Er det dobbeltmoral at varetage egne interesser men ikke ville varetage andres interesser???Søgaard skrev:Ja, det er da muligt det er DBU's interesser der varetages - ja, de kan da være ligeglade med Tyskland. Det ændrer da stadig ikke på dobbeltmoralen. Det er ikke OK der spilles andre landskampe i DK, men det er OK at spille landskamp i Tyskland. De antager en anden holdning, når det er gavnligt for DBU. De vil beskytte deres produkt når det er dem det går ud over, men har ikke problem med at ødelægge Tysklands produkt, når det gavner DBU (Det har intet at gøre med at Tyskland så er bedøvende ligeglade med kampen). Hvis ikke det er dobbeltmoral, hvad er så?Køllen I Møllen skrev:Det er da overhovedet ikke dobbeltmoralsk at ville beskytte sit eget produkt. DBU kan da være flintrende ligeglade med Tyskland, de varetager da Danmarks interesser, ikke de tyske!!! Kan slet, slet ikke se at der skulle være noget der minder om dobbeltmoral i det.Søgaard skrev:Arh, det er det vel ikke. DBU forbyder Parken at være arrangør af en engelsk landskamp, fordi DK skal spille på udebane den dag, og England i Parken ville flytte fokus fra DK's landskamp.Køllen I Møllen skrev:Klart det er det der ligger bag. Men at ævle om dobbeltmoral er da helt sort...Hinrup85 skrev:At DBU ikke blindt vil blive ved med at smide penge i PS&E'e pengekasse igennem landskampe.Køllen I Møllen skrev:http://www.bold.dk/nyt/FCK-boss-raser-over-brasser-kamp
Hvad fanden er det han/de piver over???
Nu spiller Danmark så mod Brasilien i Tyskland, mens Tyskland spiller på udebane samme dag. Det har DBU intet problem med.
Det er da dobbeltmoral.
Men ja, han tuder kun fordi pipelinen fra DBU's pengekasse ind i PS&E er midlertidigt lukket. Skønt efter min mening.
/Søgaard
Det pisser mig af tråden
- Køllen I Møllen
- Allstar

Re: Det pisser mig af tråden
Janteloven eksisterer IKKE!
-
Toarn
- Landshold

- Favoritspiller: Burke Henry
- Geografisk sted: Westside 9000
PS&E har en kontrakt med DBU om kampe det danske landshold spiller i Danmark, ikke? Hvorfor i alverden har DBU så nogensinde noget at skulle have sagt hvis DK spiller på udebane og et andet fodboldforbund vil leje Parken og der alligevel er en ledig dato i kalenderen? - jeg forstår det ikke - DBU har vel ikke eneret til Parken; heller ikke jvf deres kontrakt med PS&E?
In Åke we trust
Nej. Læs teksten. Dobbeltmoralen er, at de antager en anden holdning netop fordi det gavner deres interesser.Køllen I Møllen skrev:Er det dobbeltmoral at varetage egne interesser men ikke ville varetage andres interesser???Søgaard skrev:Ja, det er da muligt det er DBU's interesser der varetages - ja, de kan da være ligeglade med Tyskland. Det ændrer da stadig ikke på dobbeltmoralen. Det er ikke OK der spilles andre landskampe i DK, men det er OK at spille landskamp i Tyskland. De antager en anden holdning, når det er gavnligt for DBU. De vil beskytte deres produkt når det er dem det går ud over, men har ikke problem med at ødelægge Tysklands produkt, når det gavner DBU (Det har intet at gøre med at Tyskland så er bedøvende ligeglade med kampen). Hvis ikke det er dobbeltmoral, hvad er så?Køllen I Møllen skrev:Det er da overhovedet ikke dobbeltmoralsk at ville beskytte sit eget produkt. DBU kan da være flintrende ligeglade med Tyskland, de varetager da Danmarks interesser, ikke de tyske!!! Kan slet, slet ikke se at der skulle være noget der minder om dobbeltmoral i det.Søgaard skrev:Arh, det er det vel ikke. DBU forbyder Parken at være arrangør af en engelsk landskamp, fordi DK skal spille på udebane den dag, og England i Parken ville flytte fokus fra DK's landskamp.Køllen I Møllen skrev:
Klart det er det der ligger bag. Men at ævle om dobbeltmoral er da helt sort...
Nu spiller Danmark så mod Brasilien i Tyskland, mens Tyskland spiller på udebane samme dag. Det har DBU intet problem med.
Det er da dobbeltmoral.
Men ja, han tuder kun fordi pipelinen fra DBU's pengekasse ind i PS&E er midlertidigt lukket. Skønt efter min mening.
/Søgaard
Hvis du ikke mener det er dobbeltmoral, så kom med din definition af dobbeltmoral og sig hvorfor det ikke er dobbeltmoral? Om det er dobbeltmoral besvares jo ikke af, om de varetager egne interesser. Det kan vi sagtens blive enige om at gør. Det er vel som regel derfor man handler dobbeltmoralsk.
Aalborg BK 1885!
- Køllen I Møllen
- Allstar

