlæg af Schredni » 10. okt 2012, 10:42

astonvilla skrev:
le Cid skrev:Jeg kommer næppe til at løbe mere end 5 km - jeg er i meget dårlig form pt.
Vil overveje at udskifte noget af baconen med Bresaola - hvis jeg kan finde det. Det er jo ikke sikkert, at det er så let at drive op her i Udkantsdanmark...! Jeg har prøvet en anden kur, som også lovpriste bacon til morgenmaden, og med den tabte jeg ca. 4 kg. på 10 dage...
Der er vel en Føtex, SuperBest (eller en alm Slagter) - der kan du altid få Bresaola. Super lækkert.
Såfremt du er i kamp dårlig form (hvilket jeg også var tilbage først på året), så overvej at starte ud med at gå nogle ture i et raskt tempo. Tag hunden med - hvis du har sådan en. Det var min model. Begyndte først at løbe lidt efter ca 1 måned med lange "speedwalks".

Nu er alle øjne fixed mod dig! Meld tilbage næste onsdag - vi forlanger en status :danmarkfan:
Hej til alle der har skrevet inde i denne her tråd og som har deltaget med en virkelig god snak om sundhed og slankekur, men især hej til dig Astonvilla. Jeg blev ret inspireret af dit første lange indlæg her i tråden. Jeg selv kunne godt tabe mig 20 kg. og jeg har set lidt på den kur du foreslog. Jeg er selv helt vild med hvid brød og kartofler men det kunne være sjovt, som et lille forsøg, at prøve med en omlægning som du har lavet. Jeg er ikke specielt glad for ideen i atkins kuren hvor man bare laver et trade off fra kulhydrater til uanet fedt. Jeg syntes det lyder godt at der er guidelines for fedt i dukan kuren. Jeg har dog et par spørgsmål, som jeg håber du kan svare på.

Ved du hvorfor man ikke må få svinekød i dukan kuren? Svinemørbrad er for eksempel virkeligt magert og bacon er jo ikke specielt fedt når først den er stegt. Ligeledes forstår jeg ikke hvorfor at sukkerfrit slik er banlyst. Er der en grund til man ikke må få det når nu man må få sukkerfri sodavand ad libitum?

Jeg er ret interesseret i hvor effektiv kuren er. Hvor hurtigt kan man se frem til at tabe sig? Hvis det virkeligt er så hurtigt som det er beskrevet i kuren så lyder det næsten for nemt. Syntes du kuren er svær at holde?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 10. okt 2012, 11:14

Schredni skrev: Hej til alle der har skrevet inde i denne her tråd og som har deltaget med en virkelig god snak om sundhed og slankekur, men især hej til dig Astonvilla. Jeg blev ret inspireret af dit første lange indlæg her i tråden.
Lidt selvironi skal der vel også være plads til....

Jeg havde godtnok ikke lige set det her komme. Her sidder vi voksne mænd (eller det der er tilbage af os - hvilket skal forståes i enhver tænkelig betydning) på et fodboldforum, og diskuterer kostomlægninger, som om det var en klumme i Alt for Damerne, men den ene større mirakelkur efter den anden. Det skulle lige være sket på eksempelvis en midtjysk klubs forum...

Det kunne så iøvrigt være interessant (som en pseudovidenskablig undersøgelse) at deltagerne i denne tråd noterer sig deres vægt, og så kunne vi følge op om et, to eller flere år, og se lidt på hvem der har fulgt (nogle af) retningslinjerne i de her diæter og hvem der har tabt sig, holdt vægten eller taget på.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Schredni
2. div
2. div
Favoritspiller: Hristo Stoichkov

Indlæg af Schredni » 10. okt 2012, 11:23

Pastorius skrev:
Schredni skrev: Hej til alle der har skrevet inde i denne her tråd og som har deltaget med en virkelig god snak om sundhed og slankekur, men især hej til dig Astonvilla. Jeg blev ret inspireret af dit første lange indlæg her i tråden.
Lidt selvironi skal der vel også være plads til....

