Det nederste først: nu nævner EB jo kilde, så hvis man ellers gad smide forbrugermentaliteten over skulderen, ville det være særdeles nemt at finde hele klippet-Kilde skrev:Ekstra Bladet er da i større grad en trussel mod demokratiet med deres sensationsjournalistik, der for det meste er på et virkelig tyndt grundlag. Medierne burde være vagthunden i samfundet og den fjerde statsmagt - det er Ekstra Bladet jo for stor en skamplet til. Men det har du jo nok ikke den store mening om - du læser vel kun Arbejderen?
EDIT: Klippet er forresten også lort - man ser jo kun starten på Bertels "udbrud", men ikke den egentlige optakt til det, da det er klippet fra.
Hvordan fanden kan Ekstra Bladet være en større trussel mod demokratiet end en minister, der i den grad forsøger at intimidere journalister? Og her snakker vi altså ikke fra EB, men fra DR og TV2 (well, sidsnævnte er næsten også EB). TV2 valgte jo så efterfølgende ikke at sende dette klip. Akkurat som da Lille Lars gik amok foran kameraet. Ikke skadeligt, når en TV-station lader sig diktere af ministre?
Ekstra Bladet er et nicheprodukt, som vel primært læses i skurvogne og deslige. Deres omfang kan ingenlunde siges at være dominerende inden for den demokratiske proces.
Bertel Haarder, derimod, er folkevalgt og minister for DK, hvorfor hans modvilje over for medier og journalister er dybt foruroligende.
Og ja, jeg læser Arbejderen en sjælden gang imellem. Mine egne avisabonnementer er Politiken og Information, mens jeg primært får mine nyheder fra DR1, DR2, BBC, pol.dk., berlingske.dk, eb.dk, dr.dk og nordjyske.dk