Du vrøvlerSøgaard skrev:Nej. Læs teksten. Dobbeltmoralen er, at de antager en anden holdning netop fordi det gavner deres interesser.Køllen I Møllen skrev:Er det dobbeltmoral at varetage egne interesser men ikke ville varetage andres interesser???Søgaard skrev:Ja, det er da muligt det er DBU's interesser der varetages - ja, de kan da være ligeglade med Tyskland. Det ændrer da stadig ikke på dobbeltmoralen. Det er ikke OK der spilles andre landskampe i DK, men det er OK at spille landskamp i Tyskland. De antager en anden holdning, når det er gavnligt for DBU. De vil beskytte deres produkt når det er dem det går ud over, men har ikke problem med at ødelægge Tysklands produkt, når det gavner DBU (Det har intet at gøre med at Tyskland så er bedøvende ligeglade med kampen). Hvis ikke det er dobbeltmoral, hvad er så?Køllen I Møllen skrev:Det er da overhovedet ikke dobbeltmoralsk at ville beskytte sit eget produkt. DBU kan da være flintrende ligeglade med Tyskland, de varetager da Danmarks interesser, ikke de tyske!!! Kan slet, slet ikke se at der skulle være noget der minder om dobbeltmoral i det.Søgaard skrev:Arh, det er det vel ikke. DBU forbyder Parken at være arrangør af en engelsk landskamp, fordi DK skal spille på udebane den dag, og England i Parken ville flytte fokus fra DK's landskamp.Køllen I Møllen skrev:
Klart det er det der ligger bag. Men at ævle om dobbeltmoral er da helt sort...
Det er da dobbeltmoral.
/Søgaard
Hvis du ikke mener det er dobbeltmoral, så kom med din definition af dobbeltmoral og sig hvorfor det ikke er dobbeltmoral? Om det er dobbeltmoral besvares jo ikke af, om de varetager egne interesser. Det kan vi sagtens blive enige om at gør. Det er vel som regel derfor man handler dobbeltmoralsk.
Det er ikke dobbeltmoral. De varetager egne interesser og er flintrende ligeglade med tyskerne. Det er jo ikke fordi de har en anden holdning nu men fordi det ikke går ud over deres eget produkt! Det ville være dobbeltmoralsk hvis de havde ændret mening men det har de jo ikke.
De har jo så 2 meninger om, at spille landskampe i udlandet. Det er OK, når det er DBU der skal til Tyskland mens tyskerne har venskabskamp ude, det er IKKE OK når FA vil spille i Danmark mens danskerne spiller venskabskamp ude. Samme problemstilling, DBU i forskellige roller og med forskellig holdning.Køllen I Møllen skrev:
Du vrøvler
Det er ikke dobbeltmoral. De varetager egne interesser og er flintrende ligeglade med tyskerne. Det er jo ikke fordi de har en anden holdning nu men fordi det ikke går ud over deres eget produkt! Det ville være dobbeltmoralsk hvis de havde ændret mening men det har de jo ikke.
Never mind, I give up!
/Søgaard
Aalborg BK 1885!
- Køllen I Møllen
- Allstar

