Zaptor boksen er desværre uden harddisk så dette er ikke muligt før stofa/telia får fingerene ud og kommer med zaptor 2.213 skrev:... En der kan svare mig på om man kan optage tv hvis man har en zaptor boks fra Stofa?
"Jeg søger en....." - tråden
Re: "Jeg søger en....." - tråden
Nedtur, det kunne ellers være fedt. Den koster jo trods alt 850 kr.Oder skrev:Zaptor boksen er desværre uden harddisk så dette er ikke muligt før stofa/telia får fingerene ud og kommer med zaptor 2.213 skrev:... En der kan svare mig på om man kan optage tv hvis man har en zaptor boks fra Stofa?
Men fedt med så hurtigt et svar :-)
Jeg elsker hele holdet og alle dets spillerer
- Elscorpio
- Allstar

- Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
- Geografisk sted: Aalborg
- Kontakt:
Køb en Samsung HD recorder med DVB-C tuner så er du godt kørende, den her model kører jeg med derhjemme:213 skrev:... En der kan svare mig på om man kan optage tv hvis man har en zaptor boks fra Stofa?
http://www.hifipriser.dk/Product/Detail ... id=4994392" onclick="window.open(this.href);return false;
Det vigtigste for mig er at menuerne er nemme at navigere rundt i, samt at timeroptagelserne fungerer når man vil optage kampene med AaBs deltagelse.
Begge ting fungerer i den her model.
Det første du skal gøre er at sætte den op mod dit trådløse netværk, så du får den nyeste software installeret i den.
Derefter skal du være sikker på den står på Danmark, ellers begynder den at optage udsendelserne 1 time før og du får ikke alle de digitale kanaler med som er i Stofas pakker(det gjorde jeg ikke).
Derudover har den en SmartHub funktion indbygget hvor man kan leje film direkte fra SF(Skandinavisk Filmkompagni). Der mangler lidt flere filmbutikker, f.eks. Blockbuster men mon ikke det kommer med tiden?
Derudover understøtter den streamning af film fra din PC, samt usb harddisk med afspilning af alle HD filmformater.
Den har også bluray 3D drev indbygget.
Eneste minus ved den her boks er at den har det med at slukke for tv tuneren når man trykker på Power knappen på fjernbetjeningen.
- alithebeast
- Allstar

- Geografisk sted: Sønderholm
Hvor kan man få sådan en fætter?Elscorpio skrev:Køb en Samsung HD recorder med DVB-C tuner så er du godt kørende.213 skrev:... En der kan svare mig på om man kan optage tv hvis man har en zaptor boks fra Stofa?
Hader København!
-
DonSilicone
- 1. div

Eller en BlueTinum fra Føtex/Bilka eller Clint fra ElGiganten (tilbud 444 kr i denne uge) + en lille mobilharddisk til få hundrede kroner - så er du rimeligt godt kørende, billigt.Elscorpio skrev:Køb en Samsung HD recorder med DVB-C tuner så er du godt kørende.213 skrev:... En der kan svare mig på om man kan optage tv hvis man har en zaptor boks fra Stofa?
Den lyder god den Samsung HD optager du nævner, men den er lige dyr nok. Jeg regner ikke med at mit fjernsyn skal holde så lang tid at det kan betale sig at smide 3700 kr. efter sådan en boks, da mange nye tv allerede for funktionen indbygget, og boksen i så fald vil være nytteløs.DonSilicone skrev:Eller en BlueTinum fra Føtex/Bilka eller Clint fra ElGiganten (tilbud 444 kr i denne uge) + en lille mobilharddisk til få hundrede kroner - så er du rimeligt godt kørende, billigt.Elscorpio skrev:Køb en Samsung HD recorder med DVB-C tuner så er du godt kørende.213 skrev:... En der kan svare mig på om man kan optage tv hvis man har en zaptor boks fra Stofa?
Jeg tænker at noget i stil med Clint-modellen (jeg havde selv kigget lidt på en Harald Nyborg til 450 kr - også uden tilhørende harddisk).
Er det korrekt forstået at hvis man køber sådan en boks kan man både optage udsendelser i HD, og man kan starte programmer forfra eller sætte dem på pause? Jeg syntes i så fald at det virker som en meget høj pris stofa tager for deres taget i betragtning at den ikke kan optage...
Sådan en boks skal man vel tilsutte via HDMI indgangen på tv'et? Jeg går ikke ud fra at et ekstra HDMI kabel medfølger
- Elscorpio
- Allstar

- Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
- Kontakt:
Der kommer til at gå noget tid før du får alle de ting indbygget i tvet som der er i Samsung boksen. Jeg tvivler også meget stærkt på den billige løsning fra Bilka / Harald Nyborg har DVB-C tuner indbygget som du skal have for at kunne optage fra dit tv i HD.213 skrev:Den lyder god den Samsung HD optager du nævner, men den er lige dyr nok. Jeg regner ikke med at mit fjernsyn skal holde så lang tid at det kan betale sig at smide 3700 kr. efter sådan en boks, da mange nye tv allerede for funktionen indbygget, og boksen i så fald vil være nytteløs.DonSilicone skrev:Eller en BlueTinum fra Føtex/Bilka eller Clint fra ElGiganten (tilbud 444 kr i denne uge) + en lille mobilharddisk til få hundrede kroner - så er du rimeligt godt kørende, billigt.Elscorpio skrev:Køb en Samsung HD recorder med DVB-C tuner så er du godt kørende.213 skrev:... En der kan svare mig på om man kan optage tv hvis man har en zaptor boks fra Stofa?
Jeg tænker at noget i stil med Clint-modellen (jeg havde selv kigget lidt på en Harald Nyborg til 450 kr - også uden tilhørende harddisk).
Er det korrekt forstået at hvis man køber sådan en boks kan man både optage udsendelser i HD, og man kan starte programmer forfra eller sætte dem på pause? Jeg syntes i så fald at det virker som en meget høj pris stofa tager for deres taget i betragtning at den ikke kan optage...
Sådan en boks skal man vel tilsutte via HDMI indgangen på tv'et? Jeg går ikke ud fra at et ekstra HDMI kabel medfølger
Har selv et Sony tv fra sidste år som har trådløst netværkskort som usb tilslutning og er skuffet over alle de ting som det burde have ved den mulighed.
Ved dog ikke om Sonys tv modeller fra i år har flere ting indbygget, men indtil der kommer et tv der kan det samme som Samsung boksen, beholder jeg den (jeg hader også kabler på gulvet).
Generelt vil jeg advare om at købe produkter der relaterer til Stofa, eller på anden måde handle med det firma. Min tid i deres fold var meget smertefuld - især den tid hvor jeg var så dum at købe en Zaptor.
-
DonSilicone
- 1. div

Well, Elscorpio, det kan godt være du tvivler, men jeg VEDElscorpio skrev:Der kommer til at gå noget tid før du får alle de ting indbygget i tvet som der er i Samsung boksen. Jeg tvivler også meget stærkt på den billige løsning fra Bilka / Harald Nyborg har DVB-C tuner indbygget som du skal have for at kunne optage fra dit tv i HD.213 skrev:Den lyder god den Samsung HD optager du nævner, men den er lige dyr nok. Jeg regner ikke med at mit fjernsyn skal holde så lang tid at det kan betale sig at smide 3700 kr. efter sådan en boks, da mange nye tv allerede for funktionen indbygget, og boksen i så fald vil være nytteløs.DonSilicone skrev:Eller en BlueTinum fra Føtex/Bilka eller Clint fra ElGiganten (tilbud 444 kr i denne uge) + en lille mobilharddisk til få hundrede kroner - så er du rimeligt godt kørende, billigt.Elscorpio skrev:Køb en Samsung HD recorder med DVB-C tuner så er du godt kørende.213 skrev:... En der kan svare mig på om man kan optage tv hvis man har en zaptor boks fra Stofa?
Har selv et Sony tv fra sidste år som har trådløst netværkskort som usb tilslutning og er skuffet over alle de ting som det burde have ved den mulighed.
Ved dog ikke om Sonys tv modeller fra i år har flere ting indbygget, men indtil der kommer et tv der kan det samme som Samsung boksen, beholder jeg den (jeg hader også kabler på gulvet).
Og til 213: hold dig væk fra Denver i Harald Nyborg. BlueTinum/Clint (de er identiske bortset fra navnet) er langt bedre.
Du kan optage også i HD, du kan pause livetv, men du kan ikke starte forfra på en udsendelse, der allerede er startet - den funktion kræver en Zaptorboks. Og hvis du har de lyster, kan du uden problemer flytte optagelserne til pc for redigering mm.
MEN, der er en begrænsning: den billige udgave (den til 444 kr) har ikke indbygget kortlæser. Derfor kan du ikke se de kanaler, der er kodede fra Stofa. Jeg har for eksempel købt HD-pakken, og de kanaler kræver kort. Hvis du derimod har den store pakke (er det pakke 3 den hedder?) kan du uden problemer se og optage alle programmer herfra.
ElGiganten har en dyrere model af Clint med kortlæser, der ikke har den begrænsning - til gengæld er optagelserne her krypteret, så du ikke kan flytte den til pc eller andre afspillere.
Se eventuelt her for yderligere om boksen: http://forum.recordere.dk/forum_posts.a ... erfaringer
For det første kan Samsung HDD-optager med DVB-C tuner og 3D-afspiller erhverves for 2.500 kr. i A-Z/Bilka. For det andet er det meget muligt, at flere fjernsyn efterhånden kan optage via USB, men indtil videre er det et fåtal, der indeholder 2 tunere, hvorfor de kun kan optage det, man ser. En Samsung HDD kan derimod optage 2 programmer på samme tid uafhængigt af fjernsynet, såfremt dette i forvejen indeholder en C-tuner.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.
- alithebeast
- Allstar

