FM

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
white splash
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: FM

Indlæg af white splash » 23. maj 2016, 15:23

SimonJ skrev:Har lige fået FM, men som CD-rom til en Mac Book Air, som ikke har diskdrev.

What to do? Jeg har aktiveringskoden, men kan ikke hente det i steam uden at skulle betale for svineriet
Jeg har heller ikke cd-rom på min bærbare. Jeg installerede det på en anden computer via steam, derefter kunne jeg installere det på min bærbare via steam.
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 24. maj 2016, 13:07

white splash skrev:
SimonJ skrev:Har lige fået FM, men som CD-rom til en Mac Book Air, som ikke har diskdrev.

What to do? Jeg har aktiveringskoden, men kan ikke hente det i steam uden at skulle betale for svineriet
Jeg har heller ikke cd-rom på min bærbare. Jeg installerede det på en anden computer via steam, derefter kunne jeg installere det på min bærbare via steam.
Kan man ikke bare indtaste aktiveringskoden i Steam?

https://support.steampowered.com/kb_art ... 2&l=danish
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar

Indlæg af Dot Bot » 24. maj 2016, 13:42

Hanga skrev:
white splash skrev:

Det skulle jeg da mene. Da jeg købte spillet, fik jeg bare en kode tilsendt på mail.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar

Indlæg af Hanga » 24. maj 2016, 13:53

Dot Bot skrev:
Hanga skrev:
white splash skrev:

Det skulle jeg da mene. Da jeg købte spillet, fik jeg bare en kode tilsendt på mail.
Jeg køber også sjældent spil i Steam store, da de som regel kan findes væsentligt billigere andre steder. Og der er proceduren altid, at man får tilsendt en kode, som man så skal aktivere i Steam. Herefter downloades og installeres spillet.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Glenn Francisco
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Søren Frederiksen
Geografisk sted: København

Indlæg af Glenn Francisco » 27. okt 2016, 13:17

Nogen som har spillet med AaB i 17'eren endnu? :-)
En rigtig AaB fan råber såååå'uuh!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar

Indlæg af Hanga » 27. okt 2016, 18:58

Glenn Francisco skrev:Nogen som har spillet med AaB i 17'eren endnu? :-)
Hvad vil du gerne vide da?

Af noter jeg har til mig selv:
- Mæhle skal opgraderes, ham har jeg ramt skævt.
- Rokkedal lader til at være et stykke fra holdet og skal måske nedjusteres lidt.
- Tilretning af positioner for Meilinger og Flores, så de bedre passer vores spilsystem.
- Mindre justeringer af de nye spillere generelt (vi har som grundregel at man ikke piller for meget ved nytilkomne spillere før de er set an)
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 27. okt 2016, 22:34

Bassogog skal vel også gøres til angriber? I mit save er han udelukkende kantspiller.
Magnus Christensen virker dog til at være rigtigt god. Ham tror jeg godt man kan få stor glæde af.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar

Indlæg af Hanga » 27. okt 2016, 22:47

jonas386 skrev:Bassogog skal vel også gøres til angriber? I mit save er han udelukkende kantspiller.
Magnus Christensen virker dog til at være rigtigt god. Ham tror jeg godt man kan få stor glæde af.
Ved ikke hvad der er galt med dit save i så fald, for Bassogog har angriber positionen som natural.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 28. okt 2016, 15:22

Hanga skrev:
jonas386 skrev:Bassogog skal vel også gøres til angriber? I mit save er han udelukkende kantspiller.
Ved ikke hvad der er galt med dit save i så fald, for Bassogog har angriber positionen som natural.
Du har ret. Jeg ved ikke hvorfor, men i oversigten stod han som kantspiller, og hans cirkel (ved ikke hvad det hedder, men det der viser hvor gode de er til en position/rolle) var rød i angrebet. Jeg startede et nyt spil igår, og nu fungerer han fint som angriber.

Noget andet: Jeg prøver lidt at eksperimentere med et 3-mands forsvar da Ahlmann er ude i længere tid, og højrebacken mangler kvalitet. Jeg har så hentet Sanneh i Horsens, men har ret store problemer med defensiven, og målene vælter nærmest bare ind (har senest tabt 2-0 til Randers, og 4-0 til OB). Det virker tit til at det er dødbolde der er problemet, men der har også været mål hvor jeg ganske enkelt bare er blevet overspillet defensivt, og nærmest foræret åbne chancer væk.
Hvad kunne en løsning være? Altså hvordan bør jeg sætte forsvaret op mht rolller?

