Er jeg virkeligt den eneste, der kan se at "han jo ikke har noget tøj på"? - En relevant plade på over 10 år. I øvrigt er det vel ligegyldigt med det døde medie vinyl, det kan jo ikke smides på Ipod'en?charles skrev:Glæder mig også til den næste Prodigy plade og håber inderligt, at den kommer på vinyl.Elscorpio skrev:Glæder mig MEGET til Prodigys næste album,
hører personligt denne meget pt:
The Prodigy - Invaders must die:
http://www.youtube.com/watch?v=r3EIogaEwxY
Har været Prodigy fan lige så lang tid tilbage de har eksisteret
De skal jo spille i den Grå Hal d. 28/2. Der er desværre allerede udsolgt, men hvis nogen har 2 billetter, så skriv endelig.
musik
- Martin
- Landshold

- Favoritspiller: Caca
- Geografisk sted: Hovedstaden
Re: musik
når vi på stadion synger my onlys AaB my onlys AaB you all i life for you makes me hapy nont ever talking my AaB away
@Martin
Vinyl er overhovedet ikke dødt... Faktisk er det på vej tilbage, angiveligt fordi der er noget nostalgisk over det, og så er der mange der godt kan lide lyden af "nålen", den der lidt skrattede lyd. Hørte det i radioen den anden dag
Der er også utroligt mange musikentusiaster der sværger til vinyler, ligesom at mange DJ's ser en ære i kun at bruge vinyler.
Vinyl er overhovedet ikke dødt... Faktisk er det på vej tilbage, angiveligt fordi der er noget nostalgisk over det, og så er der mange der godt kan lide lyden af "nålen", den der lidt skrattede lyd. Hørte det i radioen den anden dag
Der er også utroligt mange musikentusiaster der sværger til vinyler, ligesom at mange DJ's ser en ære i kun at bruge vinyler.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
- Martin
- Landshold

Vinyl er da håbløs at bruge tid på. Minus den grafiske præsentation, og nogle stædige DJ's har mediet jo ingen nytte længere? De fylder meget, lyden er ikke bedre end andre medier, de er forholdsvis dyre, og at lave mp3'er af dem, for at putte dem på Ipod'en, skriger jo til himlen.
når vi på stadion synger my onlys AaB my onlys AaB you all i life for you makes me hapy nont ever talking my AaB away
- Martin
- Landshold

Det er ihvertfald løgneren! Vinyl ripper sygt langsomt, og kvaliteten er ringe i forhold til cd.
- Elscorpio
- Allstar

- Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
- Geografisk sted: Aalborg
- Kontakt:
Pischarles skrev:Glæder mig også til den næste Prodigy plade og håber inderligt, at den kommer på vinyl.Elscorpio skrev:Glæder mig MEGET til Prodigys næste album,
De skal jo spille i den Grå Hal d. 28/2. Der er desværre allerede udsolgt, men hvis nogen har 2 billetter, så skriv endelig.
Jeg håber og håber de kommer til Roskilde festivalen senere i år.
Prodigy er utrolig fede live, så koncerten i 1997 ved RF
-
charles
- Ynglinge

- Favoritspiller: Jens Madsen, Jimmy Nielsen
- Geografisk sted: Århus
Jeg hørte dem på en festival i Tyskland i sommers. Helt kanon.Elscorpio skrev:Pischarles skrev:Glæder mig også til den næste Prodigy plade og håber inderligt, at den kommer på vinyl.Elscorpio skrev:Glæder mig MEGET til Prodigys næste album,
De skal jo spille i den Grå Hal d. 28/2. Der er desværre allerede udsolgt, men hvis nogen har 2 billetter, så skriv endelig.Jeg vidste ikke de gav koncert i den grå hal d.28/2.
Jeg håber og håber de kommer til Roskilde festivalen senere i år.
Prodigy er utrolig fede live, så koncerten i 1997 ved RF
-
charles
- Ynglinge

