Det er alligevel en sikkerhedsafstand der er til at tage og føle på...astonvilla skrev:Vendte for 3/4 år siden hjem til Danmark, efter 7 år i udlandet. Danske billisters totalt manglende evne til at færdes på motervejen pisser mig ikke alene af...det ryster mig!Elscorpio skrev:Det pisser mig stadig af at folk ikke kan finde ud af at holde til højre på motorvejene, men konsekvent bruger venstre bane til at snalre afsted med 80 km/t
Jeg kører til Århus 2-3 gange om ugen - med livet som indsats.
Hvad Helvede er svært at forstå ved at i en 130 zone holder du dig bare inde til højre med mindre du kører et pænt stykke over 130! Her til morgen lå jeg ca 20 km bag en stodder der kørte 125 og totalt ignorerede signaler med både "horn og lygte".
Og når der så falder lidt regn, så klapper alle bare bræmserne i. Hvad sker der?? Bare fordi det regner berettiger det sku da ikke til at ligge med 80 i venstre spor! Fat nu at det er pisse livsfarligt!
Og lastbilerne....aaarrrgghh. Jeg stemmer friskt på ethvert parti der vil gå ind for ubetinget frakendelse af kørekortet på livstid for en hver trucker som overhaler på motorvejen (han kører ca 1 kmt hurtigere end den anden lastbil han overhaler, så det tager et kvarter!).
Hvad fanden er det der går galt? Som jeg husker det, var det da ikke ligefrem en "walk in the park" at få kørekort.
Fuck, I'm pissed!!
PS: Da jeg købte min bil ved tilbagekomsten tickede jeg under ekstraudstyr af at jeg gerne ville have cruise control, da det er en funktion jeg tidligere har været rigtig glad for. Men på de danske veje, er det da den helt igennem ringeste investering man kan foretage sig.
Det pisser mig af tråden
Re: Det pisser mig af tråden
Fuldstændig enig. I Danmark er der ingen overhalingsbane - blot to spor. I Tyskland er der store bannere ved hver afkørsel hvor man anmoder om at folk holder til højre. Måske man skulle indføre dem herhjemme.astonvilla skrev:Vendte for 3/4 år siden hjem til Danmark, efter 7 år i udlandet. Danske billisters totalt manglende evne til at færdes på motervejen pisser mig ikke alene af...det ryster mig!Elscorpio skrev:Det pisser mig stadig af at folk ikke kan finde ud af at holde til højre på motorvejene, men konsekvent bruger venstre bane til at snalre afsted med 80 km/t
Jeg kører til Århus 2-3 gange om ugen - med livet som indsats.
Hvad Helvede er svært at forstå ved at i en 130 zone holder du dig bare inde til højre med mindre du kører et pænt stykke over 130! Her til morgen lå jeg ca 20 km bag en stodder der kørte 125 og totalt ignorerede signaler med både "horn og lygte".
Og når der så falder lidt regn, så klapper alle bare bræmserne i. Hvad sker der?? Bare fordi det regner berettiger det sku da ikke til at ligge med 80 i venstre spor! Fat nu at det er pisse livsfarligt!
Og lastbilerne....aaarrrgghh. Jeg stemmer friskt på ethvert parti der vil gå ind for ubetinget frakendelse af kørekortet på livstid for en hver trucker som overhaler på motorvejen (han kører ca 1 kmt hurtigere end den anden lastbil han overhaler, så det tager et kvarter!).
Hvad fanden er det der går galt? Som jeg husker det, var det da ikke ligefrem en "walk in the park" at få kørekort.
Fuck, I'm pissed!!
PS: Da jeg købte min bil ved tilbagekomsten tickede jeg under ekstraudstyr af at jeg gerne ville have cruise control, da det er en funktion jeg tidligere har været rigtig glad for. Men på de danske veje, er det da den helt igennem ringeste investering man kan foretage sig.
-
Reto
- Allstar