Jeg havde godtnok ikke lige set det her komme. Her sidder vi voksne mænd (eller det der er tilbage af os - hvilket skal forståes i enhver tænkelig betydning) på et fodboldforum, og diskuterer kostomlægninger, som om det var en klumme i Alt for Damerne, men den ene større mirakelkur efter den anden. Det skulle lige være sket på eksempelvis en midtjysk klubs forum...

Det kunne så iøvrigt være interessant (som en pseudovidenskablig undersøgelse) at deltagerne i denne tråd noterer sig deres vægt, og så kunne vi følge op om et, to eller flere år, og se lidt på hvem der har fulgt (nogle af) retningslinjerne i de her diæter og hvem der har tabt sig, holdt vægten eller taget på.
Ja jeg tænkte selv lidt i samme dur da jeg skrev mit indlæg. At det nok virkede lidt fesent. Men jeg ser det sådan, at hvis jeg taber mig de 20 kg så kan der blive plads til de ting jeg elsker som mandemad, hjemmebrygget øl og en stadionbajer fra tid til anden. Så kan jeg godt tåle at der går lidt strikkeopskrift i tingene.

Jeg selv er 192 cm høj og vejer ca 110 kg så jeg er godt i stand. Hvis jeg skulle nå 90 kg, der er målet, med lethed med denne kur så har jeg ikke rigtigt nogen forhåbning om at holde det år ud og år ind. Men nu får vi se :)

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 10. okt 2012, 11:26

Schredni skrev: Ja jeg tænkte selv lidt i samme dur da jeg skrev mit indlæg. At det nok virkede lidt fesent. Men jeg ser det sådan, at hvis jeg taber mig de 20 kg så kan der blive plads til de ting jeg elsker som mandemad, hjemmebrygget øl og en stadionbajer fra tid til anden. Så kan jeg godt tåle at der går lidt strikkeopskrift i tingene.

Jeg selv er 192 cm høj og vejer ca 110 kg så jeg er godt i stand. Hvis jeg skulle nå 90 kg, der er målet, med lethed med denne kur så har jeg ikke rigtigt nogen forhåbning om at holde det år ud og år ind. Men nu får vi se :)
Det var ikke specielt henvendt til dig - jeg har også selv skrevet i tråden og deltager med interesse, men det er altså en smule surrealistisk.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar

Indlæg af astonvilla » 10. okt 2012, 12:07

Schredni skrev:
astonvilla skrev:

Hej til alle der har skrevet inde i denne her tråd og som har deltaget med en virkelig god snak om sundhed og slankekur, men især hej til dig Astonvilla. Jeg blev ret inspireret af dit første lange indlæg her i tråden. Jeg selv kunne godt tabe mig 20 kg. og jeg har set lidt på den kur du foreslog. Jeg er selv helt vild med hvid brød og kartofler men det kunne være sjovt, som et lille forsøg, at prøve med en omlægning som du har lavet. Jeg er ikke specielt glad for ideen i atkins kuren hvor man bare laver et trade off fra kulhydrater til uanet fedt. Jeg syntes det lyder godt at der er guidelines for fedt i dukan kuren. Jeg har dog et par spørgsmål, som jeg håber du kan svare på.

Ved du hvorfor man ikke må få svinekød i dukan kuren? Svinemørbrad er for eksempel virkeligt magert og bacon er jo ikke specielt fedt når først den er stegt. Ligeledes forstår jeg ikke hvorfor at sukkerfrit slik er banlyst. Er der en grund til man ikke må få det når nu man må få sukkerfri sodavand ad libitum?

