Hvis vi nu tager en ti sæsoner, hvoraf vi i de 9 bliver enten nummer et eller to, samt spiller med i et europæisk gruppespil ca. hvert andet år, og man stadig kan se at FCK og BIF får mere omtale end os, så synes jeg da vi skulle tage diskussionen op igen. Indtil da synes jeg vi skulle koncentre os om at sammenligne os med de hold der ligger omkring os i tabellen. Er der nogen der kan henvise til undersøgelser om hvormeget omtale FC Horsens, FCN, Lyngby, Silkeborg, Esbjerg får ift. AaB?Køllen I Møllen skrev: Det er rigtigt. Men i dette tilfælde kom ægget først. FCK havde mediernes store interesse langt før de blev den magtfaktor (indenfor de nævnte områder) de er idag. EKsvis da AaB blev mestre i 99 var der en undersøgelse der viste at FCK fik 3 gange så meget spalteplads i aviserne end AaB. FCK blev nr 7.
Men jeg gider egentlig slet ikke denne debat. Vi har haft den 1000 gange før og der er tydeligvis folk der bliver forargede over at høre sandheden
Det pisser mig af tråden
Re: Det pisser mig af tråden
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
- Køllen I Møllen
- Allstar

Men hvad er pointen i det? Der er ikke nogen der mener at vi bliver snydt i forhold til de hold du nævner.Pastorius skrev:Hvis vi nu tager en ti sæsoner, hvoraf vi i de 9 bliver enten nummer et eller to, samt spiller med i et europæisk gruppespil ca. hvert andet år, og man stadig kan se at FCK og BIF får mere omtale end os, så synes jeg da vi skulle tage diskussionen op igen. Indtil da synes jeg vi skulle koncentre os om at sammenligne os med de hold der ligger omkring os i tabellen. Er der nogen der kan henvise til undersøgelser om hvormeget omtale FC Horsens, FCN, Lyngby, Silkeborg, Esbjerg får ift. AaB?Køllen I Møllen skrev: Det er rigtigt. Men i dette tilfælde kom ægget først. FCK havde mediernes store interesse langt før de blev den magtfaktor (indenfor de nævnte områder) de er idag. EKsvis da AaB blev mestre i 99 var der en undersøgelse der viste at FCK fik 3 gange så meget spalteplads i aviserne end AaB. FCK blev nr 7.
Men jeg gider egentlig slet ikke denne debat. Vi har haft den 1000 gange før og der er tydeligvis folk der bliver forargede over at høre sandheden
Der er vel heller ikke nogen der mener vi bliver snydt idag. Jeg gør ihvertfald ikke. Jeg mener vi blev snydt i 1990`erne da fck var en lille lorteklub og vi var creme de la creme af dansk fodbold
Janteloven eksisterer IKKE!
-
Elegia
Vil det sige, at medierne skriver mest om den suverænt største klub frem for den lille?!?Køllen I Møllen skrev:EKsvis da AaB blev mestre i 99 var der en undersøgelse der viste at FCK fik 3 gange så meget spalteplads i aviserne end AaB. FCK blev nr 7.
En eller anden: TILKALD MYNDIGHEDERNE! Og tænk på børnene! Tænk dog på børnene!!
- Køllen I Møllen
- Allstar