- Favoritspiller: Martin Rejthar
- Geografisk sted: Aalborg
Vedr danske bilisters adfærd, jeg er fuldstændig enig og det pisser mig dagligt af.
Kører ca 450 km ugentligt på motorvejene i Vendsyssel, og her er trafikken endda middelmådig for at sige det pænt. Jeg er godt klar over, at længere nede i landet er det MEGET værre.
Så begynd dog at give bøder og klippe kørekort for ikke at trække ind til højre efter endt overhaling i stedet for den sædvanlige smøre om at farten dræber og bla bla bla. Nej farten dræber ikke - mennesker dræber. Pistoler dræber ikke heller - det er ham/hende, der trykker på aftrækkeren, der gør det.
Lige som man kan frakendes kørtekortet for at køre meget for stærkt, så burde man kunde frakendes kørekortet for at køre for langsomt og for usikkert. Det er ligeså farligt.
Kører ca 450 km ugentligt på motorvejene i Vendsyssel, og her er trafikken endda middelmådig for at sige det pænt. Jeg er godt klar over, at længere nede i landet er det MEGET værre.
Så begynd dog at give bøder og klippe kørekort for ikke at trække ind til højre efter endt overhaling i stedet for den sædvanlige smøre om at farten dræber og bla bla bla. Nej farten dræber ikke - mennesker dræber. Pistoler dræber ikke heller - det er ham/hende, der trykker på aftrækkeren, der gør det.
Lige som man kan frakendes kørtekortet for at køre meget for stærkt, så burde man kunde frakendes kørekortet for at køre for langsomt og for usikkert. Det er ligeså farligt.
-
seamann
Kører mellem 60 og 70.000 km hvert år - og har gjort det i en del år.
Problmatikken bør deles op på hhv motorvejskørsel og bykørsel.
På motorvejene er danskerne ganske rigtigt nogle snøvlehoveder og kunne lære af den tyske kørsel.
I byerne (eller i det hele taget steder, hvor der færdes mennesker) er tyskerne nogle svin - og danskerne næsten ligeså ringe. Der køres alt for stærkt, der hvor der er fodgængere i nærheden. Tag fx Bilka p-pladsen - folk kører som de er bange for at ribbenstegen til 13,95 skal blive udsolgt. For ordentlig bykørsel - kig mod USA.
Problmatikken bør deles op på hhv motorvejskørsel og bykørsel.
På motorvejene er danskerne ganske rigtigt nogle snøvlehoveder og kunne lære af den tyske kørsel.
I byerne (eller i det hele taget steder, hvor der færdes mennesker) er tyskerne nogle svin - og danskerne næsten ligeså ringe. Der køres alt for stærkt, der hvor der er fodgængere i nærheden. Tag fx Bilka p-pladsen - folk kører som de er bange for at ribbenstegen til 13,95 skal blive udsolgt. For ordentlig bykørsel - kig mod USA.
Jeg mener, at det er et flerdelt problem, at bilisterne ikke trækker ind efter overhaling.
Mange vil ikke trække ind, fordi de kan se en lastbil længere fremme og de skal dermed alligevel ud i overhalingssporet igen.
Problemet er derfor også manglende pli til at lade folk trække ud i venstre spor. I stedet moser folk frem og tænker at andre skal i hvert fald ikke ud før dem...
Det med at holde på sin ret frem for at lade andre komme til er generelt gældende i dansk trafikkultur...
Mange vil ikke trække ind, fordi de kan se en lastbil længere fremme og de skal dermed alligevel ud i overhalingssporet igen.
Problemet er derfor også manglende pli til at lade folk trække ud i venstre spor. I stedet moser folk frem og tænker at andre skal i hvert fald ikke ud før dem...
Det med at holde på sin ret frem for at lade andre komme til er generelt gældende i dansk trafikkultur...
// gwailo
- Køllen I Møllen
- Allstar

Der er så også de der kører 180 km i timen og bare regner med at andre, der er ved at overhale med det max tilladte, skal skynde sig ind til siden så de kan komme forbi. Bæ-hoveder...
Janteloven eksisterer IKKE!
Dyrlæger..!!
De sataner tager jo en som gidsel,..fuldstændig ubruglige analyser/konklusioner, og helt helt horrible priser.
Og man har ingen anelse - overhovedet - om, hvad det er man betaler for, og om det i det hele taget nytter..
De sataner tager jo en som gidsel,..fuldstændig ubruglige analyser/konklusioner, og helt helt horrible priser.
Og man har ingen anelse - overhovedet - om, hvad det er man betaler for, og om det i det hele taget nytter..
Guilty of being white-1981
Guilty of being right -1996
-
Simon-RS
- Allstar