- Geografisk sted: Sønderholm
Hvis jeg slukker(læs: standby) BlueTinum-boksen, tænder den så selv, hvis jeg har sat den til at optage et program? - og finder den selv over på den rigtige kanal, hvis jeg eksenpelvis har sat den til at optage noget klokken 2 på dr1 og noget andet på tv2 klokken 8?
Hader København!
-
DonSilicone
- 1. div

Re: Re: "Jeg søger en....." - tråden
Jaalithebeast skrev:Hvis jeg slukker(læs: standby) BlueTinum-boksen, tænder den så selv, hvis jeg har sat den til at optage et program? - og finder den selv over på den rigtige kanal, hvis jeg eksenpelvis har sat den til at optage noget klokken 2 på dr1 og noget andet på tv2 klokken 8?
Re: Re:
Til den billige pris går jeg ud fra at BlueTinum-boksen kun indeholder 1 tuner, hvilket betyder at man kun kan optage 1 udsendelse af gangen, og at man ikke kan optage et program mens man ser noget andet?DonSilicone skrev:Jaalithebeast skrev:Hvis jeg slukker(læs: standby) BlueTinum-boksen, tænder den så selv, hvis jeg har sat den til at optage et program? - og finder den selv over på den rigtige kanal, hvis jeg eksenpelvis har sat den til at optage noget klokken 2 på dr1 og noget andet på tv2 klokken 8?
korrekt.213 skrev:Til den billige pris går jeg ud fra at BlueTinum-boksen kun indeholder 1 tuner, hvilket betyder at man kun kan optage 1 udsendelse af gangen, og at man ikke kan optage et program mens man ser noget andet?DonSilicone skrev:Jaalithebeast skrev:Hvis jeg slukker(læs: standby) BlueTinum-boksen, tænder den så selv, hvis jeg har sat den til at optage et program? - og finder den selv over på den rigtige kanal, hvis jeg eksenpelvis har sat den til at optage noget klokken 2 på dr1 og noget andet på tv2 klokken 8?
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.
-
DonSilicone
- 1. div

Nej, det er ikke korrekt.Kunji skrev:korrekt.213 skrev:Til den billige pris går jeg ud fra at BlueTinum-boksen kun indeholder 1 tuner, hvilket betyder at man kun kan optage 1 udsendelse af gangen, og at man ikke kan optage et program mens man ser noget andet?DonSilicone skrev:Jaalithebeast skrev:Hvis jeg slukker(læs: standby) BlueTinum-boksen, tænder den så selv, hvis jeg har sat den til at optage et program? - og finder den selv over på den rigtige kanal, hvis jeg eksenpelvis har sat den til at optage noget klokken 2 på dr1 og noget andet på tv2 klokken 8?
Selv om der kun er 1 tuner, kan man uden problemer se programmer fra andre kanaler, der sendes på samme frekvens, selv om der optages. Med digitalt TV sendes flere programmer pakket sammen på samme frekvens, og så modtager tuneren dem alle. Jeg må indrømme, at jeg ikke lige har styr på hvilke frekvenser, de enkelte kanaler har, men det kan altså lade sig gøre, dog med den begrænsning, at det skal være på samme frekvens.
Og du kan naturligvis se alle kanaler via TV'ets tuner samtidig med at du optager en anden kanal.
Hele min antagelse tog sin udgang i, at vi snakkede boksens tuner i sig selv. Jeg har endnu ikke oplevet et apparat med én tuner, der har tilladt 2 kanaler på en tuner. Hverken BlueTinumbokse eller high-end fjernsyn.DonSilicone skrev:Nej, det er ikke korrekt.Kunji skrev:korrekt.213 skrev:Til den billige pris går jeg ud fra at BlueTinum-boksen kun indeholder 1 tuner, hvilket betyder at man kun kan optage 1 udsendelse af gangen, og at man ikke kan optage et program mens man ser noget andet?DonSilicone skrev:Jaalithebeast skrev:Hvis jeg slukker(læs: standby) BlueTinum-boksen, tænder den så selv, hvis jeg har sat den til at optage et program? - og finder den selv over på den rigtige kanal, hvis jeg eksenpelvis har sat den til at optage noget klokken 2 på dr1 og noget andet på tv2 klokken 8?
Selv om der kun er 1 tuner, kan man uden problemer se programmer fra andre kanaler, der sendes på samme frekvens, selv om der optages. Med digitalt TV sendes flere programmer pakket sammen på samme frekvens, og så modtager tuneren dem alle. Jeg må indrømme, at jeg ikke lige har styr på hvilke frekvenser, de enkelte kanaler har, men det kan altså lade sig gøre, dog med den begrænsning, at det skal være på samme frekvens.
Og du kan naturligvis se alle kanaler via TV'ets tuner samtidig med at du optager en anden kanal.
Såfremt man ønsker at benytte fjernsynets tuner uafhængigt af boksens tuner, kræver det vel også split af signalkilden inden fjernsyn og boks?
- Corona
- 2. div

