"Jeg søger en....." - tråden

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
DonSilicone
1. div
1. div
Geografisk sted: Aalborg

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af DonSilicone » 9. aug 2011, 19:08

213 skrev:Så har jeg købt BlueTimun boksen, og jeg er ikke umiddelbart imponeret. Der er intet problem med tv-signalet, billedet er perfekt og knivskarpt. Men jeg syntes der er nogle dårlige ting ved dens brugerflade. Først tekst tv, det er meget langsomt og skrifter er meget stor. Derudover skal den indstille tuneren igen, hver gang man går bort fra tekst tv, hvilket betyder 2 sek med sort skærm og ingen lyd.
Derudover er der hver gang man skifter kanal, en grå boks i bunden af skærmen der fortæller hvad man ser, som bliver stående der i 10 (!!!) sekunder, og fylder ca. 1/3 af hele skærmen.
Derudover er hele systemet med etablering af favorit kanaler ikke lige så godt som ved stofas boks.

Så hvis jeg kunne lave det om, ville jeg betale lidt mere og købe stofa's boks. Den er trods alt kun 250 dyrere
Husk at opdatere til nyeste firmware.
Tekst Tv er grimt og langsomt - ja.
Infobaren: du kan indstille hvor lang tid, den skal stå på skærmen - jeg har valgt 3 sekunder, som passer mig fint.
Din forespørgsel gik jo på en boks, der kunne optage? Det kan du ikke med Stofas Zaptorboks.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 9. aug 2011, 19:38

213 skrev:Så har jeg købt BlueTimun boksen, og jeg er ikke umiddelbart imponeret. Der er intet problem med tv-signalet, billedet er perfekt og knivskarpt. Men jeg syntes der er nogle dårlige ting ved dens brugerflade. Først tekst tv, det er meget langsomt og skrifter er meget stor. Derudover skal den indstille tuneren igen, hver gang man går bort fra tekst tv, hvilket betyder 2 sek med sort skærm og ingen lyd.
Derudover er der hver gang man skifter kanal, en grå boks i bunden af skærmen der fortæller hvad man ser, som bliver stående der i 10 (!!!) sekunder, og fylder ca. 1/3 af hele skærmen.
Derudover er hele systemet med etablering af favorit kanaler ikke lige så godt som ved stofas boks.

Så hvis jeg kunne lave det om, ville jeg betale lidt mere og købe stofa's boks. Den er trods alt kun 250 dyrere
Stofas boks er ikke penge værd (og kan jo altså ikke optage noget som helst). Man kan godt få nogle med en rimelig brugerflade, men den ene af dem, fik du et forslag om, og den syntes du var for dyr. Der er en grund til Samsungs boks koster lidt mere end BLue-tingen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

213
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Vejgaard

Indlæg af 213 » 10. aug 2011, 12:28

Pastorius skrev:

Stofas boks er ikke penge værd (og kan jo altså ikke optage noget som helst). Man kan godt få nogle med en rimelig brugerflade, men den ene af dem, fik du et forslag om, og den syntes du var for dyr. Der er en grund til Samsungs boks koster lidt mere end BLue-tingen.
Jeg er glad for begge jeres forslag, det var ikke en kritik af den dailog vi har haft!!! :-)
Jeg elsker hele holdet og alle dets spillerer

Brugeravatar
Holm-o1
Allstar
Allstar

Indlæg af Holm-o1 » 11. aug 2011, 13:18

Corona skrev:Titler på bøger om fankultur i stil med: 'Dem som ikke hopper', 'Kategori C - Hooligans i Europa' osv.
Har du noget imod engelske bøger?
Der er selvfølgelig også bogen Hooligan.
..

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 16. aug 2011, 19:32

En klog person der kan svare mig på hvor meget f.eks en fodboldkamp der er streamet ved 750 Kpbs fylder. Jeg spørger fordi jeg fra næste månened har et begrænset download på 5 Gb (og upload på selvsamme).
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 16. aug 2011, 20:19

DonSilicone skrev:

Husk at opdatere til nyeste firmware.
Tekst Tv er grimt og langsomt - ja.
Infobaren: du kan indstille hvor lang tid, den skal stå på skærmen - jeg har valgt 3 sekunder, som passer mig fint.
Din forespørgsel gik jo på en boks, der kunne optage? Det kan du ikke med Stofas Zaptorboks.
Spar penge sammen og køb den Samsung boks jeg skrev en mini-anmeldelse tidligere i denne tråd. Den er en aldeles glimrende boks der kan optage fra tvet.

Desværre kan man ikke brænde sine optagelser ud på DVDere, jeg optog den italienske Super Cup som fylder cirka 13 gb for 2 timer i 720p.

Brugeravatar
Flower
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Soren Evigglad

Indlæg af Flower » 23. aug 2011, 15:33

Jeg søger en med historisk viden, da jeg ikke stoler nok på Wikipedia osv., på disse facts. Jeg synes det lyder af for meget til at være sandt.

http://www.rockinghamremembered.com/HistoryLesson.html
- Winning doesn't really matter as long as you win.

Oliverl
1. div
1. div
Favoritspiller: Martin P
Geografisk sted: 9480
Kontakt:

Indlæg af Oliverl » 26. aug 2011, 13:55

der kan forklare mig, hvilket system de trækker grupper efter i Europa League!
"Milk is for babies, when you grow up you have to drink beer"

Brugeravatar
Corona
2. div
2. div
Favoritspiller: Om morgen...
Geografisk sted: Nordens Paris

Indlæg af Corona » 26. aug 2011, 19:48

En som kan fortælle mig hvad den første sang i videoen hedder...

