Det pisser mig af tråden

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Brugeravatar
Elvis lever
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Elvis lever » 6. jul 2011, 00:05

Lindvang skrev:
-Larsen skrev:At de fucking snakker om det forbandet skybrud konstant. Ser ikke engang nyheder længere, pga. det. Gaddafi kan vel sågar overgive sig eller dø, uden større omtale, da det jo har regnet lidt i København.
Væn dig til det, Larsen. Alt drejer sig om DK. Selv hvis 453953005554331 mennesker bliver dræbt i et missilangreb, er det vigtigste, om danske charterturister nu kan komme afsted til den destination.
Se også under: "weltschmerz"
Hvis du er så pisse utilfreds, så køb en aktie og tag til generalforsamlingen.

-Larsen
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af -Larsen » 6. jul 2011, 11:06

Elvis lever skrev:
Lindvang skrev:
-Larsen skrev:At de fucking snakker om det forbandet skybrud konstant. Ser ikke engang nyheder længere, pga. det. Gaddafi kan vel sågar overgive sig eller dø, uden større omtale, da det jo har regnet lidt i København.
Væn dig til det, Larsen. Alt drejer sig om DK. Selv hvis 453953005554331 mennesker bliver dræbt i et missilangreb, er det vigtigste, om danske charterturister nu kan komme afsted til den destination.
Se også under: "weltschmerz"
Pointen kan vel illustreres meget godt, med dette link:

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id- ... gantisk-st" onclick="window.open(this.href);return false;øvstorm-over-millionby.html?forside

Det havde jeg intet hørt om, før jeg kollega sendte det. MEEEEN NEEEEEEJ, det har jo reegnet og der kan gå en UGE, før alt er normalt. EN UGE!!

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 6. jul 2011, 11:50

Det er da også forfærdeligt, at se hvordan vejrudsigten i de danske medier først og fremmest handler om hvordan det bliver i danmark, hvorfor viser de ikke mere om vejret i Tjetjenien, Syrien og Mozambique? Mærkelig prioritering...

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 6. jul 2011, 12:01

Poker-One-Kenobi skrev:Det er da også forfærdeligt, at se hvordan vejrudsigten i de danske medier først og fremmest handler om hvordan det bliver i danmark, hvorfor viser de ikke mere om vejret i Tjetjenien, Syrien og Mozambique? Mærkelig prioritering...
Nåeh ja, det er jo fuldstændig det samme. :|

Kilde
Allstar
Allstar

Indlæg af Kilde » 6. jul 2011, 12:04

Poker-One-Kenobi skrev:Det er da også forfærdeligt, at se hvordan vejrudsigten i de danske medier først og fremmest handler om hvordan det bliver i danmark, hvorfor viser de ikke mere om vejret i Tjetjenien, Syrien og Mozambique? Mærkelig prioritering...
Haha, hvor er det voldsomt søgt.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 6. jul 2011, 12:56

Ikke spor søgt, det er de samme kriterier der gælder. At vejret er mere sensationelt i Detroit gør det ikke mere relevant end en byge over roskilde, simpelthen fordi folk vil vide om de bliver nødt til at tage gummistøvler på, ikke om der er 50.000 mennesker som er uden strøm i en by de ingen relation har til. Det er der altså ikke noget nyt i, i virkeligheden er i jo også bare sure fordi uvejret var i københavn og ikke i aalborg, og i derfor vil skide historier om det et langt stykke. Samme princip.

Lindvang

Indlæg af Lindvang » 6. jul 2011, 13:28

jernskjorten skrev: Ritter, Rolf og Leth pisser mig sgu ikke af. Det er længe, at de skal sidde i buret og speake, og jeg holder efterhånden af Leth's konstante henvisninger til de gamle ryttere, og Rolfs trang til hele tiden at gøre opmærksom på, at han selv har været udøver. Ritter virker også velinformeret.

Studiet med Thomas Kristensen er tæerkrummende dårligt. Jeg går på lokum eller lukker for lyden og tjekker tekst-tv hver gang de kommer på. Nyhedspausen gør ondt på bjergetaperne, men på de flade er det sgu ligegyldigt for menigmand. Et formel 1 løb på 3+ indeholder 5-6 reklamepauser, så det er vist vilkårerne for de dyre tv-rettigheder..
Thomas Kristensen er indbegrebet af TV2. Intetsigende og lallende kakkelbords-TV med elendige og pinlige jokes og punchlines og "leflen" for hr. og fru DK. Man bliver ikke mere håndboldagtig end Thomas Kristensen.

Derimod er Leth en legende og han har så meget at have al sin kredit i. En stor kunstner og en sand boheme, også udi cykelsporten. Og ja, jeg er også til fals for Rolfs snakken om fortiden. Det er sgu cool.