Jo jo, jeg er med på at overdrivelse fremmer forståelsen.Elegia skrev:Vil det sige, at medierne skriver mest om den suverænt største klub frem for den lille?!?Køllen I Møllen skrev:EKsvis da AaB blev mestre i 99 var der en undersøgelse der viste at FCK fik 3 gange så meget spalteplads i aviserne end AaB. FCK blev nr 7.
En eller anden: TILKALD MYNDIGHEDERNE! Og tænk på børnene! Tænk dog på børnene!!
Iøvrigt er det for sent nu. De børn har medierne gjort til fck-fans gennem deres enrettede fokus på bastard-klubben. Det er de børn der idag er fuldvoksne og jagter os udenfor stadion når fuckerne spiller.
Ser man på gennemsnitet af deres og AaBs resultater i 90'erne er forskellen vel ikke entydigt i vores favør. Vi havde dengang 2 gode sæsoner, og resten var noget lala. Europæisk havde vi én CL (som vi ikke spillede os direkte til) deltagelse og vel ikke så mange andre triumfer. Jeg har ikke checket FCK's resultater i samme periode, men meget ringere var de vel ikke, og tager man så med at de byggede på to traditionshold som KB (som dog var langt fra fordumsstyrke på det tidspunkt) og B1903 som da i hvert fald havde et spektakulært resultat mod Bayern Munchen jeg kan huske uden at slå op. Oveni en meget karismatisk frontfigur, der var god til at få medieinteresse, og et økonomisk fundament der også dengang gav os baghjul, måske med undtagelse af en enkelt sæson. Jeg synes ikke det udefra set er så underligt. Måske er det ikke retfærdigt eller helt objektivt, men de der tror på det nogensinde har været et mål for dansk sportsjournalistik er også noget naive.Køllen I Møllen skrev: Men hvad er pointen i det? Der er ikke nogen der mener at vi bliver snydt i forhold til de hold du nævner.
Der er vel heller ikke nogen der mener vi bliver snydt idag. Jeg gør ihvertfald ikke. Jeg mener vi blev snydt i 1990`erne da fck var en lille lorteklub og vi var creme de la creme af dansk fodbold
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
-
Elegia
Snakker vi om de 1990'ere, hvor cremeklubben AaB fik to medaljer, mens den lille lorteklub FCK fik tre sæt?Køllen I Møllen skrev:Jeg mener vi blev snydt i 1990`erne da fck var en lille lorteklub og vi var creme de la creme af dansk fodbold
- Køllen I Møllen
- Allstar

