musik
Re: musik
Dette her bliver EPISK.. EPISK SIGER JEG JER!
Ayreon / Arjen Lucassen er tilbage med et nyt project, selv om det bliver svært at overgå sidste Ayreon album, som jo var en perle af uset kaliber!! så tegner Guild Machine sig til at blive.. ikke bare fedt.. men FEDT!!
http://www.myspace.com/guiltmachine" onclick="window.open(this.href);return false;
og for folk der kan li progresivt metal/rock bør man tjekke Ayreon ud:
længe siden et omkvæd har rykke så meget i pikke manden som dette
Ayreon / Arjen Lucassen er tilbage med et nyt project, selv om det bliver svært at overgå sidste Ayreon album, som jo var en perle af uset kaliber!! så tegner Guild Machine sig til at blive.. ikke bare fedt.. men FEDT!!
http://www.myspace.com/guiltmachine" onclick="window.open(this.href);return false;
og for folk der kan li progresivt metal/rock bør man tjekke Ayreon ud:
længe siden et omkvæd har rykke så meget i pikke manden som dette
- Martin
- Landshold

- Favoritspiller: Caca
- Geografisk sted: Hovedstaden
Oasis har vel rent musikalsk set været opløst siden omkring siden starten på 1996, sådan rent musikalsk?kasper.a skrev:Jeg kan simplethen ikke tro det. Der er dog længe gået rygter om at Noel ville gå solo og han var sur på Liam, men hvornår er de ikke sure på hinanden?
Nu er det jo ikke første gang Noel han smutter så jeg håber inderligt at de finder ud af det sammen igen ellers ville denne dag altid stå for dagen hvor musikken døde.
Man kan selvfølgelg håbe at Noel kører en Morrisey og frygte at han kører en Richard Ashcroft/Ian Brown. Chancerne er naturligvis ikke for det - Oasis har altid været et band uden nogen form for tilstædeværelse på scenen.
EDIT: Det her citat om Blurs reunion er dog smukt: "I'm right into it, [because] it'll finish off the Kaiser Chiefs and put them to bed. There's nothing worse than a shit Blur."
når vi på stadion synger my onlys AaB my onlys AaB you all i life for you makes me hapy nont ever talking my AaB away
Jeg må indrømme at jeg synes du er fuldstændig forkert på den. Siden 96 har de udgivet følgende album: Be here now (97), Standing on the shoulders of giants (2000), Heathen Chemistry (2002), Don't believe the truth (2005) og Dig out your soul (2008). Hvis jeg bare tager et hurtigt ned af listen af sange fra følgende albums finder jeg sange som: D'You Know What I Mean?, Stand by Me, Don't Go Away, All Around the World, Go Let It Out, Where Did It All Go Wrong?, Stop Crying Your Heart Out, Songbird, Little by Little, Lyla, The Importance of Being Idle, Let There Be Love, The Shock of the Lightning, I'm Outta Time og Falling Down som de største hits. Jeg ser ikke mange bands i verden som kan præsentere en så lang række af hits som Oasis kan og i denne sammehæng nævner jeg ikke engang deres største hits.Martin skrev:Oasis har vel rent musikalsk set været opløst siden omkring siden starten på 1996, sådan rent musikalsk?kasper.a skrev:Jeg kan simplethen ikke tro det. Der er dog længe gået rygter om at Noel ville gå solo og han var sur på Liam, men hvornår er de ikke sure på hinanden?
Nu er det jo ikke første gang Noel han smutter så jeg håber inderligt at de finder ud af det sammen igen ellers ville denne dag altid stå for dagen hvor musikken døde.
Man kan selvfølgelg håbe at Noel kører en Morrisey og frygte at han kører en Richard Ashcroft/Ian Brown. Chancerne er naturligvis ikke for det - Oasis har altid været et band uden nogen form for tilstædeværelse på scenen.
EDIT: Det her citat om Blurs reunion er dog smukt: "I'm right into it, [because] it'll finish off the Kaiser Chiefs and put them to bed. There's nothing worse than a shit Blur."
Jeg indrømmer dog gerne at efter 96 har de ikke lavet så gode albums som deres 2 første. Jeg læste engang et citat fra Noel hvor han sagde noget i stil med at det var unfair at alle deres albums skulle sammenlignes med de to første for ingen kunne lave så gode albums som dem. Det er jo fuldstændig rigtigt, de 2 første var ude af den her verden og de andre var "bare" gode.
Den med tilstedeværelsen på scene forstår jeg heller ikke. Oasis er/var et musik band, de gad/gider ikke danse fordi de ikke kan finde ud af det og de ved at det er musikken det handler om. Altså hvis du kalder tilstedeværelse at hoppe rundt på en scene og stikke mikrofonen ud til publikum og hvad ved jeg, så nej det er ikke Oasis, det er simpelthen ikke deres stil og det gør dem bare federe i min optik. Men tilstedeværelse det har de og for at bevise det, så vil jeg komme med det bedste argument jeg overhovedet kan forstille mig, en koncert i Manchester:
Hent Martin P. og Bræmer hjem!
- Konsulenten
- Superliga