Jeg er ret interesseret i hvor effektiv kuren er. Hvor hurtigt kan man se frem til at tabe sig? Hvis det virkeligt er så hurtigt som det er beskrevet i kuren så lyder det næsten for nemt. Syntes du kuren er svær at holde?
Hej Schredni,
Først dine konkrete spørgsmål.
-Svinekød: så længe det er den magre variant, så æd alt hvad du kan. Jeg tror bestemt jeg har spist svinekød mest af alt under omlægningen (det er ikke en kur ;o). Masser af svinemørbrad, godt med krydderi og så i ovnen eller på grillen (de 2 dage det kunne lade sig gøre i juli). Jeg har også spist en god kamsteg - ja endda pulled pork (uden brødet/bollen naturligvis). Nakkefilet (pulled pork) er dog temmelig fed, så alt med måde. Jeg har også spist masser af parma skinke. Så gi den bare gas med svinekød (Dukan siger det samme).
-Sukkerfri sodavand: Jeg drikker utroligt meget Cola Light hver dag (også alt for meget må jeg indrømme - tror sku ikke det er så sundt). Og det er absolut intet problem. Det mener Dukan heller ikke det er, når man taler direkte vægttab - han skriver dog om, at det er problematisk med sukkerfri sodavand og slik, da kroppen kommer til at føle sig "snydt" for rigtig sukker når den får "fake-sukkeret". Jeg har ikke rigtig en sød tand, så det er intet problem for mig. Så skyld du bare svinemørbrad'en ned med Cola Light - det ser jeg ikke noget problem i.

Overordnet har jeg spist det samme hver dag fra 1. februar til 1. september:

Morgen: Fromage Frais (0.1%) med et lille drys havregryn over (lørdag/søndag morgen, nogle gange varieret med æg og eksempelvis Bresaole/Parma Skinke)
Frokost: Kød/Grønt fra aftensmad dagen før (lørdag/søndag tilberedes det friskt)
Aften: Kød (svinemørbrad, steak, kylling, Bolognese eller en gryderet (Gullash eksempelvis), osv.) Dertil Grønt. En Bolognese med grønne bønner i stedet for pasta er god. En solid Gullash bestående af magert kød med porrer, gulerødder, løg, pebre osv osv - og naturligvis ikke jævnet er også lækker. Også dagen efter til frokost. Når jeg laver gullash har jeg ofte købt en roastbeef og skåret ud i tern (kan ofte fås på tilbud).

Jeg har naturligvis en .xls fil hvor jeg følger med i vægttabet. Det lyder således:

Februar: 10 kg
Marts: 4kg
April: 4,2 kg
Maj: 3,7kg
Juni: 2kg
Juli: 2,7 kg
August: 3,9 kg

September hvor jeg har introduceret forskellige ting som fuldkornspasta og rugbrød stille og roligt gik i 0 (vægttab på 0,2 kg ;o)

Jeg synes "kuren" har været utroligt let at holde, faktisk. Især med de resultater. Hvis du læser om Dukan's råd, så er det faktisk sådan at man dag 1 kun må spise kød og dag 2 er det kød/grønsager - også en dag med rent kød igen (pure protein days). Den har jeg hoppet over og spist kød/grønt hver dag. Ellers ville det være for træls.
Jeg havde som target at tabe mig 20 kg inden start september (hvor jeg skulle på Monza) - men det blev til over 30 kg.

Jeg har som nævnt kombineret med lidt motion også.

Et godt råd (synes jeg selv!) er at du skal veje dig hver dag! Så kan du følge med i hvad der virker og ikke virker. Eksempel: Dukan skriver at man skal vare sig lidt med gulerødder. Jeg tænkte han måtte være skør - kan da ikke ske noget ved gulerødder. Så spiste jeg et kæmpe bjerg revet gulerod til frokost en dag - og levede eller efter kuren morgen og aften - og dagen efter havde jeg taget på! Gentog eksperimentet et par uger senere - og samme resultat. Derfor vej dig selv dagligt og se hvad der virker og hvad der ikke virker.
Og ÆD alt det du kan så ofte du vil. Jeg tror jeg spiser mængdemæssigt mere nu end jeg gjorde før (det er jeg ret sikker på jeg gør).

Som nævnt er jeg ved at "indsluse" mig selv til en mere "normal" kost. Men jeg vil aldrig se på pasta, brød, ris osv som jeg gjorde før. Det bliver fremover blot et "krydderi" ikke en hjørnesten af min kost.
Håber du kan bruge det til noget - ellers bare skriv.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 10. okt 2012, 12:10

I'am also in! Let the meat eating begin!