Jeg spiller med noget der ligner 3-5-2 - 3 midterforsvarere, en DM, to CM, to fløje, en 10'er og en angriber.
Groft illustreret:

Larsen
Sanneh-Holgerssen-Blåbjerg
Würtz
Sloth-Risgaard
Bassogog-Flores-Meillinger
Ene

Med Würtz, Holgerssen, Sanneh og Blåbjerg/Kasper P burde defensiven jo være stærk nok, så jeg går udfra det er taktikken den er i vejen med. Jeg har overvejet om man måske skulle rykke den ene fløj ned som kant, og spille med den brede playmaker (jeg tænker selv noget i stil med den rolle Thomsen spillede for os), og en "skyggeangriber" på den offensive midt (med en "avanceret forward" helt fremme). Jeg kan dog godt frygte lidt at det vil give mig nogle problemer offensivt, og at der ikke vil blive produceret chancer nok i et sådant tilfælde.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 29. okt 2016, 16:37

Det er iøvrigt en anelse forstyrrende at den siger "Aalborg BK A/S" hver gang AaB nævnes i kampene.

http://imgur.com/a/GjB2M - Eks her.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar

Indlæg af Hanga » 29. okt 2016, 21:44

jonas386 skrev:Det er iøvrigt en anelse forstyrrende at den siger "Aalborg BK A/S" hver gang AaB nævnes i kampene.

http://imgur.com/a/GjB2M - Eks her.
Godt spottet, jeg rapporterer det.

Edit: Den gør det ikke ved mig.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Glenn Francisco
Superliga
Superliga

Indlæg af Glenn Francisco » 2. nov 2016, 15:33

Hanga skrev:

- Rokkedal lader til at være et stykke fra holdet og skal måske nedjusteres lidt.
- Tilretning af positioner for Meilinger og Flores, så de bedre passer vores spilsystem.
- Mindre justeringer af de nye spillere generelt (vi har som grundregel at man ikke piller for meget ved nytilkomne spillere før de er set an)
Hvornår kommer disse ændringer så med i spillet? :-)

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar

Indlæg af Hanga » 2. nov 2016, 16:31

Glenn Francisco skrev:
Hanga skrev:

Officielt først når der kommer en dataupdate på et tidspunkt. Jeg tror ikke der er planer om en foreløbig.

Men jeg plejer at lave min egen opdatering som jeg ligger herind. Tjek tråden i den kommende weekend.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Glenn Francisco
Superliga
Superliga

Indlæg af Glenn Francisco » 2. nov 2016, 16:33

Hanga skrev:
Glenn Francisco skrev:
Hanga skrev:

Officielt først når der kommer en dataupdate på et tidspunkt. Jeg tror ikke der er planer om en foreløbig.

Men jeg plejer at lave min egen opdatering som jeg ligger herind. Tjek tråden i den kommende weekend.
Lyder godt :)

Ville være cool med nogle erfaringer omkring taktik, talenter og spillerkøb til AaB - hvis du eller nogen har nogle gode erfaringer, bring them up! :thumbsup:

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar

Indlæg af Hanga » 4. nov 2016, 14:35

AaB data update vers. 1.0

http://www27.zippyshare.com/v/gEvIVkIF/file.html

Skal placeres i mappen: Dokumenter -> Sports Interactive -> Football Manager 2017 -> Editor data
Husk at filen skal tilvælges ved start af nyt spil.

Positioner:
- Flores kan nu spille ML natural og SC competent.
- Meilinger kan nu spille MR natural og MC competent.
- Nedjusteret Holgersens DR til competent.
- Sloth kan nu spille ML accomplished.

Væsentlige stats justeringer:
- Mæhle hævet en del, mest i acc/pace, work rate og stamina
- Holgersen hævet i jumping og strength, sænket i technique, passing og vision.
- Børsting hævet i strength, mindre nedjusteringer på andre stats.