- Favoritspiller: Steve-Dave
- Geografisk sted: Frederiksberg
Jesus. Det var nærmest et MrBangsk forsvar, du rodede dig ud i der. Den række af post Morning Glory sange, du nævner, fremhæver i mine øjne lige præcis Oasis efter deres første to album - middelmådighed. Det er vel meget sigende, at de mest interessante nyheder fra de herrer Gallagher siden 90erne er deres off stage skænderier mv.
"MYYYYYY ONLY AaB MY ONLY AaB, YOU ALL I LIFE FOR YOU MAKE ME HAPY NO EVER TALKING MY AaB AVAY!"
- MrBangDK
- Allstar

- Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..
Det kaldes at "argumentere" for sin holdning.... Noget en masse herinde kunne lære noget af!!!Konsulenten skrev:Jesus. Det var nærmest et MrBangsk forsvar, du rodede dig ud i der. Den række af post Morning Glory sange, du nævner, fremhæver i mine øjne lige præcis Oasis efter deres første to album - middelmådighed. Det er vel meget sigende, at de mest interessante nyheder fra de herrer Gallagher siden 90erne er deres off stage skænderier mv.
Ska' vi hak'?
- Konsulenten
- Superliga

- Favoritspiller: Steve-Dave
- Geografisk sted: Frederiksberg
Kan du så også lære mig, hvorfor indlæg konsekvent skal afsluttes med en horde af udråbstegn?(!!!!!!)MrBangDK skrev:Det kaldes at "argumentere" for sin holdning.... Noget en masse herinde kunne lære noget af!!!Konsulenten skrev:Jesus. Det var nærmest et MrBangsk forsvar, du rodede dig ud i der. Den række af post Morning Glory sange, du nævner, fremhæver i mine øjne lige præcis Oasis efter deres første to album - middelmådighed. Det er vel meget sigende, at de mest interessante nyheder fra de herrer Gallagher siden 90erne er deres off stage skænderier mv.
"MYYYYYY ONLY AaB MY ONLY AaB, YOU ALL I LIFE FOR YOU MAKE ME HAPY NO EVER TALKING MY AaB AVAY!"
- MrBangDK
- Allstar

- Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..
Konsulenten skrev:Kan du så også lære mig, hvorfor indlæg konsekvent skal afsluttes med en horde af udråbstegn?(!!!!!!)MrBangDK skrev:Det kaldes at "argumentere" for sin holdning.... Noget en masse herinde kunne lære noget af!!!Konsulenten skrev:Jesus. Det var nærmest et MrBangsk forsvar, du rodede dig ud i der. Den række af post Morning Glory sange, du nævner, fremhæver i mine øjne lige præcis Oasis efter deres første to album - middelmådighed. Det er vel meget sigende, at de mest interessante nyheder fra de herrer Gallagher siden 90erne er deres off stage skænderier mv.
Nej!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ska' vi hak'?
- Martin
- Landshold