- Favoritspiller: Om morgen...
- Geografisk sted: Nordens Paris
Titler på bøger om fankultur i stil med: 'Dem som ikke hopper', 'Kategori C - Hooligans i Europa' osv.
Pyrotechnik Ist Kein Verbrechen!
Aalborg BK, IFK Göteborg og FC Hansa Rostock
Aalborg BK, IFK Göteborg og FC Hansa Rostock
-
DonSilicone
- 1. div

Re: Re: Re:
Det er der mange DVB-C bokse, der kan og altså også BlueTinum.Kunji skrev:Hele min antagelse tog sin udgang i, at vi snakkede boksens tuner i sig selv. Jeg har endnu ikke oplevet et apparat med én tuner, der har tilladt 2 kanaler på en tuner. Hverken BlueTinumbokse eller high-end fjernsyn.DonSilicone skrev:Nej, det er ikke korrekt.Kunji skrev:korrekt.213 skrev:Til den billige pris går jeg ud fra at BlueTinum-boksen kun indeholder 1 tuner, hvilket betyder at man kun kan optage 1 udsendelse af gangen, og at man ikke kan optage et program mens man ser noget andet?DonSilicone skrev:Jaalithebeast skrev:Hvis jeg slukker(læs: standby) BlueTinum-boksen, tænder den så selv, hvis jeg har sat den til at optage et program? - og finder den selv over på den rigtige kanal, hvis jeg eksenpelvis har sat den til at optage noget klokken 2 på dr1 og noget andet på tv2 klokken 8?
Såfremt man ønsker at benytte fjernsynets tuner uafhængigt af boksens tuner, kræver det vel også split af signalkilden inden fjernsyn og boks?
Og nej, der skal ikke splittes signaler. Der skal anvendes loop through ligesom de gamle videobåndoptagere.
Jeg søger et godt sted at spise brunch. Ovenstående er det eneste jeg kan finde om emnet, men hjælper ikke så meget, da det ikke indeholder erfaring med stedet.Elegia skrev:"Friend's" ved Tyren har det. Jeg har ikke selv prøvet det, så kvaliteten skal jeg ikke kunne sige noget om. Men prisen er i hvert tilfælde uhyrligt lav. Mener det er 69-79 kroner for en slags buffet.Provst i Brovst skrev:Hvor kan man spise brunch i Aalborg - den engelske variant med røræg, bacon evt. pølser og ikke noget fimset noget med med ristet rugbrød og laks.
Udfordringen består i, at definitionen af en god brunch ikke er entydig imellem min bedre halvdel og jeg. Jeg ville helst spise noget a la dette:

hvilket nok ikke lader sig opdrive i Aalborg. Konen foretrækker en "brunch" som ikke udelukkende består af ingredienser, som ikke enten kommer fra en gris eller er steg i fedtet fra en gris.
Findes der et sted i Aalborg, hvor begge typer af brunch serveres og med god kvalitet?
There is a crack in everything
That's how the light get in
That's how the light get in
Så har jeg købt BlueTimun boksen, og jeg er ikke umiddelbart imponeret. Der er intet problem med tv-signalet, billedet er perfekt og knivskarpt. Men jeg syntes der er nogle dårlige ting ved dens brugerflade. Først tekst tv, det er meget langsomt og skrifter er meget stor. Derudover skal den indstille tuneren igen, hver gang man går bort fra tekst tv, hvilket betyder 2 sek med sort skærm og ingen lyd.
Derudover er der hver gang man skifter kanal, en grå boks i bunden af skærmen der fortæller hvad man ser, som bliver stående der i 10 (!!!) sekunder, og fylder ca. 1/3 af hele skærmen.
Derudover er hele systemet med etablering af favorit kanaler ikke lige så godt som ved stofas boks.
Så hvis jeg kunne lave det om, ville jeg betale lidt mere og købe stofa's boks. Den er trods alt kun 250 dyrere
Derudover er der hver gang man skifter kanal, en grå boks i bunden af skærmen der fortæller hvad man ser, som bliver stående der i 10 (!!!) sekunder, og fylder ca. 1/3 af hele skærmen.
Derudover er hele systemet med etablering af favorit kanaler ikke lige så godt som ved stofas boks.
Så hvis jeg kunne lave det om, ville jeg betale lidt mere og købe stofa's boks. Den er trods alt kun 250 dyrere