- Favoritspiller: Jens Madsen, Jimmy Nielsen
- Geografisk sted: Århus
1. Vinyl salget er markant stigende, modast salget af cd'er
2. Lyden er bedre, da en vinylplades lydfrekvens er MEGET større end en cd's
Og selfølgelig kan du få det over på din Ipod. Numark har lavet en pladespiller med usb stik, så du kan tilslutte den til din computer. Koster kun 1500 bananer. (Har dog ikke selv prøvet den). Det er vel heller ikke tilfældigt, at mange af de større bands/solister igen er begyndt at trykke på vinyl.
Vinyl holder, modsat cd'er der jo mister deres data over en årrække.
Men ja hver sin smag.
Og selfølgelig kan du få det over på din Ipod. Numark har lavet en pladespiller med usb stik, så du kan tilslutte den til din computer. Koster kun 1500 bananer. (Har dog ikke selv prøvet den). Det er vel heller ikke tilfældigt, at mange af de større bands/solister igen er begyndt at trykke på vinyl.
Men ja hver sin smag.
- Martin
- Landshold

1. Ja, men salget af Mp3'er er steget endnu mere. Desuden skal der ikke ret meget til at lave en 'markant' stigning på et lille marked, som vinyl markedet trods alt stadig er.charles skrev:1. Vinyl salget er markant stigende, modast salget af cd'er
Men ja hver sin smag.
2. Sikkert - men jeg diskutterer ikke kvaliteten af cd vs plader. Tager til en hver tid en mp3 i 320kb.
Er fint klar over disse muligheder for usb overførsel, men det er stadig langsommeligt, og kvaliteten vil miste en del, da det er en konvertering fra analog til digital.
Og vinyl kan jeg da garantere for bliver slidt præcis lige så hurtigt som en cd. Hver afspilning slider ved i sporet, når du trækker nålen igen.
Men ja, hver sin smag. Har da også stadig nogle vinyler, men har ikke noget affektionsforhold til ret mange af dem.
-
Elegia
"I 2008 blev der herhjemme solgt 63 procent flere vinylplader end året før, mens det amerikanske marked for vinyl steg med 89 procent."Martin skrev:I øvrigt er det vel ligegyldigt med det døde medie vinyl, det kan jo ikke smides på Ipod'en?
Så helt dødt er vinyl vel ikke. /Link: http://www.dr.dk/Nyheder/Kultur/2009/01 ... m?rss=true
Jeg er dog ikke selv til hverken plader eller pladespillere, da jeg også finder, at det fylder for meget, er for besværligt og egentlig også har en dårlig lyd.
Men de smarte unge med store brilleglas, slimfitjeans med hængerøv og kulørte gigantkasketter på sned har øjensynligt forstået at booste salget af disse plader.
- Martin
- Landshold

Igen, så skal der ikke meget til at lave en stigning på et marked med eksempelvis 100enheder, frem for et marked med 1.000.000 enheder. Og jeg afviser naturligvis ikke, at der er en coolhedsfaktor, men det er også det eneste meriterende, jeg kan sige om mediet.Elegia skrev:"I 2008 blev der herhjemme solgt 63 procent flere vinylplader end året før, mens det amerikanske marked for vinyl steg med 89 procent."Martin skrev:I øvrigt er det vel ligegyldigt med det døde medie vinyl, det kan jo ikke smides på Ipod'en?
Så helt dødt er vinyl vel ikke. /Link: http://www.dr.dk/Nyheder/Kultur/2009/01 ... m?rss=true
Jeg er dog ikke selv til hverken plader eller pladespillere, da jeg også finder, at det fylder for meget, er for besværligt og egentlig også har en dårlig lyd.
Men de smarte unge med store brilleglas, slimfitjeans med hængerøv og kulørte gigantkasketter på sned har øjensynligt forstået at booste salget af disse plader.
-
Elegia
100 procent enig.Martin skrev:Igen, så skal der ikke meget til at lave en stigning på et marked med eksempelvis 100enheder, frem for et marked med 1.000.000 enheder. Og jeg afviser naturligvis ikke, at der er en coolhedsfaktor, men det er også det eneste meriterende, jeg kan sige om mediet.
Det kommer da an på hvorledes indspilningen af musikken er foregået, og hvilken type musik det drejer sig om. Eksempelvis er rockmusik fra 70'erne lavet til LP mediet, hvilket gør at den auditive oplevelse ved at høre det på LP fremfor CD eller mp3 kommer tættere på det lydbillede musikerne/producerne har ønsket. Da mp3 er et komprimeret lydformat, er der skåret i begge ender af frekvenserne. Dette betyder at ved afspilning mange typer musik, især indenfor den klassiske og andet orkestralt, på mp3 format, vil dette lide under komprimeringen. Man kan sgu ikke høre strygerne osv. optimalt, ifht. gengivelsen på en CD, eller endnu bedre i en koncertsal. Da alt moderne musik (i den forstand af sådan noget bib-dyt-båtmusik som de unge gerne vil have
) er blevet skabt i et samspil med den teknologiske udvikling, passer disse musiktyper i meget højere grad til at blive afspillet på de nyeste afspilningsmedier - og i mange tilfælde bedre end de gamle.
- Martin
- Landshold

