Hvorfor hade FCM 2

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Køllen I Møllen » 10. jul 2009, 20:17

Yngvesson skrev:
FCM skrev:
jydenfranord skrev:Når man læser på OBs forum og ser en FCM fan (den samme FCM som til tider springer frem herinde?) fortælle at OB er dobbeltmoralske fordi de ansatte David Nielsen selv om de viste hvad han var fyret for i AaB. Hmmmm måske skulle den gode FCM fan prøve at huske på hvem der hentede David Nielsen i AaB i første omgang. Ja ja, det glashus, det glashus.

http://ob.dk/forum/13/291480/ShowThread.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Tror du ikke, at du skulle læse tråde igennem, inden du kommenterer det, for du har tydeligvis ikke fattet pointen....
At FCM ansatte DN skaber på ingen måde nogen som helst dobbeltmoral ift ansættelsen af Arek. Tværtimod så er det jo helt i tråd med hinanden.
Derimod er det dobbeltmoralsk at OB-fans kritiserer FCM for at ansætte Arek, når deres egen klub har ansat både David og Mads Timm.
Jeg ved godt det er lidt svært at forstå, men prøv at læs det igennem langsomt 2 gange, så fanger du det nok.
Forskellen er vel at Polski slår på damer, mens DN sagen vel var en slagsmål mellem Gaarde og DN... Jeg mener i hvertfald der er stor forskel på de "cases"...
Slagsmål?!?!?! Det var et psykopatisk overfald.
Og jeg kan helt ærligt ikke se at det skulle være hverken værre eller bedre at slå på en kvinde i forhold til at slå på en mand. (Ligestilling, du ved...)
Janteloven eksisterer IKKE!

Yngvesson
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Yngvesson » 10. jul 2009, 20:49

Køllen I Møllen skrev: Slagsmål?!?!?! Det var et psykopatisk overfald.
Og jeg kan helt ærligt ikke se at det skulle være hverken værre eller bedre at slå på en kvinde i forhold til at slå på en mand. (Ligestilling, du ved...)
Det er ikke for at forsvare det DN gjorde, men de har nok begge gået hinanden på klingen, og så var DN nok lidt mere psykopatisk en Gaarde..
Og vi ved vidst godt at ligestilling er noget værre fis... Kvinder vil ikke have ligestilling, de vil bare have det bedre end os (lig mærke til at det kun er de gode ting kvinder vil have, som f.eks. højere løn, når det f.eks. gælder at værnepligt, så hører man ikke mange kvinder der striger efter at de også vil have lov...)

Sagen med Polski er i mine øjne langt værre end DN.. At true sin eks-kone med at slå hende ihjel og samtidig tæve hende, det er simpelthen for fejt, man slår bare ikke på en kvinde, og så er den ikke længere.. Og det er ligegyldigt hvor meget lort hun fyrer af, vi mænd må bare vise at vi er et lidt mere intelligent individ, end de blødende hormonbomber, som flejner ud bare man siger at deres røv måske ser lidt stor ud i de bukser...

jydenfranord
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Indlæg af jydenfranord » 10. jul 2009, 21:04

FCM skrev: Tror du ikke, at du skulle læse tråde igennem, inden du kommenterer det, for du har tydeligvis ikke fattet pointen....
At FCM ansatte DN skaber på ingen måde nogen som helst dobbeltmoral ift ansættelsen af Arek. Tværtimod så er det jo helt i tråd med hinanden.
Derimod er det dobbeltmoralsk at OB-fans kritiserer FCM for at ansætte Arek, når deres egen klub har ansat både David og Mads Timm.
Jeg ved godt det er lidt svært at forstå, men prøv at læs det igennem langsomt 2 gange, så fanger du det nok.
Jeg mener blot det er lidt komisk at bruge en spiller som din egen klub hentede lige efter episoden i AaB, til at vise OB ikke har styr på tingene.

Lindvang

Indlæg af Lindvang » 10. jul 2009, 21:15

Det værste er jo, at Ikast-taberne udnytter det, som en anden klub er NØDT til at gøre til egen vinding!

