Det får smilet frem tråden

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
JLB
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Her

Re: Det får smilet frem tråden

Indlæg af JLB » 15. maj 2011, 23:15

Lindvang skrev:
JLB skrev:
Lindvang skrev:Jeg ser også frem til at høre om Fabbes dej
Endelig. Jeg har ventet hele dagen på, at en ville finde det morsomme i denne sætning ;)
Den var så oplagt, og det har irriteret mig hele dagen den ikke var kommenteret... Men man kan vel bare konkludere, at debatsidens brugere ikke får smilet frem, over andres trang til dej.
Hvem der bare var irsk

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 17. maj 2011, 08:14

Bad timing...

Billede
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
buckster
Superliga
Superliga
Geografisk sted: for langt væk

Indlæg af buckster » 17. maj 2011, 09:32

Pastorius skrev:Bad timing...

Billede
meget uheldigt fald ;)

Brugeravatar
rAaBe
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Cape Town (Sydafrika)

Det får smilet frem tråden

Indlæg af rAaBe » 17. maj 2011, 16:08

buckster skrev:
Pastorius skrev:Bad timing...

Billede
meget uheldigt fald ;)
Noget lignende kunne nemt være overgået mig idag da jeg kom til at kluk le højlydt i en stillekupé da jeg så Pastorius' avisudklip :-D

Elegia

Indlæg af Elegia » 18. maj 2011, 08:05

Lindvang skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Gnu skrev:
Køllen I Møllen skrev:Det er da det ringeste jeg nogensinde har spildt tid på.

"Journalisten" har travlt med at prøve at forklare at jysk er kedeligt.

Faktisk vil jeg sige at denne intetsigende artikel pisser mig af...
Dit Aalborg-hår føler sig måske stødt?
Hvis det i kalder Aalborg-hår er affarvet hår så har jeg personligt aldrig dyrket den disciplin.

Og at kalde det for Aalborg-hår er jo aldeles latterligt, lige så latterligt som dengang en debattør mente at der var flere kamphunde i Aalborg end andre steder i landet. Der var også en anden, mærkeligt nok også bosiddende i kbh, der havde travlt med at fortælle hvor mange Brian-typer der var i Aalborg i forhold til resten af landet. Nu er det ikke dig jeg er efter, Gnu, jeg ved ikke om du bor i kbh eller Aalborg, men der er en tydelig tendens til at de AaB-folk der bor i kbh skal nedgøre mange af de ting der kommer fra Aalborg og det pisser mig sgu af. Det kunne nok analyseres til manglende selvværd hvis man havde lyst til at diskutere det men lad os lade være med det... :)

Iøvrigt får Allan Reese også mit smil frem. Klassisk Københavner-hår! (selvom han var fra Århus med bolle Å).
Hold nu kæft, gamle mand. Det har sgu da altid heddet Aalborg-hår. Det hed det også, blandt aalborgensere, da jeg boede i Aalborg.
Er dette beviset på, at Aalborg-hår findes?
http://www.dr.dk/P4/Sjaelland/Nyheder/R ... 164335.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Selv om jeg nu - fra egne antropologiske nutidsstudier i gadeplan i Aalborg - vil påstå, at der er længere mellem folk med Aalborg-hår i 2011, end der var for bare fem år siden.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 18. maj 2011, 10:00

Elegia skrev:
Lindvang skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Gnu skrev:

Hvis det i kalder Aalborg-hår er affarvet hår så har jeg personligt aldrig dyrket den disciplin.

Og at kalde det for Aalborg-hår er jo aldeles latterligt, lige så latterligt som dengang en debattør mente at der var flere kamphunde i Aalborg end andre steder i landet. Der var også en anden, mærkeligt nok også bosiddende i kbh, der havde travlt med at fortælle hvor mange Brian-typer der var i Aalborg i forhold til resten af landet. Nu er det ikke dig jeg er efter, Gnu, jeg ved ikke om du bor i kbh eller Aalborg, men der er en tydelig tendens til at de AaB-folk der bor i kbh skal nedgøre mange af de ting der kommer fra Aalborg og det pisser mig sgu af. Det kunne nok analyseres til manglende selvværd hvis man havde lyst til at diskutere det men lad os lade være med det... :)

Iøvrigt får Allan Reese også mit smil frem. Klassisk Københavner-hår! (selvom han var fra Århus med bolle Å).
Hold nu kæft, gamle mand. Det har sgu da altid heddet Aalborg-hår. Det hed det også, blandt aalborgensere, da jeg boede i Aalborg.
http://www.dr.dk/P4/Sjaelland/Nyheder/R ... 164335.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Selv om jeg nu - fra egne antropologiske nutidsstudier i gadeplan i Aalborg - vil påstå, at der er længere mellem folk med Aalborg-hår i 2011, end der var for bare fem år siden.
Er det Aalborg-hår når piger farver håret lyst så må jeg jo bøje mig. Jeg troede bare vi snakkede drenge-hår....
Janteloven eksisterer IKKE!

Elegia

Indlæg af Elegia » 18. maj 2011, 10:28

Køllen I Møllen skrev:
Elegia skrev:
Lindvang skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Gnu skrev:

Er det Aalborg-hår når piger farver håret lyst så må jeg jo bøje mig. Jeg troede bare vi snakkede drenge-hår....
Altså, nu bor jeg jo ikke på Frederiksberg eller Vesterbro, så jeg mangler det udsyn, visse andre debattører har.

