Det pisser mig af tråden

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Kilde
Allstar
Allstar

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Kilde » 18. jul 2011, 14:05

Poker-One-Kenobi skrev:Ah, okay. Godt set, den burde have holdt hjem.
Jep. Men så dog lige, at jeg vandt et bet til 3,5 på, at AaB ville score over 1,5 mål, da jeg skulle ind og tjekke min væddemålshistorik for at se om det faktisk var 12. Dejlig overraskelse.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 18. jul 2011, 14:53

Det er derfor de kalder mig "Sunshine"...

Mogens
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Indlæg af Mogens » 18. jul 2011, 15:17

fisse mikes scoring i overtid. Derudover også ærgerligt, at Nicolaj (aner ikke, om det er stavet rigtigt) ikke tog en medspiller ind på stregen.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Mogens
Allstar
Allstar

Indlæg af Mogens » 21. jul 2011, 18:23

at tude-frans aka andy schleck var super skarp i dag i touren.
95-99-08-14

Lindvang

Det pisser mig af tråden

Indlæg af Lindvang » 21. jul 2011, 19:46

At folk sidste år skulle hade Contador og elske Schleck-drengene og i år skal det modsatte. Og så også gjorde/gør begge dele.

Er det ikke sådan lidt nordjysk FCK/BIF-fan-agtigt?

Mr Alex
2. div
2. div

Indlæg af Mr Alex » 21. jul 2011, 20:09

Lindvang skrev:At folk sidste år skulle hade Contador og elske Schleck-drengene og i år skal det modsatte. Og så også gjorde/gør begge dele.

Altså jeg ved ikke om jeg kun taler for mig selv, men det tror jeg ikke. Men jeg har det sådan at jeg holder med dem der kører for det danske hold.
Noget andet er dog at jeg har mistet aaaaalt respekt for Andy Schleck i dette års tour, fordi han piver sådan over nedkørslerne og i følge en masse ryttere i feltet siger at han tror han ejer det hele og alle andre skal bare flytte sig når han kommer og skal frem i feltet.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 21. jul 2011, 20:19

Lindvang skrev:At folk sidste år skulle hade Contador og elske Schleck-drengene og i år skal det modsatte. Og så også gjorde/gør begge dele.

Jo. Eller bare typisk dansk. Det ene år skal vi allesammen gå op i curling fordi Danmark bliver nr 2 i EM, lige nu er det tennis fordi en Polak med danske rødder har vundet 200 kampe i træk mod amatører og er nr 1 (selvom hun aldrig spiller mod de rigtig gode) og cykling skulle alle også til at gå op i da Bjarne Riis med doping-fråde ud af munden skulle til at kunne køre i bjerge og vinde Tour de france. Danmark er et land af sports-vendekåber og medløbere. Pinligt er det!
Janteloven eksisterer IKKE!

Mogens
Allstar
Allstar

Indlæg af Mogens » 21. jul 2011, 20:58

@ Køllen
Jamen, det er da glimrende, at du synes, at det er pinligt. Det bider dog ingenlunde på mig. Jeg har siden midt/slut-80´erne fulgt med i løbet, fordi jeg er fascineret af hårde fysiske udfordringer. At der så har været blandet ualmindelig meget doping ind i sporten, det gør det ikke ligefrem bedre, men alt andet ville næsten også være mærkeligt med det etapeløbsrytterne skal igennem. Cykling er ikke den foretrukne sportsgren, men lige nøjagtig touren er fantastisk, hvor bjergetaperne klart er det JEG finder mest fascinerende.

Fint nok, at/hvis du har gået op i curling (eller ikke har), og fint nok, hvis folk pludselig bliver bidt af Wozniakis succes. Uanset hvad der kommer af kloge kommentarer, så er det jo ikke helt ufortjent, at hun er øverst på verdensranglisten - det kommer man ikke uden talent og hårdt arbejde. Personligt er jeg ikke den store fan af hende, ej heller bidt af sporten (hverken mænd eller damer), men det er sgu flot no matter what.

Kald det bare alle de fine eller knap så fine ord du kan. Faktum er, at DK er et lille land, som ofte må leve højt på de få succesoplevelser, som vi kan få. At der så kun er nogle, der kan få den op og stå, når AaB har succes - tjah, det er som sådan fint nok, hvis bare andre folk, der også kan glæde sig over andet, kan slippe for at blive "svinet" til.

@lindvang
Jeg forstår den ikke helt, men jeg kan hurtigt forklare, hvorfor jeg holder med Contador. Det er, fordi jeg synes, det er enormt dårlig stil, stort set at have lavet en kontrakt bag om ryggen på sin daværende arbejdsgiver, men stadig give udtryk for, at man er interesseret i at forlænge. Jeg har intet til overs for Leopard, da jeg føler, at det er et Judas-hold, der virkelig har pisset Bjarne Riis op og ned ad ryggen.
95-99-08-14

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sønderholm

Indlæg af alithebeast » 21. jul 2011, 23:23

Tjo. Men er det ikke det samme som at juble over Würtz eller buhe af Greven? Jeg holder med Riis, og så er jeg sådan set ligeglad med, om det er Basso, Sastre eller en anden der køres for på hans hold.
Hader København!

