Det er vel indenfor mulighedernes grænser at der er noget galt begge steder!Poul Hat skrev:Det pisser mig af, at en ellers relativt begavet journalist kan drage så håbløs en konklusion på baggrund af den udtalelse. Måske er det ikke Ståle den er galt med, men adgangskravene på DJH.Elegia skrev:EDIT: Okay, og Ståle valgte så (igen) at være pigesur over, at ikke alle mener, at FCK er verdens bedste fodboldhold med automatisk ret til CL-deltagelse hvert år. Fra pressemødet:
"Det er jo sådan i dette land, at nogle går og håber på, at dette ville blive en fiasko for os, så man har noget at skrive om resten af året. Det er dem, jeg kalder neandertalerne i dansk presse."
Det pisser mig af tråden
Re: Det pisser mig af tråden
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Jeg er overbevist om, at hans kritik af dansk presse hentyder til den mentalitet, hvor andres ulykke altid er et mere interessant emne end andres lykke. - Det er altid en bedre historie, når der sladres henover ligusterhækken eller skal sælges aviser. - Om det er noget særligt dansk ved den mentalitet, det er jeg ikke klog nok til at udtale mig om...Elegia skrev:Jamen, påstanden er jo tåbelig.Poul Hat skrev:Det pisser mig af, at en ellers relativt begavet journalist kan drage så håbløs en konklusion på baggrund af den udtalelse. Måske er det ikke Ståle den er galt med, men adgangskravene på DJH.Elegia skrev:EDIT: Okay, og Ståle valgte så (igen) at være pigesur over, at ikke alle mener, at FCK er verdens bedste fodboldhold med automatisk ret til CL-deltagelse hvert år. Fra pressemødet:
"Det er jo sådan i dette land, at nogle går og håber på, at dette ville blive en fiasko for os, så man har noget at skrive om resten af året. Det er dem, jeg kalder neandertalerne i dansk presse."
Hvad tror du, vil give Morten Crone Sejersbøl og de andre sportsjournalister mest at skrive om?
At FCK tabte kampen eller at FCK vandt kampen med dertil hørende Champions League-brag, -optakter, -højdepunkter, -goalshows, -fokus, osv. osv.?
Hvorfor skulle han håbe, at FCK tabte, bare fordi hans kommentar om FCK's chancer mod Rosenborg var lavet på et syletyndt grundlag?
Ståle har jo også siden trukket gevaldigt i land og udlagt sin reaktion som et forsøg på at "beskytte spillerne".
Mht. adgangskravene på DJH (som i disse nydanske tider vist hedder DMJX) skal jeg ikke kunne sige, om de er for lette eller svære. Uagtet dette er der i hvert fald for mange "brodne kar" på landets redaktioner, men den snak er nok en ny tråd værdig.
"Endnu et arrogant og bedrevidende indlæg fra Poul Hat"
-
Elegia
Det kan det være noget om (selv om jeg personligt ikke tror, det er et særskilt dansk fænomen), men jeg vil fastholde, at også for medierne vil det være klart at foretrække, at FCK er med i CL frem for EL.Poul Hat skrev:Jeg er overbevist om, at hans kritik af dansk presse hentyder til den mentalitet, hvor andres ulykke altid er et mere interessant emne end andres lykke. - Det er altid en bedre historie, når der sladres henover ligusterhækken eller skal sælges aviser. - Om det er noget særligt dansk ved den mentalitet, det er jeg ikke klog nok til at udtale mig om...Elegia skrev:Jamen, påstanden er jo tåbelig.Poul Hat skrev:Det pisser mig af, at en ellers relativt begavet journalist kan drage så håbløs en konklusion på baggrund af den udtalelse. Måske er det ikke Ståle den er galt med, men adgangskravene på DJH.Elegia skrev:EDIT: Okay, og Ståle valgte så (igen) at være pigesur over, at ikke alle mener, at FCK er verdens bedste fodboldhold med automatisk ret til CL-deltagelse hvert år. Fra pressemødet:
Hvad tror du, vil give Morten Crone Sejersbøl og de andre sportsjournalister mest at skrive om?
At FCK tabte kampen eller at FCK vandt kampen med dertil hørende Champions League-brag, -optakter, -højdepunkter, -goalshows, -fokus, osv. osv.?
Hvorfor skulle han håbe, at FCK tabte, bare fordi hans kommentar om FCK's chancer mod Rosenborg var lavet på et syletyndt grundlag?
Ståle har jo også siden trukket gevaldigt i land og udlagt sin reaktion som et forsøg på at "beskytte spillerne".
Mht. adgangskravene på DJH (som i disse nydanske tider vist hedder DMJX) skal jeg ikke kunne sige, om de er for lette eller svære. Uagtet dette er der i hvert fald for mange "brodne kar" på landets redaktioner, men den snak er nok en ny tråd værdig.
Men Ståle fik raset ud. Og det er også sundt.
Og så kan man håbe, hr. Crone og de andre par stykker, anfaldet var rettet mod, måske ser lidt inad. (Naivt? Ja...)
Nøjagtigt som, at det er i alle AaB tilhængeres interesse, at FCK kom i CL og Brøndby og OB kommer i EL i aften... (Den kan lader vi lige stå lidt...)Elegia skrev: Det kan det være noget om (selv om jeg personligt ikke tror, det er et særskilt dansk fænomen), men jeg vil fastholde, at også for medierne vil det være klart at foretrække, at FCK er med i CL frem for EL.
Og så kan man håbe, hr. Crone og de andre par stykker, anfaldet var rettet mod, måske ser lidt inad. (Naivt? Ja...)
"Endnu et arrogant og bedrevidende indlæg fra Poul Hat"
-
Elegia
Det er jo ikke helt den samme snak.Poul Hat skrev:Nøjagtigt som, at det er i alle AaB tilhængeres interesse, at FCK kom i CL og Brøndby og OB kommer i EL i aften... (Den kan lader vi lige stå lidt...)Elegia skrev: Det kan det være noget om (selv om jeg personligt ikke tror, det er et særskilt dansk fænomen), men jeg vil fastholde, at også for medierne vil det være klart at foretrække, at FCK er med i CL frem for EL.
For mens journalisterne må formodes at være objektive, er de mediehuse, der har ansat dem, vel interesserede i profit og overskud.
Det er der klart størst chance for ved FCK i CL frem for EL.
Det officielle AaB A/S håber da også uden tvivl på, at de danske hold klarer sig godt. Især fordi det i år har gigantisk stor betydning og kan medføre ekstra europæiske pladser og direkte CL-kval. til en dansk mester.
Hvad diverse FANS derimod har af følelser er vel snakken ret uvedkommende...?
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Det er noget de ikke er og aldrig har været.Elegia skrev: For mens journalisterne må formodes at være objektive
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
-
Elegia
Hvis vi skal blive i ovenstående sammenhæng, tror jeg nu nok alligevel, de er det (det andet kan vi som sagt godt diskutere, men så skal det være i en ny tråd): Morten Crone har da ikke skrevet, at FCK skal gå videre mod RBK, fordi han hader FCK.Provst i Brovst skrev:Det er noget de ikke er og aldrig har været.Elegia skrev: For mens journalisterne må formodes at være objektive
Det er simpelthen tosset Ståle-logik i et svagt øjeblik.
- Provst i Brovst
- Allstar