Seriøst - Aston Villa's indlæg inspirerende mig også, så har nu bestilt Dukan's recipe book og diet book. Har også fået konen med på den! Så må vi se hvordan det går. Gruer for at træde op på vægten, men det er vel sjovere hvis man kan følge med i om man gør fremskridt og i så fald hvor meget.

Tak Aston! :thumbsup:
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar

Indlæg af astonvilla » 10. okt 2012, 12:21

doukas skrev:I'am also in! Let the meat eating begin!

Seriøst - Aston Villa's indlæg inspirerende mig også, så har nu bestilt Dukan's recipe book og diet book. Har også fået konen med på den! Så må vi se hvordan det går. Gruer for at træde op på vægten, men det er vel sjovere hvis man kan følge med i om man gør fremskridt og i så fald hvor meget.

Kanon!!
I øvrigt: man kommer til at pisse helt vildt meget af denne kostplan (skriver Dukan også) - så man må bl.a. op og pisse minimum en gang hver nat, som en gammel stodder :)
Derfor husk at drikke rigeligt med væske! Ellers bliver man helt dehydreret. Vigtigt! (Men det står altsammen i bogen).
Recipe Book er rigtig god - især hvis man er til fisk! Jeg har helt udeladt fisk fra mine indlæg, fordi jeg ikke selv gider spise fisk. Men der er masser af muligheder den vej også, naturligvis.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 10. okt 2012, 17:01

Velkommen i low carb clubben. Pas på de kulhydrater :)
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

abbifar
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Alle der hedder Prica
Geografisk sted: 6933 Kibæk

Kostpyramiden er ligesom en pizza

Indlæg af abbifar » 10. okt 2012, 18:26

astonvilla skrev:

Kanon!!
I øvrigt: man kommer til at pisse helt vildt meget af denne kostplan (skriver Dukan også) - så man må bl.a. op og pisse minimum en gang hver nat, som en gammel stodder :)
Derfor husk at drikke rigeligt med væske! Ellers bliver man helt dehydreret. Vigtigt! (Men det står altsammen i bogen).
Recipe Book er rigtig god - især hvis man er til fisk! Jeg har helt udeladt fisk fra mine indlæg, fordi jeg ikke selv gider spise fisk. Men der er masser af muligheder den vej også, naturligvis.
Tak for den! Troede sgu det var mig der var ved at blive gal, men godt at høre at der også er andre, der pisser som en hest af denne koststil.

Har selv prøvet at træne mig tyndere fra 1/1-1/10 kombineret med mager kost efter kostpyramiden. Har forbrændt små 700.000 KJ ifølge Endomondo, men har kun tabt 6 kilo. Indrømmet, kiloene sidder bedre fordelt, og der er klart kommet mere muskel, men jeg var træt af ikke at smide nogle flere af de alt for mange kilo.

Startede paleo-kost i lørdags - 2 1/2 kg er allerede røget af. Jeg skal nok poste igen om nogle uger, men er selv overbevist om at denne kosttype er bedre end den anbefalede, når det kommer til vægttab. Kombinerer her i starten ikke med spinning, som jeg ellers har brugt mest. Derimod får jeg spillet en del golf (3 runder i ugen de kommende par uger). Det vil sige lavere intensitet i træning og ingen carbohydrat og tilsyneladende større vægttab.

Sent from my iPad using Tapatalk HD
/Thomas
Proud fan of AaB since 1983

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 10. okt 2012, 18:29

abbifar skrev:
astonvilla skrev:

Kanon!!
Tak for den! Troede sgu det var mig der var ved at blive gal, men godt at høre at der også er andre, der pisser som en hest af denne koststil.

Har selv prøvet at træne mig tyndere fra 1/1-1/10 kombineret med mager kost efter kostpyramiden. Har forbrændt små 700.000 KJ ifølge Endomondo, men har kun tabt 6 kilo. Indrømmet, kiloene sidder bedre fordelt, og der er klart kommet mere muskel, men jeg var træt af ikke at smide nogle flere af de alt for mange kilo.