Lindvang

Det pisser mig af tråden

Indlæg af Lindvang » 22. jul 2011, 00:18

Fair nok. Personligt ser jeg cykelsport som en - i større eller mindre omfang - individuel sport. Og at skulle holde med nogen, fordi Riis står bag det falder mig næsten, og kun næsten, lige så svært, som at det er LA Bank.

Jeg forstår og bifalder til dels Køllens argumenter, om end jeg ville udtrykke det mindre kraftfuldt. Jeg synes det er lidt plat, når der rejser sig en folkestemning mod en mand og for en anden, og at rollerne så er byttet om næste år.

Men er Wozniacki ikke dansk med polske rødder?

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 22. jul 2011, 06:06

Mogens skrev:@ Køllen
Jamen, det er da glimrende, at du synes, at det er pinligt. Det bider dog ingenlunde på mig. Jeg har siden midt/slut-80´erne fulgt med i løbet, fordi jeg er fascineret af hårde fysiske udfordringer. At der så har været blandet ualmindelig meget doping ind i sporten, det gør det ikke ligefrem bedre, men alt andet ville næsten også være mærkeligt med det etapeløbsrytterne skal igennem. Cykling er ikke den foretrukne sportsgren, men lige nøjagtig touren er fantastisk, hvor bjergetaperne klart er det JEG finder mest fascinerende.

Fint nok, at/hvis du har gået op i curling (eller ikke har), og fint nok, hvis folk pludselig bliver bidt af Wozniakis succes. Uanset hvad der kommer af kloge kommentarer, så er det jo ikke helt ufortjent, at hun er øverst på verdensranglisten - det kommer man ikke uden talent og hårdt arbejde. Personligt er jeg ikke den store fan af hende, ej heller bidt af sporten (hverken mænd eller damer), men det er sgu flot no matter what.

Kald det bare alle de fine eller knap så fine ord du kan. Faktum er, at DK er et lille land, som ofte må leve højt på de få succesoplevelser, som vi kan få. At der så kun er nogle, der kan få den op og stå, når AaB har succes - tjah, det er som sådan fint nok, hvis bare andre folk, der også kan glæde sig over andet, kan slippe for at blive "svinet" til.

@lindvang
Jeg forstår den ikke helt, men jeg kan hurtigt forklare, hvorfor jeg holder med Contador. Det er, fordi jeg synes, det er enormt dårlig stil, stort set at have lavet en kontrakt bag om ryggen på sin daværende arbejdsgiver, men stadig give udtryk for, at man er interesseret i at forlænge. Jeg har intet til overs for Leopard, da jeg føler, at det er et Judas-hold, der virkelig har pisset Bjarne Riis op og ned ad ryggen.

Det tyder på at mit indlæg bider mere på dig end du er klar til at indrømme :)

Jamen jeg har intet imod at folk går op i cykelløb. Der hvor det knækker for mig er at alle folk er så meget imod doping og nærmest forlanger dødsstraf til de skyldige, men vores allesammens Bjarne Riis er der ikke nogen der går imod. Han var dopet til op over begge ører da han vandt, og ALLE VIDSTE DET. Men hele Danmark lod som ingenting for han er jo dansker. Og så snakker du om at andre pisser Bjarne Riis op og ned ad ryggen? Det er da i højeste grad Bjarne Riis der har pisset hele cykelsporten op og ned ad ryggen.

Folk må også hjertens gerne gå op i curling og tennis, jeg ville bare foretrække at de gjorde det helhjertet, og ikke kun når et dansk hold red på en midlertidig succes-bølge. Mht Wozniacki så er jeg slet ikke enig i at det er fortjent at hun ligger nr 1, mig bekendt spiller hun aldrig mod de helt gode spillere fordi hun har mere travlt med at samle en masse point mod kryk-spillere. Men det er forsåvidt udenfor emnet, pointen er at ikke ret mange gik op i tennis før hendes succes og de fleste hurtigt springer fra igen når hun falder ned. Jeg kan også tilføje kvindehåndbold hvor alle er på fornavn med spillerne når de vinder OL, så snart de ikke gør det er der nul interesse.... Men så kan man jo altid falde tilbage på curling eller hvad der nu lige er en dansk succes i for tiden.

Nå ja, og så Lindvangs eksempel med de nordjydske Brøndby/fck-fans...

Det er DET der pisser mig af, ikke sportsgrenene i sig selv.