Den er så uendeligt kvalmende, den klub. Alt hvad de står for er så usmageligt.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 10. jul 2009, 21:19

Yngvesson skrev:
Køllen I Møllen skrev: Slagsmål?!?!?! Det var et psykopatisk overfald.
Det er ikke for at forsvare det DN gjorde, men de har nok begge gået hinanden på klingen, og så var DN nok lidt mere psykopatisk en Gaarde..
Og vi ved vidst godt at ligestilling er noget værre fis... Kvinder vil ikke have ligestilling, de vil bare have det bedre end os (lig mærke til at det kun er de gode ting kvinder vil have, som f.eks. højere løn, når det f.eks. gælder at værnepligt, så hører man ikke mange kvinder der striger efter at de også vil have lov...)

Sagen med Polski er i mine øjne langt værre end DN.. At true sin eks-kone med at slå hende ihjel og samtidig tæve hende, det er simpelthen for fejt, man slår bare ikke på en kvinde, og så er den ikke længere.. Og det er ligegyldigt hvor meget lort hun fyrer af, vi mænd må bare vise at vi er et lidt mere intelligent individ, end de blødende hormonbomber, som flejner ud bare man siger at deres røv måske ser lidt stor ud i de bukser...
Angående ligestillingen er vi meget enige!

Jeg mener bare ikke at et overfald som Davids er mere acceptabelt end det polakken har gjort. Ja, Gaarde og David har gået hinanden på klingen op til, men har du nogensinde været gift? Man går hinanden på klingen 24 timer i døgnet :)
Jeg skal absolut ikke forsvare polakken, jeg synes bare David er ligeså grotesk langt ude.

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Indlæg af Mr. Larsen » 10. jul 2009, 21:40

Frygah skrev:
Mr. Larsen skrev:
jydenfranord skrev:Når man læser på OBs forum og ser en FCM fan (den samme FCM som til tider springer frem herinde?) fortælle at OB er dobbeltmoralske fordi de ansatte David Nielsen selv om de viste hvad han var fyret for i AaB. Hmmmm måske skulle den gode FCM fan prøve at huske på hvem der hentede David Nielsen i AaB i første omgang. Ja ja, det glashus, det glashus.

http://ob.dk/forum/13/291480/ShowThread.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Tjaa manden har jo ret, der er jo ikke nogen forskel på at OB hentede David Nielsen og FCM som hentede Arek bagefter???
Det er da noget vås. Det er brugere på OB's forum der kritiserer FCM for at hente en voldsmand. Så kommer FCM-fjolleren ind og siger "Hvad med jer selv?"

1. "Hvad ved jer selv" voksede de fleste vel fra engang i 3. klasse.

2. Hvem af de OB-brugere der kritiserer har støttet OB's signatur af David Nielsen? Jeg må indrømme jeg ikke har nærlæst og sammenlignet tråde omkring signingen af David Nielsen med Areks skifte og set om der er eksempler på dobbeltmoral hos brugerne. Men det kan da være at FCM-brugeren har, omend jeg tvivler.
Vi gik vist fejl af hinanden. Det jeg mener er egentlig at ingen af dem har noget at la sig høre af. Begge klubber har hentet "Volds spiller" til klubben, så det er da meget svært at ta et par OBer seriøse når de langer ud efter FCM, de er jo ikke en skid bedre selv.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 10. jul 2009, 21:44

Men hvis de samme brugere har kritiseret OB da de signede David Nielsen, har det vel ikke noget som helst med dobbeltmoral at gøre?

Det eneste der kunne væer dobbeltmoral i denne sag, ville være hvis OB havde kritiseret FCM for at tage Arek. For OB har netop selv hentet en David Nielsen. Men såvidt jeg ved har OB ikke kritiseret noget som helst angående FCM's køb af Arek? Det er kun brugere på debatforum der har brokket sig. Og så kan man sgu ikke sige "hvad med jer selv?".
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 10. jul 2009, 21:57

Frygah skrev:Men hvis de samme brugere har kritiseret OB da de signede David Nielsen, har det vel ikke noget som helst med dobbeltmoral at gøre?