PA justeringer:
- Mads Stefansen -65 -> 6
- Blåbjerg 125 -> 120
- Pohl 120 -> 117
- Bassogog 125 -> 120
- Mæhle -55 -> -6

Tilføjelser:
- Lars Stensgaard tilføjet som youth assistent
- Nikolaj Hørby Kjeldsen tilføjet som youth coach
- Henrik Madsen tilføjet som youth coach
Jeg har valgt at beholde Figo i spillet året ud, og dermed ikke rykket Anders Damgaard op som ny head of youth department.

Øvrig:
- Træningsfaciliteter opgradet som følge af den nye færdige bygning mv.
- AaBs balance hævet fra 35 mio. til 73 mio. kr. - da obligationsbeholdningen i min verden bør tælle med som mulig likviditet.
- Det "tynde øl" af DS truppen er sorteret fra, da det efter min mening giver en uhensigtsmæssig belastning på trænerteamet i spillet. Jeg plejer altid at fritstille dem alligevel, og ved at mange gør det samme.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Glenn Francisco
Superliga
Superliga

Indlæg af Glenn Francisco » 6. nov 2016, 10:18

Hanga skrev:AaB data update vers. 1.0

http://www27.zippyshare.com/v/gEvIVkIF/file.html

Skal placeres i mappen: Dokumenter -> Sports Interactive -> Football Manager 2017 -> Editor data
Husk at filen skal tilvælges ved start af nyt spil.

Positioner:
- Flores kan nu spille ML natural og SC competent.
- Meilinger kan nu spille MR natural og MC competent.
- Nedjusteret Holgersens DR til competent.
- Sloth kan nu spille ML accomplished.

Væsentlige stats justeringer:
- Mæhle hævet en del, mest i acc/pace, work rate og stamina
- Holgersen hævet i jumping og strength, sænket i technique, passing og vision.
- Børsting hævet i strength, mindre nedjusteringer på andre stats.

PA justeringer:
- Mads Stefansen -65 -> 6
- Blåbjerg 125 -> 120
- Pohl 120 -> 117
- Bassogog 125 -> 120
- Mæhle -55 -> -6

Tilføjelser:
- Lars Stensgaard tilføjet som youth assistent
- Nikolaj Hørby Kjeldsen tilføjet som youth coach
- Henrik Madsen tilføjet som youth coach
Jeg har valgt at beholde Figo i spillet året ud, og dermed ikke rykket Anders Damgaard op som ny head of youth department.

Øvrig:
- Træningsfaciliteter opgradet som følge af den nye færdige bygning mv.
- AaBs balance hævet fra 35 mio. til 73 mio. kr. - da obligationsbeholdningen i min verden bør tælle med som mulig likviditet.
- Det "tynde øl" af DS truppen er sorteret fra, da det efter min mening giver en uhensigtsmæssig belastning på trænerteamet i spillet. Jeg plejer altid at fritstille dem alligevel, og ved at mange gør det samme.
Hvor vælger man at bruge din database inde i spillet? kan ikke finde rundt i det nye :)

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar

Indlæg af Hanga » 6. nov 2016, 10:32

Glenn Francisco skrev:
Hvor vælger man at bruge din database inde i spillet? kan ikke finde rundt i det nye :)
Billede
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Glenn Francisco
Superliga
Superliga

Indlæg af Glenn Francisco » 6. nov 2016, 13:11

Hanga skrev:
Glenn Francisco skrev:
Billede

A_Strandfelt
Allstar
Allstar

Indlæg af A_Strandfelt » 10. nov 2016, 10:27

Er der nogle af jer, der har erfaringer med FM Touch? Jeg rejser en del og overvejer at købe en tablet, som jeg kan spille FM Touch på. Men er det overhovedet sjovt i længden at spille?

Brugeravatar
Glenn Francisco
Superliga
Superliga

Indlæg af Glenn Francisco » 11. nov 2016, 11:08

A_Strandfelt skrev:Er der nogle af jer, der har erfaringer med FM Touch? Jeg rejser en del og overvejer at købe en tablet, som jeg kan spille FM Touch på. Men er det overhovedet sjovt i længden at spille?
Jeg har ingen erfaring desværre, men mon ikke det er god underholdning :)

Tilgængæld kan jeg slet ikke få AaB til at fungere i det almindelige spil :thumbsdown: ;)

Besvar