Nej, de andre 90`ere hvor vi vandt champions league 11 gange og det danske mesterskab 27 år i træk...Elegia skrev:Snakker vi om de 1990'ere, hvor cremeklubben AaB fik to medaljer, mens den lille lorteklub FCK fik tre sæt?Køllen I Møllen skrev:Jeg mener vi blev snydt i 1990`erne da fck var en lille lorteklub og vi var creme de la creme af dansk fodbold
Men min pointe, til både dig og Pastorius : Den med at fck er en større klub med større publikum, sponsorer og mesterskaber mm holder idag. Det gjorde den bare ikke i 90`erne. Jeg havde i engang i 90`erne et indlæg i Tipsbladet (det var dengang man debatterede på den måde, ja) hvor jeg gav mit synspunkt om dette og allerede dengang blævrede folk op om konspirationsteorier osv. Faktum er jo at fck dengang ikke var en skid større end AaB. Jeg siger ikke at de danske sportjournalister er efter AaB, jeg siger de er langt oppe i røven på de 20 unævnelige kbh-klubber, og det har de til alle tider været.
-
Elegia
Men FCK er bare ud fra ni af ti parametre end bedre historie end AaB, Silkeborg, Esbjerg, osv.
Sådan et livets iskolde fakta og det står næppe til ændre. Derimod kan man - som AaB i visse perioder har formået det med succes - "spille på det" og bruge underdogmentaliteten (eller Københavnerhadet, om man vil) som motiverende faktor.
Grænsen mellem dette og så de skingre "konspirationsteorier" er bare svær ikke at krydse for mange, har man set utallige gange.
Selv om mange nok ville blive chokeret over, hvor mange jyder, der sidder på landets sportsredaktioner.
Disse er så bare placeret i Kbh., og det gør, at magelighed desværre er et af de ovennævnte ti parametre, tror jeg
Sådan et livets iskolde fakta og det står næppe til ændre. Derimod kan man - som AaB i visse perioder har formået det med succes - "spille på det" og bruge underdogmentaliteten (eller Københavnerhadet, om man vil) som motiverende faktor.
Grænsen mellem dette og så de skingre "konspirationsteorier" er bare svær ikke at krydse for mange, har man set utallige gange.
Dét er korrekt.Køllen I Møllen skrev:Jeg siger ikke at de danske sportjournalister er efter AaB, jeg siger de er langt oppe i røven på de 20 unævnelige kbh-klubber, og det har de til alle tider været.
Selv om mange nok ville blive chokeret over, hvor mange jyder, der sidder på landets sportsredaktioner.
Disse er så bare placeret i Kbh., og det gør, at magelighed desværre er et af de ovennævnte ti parametre, tror jeg
Jeg er ikke sikker på, at jeg forstår, hvor du vil hen med overstående. Og det pisser mig lidt af, at jeg tror vi snakker forbi hinanden...Elegia skrev:Det er jo ikke helt den samme snak.Poul Hat skrev:Nøjagtigt som, at det er i alle AaB tilhængeres interesse, at FCK kom i CL og Brøndby og OB kommer i EL i aften... (Den kan lader vi lige stå lidt...)Elegia skrev: Det kan det være noget om (selv om jeg personligt ikke tror, det er et særskilt dansk fænomen), men jeg vil fastholde, at også for medierne vil det være klart at foretrække, at FCK er med i CL frem for EL.
Men Ståle fik raset ud. Og det er også sundt.
Og så kan man håbe, hr. Crone og de andre par stykker, anfaldet var rettet mod, måske ser lidt inad. (Naivt? Ja...)
For mens journalisterne må formodes at være objektive, er de mediehuse, der har ansat dem, vel interesserede i profit og overskud.
Det er der klart størst chance for ved FCK i CL frem for EL.
Det officielle AaB A/S håber da også uden tvivl på, at de danske hold klarer sig godt. Især fordi det i år har gigantisk stor betydning og kan medføre ekstra europæiske pladser og direkte CL-kval. til en dansk mester.
Hvad diverse FANS derimod har af følelser er vel snakken ret uvedkommende...?
Skal det forståes således, at;
- Journalisten Morten Crone formodes at være objektiv, når han skriver sin klumme?
- Mediehuset Berlinske Media helst ser FCK kvalificere sig, fordi man så kan sælge flere aviser, qua flere artikler (og klummer) om FCKs CL-eventyr? - og det i den sammenhæng er underordnet, hvad diverse fans (som jeg formoder er dem, der læser om sportssektionen) har af følelser i henhold til FCKs succes/fiasko?
Fordi, så springer kæden altså af for mig...
1) En klumme er vel netop en personlig og dermed subjektiv kommentar/holdning til et emne, som optager dele af befolkningen.
2) Når diverse fans samtidig er dem BT gerne vil sælge aviser til. Vil en økonomisk rationel medievirksomhed*, så ikke målrette sine artikler mod dem?
Pointen er, at Ståle har ret, når han kritiserer Morten Crone for at skabe en win-win situation for sig selv og BT forud for de 2 kval-kampe.
- Hvis FCK kvajer sig, så vil Crones fiasko-kommentar være ramt lige i røven og vand på møllen for de FCK-kritiske (og følelsesladet) fans/avislæsere.
- Hvis FCK kvalificerer sig, så er kommentaren gratis(hvis ikke lige det var fordi, Ståle kæftede op) for Crone og bekræftiger bare holdningen, blandt dem med samme indsigt i Rosenborgs spillertrup, som Morten Crone.
*) Det skal indskydes, at jeg mener, at vores medieforbrug i stort omfang handler om at få noget at læne sig op ad og ikke ønsket om oplysning. Ligesom vagabonden, der læner sig op lygtepælen.
"Endnu et arrogant og bedrevidende indlæg fra Poul Hat"
Nu har jeg ikke skrevet så meget om AaB's start på sæsonen, men nu kommer det.
jeg har fulgt klubben siden starten af 90'erne, sad på det gamle stadion, var på stadion da de vandt over la coruna på mål af Thorst, og har fulgt dem hele vejen op til nu, de har før starte skidt, men det er først i år at jeg er bange for at det går galt, jeg har aldrig set et AaB mandskab spille så dårligt før, fejl afleveringer på fejl afleveringer på fejl afleveringer, man kan ikke ramme hinanden på to meter, man kæmper ikke for hinanden, og når det sker at man kommmer foran, så stiller man sig sku ned i eget felt og prøver og sparke bolden væk resten af kampen.
jeg er så træt af og se dem spille, før var jeg stolt af og være AaB fan, nu er det sådan noget la la, gider ikke gå i mine trøjer og det er sku ikke død og pine vigtigt for mig og se kampene mere, som jeg hørte en sige "jeg vil sku hellere sidde hjemme i min lejlighed og se maling tørre end og se AaB spille".
Jeg stopper aldrig med og være AaB mand, vil altid heppe på dem og jeg håber da også lysten kommer tilbage til og tage min gamle Metax trøje på igen, men lige nu gør det pisse ondt og se hvad der sker på grønsværen og uden for, det er sku ikke det AaB jeg kender.
så kom det ud.
jeg har fulgt klubben siden starten af 90'erne, sad på det gamle stadion, var på stadion da de vandt over la coruna på mål af Thorst, og har fulgt dem hele vejen op til nu, de har før starte skidt, men det er først i år at jeg er bange for at det går galt, jeg har aldrig set et AaB mandskab spille så dårligt før, fejl afleveringer på fejl afleveringer på fejl afleveringer, man kan ikke ramme hinanden på to meter, man kæmper ikke for hinanden, og når det sker at man kommmer foran, så stiller man sig sku ned i eget felt og prøver og sparke bolden væk resten af kampen.
jeg er så træt af og se dem spille, før var jeg stolt af og være AaB fan, nu er det sådan noget la la, gider ikke gå i mine trøjer og det er sku ikke død og pine vigtigt for mig og se kampene mere, som jeg hørte en sige "jeg vil sku hellere sidde hjemme i min lejlighed og se maling tørre end og se AaB spille".
Jeg stopper aldrig med og være AaB mand, vil altid heppe på dem og jeg håber da også lysten kommer tilbage til og tage min gamle Metax trøje på igen, men lige nu gør det pisse ondt og se hvad der sker på grønsværen og uden for, det er sku ikke det AaB jeg kender.
så kom det ud.
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
- Alando
- Landshold