Jeg må indrømme at jeg er enig med Ståle:Elegia skrev:Hvis vi skal blive i ovenstående sammenhæng, tror jeg nu nok alligevel, de er det (det andet kan vi som sagt godt diskutere, men så skal det være i en ny tråd): Morten Crone har da ikke skrevet, at FCK skal gå videre mod RBK, fordi han hader FCK.Provst i Brovst skrev:Det er noget de ikke er og aldrig har været.Elegia skrev: For mens journalisterne må formodes at være objektive
Det er simpelthen tosset Ståle-logik i et svagt øjeblik.
Jeg synes han har ret.Du har fra dag en prøvd å skrape oss ned. Du kjenner ingen spillere på BATE (laget FCK slo i forrige kvalifiseringsrunde, red.anm.). Da vi trakk dem klokken 12.15, var du ute klokken 12.23 og skrev at det ville være en fiasko ikke å komme til Champions League. Du som vet fire spillere på Real Madrid: Du har null respekt for mitt lag og null respekt for RBK.
I en kvalik er det touch and go. Her møtte vi et lag som ikke har tapt på 37 kamper og vært i Champions League i hundre år, sa Solbakken.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
Den der tøsefornærmede attitude er simpelthen så sløj. Selvfølgelig fik AaB da anerkendelse.Coma skrev:sådan som danske medier lovpriser FCK!
Da AaB kom i CL, og enda lavede gode resultater, var der sku ikke meget anerkendelse og slet ikke i samme grad!
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
- Lucas Andersen 25. juli 2022
- Lucas Andersen 25. juli 2022
- Provst i Brovst
- Allstar

Ja, de fik anderkendelse, det profilløse mesterhold fik da anerkendt at de var i CL. Det var der ingen der benægtede.Gnu skrev:Den der tøsefornærmede attitude er simpelthen så sløj. Selvfølgelig fik AaB da anerkendelse.Coma skrev:sådan som danske medier lovpriser FCK!
Da AaB kom i CL, og enda lavede gode resultater, var der sku ikke meget anerkendelse og slet ikke i samme grad!
-
Lindvang
Bizart. AaB fik MASSER af opmærksomhed i den danske presse, da vi var i CL forrige år. Vidt og bredt. At påstå andet er simpelthen for slattent.
FCK fik en del mere i sin tid, havde bt vist nok enda lavet en artikel om.Lindvang skrev:Bizart. AaB fik MASSER af opmærksomhed i den danske presse, da vi var i CL forrige år. Vidt og bredt. At påstå andet er simpelthen for slattent.
- Konsulenten
- Superliga

