"Jeg søger en....." - tråden

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
jydenfranord
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af jydenfranord » 10. jan 2011, 08:50

Er der nogen der kan komme med nogle anbefalinger ang. antivirus-programmer. Jeg har Bullguard nu, men min licens udløber snart og overvejer derfor om der er bedre alternativer, gerne billigere, i forhold til Bullguard.

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar

Indlæg af Dot Bot » 10. jan 2011, 09:11

jydenfranord skrev:Er der nogen der kan komme med nogle anbefalinger ang. antivirus-programmer. Jeg har Bullguard nu, men min licens udløber snart og overvejer derfor om der er bedre alternativer, gerne billigere, i forhold til Bullguard.
Drop antivirus-program. Det er flere år siden jeg sidst har haft sådan et, og har aldrig haft problemer.
Men ellers er Avast et godt alternativ.

Brugeravatar
Hinrup85
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Prica
Geografisk sted: Billund

Indlæg af Hinrup85 » 10. jan 2011, 09:18

Dot Bot skrev:
jydenfranord skrev:Er der nogen der kan komme med nogle anbefalinger ang. antivirus-programmer. Jeg har Bullguard nu, men min licens udløber snart og overvejer derfor om der er bedre alternativer, gerne billigere, i forhold til Bullguard.
Drop antivirus-program. Det er flere år siden jeg sidst har haft sådan et, og har aldrig haft problemer.
Men ellers er Avast et godt alternativ.
Jeg har altid sværget til det gratis AVG, og har aldrig haft problemer med virus eller malware....

Krushave
1. div
1. div
Geografisk sted: Nørresundby

Indlæg af Krushave » 10. jan 2011, 09:27

Nu ved jeg ikke hvad Bullguard koster, men bruger selv ESET NOD32. Grunden til jeg har valgt den er at den sløver maskinen minimalt, og gør i det hele taget alt hvad den kan for at holde sig i baggrunden, uden pop-ups i skrigende farver eller afspilning af diverse lydeffekter. Ligeledes ligger den ret konstant i toppen af de fleste test af antivirusprogrammer. Prisen er 1 år: 324, 2 år: 486, 3 år: 680. Men mere info her: http://www.eset.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;

Hvis det er en gratis udgave du er efter, så gå efter AVG i stedet for Avast, da Avast har et eller andet med pop-ups og afspilning af diverse lyde. Det kan slås fra men alligevel...

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 10. jan 2011, 12:38

Gå efter de professionelles råd:

http://www.spywarefri.dk/sikkerhedspakken/" onclick="window.open(this.href);return false;

AVG skal du holde dig langt væk fra, ligeså Microsofts essentials. Anbefalinger fra folk der aldrig selv har haft problemer er intet bevendt. Hvis man ved lidt om hvad man gør på nettet, er risikoen for at blive inficeret ikke overvældende. Til gengæld kan konsekvenserne, hvis man bliver ramt være ret uoverskuelige.

Jeg har I mange år, selv levet med rådet om at undvære antivirus helt, men efterhånden er nogle af Malware og root-kitsene så avancerede at jeg ikke tør længere. Der skal ikke meget til at det går galt - og man behøver ikke engang at opdage når det sker længere. Der har allerede været eksempler på at der nu er folk der går målrettet efter danskere - og det har øget risikoen ganske betydeligt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 13. jan 2011, 13:34

...Spa:

Fruen og jeg har brug for en "flugt" over en weekend og søger et spa sted her i nærheden (vi gider ikke køre mere end max 100 km efter det). Det er til ren afslapning.
Har fundet Hotel Viking Spa og Wellness ved Sæby, som ser ok ud.

Jeg søger en der kan be- eller afkræfte at det er et nogenlunde sted at slå stængerne op et par dage - samt måske et bud på et bedre sted (altså indenfor meget kort kørselsafstand).