- Favoritspiller: Jozo Matovac
- Geografisk sted: Aalborg
at Stofa er noget lort for jeg har intet tv signal eller radio for den sags skyld!
- astonvilla
- Allstar

- Favoritspiller: Jozo
- Geografisk sted: 9000 !!!!
Uuuuhadada, STOFA pisser mig også i den grad af! Jeg har en Zaptor box. Issuet er at den kører sammen med STOFA internetforbindelse. Zaptor boxen er sikkert fino, men når min STOFA netforbindelse går ned sådan ca. 1 gang i timen - ja så har man et problem...Alando skrev:at Stofa er noget lort for jeg har intet tv signal eller radio for den sags skyld!
Bienvenu Bassogog!
Du har min dybeste medfølelse. Også jeg har en gang været stavnsbundet til STOFAs elendige box og dertil hørende service når skidtet gik ned hver anden uge. Utroligt at det svindelfirma kan blive ved med at få lov til at chikanere så mange i Aalborg og omegn. Aldrig, aldrig, aldrig mere STOFA!astonvilla skrev:Uuuuhadada, STOFA pisser mig også i den grad af! Jeg har en Zaptor box. Issuet er at den kører sammen med STOFA internetforbindelse. Zaptor boxen er sikkert fino, men når min STOFA netforbindelse går ned sådan ca. 1 gang i timen - ja så har man et problem...Alando skrev:at Stofa er noget lort for jeg har intet tv signal eller radio for den sags skyld!
- Alando
- Landshold