Det eneste der kunne væer dobbeltmoral i denne sag, ville være hvis OB havde kritiseret FCM for at tage Arek. For OB har netop selv hentet en David Nielsen. Men såvidt jeg ved har OB ikke kritiseret noget som helst angående FCM's køb af Arek? Det er kun brugere på debatforum der har brokket sig. Og så kan man sgu ikke sige "hvad med jer selv?".
Det skulle komme meget bag på mig om ikke OB (fans og klub) mener det samme om Ikasts kapring af polakken som vi i AaB mente om samme bastards kapring af den sorte mand fra Skagen.... Og jeg mener egentlig ikke at OB gør noget forkert ved at købe David Nielsen efter han har været i Norge et par år (var det 3-4 år efter hans overfald på Gaarde?). Det er ingenlunde det samme som hvad Ikast har gjort 2 gange, nemlig taget en voldsmand direkte fra en konkurrerende klub mens knoerne stadig er rødglødende. Usmageligt!

Spurs
2. div
2. div

Indlæg af Spurs » 10. jul 2009, 22:54

Køllen I Møllen skrev: Og jeg mener egentlig ikke at OB gør noget forkert ved at købe David Nielsen efter han har været i Norge et par år (var det 3-4 år efter hans overfald på Gaarde?). Det er ingenlunde det samme som hvad Ikast har gjort 2 gange, nemlig taget en voldsmand direkte fra en konkurrerende klub mens knoerne stadig er rødglødende. Usmageligt!
Samtidig viser OB også, at de heller ikke er et socialfilantropisk foretagende (for lige at bruge en kendt mands retorik), da de straks efter Davids bog, fyrer ham for kapitlet om usportslig optræden og tilsmudsning af sporten. Mon ik Jens Ørlgaard stod klar med åbne arme sammen med Brann..

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Indlæg af Mr. Larsen » 10. jul 2009, 23:30

Frygah skrev:Men hvis de samme brugere har kritiseret OB da de signede David Nielsen, har det vel ikke noget som helst med dobbeltmoral at gøre?

Et par enkel har været forarget over FCM´s signing af Arek, men sådan vil det jo nok altid være.

Men jo jeg er helt enig med dig
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

FCM
Landshold
Landshold

Indlæg af FCM » 11. jul 2009, 09:41

Spurs skrev:Samtidig viser OB også, at de heller ikke er et socialfilantropisk foretagende (for lige at bruge en kendt mands retorik), da de straks efter Davids bog, fyrer ham for kapitlet om usportslig optræden og tilsmudsning af sporten. Mon ik Jens Ørlgaard stod klar med åbne arme sammen med Brann..
De fyrede ikke David. De solgte ham. Han indgik i en byttehandel med Demba Nyren.
Ligesom AaB heller ikke fyrede ham, men solgte ham til FCM.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 11. jul 2009, 09:54

FCM skrev:
Spurs skrev:Samtidig viser OB også, at de heller ikke er et socialfilantropisk foretagende (for lige at bruge en kendt mands retorik), da de straks efter Davids bog, fyrer ham for kapitlet om usportslig optræden og tilsmudsning af sporten. Mon ik Jens Ørlgaard stod klar med åbne arme sammen med Brann..
De fyrede ikke David. De solgte ham. Han indgik i en byttehandel med Demba Nyren.
Ligesom AaB heller ikke fyrede ham, men solgte ham til FCM.
Irrelevant. Du forstår vel pointen. Din "klub" burde skifte fra ulve til hyæner...

FCM
Landshold
Landshold

Indlæg af FCM » 11. jul 2009, 10:08

Køllen I Møllen skrev:Irrelevant. Du forstår vel pointen. Din "klub" burde skifte fra ulve til hyæner...
På ingen måde irrelevant, hvis emnet er moral. Både OB og AaB proiriterede økonomi højere end moral i de konkrete tilfælde. Den samme prioritering som FCM laver.

Lindvang

Indlæg af Lindvang » 11. jul 2009, 10:16

FCM skrev:
Køllen I Møllen skrev:Irrelevant. Du forstår vel pointen. Din "klub" burde skifte fra ulve til hyæner...
På ingen måde irrelevant, hvis emnet er moral. Både OB og AaB proiriterede økonomi højere end moral i de konkrete tilfælde. Den samme prioritering som FCM laver.
Haha, du prøver som sædvanlig med næb og kløer at forsvare din klubs groteske og usmagelige adfærd, ligemeget hvad det er og hvor ulækkert det er, Kenn. Bliver du aldrig træt af det?