Mogens
Allstar
Allstar

Indlæg af Mogens » 22. jul 2011, 11:01

Køllen I Møllen skrev:

@lindvang

Jamen jeg har intet imod at folk går op i cykelløb. Der hvor det knækker for mig er at alle folk er så meget imod doping og nærmest forlanger dødsstraf til de skyldige, men vores allesammens Bjarne Riis er der ikke nogen der går imod. Han var dopet til op over begge ører da han vandt, og ALLE VIDSTE DET. Men hele Danmark lod som ingenting for han er jo dansker. Og så snakker du om at andre pisser Bjarne Riis op og ned ad ryggen? Det er da i højeste grad Bjarne Riis der har pisset hele cykelsporten op og ned ad ryggen.

Folk må også hjertens gerne gå op i curling og tennis, jeg ville bare foretrække at de gjorde det helhjertet, og ikke kun når et dansk hold red på en midlertidig succes-bølge. Mht Wozniacki så er jeg slet ikke enig i at det er fortjent at hun ligger nr 1, mig bekendt spiller hun aldrig mod de helt gode spillere fordi hun har mere travlt med at samle en masse point mod kryk-spillere. Men det er forsåvidt udenfor emnet, pointen er at ikke ret mange gik op i tennis før hendes succes og de fleste hurtigt springer fra igen når hun falder ned. Jeg kan også tilføje kvindehåndbold hvor alle er på fornavn med spillerne når de vinder OL, så snart de ikke gør det er der nul interesse.... Men så kan man jo altid falde tilbage på curling eller hvad der nu lige er en dansk succes i for tiden.

Nå for helvede, så fangede jeg den. Jo, det er da ulækkert, omend de "kun" har nordjyske rødder og derfor muligvis ikke det store forhold til AaB. Hvis de så derimod ikke er bif-fans længere, så er det sateme klamt. I medgang og modgang.

Hvad angår tennis-tøsen, så er jeg som sagt ikke fan af hende, ej heller sporten, men jeg synes stadig det er flot og fortjent at hun er nummer 1, uagtet at hun ikke har vundet en grand slam endnu. Det er stadig store turneringer hun vinder (den danske turnering i Farum tæller IKKE med), og ofte stiller der stadig nogle ret habile spillere op til disse.

Hvad angår cykelløbet, så har Bjarne Riis været dopet, ja, men det var langt størstedelen af de andre ryttere også. Det retfærdiggør på ingen måde, at HAN dopede sig. De konkurrerede blot på nogenlunde lige vilkår. Flere af de undersøgelser jeg har set viser også, at doping alene ikke gør det. Det maksimerer "blot" det endelige produkt. Jeg finder det stadig meget forkert, og foragter det også til en vis grad. Det ændrer dog ikke på, at han har kæmpet hårdt for at skabe sig et succesrigt cykelhold og en god forretning, hvor jeg ikke brød mig om de ansattes illoyalitet.

Der vil (formentlig) ikke komme yderligere kommentarer hertil i denne i øvrigt glimrende tråd, men der kunne jo oprettes en Wozniaki- og/eller doping-tråd (uden at det i øvrigt skal misforstås eller kædes sammen), og der skal jeg gladeligt fortsætte snakken.

God weekend.
95-99-08-14

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 22. jul 2011, 13:09

Mogens skrev:
Køllen I Møllen skrev:

@lindvang

Nå for helvede, så fangede jeg den. Jo, det er da ulækkert, omend de "kun" har nordjyske rødder og derfor muligvis ikke det store forhold til AaB. Hvis de så derimod ikke er bif-fans længere, så er det sateme klamt. I medgang og modgang.

Hvad angår tennis-tøsen, så er jeg som sagt ikke fan af hende, ej heller sporten, men jeg synes stadig det er flot og fortjent at hun er nummer 1, uagtet at hun ikke har vundet en grand slam endnu. Det er stadig store turneringer hun vinder (den danske turnering i Farum tæller IKKE med), og ofte stiller der stadig nogle ret habile spillere op til disse.

Hvad angår cykelløbet, så har Bjarne Riis været dopet, ja, men det var langt størstedelen af de andre ryttere også. Det retfærdiggør på ingen måde, at HAN dopede sig. De konkurrerede blot på nogenlunde lige vilkår. Flere af de undersøgelser jeg har set viser også, at doping alene ikke gør det. Det maksimerer "blot" det endelige produkt. Jeg finder det stadig meget forkert, og foragter det også til en vis grad. Det ændrer dog ikke på, at han har kæmpet hårdt for at skabe sig et succesrigt cykelhold og en god forretning, hvor jeg ikke brød mig om de ansattes illoyalitet.

Der vil (formentlig) ikke komme yderligere kommentarer hertil i denne i øvrigt glimrende tråd, men der kunne jo oprettes en Wozniaki- og/eller doping-tråd (uden at det i øvrigt skal misforstås eller kædes sammen), og der skal jeg gladeligt fortsætte snakken.