All in all, TV2 er generelt det argeste lort og deres folkelighed på den klamme måde er så vammel, akkurat som deres omfavnelse af de væbnede styrker (politi og militær) er så tendentiøst, som det overhovedet kan blive. Og som en anden skriver, er DR desværre røget med ned i dyndet takket være den karismatiske og uendeligt dygtige Kenneth Plummer. Af danske kanaler, som man gider at se, hvis ikke det er tour og bold, er vek kun DR2 og DR k tilbage. Sidstnævnte har i øvrigt overrasket svært positivt.

Brugeravatar
spedalex
2. div
2. div
Favoritspiller: Simon Bræmer
Geografisk sted: Bruxelles

Indlæg af spedalex » 6. jul 2011, 14:07

Lindvang skrev:
jernskjorten skrev: Ritter, Rolf og Leth pisser mig sgu ikke af. Det er længe, at de skal sidde i buret og speake, og jeg holder efterhånden af Leth's konstante henvisninger til de gamle ryttere, og Rolfs trang til hele tiden at gøre opmærksom på, at han selv har været udøver. Ritter virker også velinformeret.

Studiet med Thomas Kristensen er tæerkrummende dårligt. Jeg går på lokum eller lukker for lyden og tjekker tekst-tv hver gang de kommer på. Nyhedspausen gør ondt på bjergetaperne, men på de flade er det sgu ligegyldigt for menigmand. Et formel 1 løb på 3+ indeholder 5-6 reklamepauser, så det er vist vilkårerne for de dyre tv-rettigheder..
Thomas Kristensen er indbegrebet af TV2. Intetsigende og lallende kakkelbords-TV med elendige og pinlige jokes og punchlines og "leflen" for hr. og fru DK. Man bliver ikke mere håndboldagtig end Thomas Kristensen.

Derimod er Leth en legende og han har så meget at have al sin kredit i. En stor kunstner og en sand boheme, også udi cykelsporten. Og ja, jeg er også til fals for Rolfs snakken om fortiden. Det er sgu cool.

All in all, TV2 er generelt det argeste lort og deres folkelighed på den klamme måde er så vammel, akkurat som deres omfavnelse af de væbnede styrker (politi og militær) er så tendentiøst, som det overhovedet kan blive. Og som en anden skriver, er DR desværre røget med ned i dyndet takket være den karismatiske og uendeligt dygtige Kenneth Plummer. Af danske kanaler, som man gider at se, hvis ikke det er tour og bold, er vek kun DR2 og DR k tilbage. Sidstnævnte har i øvrigt overrasket svært positivt.

Så er det godt DR's monopoldage er ovre, og du bare kan lette dig og skifte kanal.

-Larsen
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af -Larsen » 6. jul 2011, 14:57

Poker-One-Kenobi skrev:Ikke spor søgt, det er de samme kriterier der gælder. At vejret er mere sensationelt i Detroit gør det ikke mere relevant end en byge over roskilde, simpelthen fordi folk vil vide om de bliver nødt til at tage gummistøvler på, ikke om der er 50.000 mennesker som er uden strøm i en by de ingen relation har til. Det er der altså ikke noget nyt i, i virkeligheden er i jo også bare sure fordi uvejret var i københavn og ikke i aalborg, og i derfor vil skide historier om det et langt stykke. Samme princip.
Oraklet, der ved hvad ALLE vi andre tænker!

Lindvang

Indlæg af Lindvang » 6. jul 2011, 16:30

spedalex skrev:
Lindvang skrev:

Så er det godt DR's monopoldage er ovre, og du bare kan lette dig og skifte kanal.
Problematikken stikker jo dybere end som så, og handler ikke om mig. Både DR og TV2 har public service-forpligtelser, men det lever kun DR op til via deres små kanaler. TV2 afskærer jo et stort segment med deres pop og plat.

Brugeravatar
rAaBe
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Cape Town (Sydafrika)

Det pisser mig af tråden

Indlæg af rAaBe » 6. jul 2011, 16:36

Tak fordi i minder mig om at...
Det pisser mig helt vildt af at dansk presse for lov til at være så latterligt dårlig!!!!

Seriøst tror jeg vi ville være bedre tjent med praha eller lignende - som det er nu er det:
90% kopi fra internationalt nyhedsbureau
5% politisk spin eller lobby
5% mediernes egen navle pilleri (nyhedsfladen rydes jo når der er en journalist der bliver fyret)

Det pisser mig af fordi:
Pressen i den grad er med til at forme vores selvforståelse/indentitet som nation
Vi bliver fattige i vores hoveder af at få så ensidig eller manglende dækning af inden- og udenrigs- politik.