Yep, herligt at de tuderSøgaard skrev:De har jo så 2 meninger om, at spille landskampe i udlandet. Det er OK, når det er DBU der skal til Tyskland mens tyskerne har venskabskamp ude, det er IKKE OK når FA vil spille i Danmark mens danskerne spiller venskabskamp ude. Samme problemstilling, DBU i forskellige roller og med forskellig holdning.Køllen I Møllen skrev:
Du vrøvler
Never mind, I give up!Jeg kan godt se hvor tuderiet kommer fra, omend det fryder mig at de tuder.
/Søgaard
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Det pisser mig af at Aalborg Portland er fortid, det er billig varme så også i Aalborg området, da det er pga. Aalborg Portland at Aalborg har så billig varme. Gågaden og FriIs må også undvære de penge som Aalborggenserne skal betale ekstra i varme, men jeg bor ikke i Aalborg så jeg kommer over det...
Mon ikke husene bliver tilsvarende billigere af det, men er det nok til man kan flytte hjem?
Åh ja, og så bør dødstraffen overvejes... i det mindste for dem som slår små børn ihjel.
Mon ikke husene bliver tilsvarende billigere af det, men er det nok til man kan flytte hjem?
Åh ja, og så bør dødstraffen overvejes... i det mindste for dem som slår små børn ihjel.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
- astonvilla
- Allstar

- Favoritspiller: Jozo
- Geografisk sted: 9000 !!!!
http://www.nordjyske.dk/artikel/10/5/28 ... -er-fortid" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja, man er rystet! Ved ikke hvad jeg skal sige....DET sker sku alligevel ikke så ofte...
WTF!?!?
Ja, man er rystet! Ved ikke hvad jeg skal sige....DET sker sku alligevel ikke så ofte...
WTF!?!?
Bienvenu Bassogog!
-
Reto
- Allstar

- Favoritspiller: Martin Rejthar
- Geografisk sted: Aalborg
Når jorden går under pga forurening, kan vi heldigvis takke fremsynede politikere som unge Helveg for at Danmark som et andet Noas Ark flyder oven vande. Alle ved jo, at hvis bare vi betaler styg overpris for bæredygtig energi og nedlægger al produktionsvirksomhed, så stopper den grimme forurening ved Kruså og Amager.astonvilla skrev:http://www.nordjyske.dk/artikel/10/5/28 ... -er-fortid
WTF!?!?
- Walther
- 1. div

- Favoritspiller: Med venstre, om morgenen.
- Geografisk sted: 9000
Ahhh, jorden går under pga forurening? Skulle det have været skrevet med lyserådt?Reto skrev:Når jorden går under pga forurening, kan vi heldigvis takke fremsynede politikere som unge Helveg for at Danmark som et andet Noas Ark flyder oven vande. Alle ved jo, at hvis bare vi betaler styg overpris for bæredygtig energi og nedlægger al produktionsvirksomhed, så stopper den grimme forurening ved Kruså og Amager.astonvilla skrev:http://www.nordjyske.dk/artikel/10/5/28 ... -er-fortid
WTF!?!?
Når "moder jord" bliver træt af os og vores skaberi, så skal den nok selv sige fra
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe."
- Albert Einstein
- Albert Einstein
- Provst i Brovst
- Allstar

Rejs aldrig nogensinde med Alitalia det er verden værste luftfartsselskab. Klik på link og læs den chokerende beretning.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- Elvis lever
- Superliga

- Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten
Et kort øjeblik troede jeg, at det var et sammenkog af mine oplevelser i Aalborg Lufthavn, men der er selvfølgelig sproget til forskel.Provst i Brovst skrev:Rejs aldrig nogensinde med Alitalia det er verden værste luftfartsselskab. Klik på link og læs den chokerende beretning.
Hvis du er så pisse utilfreds, så køb en aktie og tag til generalforsamlingen.
- astonvilla
- Allstar

- Favoritspiller: Jozo
- Geografisk sted: 9000 !!!!
Arh, ligefrem Verdens Værste?Provst i Brovst skrev:Rejs aldrig nogensinde med Alitalia det er verden værste luftfartsselskab. Klik på link og læs den chokerende beretning.
Hvis man bedømmer udelukkende fra dette ene synspunkt (jeg har ikke læst hele bloggen i detaljen, kun skimmet), så er de da en kandidat - men på den anden side har jeg selv fløjet med Alitalia dusinvis af gange, og har altid været yderst tilfreds.
Samtidig skal man huske på at de "Alitalia Baggage Handlers" han sviner til i sin blog jo ikke er Alitalia ansatte. Det er outsourced til firmaer der håndterer dette (i de små lufthavne er der kun ét bagagehåndteringsselskab og i de store ofte 2 eller flere). I sidste ende er det naturligvis Alitalia's problem, men alligevel.
Jeg HAR haft nogle problemer med bagagen når jeg er i Italien. Jeg flyver ofte ud af den meget lille Firenze Lufthavn, og der kan de nemt få éns bagage til at forsvinde (en gang faktisk for altid - den eneste gang jeg har oplevet dette). Men det er jo ikke Alitalia som forårsager dette - det er det lokale baggage handling selskab (jeg mener det hedder "Sagat" eller "Sargat" eller sådan noget).
Naturligvis træls at fætteren i historien her har haft sig en yderst kedelig oplevelse - men en lang række af de issues der fremlægges har Alitalia altså ikke nogen magt over. Han burde nok overveje ikke at rette AL sin frustration mod Alitalia....
Samtidig er der sikkert en række luftfartsselskaber i mellemøsten, Afrika og sydamerika der er noget værre end Alitalia (her tænker jeg også på sikkerheden).
Jeg har ved en del lejligheder fløjet med selskabet Aeropostal i Venezuela og Colombia - og jeg tør godt nedlægge den påstand at det selskab rangerer langt, LANGT højrer på listen over de Værste i Verden hit-listen.
Bienvenu Bassogog!
- Provst i Brovst
- Allstar