Naturligvis - den rent hifi-mæssige del kan jeg ikke afvise, men det er dog også et område jeg egentlig er ligeglad med. En Mp3 i god kvalitet er mere end rigeligt for de langt langdt de fleste, og filformattet er på alle måder mere tidssvarende. Desuden tror jeg det er ekstremt sjældent at du ville kunne påpege en lydmæssig mangel på en god Mp3-fil.limey skrev:Det kommer da an på hvorledes indspilningen af musikken er foregået, og hvilken type musik det drejer sig om. Eksempelvis er rockmusik fra 70'erne lavet til LP mediet, hvilket gør at den auditive oplevelse ved at høre det på LP fremfor CD eller mp3 kommer tættere på det lydbillede musikerne/producerne har ønsket. Da mp3 er et komprimeret lydformat, er der skåret i begge ender af frekvenserne. Dette betyder at ved afspilning mange typer musik, især indenfor den klassiske og andet orkestralt, på mp3 format, vil dette lide under komprimeringen. Man kan sgu ikke høre strygerne osv. optimalt, ifht. gengivelsen på en CD, eller endnu bedre i en koncertsal. Da alt moderne musik (i den forstand af sådan noget bib-dyt-båtmusik som de unge gerne vil have) er blevet skabt i et samspil med den teknologiske udvikling, passer disse musiktyper i meget højere grad til at blive afspillet på de nyeste afspilningsmedier - og i mange tilfælde bedre end de gamle.
ikke noget som den nye Napalm Death cd.. den bliver sku feee
http://www.youtube.com/watch?v=NF1fjebDG_M
og jeg holder mig til cdér.. gider ikke lpér de er for besværlige at have med at gøre.. så nyder mine ca 565cdér.. de gør sig smukt på hylden!
http://www.youtube.com/watch?v=NF1fjebDG_M
og jeg holder mig til cdér.. gider ikke lpér de er for besværlige at have med at gøre.. så nyder mine ca 565cdér.. de gør sig smukt på hylden!
-
Simon-RS
- Allstar

- Favoritspiller: Scarface og MJ
- Geografisk sted: 9210
You need people like me. You need people like me so you can point your fuckin' fingers and say, "That's the bad guy." So... what that make you? Good? You're not good. You just know how to hide, how to lie. Me, I don't have that problem.
Charles said it
Spøjst at man skal sammenlignes med en metroseksuel, bare fordi man er så nostalgisk at man ikke kan slippe sine elskede fedtede vinyl plader. Den havde jeg sgu ik lige set komme. Men lækkert at se andre stå op for vinyl på dette forum!
Spøjst at man skal sammenlignes med en metroseksuel, bare fordi man er så nostalgisk at man ikke kan slippe sine elskede fedtede vinyl plader. Den havde jeg sgu ik lige set komme. Men lækkert at se andre stå op for vinyl på dette forum!
Hader kbh