På forhånd tak!
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 13. jan 2011, 14:07

Skallerup Klit. Specielt deres Romulus-afdeling er fantastisk! Der
astonvilla skrev:...Spa:

Fruen og jeg har brug for en "flugt" over en weekend og søger et spa sted her i nærheden (vi gider ikke køre mere end max 100 km efter det). Det er til ren afslapning.

Jeg søger en der kan be- eller afkræfte at det er et nogenlunde sted at slå stængerne op et par dage - samt måske et bud på et bedre sted (altså indenfor meget kort kørselsafstand).

På forhånd tak!
Prøv lige at se på Skallerup Klits hjemmeside. De har en Romulus-afdeling som er fantastisk.
Det er iøvrigt også et uovertruffent sted at tage hen med børnene da de har både bondegård, svømmeland og jumboland inkl i prisen hvis man bor der. Sommerhusene er meget billige i lavsæsonen (hvorfor vi selv tager derop 5 dage på mandag :)
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Lasse Que
Junior
Junior
Kontakt:

Indlæg af Lasse Que » 13. jan 2011, 19:36

astonvilla skrev:...Spa:

På forhånd tak!
Jeg og konen var på Hotel Viking i efteråret og vi var noget nær de eneste i wellness og spa afdelingen. Det var jo ikke helt tosset og samtidig var dejligt at kunne komme ud i kulden og svømme og sidde i spa. Vi havde valgt et spaophold tror jeg det hed, som var inkl. en 3 retters menu, men dén var ikke værd at skrive hjem om. Jeg tror faktisk deres normale menu er god, men vores var på niveau med den gennemsnitlige Aalborg restaurant.

Så selve spa-afdelingen og wellness var fint, omend ikke det største som findes, men maden kunne de godt gøre bedre.
Syng for de røde!

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 13. jan 2011, 19:56

Tak for input begge to!
Da det er uden unger denne gang (ren afslapning) tror jeg at jeg vil give Viking en chance.
Maden er ikke så vigtig - vi kender et par gode steder inde i Sæby hvor vi har i sinde at gå ind til om aftenen.
Skal nok vende tilbage med "anmeldelse" efter besøget (sidste weekend i denne måned).
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 13. jan 2011, 20:21

astonvilla skrev:Tak for input begge to!
Da det er uden unger denne gang (ren afslapning) tror jeg at jeg vil give Viking en chance.
Maden er ikke så vigtig - vi kender et par gode steder inde i Sæby hvor vi har i sinde at gå ind til om aftenen.
Skal nok vende tilbage med "anmeldelse" efter besøget (sidste weekend i denne måned).
Jeg holder stadig på at I skal tage til Romulus i Skallerup Klit. De har også en fancy restaurant som jeg dog ikke har stiftet nærmere bekendtskab med...

Omvendt kunne jeg også godt bruge en anmeldelse fra Viking :)
Janteloven eksisterer IKKE!

jydenfranord
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Indlæg af jydenfranord » 13. jan 2011, 20:51

Køllen I Møllen skrev:
astonvilla skrev:Tak for input begge to!
Jeg holder stadig på at I skal tage til Romulus i Skallerup Klit. De har også en fancy restaurant som jeg dog ikke har stiftet nærmere bekendtskab med...

Omvendt kunne jeg også godt bruge en anmeldelse fra Viking :)
Jeg må støtte op om at tage Skallerup frem for Viking, jeg kender flere der har været begge steder og hver gang har folk rost Skallerup, mens det ikke har været udpræget ros til Viking.

Brugeravatar
Lasse Que
Junior
Junior
Kontakt:

Indlæg af Lasse Que » 13. jan 2011, 21:25

Jeg må lige tilføje at jeg også har hørt at Romulus er bedre end Hotel Viking. Men som sagt har jeg kun prøvet Viking af de to - og jeg er ikke det store spa-menneske :o
Syng for de røde!

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 13. jan 2011, 21:36

Når man flyver over Atlanten til det store land Amerika, kan man så pakke øl ned i sin indtjekkede bagage? Jeg tænker på, om det er frostfrit i lastrummet?