God weekend.
Helt iorden at du trækker dig fra yderligere debat her. Så får jeg jo det sidste ord.

Det er lige præcis den form for yderliggående dobbeltmoralskhed jeg ikke kan døje. Man er imod doping og det skal straffes, men når det er Bjarne Riis er det iorden for alle de andre var jo også dopede :)

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 22. jul 2011, 20:24

Terror i Norge (og alle andre steder), samt Naziones måde at få alt drejet over på had til indvandrere...!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Reto
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Martin Rejthar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Reto » 23. jul 2011, 08:38

Køllen I Møllen skrev: Jamen jeg har intet imod at folk går op i cykelløb. Der hvor det knækker for mig er at alle folk er så meget imod doping og nærmest forlanger dødsstraf til de skyldige, men vores allesammens Bjarne Riis er der ikke nogen der går imod. Han var dopet til op over begge ører da han vandt, og ALLE VIDSTE DET. Men hele Danmark lod som ingenting for han er jo dansker. Og så snakker du om at andre pisser Bjarne Riis op og ned ad ryggen? Det er da i højeste grad Bjarne Riis der har pisset hele cykelsporten op og ned ad ryggen.
Nu er præcis dette fænomen jo ikke bare "typisk dansk", som du vist skrev i et andet indlæg.

Eksempel. Franskmændene tilbeder Richard Virenque, selv om denne tøsedreng som den eneste af alle på Festina nægtede brug af doping, og han lagde blot yderligere alen til sin popularitet ved at tude på nationalt tv. Selvfølgelig var han dopet, alle franskmænd ved det, det er en kendsgerning. Når så en udlænding som fx Contador, Rasmussen el Riis mistænkes for eller indrømmer doping, så er han uvelkommen og i nogle tilfælde temmelig upopulær i befolkningen. Pointen er, at nationer (bestemt ikke bare DK) beskytter og elsker sine (sports)helte på nogen gange naive måder.

I øvrigt er Riis efter min mening stadig eksponent for den største danske idrætspræstation nogen sinde. Doping eller ej.

jens fup
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Søren Thorst, Søren Dissing, Calle Facius, David Nielsen
Geografisk sted: Et langskud fra Hornevej

Indlæg af jens fup » 23. jul 2011, 14:40

le Cid skrev:Terror i Norge (og alle andre steder), samt Naziones måde at få alt drejet over på had til indvandrere...!
Kan jeg kun erklære mig enig i.
'If you are first you are first.
If you are second you are nothing.'
Bill Shankly

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 23. jul 2011, 14:42

le Cid skrev:Terror i Norge (og alle andre steder), samt Naziones måde at få alt drejet over på had til indvandrere...!
Specielt når det så viser sig, at det netop var en højreekstremist der stod bag.

Det pisser mig af at medierne også straks stemplede det som islamisk terror, og begyndte at snakke om forøgelse af sikkerhed mv. Ligegyldigt hvad vi gør, kan vi aldrig sikre os mod psykopater og gerninger som igår.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
KK5700
2. div
2. div
Geografisk sted: Svendborg

Indlæg af KK5700 » 23. jul 2011, 14:59

Hanga skrev:
Specielt når det så viser sig, at det netop var en højreekstremist der stod bag.

Det pisser mig af at medierne også straks stemplede det som islamisk terror, og begyndte at snakke om forøgelse af sikkerhed mv. Ligegyldigt hvad vi gør, kan vi aldrig sikre os mod psykopater og gerninger som igår.
For engangs skyld er det vel ok at medierne straks stemplede det som islamisk terror, da en islamisk gruppering tog "æren" for bomben på nettet.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 23. jul 2011, 15:04

KK5700 skrev:
Hanga skrev:

For engangs skyld er det vel ok at medierne straks stemplede det som islamisk terror, da en islamisk gruppering tog "æren" for bomben på nettet.
Det gør de jo altid. Allerede få timer efter det første angreb var det jo tydeligt, at det var et direkte angreb på de norske socialdemokrater og derfor tydeligvis meget atypisk islamisk.

jens fup
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Søren Thorst, Søren Dissing, Calle Facius, David Nielsen
Geografisk sted: Et langskud fra Hornevej

Indlæg af jens fup » 23. jul 2011, 15:21

Selv om tegnene som Limey skriver var der ret tidligt, så kan man vel ikke i disse år fortænkes i straks at tro "Al-Qaeda" så snart en bombe sprænger noget sted i verden. Men det er rigtigt at det ret hurtigt stod klart at det var et angreb, som var langt mere målrettet mod bestemte grupperinger i forhold til hvad islamistiske terrorister er kendt for.
'If you are first you are first.
If you are second you are nothing.'
Bill Shankly

Besvar