Han har kun kontakt med Alitalia personale. Det er dem der tvinger ham og andre i dage vis til at aflevere deres bagage til strejkende personale uden at fortælle om det.astonvilla skrev:Provst i Brovst skrev:Rejs aldrig nogensinde med Alitalia det er verden værste luftfartsselskab. Klik på link og læs den chokerende beretning.
Samtidig skal man huske på at de "Alitalia Baggage Handlers" han sviner til i sin blog jo ikke er Alitalia ansatte. Det er outsourced til firmaer der håndterer dette (i de små lufthavne er der kun ét bagagehåndteringsselskab og i de store ofte 2 eller flere). I sidste ende er det naturligvis Alitalia's problem, men alligevel.
Naturligvis træls at fætteren i historien her har haft sig en yderst kedelig oplevelse - men en lang række af de issues der fremlægges har Alitalia altså ikke nogen magt over. Han burde nok overveje ikke at rette AL sin frustration mod Alitalia....
As we approached the front of the line, I noticed that the man in front of us was checking in luggage.
“Excuse me, sir” I said. “You might not want to check your luggage. The baggage handlers are on strike. The planes aren’t flying, and once you check your luggage, they won’t give it back.”
“How dare you!” said the Alitalia woman working the counter.
“You aren’t warning this man,” I said. “So I’m warning him. Somebody should have warned me before I gave you my luggage. .”
“He’s checking in!” she said.
Sofocles and Tatiana laughed out loud.
“He’s checking in?” I said. “He’s not going anywhere. Nobody’s going anywhere.” I turned around and made an announcement to everybody in line behind us. “They’re on strike. You aren’t flying today, and if you get them your luggage they won’t give it back.”
“That’s not true!” the Alitalia woman said. “How can you say that?”
“How can you stand there and lie to these people?” Tatiana said.
Passengers in line behind us with luggage shifted and murmured to each other. They had no idea what they were getting themselves into until I told them.
“It’s not my job to warn people,” I said to the woman behind the counter. “It’s yours. Have a little decency, will you?”
----------
Senere i USA:
I felt fifty pounds lighter, and greatly relieved that Alitalia’s staff in Chicago was so much more pleasant to deal with than Alitalia’s staff in Rome’s airport.
I came back two hours later. The woman who had helped me earlier had been replaced with another.
A handful of people stood in line ahead of me. The young man at the front of the line — who was, I believe, from Mexico — wanted to know if his luggage had arrived.
“We don’t have any luggage here,” the Alitalia woman said in an Italian accent.
I felt like I had just been whisked back to Rome. I knew this woman was lying. The whole back office was full of luggage. I had seen the pile myself, and one of my own bags had just been retrieved from that pile by her American co-worker.
“There’s a ton of luggage back there,” I said. I held up my bag so that everybody could see. “Your co-worker found this bag back there just over an hour ago.”
The woman was stunned. She hadn’t seen me before. She had no idea I had already been to that counter, no idea that her co-worker had already helped me, no idea that I knew she was lying.
“Well!” she said. “This man’s luggage isn’t back there.”
“How would you know if you haven’t looked?” the man from Mexico said.
“I just know!” the woman said. “I’m here by myself and I am very stressed out. Go home! Go home and we’ll ship your luggage to you when we can.”
“I need my luggage today,” the man said. “I have medicine in there that my mother needs.”
“Go home!” the woman said. “I know it’s easier for you to get it right now, but it’s easier for me if we ship it to you.”
The man left empty handed and muttered something in Spanish under his breath.
- Provst i Brovst
- Allstar

- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Det ligeså vanvittige her, er at de vidner der rent faktisk var tilstede da manden gik i vandet, ikke selv sprang i vandet for at hjælpe, men pænt ventede 10 min. indtil ambulancen ankom, og manden med sikkerhed var død.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
-
jydenfranord
- Allstar

- Favoritspiller: Jozo Matovac
- Kontakt:
Ja det fandt jeg faktisk mindst lige så forkasteligt. Naturligvis skal der ringes efter hjælp, og man burde forvente dem der kom kunne hjælpe, men hvorfor springer man ikke i vandet selv?MHJ skrev:Det ligeså vanvittige her, er at de vidner der rent faktisk var tilstede da manden gik i vandet, ikke selv sprang i vandet for at hjælpe, men pænt ventede 10 min. indtil ambulancen ankom, og manden med sikkerhed var død.
- Provst i Brovst
- Allstar

Redderne er jo hvervet fra de selv samme borgere, så det er jo ikke noget at sige til at borgerne bare står og ser på når de der har ønsket at køre det til en karriere heller ikke gør noget fordi de ikke har et certifikat til at få nosserne dyppet i vandkanten.
Sammen med alle de andre eksempler i artiklen hvor reddere bare står til og ser på folk i nød dø er det tegn på en kultur og befolkning i stærk krise.
Hvordan man kan lade et regulativ forhindre en i at redde et andet menneskeliv skal man nok være født brite for at forstå. Men det er ikke en udvikling der kommer over en generation, der skal mange ti-års ihærdigt arbejde til får man får smadret et folks naturlige instinkter i angst overfor et tåbeligt regulativ.
Sammen med alle de andre eksempler i artiklen hvor reddere bare står til og ser på folk i nød dø er det tegn på en kultur og befolkning i stærk krise.
Hvordan man kan lade et regulativ forhindre en i at redde et andet menneskeliv skal man nok være født brite for at forstå. Men det er ikke en udvikling der kommer over en generation, der skal mange ti-års ihærdigt arbejde til får man får smadret et folks naturlige instinkter i angst overfor et tåbeligt regulativ.
-
jydenfranord
- Allstar

- Favoritspiller: Jozo Matovac
- Kontakt:
Det er jo ikke den enkelte redder der ikke vil, når man læser artiklen var der jo folk der ville gå i vandet, men som fik ordre på at de under ingen omstændigheder måtte det. De kunne have været ligeglade og bare gjort det, men hvis man gives en ordre, så er man nød til at følge den, uanset hvor hvor uenig man er i den givne ordre. De kunne have gjort det alligevel, men så havde de mistet jobbet, var det så det værd? ja det var det sikkert nok, et menneskeliv kunne være reddet, men kan det være rigtigt at en person skal vælge mellem sit job og det at redde en person? Det er ikke den enkelte redder/betjent der er problemet, men derimod systemet. Herhjemme ser vi det samme med når der ringes 112, hvis der ikke gives en præcis adresse, så sendes der ikke hjælp. Det er hul i hovedet, men det er jo ikke den der modtager opkaldet der har lavet reglerne sådan, men derimod nogle højere oppe i systemet, som plejer at vaske hænder når sagerne kommer frem.Provst i Brovst skrev:Redderne er jo hvervet fra de selv samme borgere, så det er jo ikke noget at sige til at borgerne bare står og ser på når de der har ønsket at køre det til en karriere heller ikke gør noget fordi de ikke har et certifikat til at få nosserne dyppet i vandkanten.
- John Deacon
- Allstar

- Geografisk sted: I runde tal 135 km fra Herning - fandme dæjle... :D
Parken har ikke kontrakt på nogen som helst venskabskampe. Det er kun kvalifikationskampene, der spilles i Parken. Ellers skulle de jo også øffe gevaldigt op om træningskampe i Aalborg, Herning, Aarhus Esbjerg etc.Toarn skrev:PS&E har en kontrakt med DBU om kampe det danske landshold spiller i Danmark, ikke? Hvorfor i alverden har DBU så nogensinde noget at skulle have sagt hvis DK spiller på udebane og et andet fodboldforbund vil leje Parken og der alligevel er en ledig dato i kalenderen? - jeg forstår det ikke - DBU har vel ikke eneret til Parken; heller ikke jvf deres kontrakt med PS&E?
Alle dyr er lige. Men nogle dyr er mere lige end andre.
George Orwell
George Orwell