Startede paleo-kost i lørdags - 2 1/2 kg er allerede røget af. Jeg skal nok poste igen om nogle uger, men er selv overbevist om at denne kosttype er bedre end den anbefalede, når det kommer til vægttab. Kombinerer her i starten ikke med spinning, som jeg ellers har brugt mest. Derimod får jeg spillet en del golf (3 runder i ugen de kommende par uger). Det vil sige lavere intensitet i træning og ingen carbohydrat og tilsyneladende større vægttab.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Der er da godt nok nogen stykker herinde der er på skrump på den ene eller anden måde, medmindre det er fuldstændigt uden effekt, så kommer vi til at mangle en hel del kilo på lægterne.

Det er jo lige før max vægt og antal personer kommer til at passe sammen i en elevator, hvis man bare fylder AaB-fans i den :D
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 10. okt 2012, 21:01

Er forøvrigt også selv gået igang. Ikke noget fancy, men mest efter Taube. Så få kulhydrater som muligt, og så ellers rigeligt kød og grøntsager.

...det er dog allerede gået en smule skævt. Det var ellers fint i løbet af dagen, men da jeg kom hjem, kunne jeg ikke lade resterne af en uforskammet god (hvis jeg selv skal sige det) risotto jeg lavede i går til Osso Buco. Mums - men jeg nøjedes med en smule. Til gengæld skal jeg også bare tabe med en fire-fem kilo, inden golfsæsonen for alvor går igang igen næste forår.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 10. okt 2012, 21:34

Så har jeg været i gang en dag - og her er dagens resultat. Jeg har syndet lidt, for jeg mangler simpelthen noget at tygge på i løbet af en lang arbejdsdag. Jeg har valgt lakridser (Polétter), for dem behøver man ikke at spise ret mange af! Jeg dropper dem måske igen, hvis jeg har viljestyrken.
Jeg ved allerede, at jeg kommer til at synde fredag, hvor jeg sandsynligvis både spiser et rundstykke med kollegerne og snupper nogle øl med gutterne til landskampen om aftenen. Men jeg vil ellers efter bedste evne leve uden stivelse og næsten uden sukker... Jeg fortsætter mindst en uge - men måske også længere...

Dagbog:
Onsdag d. 10. oktober
Morgenvægt: 87,4 kg.
Morgenmad: 6 skiver bacon + omelet af 3 æg - hertil vand
Frokost: 1 lille stk. rugbrød med et ordentlig lag leverpostej. 2 stk. røde pølser
Aftensmad: 392 gram wienerschnitel (kalv) med vand
Øvrigt indtaget: 3x33 cl. Pepsi Max på arbejdet. Ca. 10 lakridser (Polétter)
Motion: En lille aftenløbetur: 3,17 km på 19:26 - elendig form!!!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 10. okt 2012, 21:45

le Cid skrev:Så har jeg været i gang en dag - og her er dagens resultat. Jeg har syndet lidt, for jeg mangler simpelthen noget at tygge på i løbet af en lang arbejdsdag. Jeg har valgt lakridser (Polétter), for dem behøver man ikke at spise ret mange af! Jeg dropper dem måske igen, hvis jeg har viljestyrken.
Jeg ved allerede, at jeg kommer til at synde fredag, hvor jeg sandsynligvis både spiser et rundstykke med kollegerne og snupper nogle øl med gutterne til landskampen om aftenen. Men jeg vil ellers efter bedste evne leve uden stivelse og næsten uden sukker... Jeg fortsætter mindst en uge - men måske også længere...

Dagbog:
Onsdag d. 10. oktober
Frokost: 1 lille stk. rugbrød med et ordentlig lag leverpostej. 2 stk. røde pølser
Hvad med flæskesvær istedet for poletterne?
Jeg synes der var mange gode svar at finde her også på spørgsmål som jeg ikke havde fundet på: http://www.reddit.com/r/keto/" onclick="window.open(this.href);return false;

Held og lykke!
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 10. okt 2012, 21:58

Provst i Brovst skrev: Hvad med flæskesvær istedet for poletterne?
Jeg synes der var mange gode svar at finde her også på spørgsmål som jeg ikke havde fundet på: http://www.reddit.com/r/keto/" onclick="window.open(this.href);return false;

Held og lykke!
Tja, hvordan skulle man kunne leve uden at vide ting som :

http://www.reddit.com/r/keto/comments/1 ... abis_keto/" onclick="window.open(this.href);return false;
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 10. okt 2012, 22:42

Pastorius skrev:
Provst i Brovst skrev: Hvad med flæskesvær istedet for poletterne?