- Favoritspiller: Scarface og MJ
- Geografisk sted: 9210
Det pisser mig af, at danskere har så lille en pik, at de er fans af Barcelona, Real Madrid, Liverpool, Mancher United osv... Og slet ikke når AaB-fans gør det? Jeg fatter ikke at de kan gå så fucking meget op i en klub, som de overhovedet ikke har noget forhold til. AARGGHH!
Jeg kan da godt se, at det er sjovt at holde med et hold når CL står på, så så jeg da også helst at Chelsea vandt, fordi Grønkjær (den nar) kom der til i tidernes morgen.
Jeg hader at se folk komme i Liverpool halstørklæder til en AaB kamp. Det er noget andet med Man U, når vi har mødt dem i CL, også kunne man have byttet halstørklæde med en united-fan, som sikkert ikke en gang var fra England...
DET PISSER MIG AF!
Jeg kan da godt se, at det er sjovt at holde med et hold når CL står på, så så jeg da også helst at Chelsea vandt, fordi Grønkjær (den nar) kom der til i tidernes morgen.
Jeg hader at se folk komme i Liverpool halstørklæder til en AaB kamp. Det er noget andet med Man U, når vi har mødt dem i CL, også kunne man have byttet halstørklæde med en united-fan, som sikkert ikke en gang var fra England...
DET PISSER MIG AF!
You need people like me. You need people like me so you can point your fuckin' fingers and say, "That's the bad guy." So... what that make you? Good? You're not good. You just know how to hide, how to lie. Me, I don't have that problem.
- Køllen I Møllen
- Allstar

Tag nu bare de bukser ned omkring anklerne og bid smerten i dig... Det er for dit eget bedste.tegner skrev:Dyrlæger..!!
Janteloven eksisterer IKKE!
Jeg skal fandeme ha at vide, hvem du har snakket med...Køllen I Møllen skrev:Tag nu bare de bukser ned omkring anklerne og bid smerten i dig... Det er for dit eget bedste.tegner skrev:Dyrlæger..!!
Guilty of being white-1981
Du ved da ikke om de har et forhold til klubben.Simon-RS skrev:Det pisser mig af, at danskere har så lille en pik, at de er fans af Barcelona, Real Madrid, Liverpool, Mancher United osv... Og slet ikke når AaB-fans gør det? Jeg fatter ikke at de kan gå så fucking meget op i en klub, som de overhovedet ikke har noget forhold til. AARGGHH!
- astonvilla
- Allstar

- Favoritspiller: Jozo
- Geografisk sted: 9000 !!!!
Hvor Helvede ved du fra om man har et forhold til den pågældende klub eller ej?Simon-RS skrev:Det pisser mig af, at danskere har så lille en pik, at de er fans af Barcelona, Real Madrid, Liverpool, Mancher United osv... Og slet ikke når AaB-fans gør det? Jeg fatter ikke at de kan gå så fucking meget op i en klub, som de overhovedet ikke har noget forhold til. AARGGHH!
DET PISSER MIG AF!
DU pisser mig af, din nar!
Bienvenu Bassogog!
Ro på, makker..astonvilla skrev:Hvor Helvede ved du fra om man har et forhold til den pågældende klub eller ej?Simon-RS skrev:Det pisser mig af, at danskere har så lille en pik, at de er fans af Barcelona, Real Madrid, Liverpool, Mancher United osv... Og slet ikke når AaB-fans gør det? Jeg fatter ikke at de kan gå så fucking meget op i en klub, som de overhovedet ikke har noget forhold til. AARGGHH!
DET PISSER MIG AF!
- astonvilla
- Allstar

- Favoritspiller: Jozo
- Geografisk sted: 9000 !!!!
Warum? Han kommer flyvende ud af startblokken med had og lille pik beskyldninger - omkring et emne han ikke har nogen somhelst viden omkring. SÅ må man gerne være pissed i denne "det pisser mig af" tråd.Dot Bot skrev:Ro på, makker..astonvilla skrev:Hvor Helvede ved du fra om man har et forhold til den pågældende klub eller ej?Simon-RS skrev:Det pisser mig af, at danskere har så lille en pik, at de er fans af Barcelona, Real Madrid, Liverpool, Mancher United osv... Og slet ikke når AaB-fans gør det? Jeg fatter ikke at de kan gå så fucking meget op i en klub, som de overhovedet ikke har noget forhold til. AARGGHH!
DET PISSER MIG AF!
Bienvenu Bassogog!
- Elscorpio
- Allstar

- Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
- Geografisk sted: Aalborg
- Kontakt:
Det pisser mig endnu mere af at folk konsekvent kører med det lange lys når de skal overhale på motorvejene i venstre bane. Så vent dog til du har overhalet alle bilerne
Der er ligesom en der bliver blændet i bakspejlet
Det pisser mig også af at man bliver presset til at køre stærkere end det tilladte i overhalingsbanen på motorvejen
Der er ligesom en der bliver blændet i bakspejlet
Det pisser mig også af at man bliver presset til at køre stærkere end det tilladte i overhalingsbanen på motorvejen
Selvfølgelig kommer han til at træde nogle få over tæerne (inklusiv dig med Aston Villa), men jeg vil vove den påstand at det er nogle få procenter der har et forhold til en klub i udlandet. Men kun har valgt holdet på baggrund af titler og status.astonvilla skrev:Warum? Han kommer flyvende ud af startblokken med had og lille pik beskyldninger - omkring et emne han ikke har nogen somhelst viden omkring. SÅ må man gerne være pissed i denne "det pisser mig af" tråd.Dot Bot skrev:Ro på, makker..astonvilla skrev:Hvor Helvede ved du fra om man har et forhold til den pågældende klub eller ej?Simon-RS skrev:Det pisser mig af, at danskere har så lille en pik, at de er fans af Barcelona, Real Madrid, Liverpool, Mancher United osv... Og slet ikke når AaB-fans gør det? Jeg fatter ikke at de kan gå så fucking meget op i en klub, som de overhovedet ikke har noget forhold til. AARGGHH!
DET PISSER MIG AF!
Men at komme med det angreb på manden er da helt hen i vejret og dumt..
-
Simon-RS
- Allstar

- Favoritspiller: Scarface og MJ
- Geografisk sted: 9210
Fjols!astonvilla skrev:Hvor Helvede ved du fra om man har et forhold til den pågældende klub eller ej?Simon-RS skrev:Det pisser mig af, at danskere har så lille en pik, at de er fans af Barcelona, Real Madrid, Liverpool, Mancher United osv... Og slet ikke når AaB-fans gør det? Jeg fatter ikke at de kan gå så fucking meget op i en klub, som de overhovedet ikke har noget forhold til. AARGGHH!
DET PISSER MIG AF!
Hvis du har et specielt forhold til klubben, så fred være med det.... Ellers så kan jeg simpelthen ikke se det, skvat.
You need people like me. You need people like me so you can point your fuckin' fingers and say, "That's the bad guy." So... what that make you? Good? You're not good. You just know how to hide, how to lie. Me, I don't have that problem.
De kan også pisse mig af, omend i noget mildere grad. Det er mest unge mennesker som tager en fodboldtrøje på (og dertil hørende påtagede følelser) og derefter synes det er vildt sejt at tale med en eller anden ubestemmelig engelsk accent og glædeligt spytter udtryk som foooking wanker og cockney scum ud over desken. Jeg tænker at de måske har hørt deres fædre snakke om hvor fantastisk sportslørdag var engang i 1970/80'erne og har taget det til sig.
Vi har haft diskussionen tyve gange før. Jeg tror man skal se helt anderledes på det. Engelsk fodbold rummer så mange ting der gør, at den ikke er til at sammenlignes med dansk fodbold - se blot en engelsk kamp i tv og zap derefter over på en dansk kamp, så ved du hvad jeg mener. Nogle trigges af det høje tempo og den tekniske kvalitet i engelsk fodbold, andre af publikums reaktioner på hver en nærkamp og andre trigges måske af at deres far blev fan af et givent engelsk hold i nittenhundredehvidkål fordi danskere (også) dengang fulgte mere med i engelsk end i dansk fodbold. Så er der nogle der kun interessere sig for det lokale hold i hjembyen og får et kick ud af at støtte det. Så er de af os, der magter begge dele. 
Og vis mig så en fuldblodsdansker der kan bilde mig ind at han er britisk blot ved at undgå at bruge dansk accent når han taler engelsk. Så giver jeg en bajer.
Og vis mig så en fuldblodsdansker der kan bilde mig ind at han er britisk blot ved at undgå at bruge dansk accent når han taler engelsk. Så giver jeg en bajer.
...og så er der dem, der er vokset op helt uden lokale hold i nærheden af bedste række. Vi er vokset op med fodbold som noget, man udelukkende så i tv. Så er det vel for pokker ikke så underligt, at man har udviklet præferencer for nogle af de hold, som man ofte så dengang i starten af 80'erne...limey skrev:Vi har haft diskussionen tyve gange før. Jeg tror man skal se helt anderledes på det. Engelsk fodbold rummer så mange ting der gør, at den ikke er til at sammenlignes med dansk fodbold - se blot en engelsk kamp i tv og zap derefter over på en dansk kamp, så ved du hvad jeg mener. Nogle trigges af det høje tempo og den tekniske kvalitet i engelsk fodbold, andre af publikums reaktioner på hver en nærkamp og andre trigges måske af at deres far blev fan af et givent engelsk hold i nittenhundredehvidkål fordi danskere (også) dengang fulgte mere med i engelsk end i dansk fodbold. Så er der nogle der kun interessere sig for det lokale hold i hjembyen og får et kick ud af at støtte det. Så er de af os, der magter begge dele.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index