- Favoritspiller: Steve-Dave
- Geografisk sted: Frederiksberg
Stop nu med den offermentalitet. Det er taberagtigt.Coma skrev:FCK fik en del mere i sin tid, havde bt vist nok enda lavet en artikel om.Lindvang skrev:Bizart. AaB fik MASSER af opmærksomhed i den danske presse, da vi var i CL forrige år. Vidt og bredt. At påstå andet er simpelthen for slattent.
"MYYYYYY ONLY AaB MY ONLY AaB, YOU ALL I LIFE FOR YOU MAKE ME HAPY NO EVER TALKING MY AaB AVAY!"
- Køllen I Møllen
- Allstar

Muligvis. Og ingen grund til at spilde tid på. Men ikke desto mindre er det jo sandt.Konsulenten skrev:Stop nu med den offermentalitet. Det er taberagtigt.Coma skrev:FCK fik en del mere i sin tid, havde bt vist nok enda lavet en artikel om.Lindvang skrev:Bizart. AaB fik MASSER af opmærksomhed i den danske presse, da vi var i CL forrige år. Vidt og bredt. At påstå andet er simpelthen for slattent.
Janteloven eksisterer IKKE!
- Køllen I Møllen
- Allstar

Muligvis. Og ingen grund til at spilde tid på. Men ikke desto mindre er det jo sandt.Konsulenten skrev:Stop nu med den offermentalitet. Det er taberagtigt.Coma skrev:FCK fik en del mere i sin tid, havde bt vist nok enda lavet en artikel om.Lindvang skrev:Bizart. AaB fik MASSER af opmærksomhed i den danske presse, da vi var i CL forrige år. Vidt og bredt. At påstå andet er simpelthen for slattent.
- Hinrup85
- Allstar

- Favoritspiller: Prica
- Geografisk sted: Billund
Vi er enige om, at AaB fik masser af opmærksomhed da vi var i Champions League. Dog har Coma dog også ret i at FCK fik mere opmærksomhed omkring deres deltagelse i CL i 2006 en vi gjorde da vi var i CL i 2008.Konsulenten skrev:Stop nu med den offermentalitet. Det er taberagtigt.Coma skrev:FCK fik en del mere i sin tid, havde bt vist nok enda lavet en artikel om.Lindvang skrev:Bizart. AaB fik MASSER af opmærksomhed i den danske presse, da vi var i CL forrige år. Vidt og bredt. At påstå andet er simpelthen for slattent.
http://www.information.dk/178245
Der kan dog være flere faktorer som gør sig gældende, flere også nævnt i ovenstående artikel. Dog syntes jeg ikke det er værd at rive op i, for det er ikke et ukendt faktum, og det bliver ikke bedre end det er.
-
Elegia
Danske Bank går konkurs.Køllen I Møllen skrev:Muligvis. Og ingen grund til at spilde tid på. Men ikke desto mindre er det jo sandt.Konsulenten skrev:Stop nu med den offermentalitet. Det er taberagtigt.Coma skrev:FCK fik en del mere i sin tid, havde bt vist nok enda lavet en artikel om.Lindvang skrev:Bizart. AaB fik MASSER af opmærksomhed i den danske presse, da vi var i CL forrige år. Vidt og bredt. At påstå andet er simpelthen for slattent.
Nørresundby Bank går konkurs.
Begge får omtale. Rigt med omtale.
Den ene får mere omtale end den anden.
Træk vejret. Tæl til ti. Gæt så, hvem der fik mest omtale og hvorfor.
Og ræsonner så logisk over årsagen.
Tak.
Skulle analogien så ikke snarere være;Elegia skrev: Danske Bank går konkurs.
Og ræsonner så logisk over årsagen
Danske Bank åbner mange nye filialer i Europa.
Nørresundby Bank åbner pludselig også mange filialer i Europa
Hvilken begivenhed af de to er den største sensation og får mest omtale (læs: 10 minutter i pengemagasinet).
-
Elegia
Det kan vi også godt sige.limey skrev:Skulle analogien så ikke snarere være;Elegia skrev: Danske Bank går konkurs.
Hvilken begivenhed af de to er den største sensation og får mest omtale (læs: 10 minutter i pengemagasinet).
Uanset hvad tror jeg, at enhver godt kan regne ud, at klubben med fleste penge, mesterskaber, sponsorer og ikke mindst seere/lyttere/læsere i form af fans får mere omtale end den anden.
- Køllen I Møllen
- Allstar

Det er rigtigt. Men i dette tilfælde kom ægget først. FCK havde mediernes store interesse langt før de blev den magtfaktor (indenfor de nævnte områder) de er idag. EKsvis da AaB blev mestre i 99 var der en undersøgelse der viste at FCK fik 3 gange så meget spalteplads i aviserne end AaB. FCK blev nr 7.Elegia skrev:Det kan vi også godt sige.limey skrev:Skulle analogien så ikke snarere være;Elegia skrev: Danske Bank går konkurs.
Uanset hvad tror jeg, at enhver godt kan regne ud, at klubben med fleste penge, mesterskaber, sponsorer og ikke mindst seere/lyttere/læsere i form af fans får mere omtale end den anden.
Men jeg gider egentlig slet ikke denne debat. Vi har haft den 1000 gange før og der er tydeligvis folk der bliver forargede over at høre sandheden