Men i min ydmyge definition har Aalborg-hår altid været:

Noget-med-afblegede-spidser til drenge
Billede

og

To-farvet hår til piger
Billede

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 18. maj 2011, 11:00

Elegia skrev: Altså, nu bor jeg jo ikke på Frederiksberg eller Vesterbro, så jeg mangler det udsyn, visse andre debattører har.

og
To-farvet hår til piger
Set her fra Sorø, kunne det snildt hedde Ringsted-hår eller endnu bedre Slagelse-hår.

Mere generelt er pruler-hår nok den bedst dækkende betegnelse.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Elegia

Indlæg af Elegia » 18. maj 2011, 11:04

Pastorius skrev:
Elegia skrev: Altså, nu bor jeg jo ikke på Frederiksberg eller Vesterbro, så jeg mangler det udsyn, visse andre debattører har.

og
To-farvet hår til piger
Set her fra Sorø, kunne det snildt hedde Ringsted-hår eller endnu bedre Slagelse-hår.

Mere generelt er pruler-hår nok den bedst dækkende betegnelse.
Det er i hvert faldt lidt sjovt, at kvinden i artiklen taler om, at forskellen ikke kan forklares med (manglende) uddannelse :D

RufusTheDog

Indlæg af RufusTheDog » 18. maj 2011, 11:35

Bjørn Lomborg: Frederiksberg
Lene Nystrøm: Norge

Dine billeder havde haft større gennemslagskraft hvis du havde fundet personer fra Aalborg, med den slags frisurer. Og det burde jo være en smal sag?

Og den der to-delte frisure til piger, har alle dage heddet polak-hår. Og just for the record, så er begge slags frisurer yderst skrækkelige, uagtet om man kommer fra den ene eller anden ende af landet.

Elegia

Indlæg af Elegia » 18. maj 2011, 11:45

RufusTheDog skrev:Bjørn Lomborg: Frederiksberg
Lene Nystrøm: Norge

Dine billeder havde haft større gennemslagskraft hvis du havde fundet personer fra Aalborg, med den slags frisurer. Og det burde jo være en smal sag?
Måske var joken netop, at Aalborg-hår også kan sidde på hovedet af en af verdens mest indflydelsesrige mænd og en af Skandinaviens mest succesrige popsangerinder...

RufusTheDog skrev:Og den der to-delte frisure til piger, har alle dage heddet polak-hår. Og just for the record, så er begge slags frisurer yderst skrækkelige, uagtet om man kommer fra den ene eller anden ende af landet.
OK. Undskyld.

RufusTheDog

Indlæg af RufusTheDog » 18. maj 2011, 11:53

Ahahaha, kæft en grinaren joke! Og du behøves skam ikke undskylde.

Elegia

Indlæg af Elegia » 18. maj 2011, 11:59

RufusTheDog skrev:Ahahaha, kæft en grinaren joke! Og du behøves skam ikke undskylde.
Det er jeg glad for.
Men næste gang jeg ser en mand med affarvede spidser eller en kvinde med "polak-hår", skal jeg nok prøve, om jeg kan få taget et billede i smug!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 18. maj 2011, 12:47

Der bor vist en i Holbergsgade som i gamle tider hældte til Polak-hår. Tvivler dog på at han er polak nok til at indrømme det den dag idag...

Mogens
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Indlæg af Mogens » 18. maj 2011, 12:49

Hmm, måske er jeg bare for gammel, men da jeg boede i Aalborg hørte jeg aldrig ordet "Aalborg-hår". Nu hvor jeg bor i Kbh. ser jeg det sjældent, men nu er mange af dem jeg ser også unge mænd af anden etnisk oprindelse end dansk, hvor det ofte er "pik-håret" eller hanekammen eller anden frisure med maskinklipning og lidt tilhørende hår, som gør sig gældende.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Lindvang

Indlæg af Lindvang » 18. maj 2011, 12:59

Køllen I Møllen skrev:Der bor vist en i Holbergsgade som i gamle tider hældte til Polak-hår. Tvivler dog på at han er polak nok til at indrømme det den dag idag...
Never!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 18. maj 2011, 16:19

Mogens skrev:Hmm, måske er jeg bare for gammel, men da jeg boede i Aalborg hørte jeg aldrig ordet "Aalborg-hår". Nu hvor jeg bor i Kbh. ser jeg det sjældent, men nu er mange af dem jeg ser også unge mænd af anden etnisk oprindelse end dansk, hvor det ofte er "pik-håret" eller hanekammen eller anden frisure med maskinklipning og lidt tilhørende hår, som gør sig gældende.
Pik-hår = Københavnergarn.

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar

Indlæg af Dot Bot » 18. maj 2011, 19:21

Lars von Trier, genial mand!

SimonJ
1. div
1. div

Indlæg af SimonJ » 18. maj 2011, 19:24

Dot Bot skrev:Lars von Trier, genial mand!
En mand, som jeg gerne vil snakke med.

Lindvang

Indlæg af Lindvang » 18. maj 2011, 19:28

SimonJ skrev:
Dot Bot skrev:Lars von Trier, genial mand!
En mand, som jeg gerne vil snakke med.
Jeg tror ikke, at du skal satse på, at hans hang til Hitler er så ligefrem, som den måtte synes under pressekonferencen.

Besvar