musik

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Brugeravatar
Martin
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Caca
Geografisk sted: Hovedstaden

Re: musik

Indlæg af Martin » 13. nov 2009, 12:25

Wu-Tang Clan: "Protect Ya Neck" fra legendepladen Enter The Wu-Tang (36 Chambers)

Inspector Deck leverer sygt i åbningsrimet, og man får lyst til at fælde en lille tåre for ODB. Ærgeligt de aldrig kunne holde det syge niveau fra 36 Chambers:
når vi på stadion synger my onlys AaB my onlys AaB you all i life for you makes me hapy nont ever talking my AaB away

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Kenneth K » 13. nov 2009, 12:30

Jeg vil gerne lige anbefale det nye nummer af Soundvenue. Det er knaldgodt!

Specielt deres kanonisering og karakterisering af 00'erne, og Nikolaj Nørlunds sviner af folk, er interessant.

Magasinet kan læses gratis her: http://www.soundvenue.com/shop/produkt?id=85" onclick="window.open(this.href);return false;

(klik på magasinet for at læse det)

Brugeravatar
Martin
Landshold
Landshold

Indlæg af Martin » 13. nov 2009, 13:46

Kenneth K skrev:Jeg vil gerne lige anbefale det nye nummer af Soundvenue. Det er knaldgodt!

Specielt deres kanonisering og karakterisering af 00'erne, og Nikolaj Nørlunds sviner af folk, er interessant.

Magasinet kan læses gratis her: http://www.soundvenue.com/shop/produkt?id=85" onclick="window.open(this.href);return false;
Lister er altid underholdende, og deres top 75 albums er faktisk ikke helt dum:

1 - The Strokes, Is this it - For mig et album der reddede min tro på rocken!
når vi på stadion synger my onlys AaB my onlys AaB you all i life for you makes me hapy nont ever talking my AaB away

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar

Indlæg af Kenneth K » 13. nov 2009, 14:13

Martin skrev:
Kenneth K skrev:Jeg vil gerne lige anbefale det nye nummer af Soundvenue. Det er knaldgodt!

Lister er altid underholdende, og deres top 75 albums er faktisk ikke helt dum:

1 - The Strokes, Is this it - For mig et album der reddede min tro på rocken!
Enig. Jeg har faktisk just diskuteret listen med en kammerat, og vi kom frem til det samme. Dét Strokes-album sparkede gang i rockmusikken igen; og det vil det altid blive husket for.

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar

Indlæg af Kenneth K » 15. nov 2009, 20:45

Springsteen i Michigan: »Godaften, Ohio«

Sådan! God brandert af Bossen.

Brugeravatar
Coma
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Coma » 17. nov 2009, 20:15

The Haunted - All Against All
Den rykker så meget i pikke manden!... og Fordi Dolving var sej til Aalborg Metal Festival, og fordi han synger så pikke fedt!! (ps. deres tromme slager, må seriøst betegnes som en af verdens bedste, er sjældent nogle formår at spille så tight og med så meget grove som Per Møller Jensen)

Billede

Brugeravatar
Martin
Landshold
Landshold

Indlæg af Martin » 20. nov 2009, 16:07

Hvad siger folk til Grooveshark? Spændende hvad udviklingen bliver på det site. Der er ret meget godt at hente allerede nu ihvertfald!

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar

Indlæg af Kenneth K » 21. nov 2009, 13:41

Martin skrev:Hvad siger folk til Grooveshark? Spændende hvad udviklingen bliver på det site. Der er ret meget godt at hente allerede nu ihvertfald!
Det er en fed side.

Det er et par måneder siden, at jeg blev introduceret for den, og siden da har den gjort mig en del nytte. For eksempel hvis man sidder og høvler bajere hjemme ved én eller anden jackass, som har en miserabel musiksamling. Så kan man lige hoppe ind på Grooveshark og redde verden.

Men for at følge op på din "spændende hvad udviklingen bliver på det site", har jeg ikke fulgt med i, at der skulle være nogen debat om siden? Altså, om IFPI eller andre kumpaner forsøger at få siden lukket?

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 21. nov 2009, 18:38

Brugeravatar
Martin
Landshold
Landshold

Indlæg af Martin » 23. nov 2009, 11:02

Kenneth K skrev:
Martin skrev:Hvad siger folk til Grooveshark? Spændende hvad udviklingen bliver på det site. Der er ret meget godt at hente allerede nu ihvertfald!
Det er en fed side.

Det er et par måneder siden, at jeg blev introduceret for den, og siden da har den gjort mig en del nytte. For eksempel hvis man sidder og høvler bajere hjemme ved én eller anden jackass, som har en miserabel musiksamling. Så kan man lige hoppe ind på Grooveshark og redde verden.

Men for at følge op på din "spændende hvad udviklingen bliver på det site", har jeg ikke fulgt med i, at der skulle være nogen debat om siden? Altså, om IFPI eller andre kumpaner forsøger at få siden lukket?
Man kan næppe forestille sig at musikken kan ligge på en sådan side til gratis stream i længden, vil jeg tro. Aner ikke om de har fået godkendt rettigheder, men jeg synes siden har et lidt tvivlsomt økonomisk fundament.

Uploader jeg et nummer - med hvilket som helst band - og du så vælger at downloade det via grooveshark, får jeg penge. Det kan umuligt være ok for alle pladeselskaber og distributører?