/Bang
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 13. jan 2011, 21:41

Nogen som har forstand på om HTC Desire understøtter de store microSD kort op til 32 gb?

Lomaha
2. div
2. div
Geografisk sted: Ikast

Indlæg af Lomaha » 13. jan 2011, 22:21

Elscorpio skrev:Nogen som har forstand på om HTC Desire understøtter de store microSD kort op til 32 gb?
Jeps - det fremgår af deres egen hjemmeside http://www.htc.com/uk/specification.aspx?p_id=312" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
KK5700
2. div
2. div
Geografisk sted: Svendborg

Indlæg af KK5700 » 14. jan 2011, 01:04

MrBangDK skrev:Når man flyver over Atlanten til det store land Amerika, kan man så pakke øl ned i sin indtjekkede bagage? Jeg tænker på, om det er frostfrit i lastrummet?

/Bang

De springer ikke på vej til Kina, mon ikke det er nogenlunde samme antal grader i 11kms højde uanset om det er i østlig eller vestlig retning!? :D

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sønderholm

Indlæg af alithebeast » 14. jan 2011, 01:22

KK5700 skrev:
MrBangDK skrev:Når man flyver over Atlanten til det store land Amerika, kan man så pakke øl ned i sin indtjekkede bagage? Jeg tænker på, om det er frostfrit i lastrummet?

/Bang

De springer ikke på vej til Kina, mon ikke det er nogenlunde samme antal grader i 11kms højde uanset om det er i østlig eller vestlig retning!? :D
Er det dåser eller flasker, du pakker - jeg tænker jeg mest på, om de kan tåle den "lidt" hårde omgang der er med bagage, der finder sted i en lufthavn?

ifølge dette link, er temperaturen over frysepunktet http://www.rejser.net/rejseforberedelse ... gage.shtml
Hader København!

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 14. jan 2011, 06:56

alithebeast skrev:
KK5700 skrev:

/Bang

Er det dåser eller flasker, du pakker - jeg tænker jeg mest på, om de kan tåle den "lidt" hårde omgang der er med bagage, der finder sted i en lufthavn?

ifølge dette link, er temperaturen over frysepunktet http://www.rejser.net/rejseforberedelse ... gage.shtml
Super - det er flasker. Jeg har sådan nogle flamingo æsker der slutter tæt om, og så med en gang bobleplast rundt om - det må kunne gøre det. Skal have nogle flasker med til en kammerat som driver et fantastisk værtshus i Wisconsin. De har få af hver, men ca. 450 forskellige øl på lager. Fantastisk sted!!

/Bang
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sønderholm

Indlæg af alithebeast » 14. jan 2011, 10:22

MrBangDK skrev:
alithebeast skrev:
KK5700 skrev:

/Bang

Super - det er flasker. Jeg har sådan nogle flamingo æsker der slutter tæt om, og så med en gang bobleplast rundt om - det må kunne gøre det. Skal have nogle flasker med til en kammerat som driver et fantastisk værtshus i Wisconsin. De har få af hver, men ca. 450 forskellige øl på lager. Fantastisk sted!!

/Bang
Jeg smider lige en besked til dig, hvis jeg en gang skulle komme på de kanter. Det lyder satme som et dejligt sted.
Hader København!

Simon-RS
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Scarface og MJ
Geografisk sted: 9210

Indlæg af Simon-RS » 19. jan 2011, 02:09

Jeg søger en hjemmeside, som sælger t-shirts musikere.. Den må gerne være dansk og have et bredt udvalg.
Og et sted, hvor man kan købe en mili-agtig jakke. Noget lignende carhartt-jakkerne.
You need people like me. You need people like me so you can point your fuckin' fingers and say, "That's the bad guy." So... what that make you? Good? You're not good. You just know how to hide, how to lie. Me, I don't have that problem.

Besvar