Det er simpelthen så ufatteligt, at I aldrig nogensinde rynker på næsen over de handlinger Ørgaard foretager, men sluger alt råt.

jydenfranord
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af jydenfranord » 11. jul 2009, 10:22

FCM skrev:

Det er faktisk AaB og OBs skyld at man nu beskylder FCM for at have en dårlig moral. Hvis bare de to klubber havde viste lige så stor ansvarlighed som FCM overfor deres spillere og givet dem en chance efter deres fejltrin, så var alt jo godt.
Se bare hvordan FCM tog sig af Zidan når han lavede en lille fejl, som at slå kæresten, købe hælervarer eller kører alt for hurtigt. Der stod FCM altid klar med beskeden "han er en fantastisk fodboldspiller, lad ham være i fred"
Der kunne de øvrige klubber lærer noget.

Netop ovenstående er en stor del af grunden til mit had mod klubben FCM og størstedelen af deres fans, hver eneste gang der sker noget prøver man at pakke det ind som "vi gør det som et stykke socialt" Arek skal have en chance, for man kan ikke give en mand en dobbelt straf og det er samfundet der straffer ikke klubben (men straffen skal helst forgå i vinterpausen, så det ikke går ud over FCM). Når man henter afrikanere er det for at give dem en uddannelse, at de kan spille fodbold, det er blot en lille ligegyldig ting. Men der kommer DBU og FIFA jo så og vil ødelægge de kære afrikaneres chance her i livet.
Når FCM endnu engang er gået på rov efter helt unge talenter herhjemme, så er det igen DBU der ikke vil give de unge spillere en chance for at prøve sig selv og deres talent af.
Når FCM henter spillere der har begået vold mod folk, så er det jo faktisk den klub som spilleren hentes fra der er problemet.

Det er yderst sjælent man oplever en FCM fan sige "hold kæft hvor lavede klubben en fejl der", i 99% af tilfældene er det istedet "vi er klasses frække dreng, og det er så fedt" lige indtil der bliver sagt noget kritisk, så tuder både klubben og fans over at alle er efter den stakkels klub.
Hvis man vil være klassens frække dreng må man også tage de slag det giver.
Men kan ikke være klassens frække dreng og på samme tid spille Moder Teresa.

FCM
Landshold
Landshold

Indlæg af FCM » 11. jul 2009, 10:28

Lindvang skrev:Haha, du prøver som sædvanlig med næb og kløer at forsvare din klubs groteske og usmagelige adfærd, ligemeget hvad det er og hvor ulækkert det er, Kenn. Bliver du aldrig træt af det?

Det er simpelthen så ufatteligt, at I aldrig nogensinde rynker på næsen over de handlinger Ørgaard foretager, men sluger alt råt.
Ja, for det er jo os, der har fansider for vores sportsdirektør på Facebook......

Jeg forsvarer sådan set ikke, hvad FCM gør, men påpeger blot, at det ikke er så meget anderledes end hvad andre klubber gør - heriblandt OB og AaB. AaB har jo også en historik der viser, at de ikke fyrer spillere, der bliver dømt for vold, ligesom OB ikke har problemer med at ansætte spillere, der har siddet i fængsel. Så når fans af de klubber peger fingre af FCM, drejer det sig vist mere om at bruge enhver lejlighed til at kritisere andre, end den reelle substans i kritikken.

Personligt mener jeg det er mere grotesk og usmagelig at mene at folk med voldsdom skal have samfundsmæssig følgestraf bestående af arbejdsløshed end det er, at ansætte folk med voldsdomme.

jydenfranord
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af jydenfranord » 11. jul 2009, 10:33

FCM skrev:
Lindvang skrev:Haha, du prøver som sædvanlig med næb og kløer at forsvare din klubs groteske og usmagelige adfærd, ligemeget hvad det er og hvor ulækkert det er, Kenn. Bliver du aldrig træt af det?