Brugeravatar
Konsulenten
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Steve-Dave
Geografisk sted: Frederiksberg

Indlæg af Konsulenten » 23. nov 2009, 12:38

Martin skrev:
Kenneth K skrev:
Det er en fed side.

Man kan næppe forestille sig at musikken kan ligge på en sådan side til gratis stream i længden, vil jeg tro. Aner ikke om de har fået godkendt rettigheder, men jeg synes siden har et lidt tvivlsomt økonomisk fundament.

Uploader jeg et nummer - med hvilket som helst band - og du så vælger at downloade det via grooveshark, får jeg penge. Det kan umuligt være ok for alle pladeselskaber og distributører?
Grooveshark har for nylig indgået en licensaftale med EMI, som ellers havde sagsøgt tjenesten. Hvis de kan få lignende aftaler på plads med andre store selskaber, tyder det på en fremtid for tjenester som Grooveshark og Spotify. Kampgejlet er det i hvert fald.

I øvrigt har brugere af Grooveshark fået spærret deres konto, hvis de har uploadet ulicenseret musik, så man skal nok være lidt varsom, men det er indtil videre lidt af en gråzone.
"MYYYYYY ONLY AaB MY ONLY AaB, YOU ALL I LIFE FOR YOU MAKE ME HAPY NO EVER TALKING MY AaB AVAY!"

RBAalborg
2. div
2. div
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: 9000 AALBORG

Indlæg af RBAalborg » 23. nov 2009, 14:50

http://www.youtube.com/watch?v=DYlRrVVaWQQ" onclick="window.open(this.href);return false;
Klubfølelsen sidder i hjertet!

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar

Indlæg af Kenneth K » 23. nov 2009, 22:32

Han er sgu meget sej, ham Tom Waits.

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar

Indlæg af Kenneth K » 1. dec 2009, 14:18

http://listen.grooveshark.com/#/playlis ... n/20159422" onclick="window.open(this.href);return false;

Hør. Elsk. Bliv et bedre menneske.

Brugeravatar
Konsulenten
Superliga
Superliga

Indlæg af Konsulenten » 1. dec 2009, 14:44

Kenneth K skrev:http://listen.grooveshark.com/#/playlis ... n/20159422

Har du lige opdaget C.V. Jørgensen, eller hvad sker der? Man kan dog, naturligvis, kun være enig. Det er pragtfuldt
"MYYYYYY ONLY AaB MY ONLY AaB, YOU ALL I LIFE FOR YOU MAKE ME HAPY NO EVER TALKING MY AaB AVAY!"

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar

Indlæg af Kenneth K » 1. dec 2009, 14:48

Konsulenten skrev:

Har du lige opdaget C.V. Jørgensen, eller hvad sker der? Man kan dog, naturligvis, kun være enig. Det er pragtfuldt
Hehe, nej, dog ikke. Jeg er vokset op med ham, og så stødte jeg glædeligt nok på ham igen fornylig. Så for tiden snakker jeg ikke om andet.

EDIT: Så det er vel snarere genopdaget.
EDIT2: Og så tænkte jeg, at jeg lige ville gøre lidt for at hele den her tråd ikke forsvandt i Coma-metal og Prodigy.

Brugeravatar
Konsulenten
Superliga
Superliga

Indlæg af Konsulenten » 1. dec 2009, 15:36

Kenneth K skrev:
Konsulenten skrev:

Hehe, nej, dog ikke. Jeg er vokset op med ham, og så stødte jeg glædeligt nok på ham igen fornylig. Så for tiden snakker jeg ikke om andet.

EDIT: Så det er vel snarere genopdaget.
EDIT2: Og så tænkte jeg, at jeg lige ville gøre lidt for at hele den her tråd ikke forsvandt i Coma-metal og Prodigy.
Og sidstnævnte kan man da kun sætte pris på. Ligesom Julian Casablancas, der leverede en ganske god koncert i går på Store Vega. Jeg anbefaler stærkt hans soloalbum.

Brugeravatar
Martin
Landshold
Landshold

Indlæg af Martin » 1. dec 2009, 16:31

Gejler over Liquid Liquid - ufattelig god postpunk:

http://listen.grooveshark.com/#/album/L ... uid/369576

Specielt 'Cavern' og 'Optimo' er fede numre, og er samplet i det uendelige!

RufusTheDog

Indlæg af RufusTheDog » 1. dec 2009, 17:20

Lidt deep og alm. house, man ikke burde snyde sig selv for i disse sløje julefrokost tider;

Chris Lake & Marco Lys - La Tromba (mit bedste bud på AaB's nye indgangsmelodi)
Channel X - Ticket
The Dose - Look Good
Matteo Dimarr - Smell the Wood
Stephan Luke - Invisible Man (Ned Shepard instrumental mix)
Outmode - The Examiner (Tom Taylor remix)
2000 & One - Wan Poku Moro

Flere af sangene kan sikkert findes på myspace og youtube..

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar

Indlæg af Kenneth K » 1. dec 2009, 21:57

DR Musik har også taget et fint initiativ, ser jeg.

Initiativet er en julekalender, hvor markante danske musikere kommer med deres besyv på 00'erne. Eller, det er i hvert fald det, Tim C har gjort under den første 'låge'. Om det er gennemgående, ved jeg ikke, men det tror jeg.

De kunne dog godt lige have læst lidt mere korrektur på skidtet.

Link: http://www.dr.dk/Musik/Temaer/Julekalender2009/" onclick="window.open(this.href);return false;

Besvar