- Favoritspiller: Caca
- Geografisk sted: Hovedstaden
Hele problemet er at de numre du nævner, minus et par stykker, ikke er hits. Det er numre, som os der på en eller anden måde har et had/kærlighedsforhold til Oasis, værdsætter og regner som hits i bagkataloget, men de har meget lidt betydning i den brede opfattelse af Oasis.kasper.a skrev:Siden 96 har de udgivet følgende album: Be here now, Standing on the shoulders of giants, Heathen Chemistry, Don't believe the truth og Dig out your soul. Hvis jeg bare tager et hurtigt ned af listen af sange fra følgende albums finder jeg sange som: D'You Know What I Mean?, Stand by Me, Don't Go Away, All Around the World, Go Let It Out, Where Did It All Go Wrong?, Stop Crying Your Heart Out, Songbird, Little by Little, Lyla, The Importance of Being Idle, Let There Be Love, The Shock of the Lightning, I'm Outta Time og Falling Down som de største hits. Jeg ser ikke mange bands i verden som kan præsentere en så lang række af hits som Oasis kan og i denne sammehæng nævner jeg ikke engang deres største hits.
Nej, de to første albums er sgu ikke ude af denne verden. Det er aldeles fremragende albums, helt enig, men de er mere et symbol på en tidsånd, end de er geniale album. Alt herefter er bare et meget middelmådigt britisk band - naturligvis med små highligts hist og her. Af deres sidste 5 albums kunne der sikkert være blevet 1½ gode albums vil jeg tro.kasper.a skrev:Jeg indrømmer dog gerne at efter 96 har de ikke lavet så gode albums som deres 2 første. Jeg læste engang et citat fra Noel hvor han sagde noget i stil med at det var unfair at alle deres albums skulle sammenlignes med de to første for ingen kunne lave så gode albums som dem. Det er jo fuldstændig rigtigt, de 2 første var ude af den her verden og de andre var "bare" gode.
Nej, jeg kalder tilstedeværelse at have lyst til at rent faktisk at være der. Nu referer du jo indirekte et eller to af deres citater - og Oasis er da i et hav af deres udtalelser selv ikke i tvivl om, at de er røvsyge live.kasper.a skrev:Oasis var et musik band, de gad ikke danse fordi de ikke kan finde ud af det og de ved at det er musikken det handler om. Altså hvis du kalder tilstedeværelse at hoppe rundt på en scene og stikke mikrofonen ud til publikum og hvad ved jeg, så nej det er ikke Oasis, det er simpelthen ikke deres stil og det gør dem bare federe i min optik.
Jeg må da klukle. Bandet kunne lige så godt stå i øvelokalet - Guitar Hero har mere tilstedeværelse. Noels står for helvede og tænker på hans nye blender. Liam har et udtryk der signalerer at han hellere ville være et hvert andet sted i verden. Klippet er kun godt fordi det er godt klippet sammen. Jeg holder meget af Oasis, men det er satme et band der har brillieret i ligegyldighed og gentagelser i 13 år.kasper.a skrev:Men tilstedeværelse det har de og for at bevise det, så vil jeg komme med det bedste argument jeg overhovedet kan forstille mig, en koncert i Manchester: Ganske fint videoklip med Lyla
Hitler bliver lige malket en gang til:
når vi på stadion synger my onlys AaB my onlys AaB you all i life for you makes me hapy nont ever talking my AaB away
"I'd tell all my friends, but they'd never believe me.MrBangDK skrev:Genopdagelse af et par albums som ikke var hør længe:
Radiohead: Pablo Honey og The Bends..
Sataneme et par garvede skiver...
They'd think, that I finally lost it completely."
- følelsen af at være optimistisk AaB'er
"Total paranoia is just total awareness"
Charles Manson
Charles Manson
haha det er jo slow... dette er hurtigt.. det der kommer 2.05 inde.. rykker sådan i pikkemanden.... sådan HÅRDT!!!
Steve Vai er et musikalsk talent ud over det sædvanlige (har bla. absolut gehør), kombineret med en uhørt høj øvedisciplin hvor han som ung øvede 10-12 timer om dagen. Som 18 årig kom han ind i selveste Frank Zappas band, hvilket medvirkede at hans musikalske udvikling forøgedes hastigt i en ung alder. Jeg har nok svært ved at løbe fra, at han er min favorit.danielnoll skrev: Nej, det vil jeg så give dig ret i... hvordan er dét muligt?
Jo jo, men det er jo den samme tone der bliver hamret afsted i hvad?... 64. dele, på et slow beat, det kan ikke være så vanskeligt. Ikke forstået sådan at musik nødvendigvis er godt når det er svært.Coma skrev:haha det er jo slow... dette er hurtigt.. det der kommer 2.05 inde.. rykker sådan i pikkemanden.... sådan HÅRDT!!!
Det synes jeg bestemt også.danielnoll skrev:jeg syntes david gilmour er god!limey skrev:Steve Vai er et musikalsk talent ud over det sædvanlige (har bla. absolut gehør), kombineret med en uhørt høj øvedisciplin hvor han som ung øvede 10-12 timer om dagen. Som 18 årig kom han ind i selveste Frank Zappas band, hvilket medvirkede at hans musikalske udvikling forøgedes hastigt i en ung alder. Jeg har nok svært ved at løbe fra, at han er min favorit.danielnoll skrev: Nej, det vil jeg så give dig ret i... hvordan er dét muligt?