Held og lykke!
Tja, hvordan skulle man kunne leve uden at vide ting som :

http://www.reddit.com/r/keto/comments/1 ... abis_keto/" onclick="window.open(this.href);return false;
Keeping it low low carb, 4real!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 10. okt 2012, 22:58

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 11. okt 2012, 00:02

Provst i Brovst skrev:Svenskere vil sælge sunde burgere i Danmark
Low carb burger:
Billede
http://www.max.se/hamburgare-delifresh_ ... rgare.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Fyføj, hvor er baconskiverne henne og den gode bolle?

Det er hvad jeg ville kalde en kvindeburger :thumbsdown:

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar

Indlæg af astonvilla » 11. okt 2012, 09:47

le Cid skrev:Så har jeg været i gang en dag - og her er dagens resultat. Jeg har syndet lidt, for jeg mangler simpelthen noget at tygge på i løbet af en lang arbejdsdag. Jeg har valgt lakridser (Polétter), for dem behøver man ikke at spise ret mange af! Jeg dropper dem måske igen, hvis jeg har viljestyrken.

Dagbog:
Onsdag d. 10. oktober
Jeg er rigtig spændt på at høre hvordan det kommer til at udvikle sig - og hvad der virker for dig.
Specielt fordi, netop bacon, leverpostejmad og pølser (3 af mine absolutte favoritspiser) er alle 3 ting som jeg absolut IKKE må spise, hvis jeg vil tabe mig. Jeg vil faktisk sige at over den top 10 liste jeg har lavet over ting jeg har erfaret er "gift" for mit vægttab, så ligger de 3 i toppen. Såfremt jeg har spist bare en af de 3 ting så ryger det direkte på vægten dagen efter. Men vi er jo alle skruet forskelligt sammen, og derfor er det jo ikke sikkert det er "gift" for dig.
Især hvis du løber.
Mht til din tid, kan jeg informere dig om at første gang jeg "løb" (omkring slutningen af februar/start marts) "løb" jeg også 3 km. I en tid som jeg noteret (til evig tid!) som værende 22 min. og 23 sekunder!! Så fortvivl ikke - du er i superform i forhold til hvor jeg var :)
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 11. okt 2012, 10:13

astonvilla skrev:

Dagbog:
Onsdag d. 10. oktober
Jeg er rigtig spændt på at høre hvordan det kommer til at udvikle sig - og hvad der virker for dig.
Specielt fordi, netop bacon, leverpostejmad og pølser (3 af mine absolutte favoritspiser) er alle 3 ting som jeg absolut IKKE må spise, hvis jeg vil tabe mig. Jeg vil faktisk sige at over den top 10 liste jeg har lavet over ting jeg har erfaret er "gift" for mit vægttab, så ligger de 3 i toppen. Såfremt jeg har spist bare en af de 3 ting så ryger det direkte på vægten dagen efter. Men vi er jo alle skruet forskelligt sammen, og derfor er det jo ikke sikkert det er "gift" for dig.
Især hvis du løber.
Mht til din tid, kan jeg informere dig om at første gang jeg "løb" (omkring slutningen af februar/start marts) "løb" jeg også 3 km. I en tid som jeg noteret (til evig tid!) som værende 22 min. og 23 sekunder!! Så fortvivl ikke - du er i superform i forhold til hvor jeg var :)
Jeg kan da berette om, at vægten stod på 0,9 kg. mindre i morges, så et eller ander er nok gået ok. Jeg tillader mig at tvivle på, at alle 900 gram skyldes diæten - vægten kan jo sagtens svinge lidt op og ned på en almindelig uge...

Pølser og bacon var også en del af den diæt jeg tidligere var på. Der skulle man desuden drikke grapejuice inden hvert måltid...
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Besvar