Det bedste var stadig da jeg boede i udlandet og dermed ikke havde noget tv i Danmark og de blev ved med at sende mig regninger. Efter den anden regning (havde gjort dem opmærksom at jeg altså ikke boede i Danmark mere) truede de med at lukke min tv forbindelse. Jamen gør I da bare det. I don't care. Efter et par mails mere og lidt flere regninger indså de heldigvis at jeg nok havde ret i jeg ikke skulle betale for tv i et land jeg ikke boede i... Flotlimey skrev:Du har min dybeste medfølelse. Også jeg har en gang været stavnsbundet til STOFAs elendige box og dertil hørende service når skidtet gik ned hver anden uge. Utroligt at det svindelfirma kan blive ved med at få lov til at chikanere så mange i Aalborg og omegn. Aldrig, aldrig, aldrig mere STOFA!astonvilla skrev:Uuuuhadada, STOFA pisser mig også i den grad af! Jeg har en Zaptor box. Issuet er at den kører sammen med STOFA internetforbindelse. Zaptor boxen er sikkert fino, men når min STOFA netforbindelse går ned sådan ca. 1 gang i timen - ja så har man et problem...Alando skrev:at Stofa er noget lort for jeg har intet tv signal eller radio for den sags skyld!
Da jeg stadig boede i Aalborg, havde jeg også Stofa, og jeg var heller ikke begejstret. Langt fra, faktisk. En overgang havde jeg også det problem, at mit internet gik ned flere gange om dagen, og det betød, at jeg til sidst tog kontakt til Stofa, der så kunne fortælle mig, at mit modem (eller router, eller hvad fanden det hedder) var for gammelt, og at det skulle skiftes ud pga., det ikke kunne klare det antal Mbit, internetforbindelsen var på... Rimelig amatøragtigt. Men altså; så gav de mig et nyt modem/router, og så var der (næsten) ingen problemer mere.astonvilla skrev:Uuuuhadada, STOFA pisser mig også i den grad af! Jeg har en Zaptor box. Issuet er at den kører sammen med STOFA internetforbindelse. Zaptor boxen er sikkert fino, men når min STOFA netforbindelse går ned sådan ca. 1 gang i timen - ja så har man et problem...Alando skrev:at Stofa er noget lort for jeg har intet tv signal eller radio for den sags skyld!
Så, bottomline. Prøv at få dig et/ny ny modem/router.
- Køllen I Møllen
- Allstar

Jeg har sgu aldrig haft problemer med Stofa. Så alle I sure mennesker pisser mig af...
Hvis I ikke kan betjene jeres internet eller tv så sluk for lortet og gå en tur!
Hvis I ikke kan betjene jeres internet eller tv så sluk for lortet og gå en tur!
- Alando
- Landshold

Nu har jeg heldigvis aldrig haft internet hos dem... Men da jeg tændte for tv'et (trykkede på en knap) så var der altså sne på samtlige kanaler (da jeg trykkede på flere knapper). Tror nu nok jeg kan finde ud af at betjene mit tv. Som iøvrigt virker igen nu. Men stofa er skodKøllen I Møllen skrev:Jeg har sgu aldrig haft problemer med Stofa. Så alle I sure mennesker pisser mig af...
- Køllen I Møllen
- Allstar

Du har vel trykket på den forkerte knap....Alando skrev:Nu har jeg heldigvis aldrig haft internet hos dem... Men da jeg tændte for tv'et (trykkede på en knap) så var der altså sne på samtlige kanaler (da jeg trykkede på flere knapper). Tror nu nok jeg kan finde ud af at betjene mit tv. Som iøvrigt virker igen nu. Men stofa er skodKøllen I Møllen skrev:Jeg har sgu aldrig haft problemer med Stofa. Så alle I sure mennesker pisser mig af...