Hvis der er nogen der kan foreslå et nyhedsmedie vil jeg være meget taknemmelig :-)

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 6. jul 2011, 17:09

Det pisser mig af vi ikke kan have en stor statslig TV kanal som levere et produkt som hele Danmarks befolknings er tilfreds med UDEN at være folkelig eller drevet af hensyn til programmernes popularitet ...
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 6. jul 2011, 17:22

Det pisser mig af, at nogle folk ikke mener at underholdning kan være public service...
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Lindvang

Indlæg af Lindvang » 6. jul 2011, 17:33

le Cid skrev:Det pisser mig af, at nogle folk ikke mener at underholdning kan være public service...
Det kan det OGSÅ. Men ikke kun. TV2 leverer jo fx intet TV, der skal få folk til at tænke eller ræsonnere; det er bare passiv underholdning fra morgen til aften.

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af jernskjorten » 6. jul 2011, 18:15

"Følg med, når den unge bartender Kasper forsøger at score den pige, han er forelsket i, og når det endelig er blevet afgørelsens time for de piger, der har været til casting hos Cult. Benitta skal ud som Strisser-Åse til en intetanende fødselar, og Thomas er igen på udkig efter sin drømmekvinde - men som sædvanlig kommer nogle ihærdige kvinder i vejen!"
Billede

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 6. jul 2011, 19:40

Lindvang skrev:
le Cid skrev:Det pisser mig af, at nogle folk ikke mener at underholdning kan være public service...
Det kan det OGSÅ. Men ikke kun. TV2 leverer jo fx intet TV, der skal få folk til at tænke eller ræsonnere; det er bare passiv underholdning fra morgen til aften.
Vi er enige mht. TV-2... Men DR sender faktisk af og til noget ret ok tv. Eksempelvis deres egenproducerede tv-serier holder jo ret høj kvalitet.
TV-2 undgår jeg helst - jeg bliver altid i så dårligt humør over deres programmer - såvel de købte som de egenproducerede!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Lindvang

Indlæg af Lindvang » 6. jul 2011, 20:35

le Cid skrev:
Lindvang skrev:
Vi er enige mht. TV-2... Men DR sender faktisk af og til noget ret ok tv. Eksempelvis deres egenproducerede tv-serier holder jo ret høj kvalitet.
TV-2 undgår jeg helst - jeg bliver altid i så dårligt humør over deres programmer - såvel de købte som de egenproducerede!
Helt enig. Troede, at du mente TV2 og de TV2-agtige ting, som DR er med på. DR's serier er jo - hvad enten man kan lide dem eller ej - jo af høj international standard, hvilket de hyppige nomineringer også vidner om. Af samme årsag betaler jeg også gladeligt min licens. Omvendt betaler jeg den knap så gladeligt, når jeg ser på, hvor kakkelbordsagtige, på TV2-måden, DR blev under Brians mand Plummer.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 7. jul 2011, 12:13

at folk mener, at skybruddet over KBH og omegn var en bagatel...

Ud over de store menneskelige konsekvenser, som folk der har mistet værdifuldt og uerstattelige personlige ejendele, så har det også haft andre konsekvenser, som er langt mere vidtrækkende..

http://politiken.dk/indland/ECE1329396/ ... forskning/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://politiken.dk/indland/ECE1328273/ ... atastrofe/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://politiken.dk/indland/ECE1328983/ ... ortidsarv/" onclick="window.open(this.href);return false;

at TV2 så vælger at forgøgle det hele er en anden sag.... :D

/Bang
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af jernskjorten » 7. jul 2011, 13:13

MrBangDK skrev:at folk mener, at skybruddet over KBH og omegn var en bagatel...

Ud over de store menneskelige konsekvenser, som folk der har mistet værdifuldt og uerstattelige personlige ejendele, så har det også haft andre konsekvenser, som er langt mere vidtrækkende..

http://politiken.dk/indland/ECE1329396/ ... forskning/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://politiken.dk/indland/ECE1328273/ ... atastrofe/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://politiken.dk/indland/ECE1328983/ ... ortidsarv/" onclick="window.open(this.href);return false;

at TV2 så vælger at forgøgle det hele er en anden sag.... :D

/Bang
Må jo nok erkende, at jeg blev ret ligeglad på dag 1, da TV2 vælger at interviewe en dame, der har fået oversvømmet sit rosenbed.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 7. jul 2011, 14:22

Du har da helt ret i, at det nære interesserer folk mere end det fjerne. Det er også helt fint med mig, at medierne går meget op i skybruddet over København, som absolut er en alvorlig sag for københavnerne. Jeg har bare svært ved at forestille mig de samme medier køre nye tophistorier om forsikringspræmier, motorvejstrafikken og huspriser fire dage efter skybruddet, hvis det var gået ud over Aalborg, Århus, Odense eller Esbjerg.

Der er for meget københavneri i de landsdækkende medier, og det pisser mig af. Især når jeg selv er med til at betale for dem.

Besvar