Ja, for det er jo os, der har fansider for vores sportsdirektør på Facebook......

Jeg forsvarer sådan set ikke, hvad FCM gør, men påpeger blot, at det ikke er så meget anderledes end hvad andre klubber gør - heriblandt OB og AaB. AaB har jo også en historik der viser, at de ikke fyrer spillere, der bliver dømt for vold, ligesom OB ikke har problemer med at ansætte spillere, der har siddet i fængsel. Så når fans af de klubber peger fingre af FCM, drejer det sig vist mere om at bruge enhver lejlighed til at kritisere andre, end den reelle substans i kritikken.

Personligt mener jeg det er mere grotesk og usmagelig at mene at folk med voldsdom skal have samfundsmæssig følgestraf bestående af arbejdsløshed end det er, at ansætte folk med voldsdomme.
Et mindre emneskifte, men hvad er mest komisk at der er oprettet en fanside for sportsdirektøren på facebook eller søge rundt på div. forums på internettet og forsvarer alt hvad sin klub/sportsdirektør gør?

Fordi man er fan af en klub eller en person, så betyder det jo ikke man synes alt hvad klubben gør er rigtigt eller hvad personen gør......

Lindvang

Indlæg af Lindvang » 11. jul 2009, 10:34

FCM skrev:

Jamen, at du slet ikke kan se essensen i Arek-sagen siger jo alt om jeres forstyrrede verdensbillede. Jeg er sådan set ligeglad med, at man siger ok til David Nielsen efter hans psykotiske overfald på Gaarde.

For mig handler det med Arek om, at man (igen) skider på alt, hvad der hedder god moral, etik og sportsmanship og gør sig skyldig i en konkurrenceforvridning, der er så ussel og ulækker, at det nok ikke er set lige.

Man får Danmarks nok bedste målmand kvit og frit fordi man skider på de etiske og ofte usagte regelsæt, der siger, at en klub bliver nødt til at fyre en spiller, der har gennembanket sin kone. Her udnytter man andres konsekvente og korrekte handling og gør endnu engang noget dybt usmageligt for egen vinding, uden at skele til solidariteten klubberne imellem.

Det er usmageligt og uetisk, uagtet hvordan du end vender og drejer det, Kenn.

FCM
Landshold
Landshold

Indlæg af FCM » 11. jul 2009, 10:37

jydenfranord skrev:Et mindre emneskifte, men hvad er mest komisk at der er oprettet en fanside for sportsdirektøren på facebook eller søge rundt på div. forums på internettet og forsvarer alt hvad sin klub/sportsdirektør gør?

Fordi man er fan af en klub eller en person, så betyder det jo ikke man synes alt hvad klubben gør er rigtigt eller hvad personen gør......
Hvis du kunne læse indenad, så vil du se at jeg ikke forsvarer noget som helst, men det der debatteres er AaB- og OB-fans dobbeltmoral ift fordømmelse af FCMs ansættelse af Arek.

Det er faktisk to uafhængige emner:

1) AaB- og OB-fans dobbeltmoral
2) Hvorvidt det er ok af FCM at ansætte Arek

Jeg debatterer udelukkende 1, mens du ser ud til at tro at det er 2.

FCM
Landshold
Landshold

Indlæg af FCM » 11. jul 2009, 10:44

Lindvang skrev:Man får Danmarks nok bedste målmand kvit og frit
Ja, og det er i virkeligheden dette, der pisser jer af. Fair nok, det er træls at se en konkurrent forstærke sig gratis, men det gør altså ikke kritikken særlig interessant.
Lindvang skrev:Her udnytter man andres konsekvente og korrekte handling og gør endnu engang noget dybt usmageligt for egen vinding, uden at skele til solidariteten klubberne imellem.
Sikke noget ævl. Solidaritet klubberne imellem? Og det skulle komme fra jer, der netop er mestre i at udnytte Bosman-dommen og hente transferfrie spillere. Senest til stor beklagelse for Vålerenga, der kunne have fået 3 gange så meget for ham I hentede. Klubber konkurrerer mod hinanden om spillere, thats it. Der er da ingen solidaritet.
Lindvang skrev:Kenn.
Det hedder jeg altså ikke.

Besvar