(OBS: Det er en Brøndby video)

http://www.youtube.com/watch?v=iTMydQaz ... r_embedded" onclick="window.open(this.href);return false;
Pyrotechnik Ist Kein Verbrechen!

Aalborg BK, IFK Göteborg og FC Hansa Rostock

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 28. aug 2011, 10:38

En der kan svare mig på om SAS gør vrøvl hvis man både har en håndbagage og en computertaske med ombord. Måske det gør en forskel at der er tale om en langdistancetur?
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

JLB
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Her

Indlæg af JLB » 28. aug 2011, 10:45

doukas skrev:En der kan svare mig på om SAS gør vrøvl hvis man både har en håndbagage og en computertaske med ombord. Måske det gør en forskel at der er tale om en langdistancetur?
Når du flyver med SAS må du altid tage et stykke håndbagage med om bord. Håndbagagen må maksimalt veje 8 kg og måle 55 cm x 40 cm x 23 cm. Rejser du på Business eller Economy Extra til Asien eller USA, kan du medbringe to stykker håndbagage, der må veje 8 kg stykket. Medbringer du en bærbar computer, skal denne være indeholdt i håndbagagen
Det er deres regler.
Jeg har dog selv tidligere rejst med 2stk håndbagage uden de nævnte noget om det. Tror ikke de er så emsige med det, bare det ikke er 2 tasker i maks størrelse
Hvem der bare var irsk

Toarn
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Burke Henry
Geografisk sted: Westside 9000

Indlæg af Toarn » 28. aug 2011, 12:36

Det er vist ofte op til personalet i lufthavnens humør - jeg har oplevet begge veje på mine rejser til mellemøsten. Swiss og Austrian er ret anale omkring den slags, mens Qatar og SAS aldrig har nægtet mig håndbagage + computertaske.

Skrækeksemplet skete i Kbh lufthavn da jeg skulle rejse med Swiss. Den svenske trunte bag skranken kommenterede at jeg altså kun måtte have et stykke håndbagage med, hvortil jeg svarede at det var jeg overrasket over da ingen (selv med Norwegian og Cimber) nogensinde havde rynket på næsen over at jeg havde min computertaske med. Jeg blev herefter beordret til at checke min håndbagage ind og ikke nok med det; fordi jeg er den lykkelige ejer af en 17" laptop oversteg den totale vægt efterfølgende de 10 kg som Swiss tillader, da jeg jo måtte tage nogle ting ud af håndbagagen inden jeg checkede den ind. Derfor blev jeg beordret til at tage min laptop op af tasken og tage den under armen under hele rejsen istedet (man kan derfor argumentere at jeg alligevel endte med to stykke håndbagage). Alt i alt et mareridt der var så indgribende at jeg aldrig nogensinde rejser med Swiss igen.

Grunden til jeg hævder at det vist ofte er op til skrankepersonalets luner er at repræsentanten for selvsamme luftfartselskab i Dubai, f.eks. smilende checkede min bagage ind så man efterfølgende følte at man kunne have taget en babyelefant med i bagagen og være sluppet afsted med det.
In Åke we trust

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 28. aug 2011, 12:42

Toarn skrev:Det er vist ofte op til personalet i lufthavnens humør - jeg har oplevet begge veje på mine rejser til mellemøsten. Swiss og Austrian er ret anale omkring den slags, mens Qatar og SAS aldrig har nægtet mig håndbagage + computertaske.

Skrækeksemplet skete i Kbh lufthavn da jeg skulle rejse med Swiss. Den svenske trunte bag skranken kommenterede at jeg altså kun måtte have et stykke håndbagage med, hvortil jeg svarede at det var jeg overrasket over da ingen (selv med Norwegian og Cimber) nogensinde havde rynket på næsen over at jeg havde min computertaske med. Jeg blev herefter beordret til at checke min håndbagage ind og ikke nok med det; fordi jeg er den lykkelige ejer af en 17" laptop oversteg den totale vægt efterfølgende de 10 kg som Swiss tillader, da jeg jo måtte tage nogle ting ud af håndbagagen inden jeg checkede den ind. Derfor blev jeg beordret til at tage min laptop op af tasken og tage den under armen under hele rejsen istedet (man kan derfor argumentere at jeg alligevel endte med to stykke håndbagage). Alt i alt et mareridt der var så indgribende at jeg aldrig nogensinde rejser med Swiss igen.

Grunden til jeg hævder at det vist ofte er op til skrankepersonalets luner er at repræsentanten for selvsamme luftfartselskab i Dubai, f.eks. smilende checkede min bagage ind så man efterfølgende følte at man kunne have taget en babyelefant med i bagagen og være sluppet afsted med det.
Du rendte ind i en svensk kvinde, noget af det værste der kan ske med mindre det er på Roskilde festival.

Toarn
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Burke Henry
Geografisk sted: Westside 9000

Indlæg af Toarn » 28. aug 2011, 13:53

.... ja hvad er der med svenske kvinders attitude i københavn? skal den partout være arrogant bare fordi de er lukket ind i kongeriget mod syd? - hvis de afskyr danskere så meget burde de måske rejse hjem til Malmø... var ihvertfald en trist start på en vigtig rejse.
In Åke we trust

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 28. aug 2011, 14:17

Toarn skrev:.... ja hvad er der med svenske kvinders attitude i københavn? skal den partout være arrogant bare fordi de er lukket ind i kongeriget mod syd? - hvis de afskyr danskere så meget burde de måske rejse hjem til Malmø... var ihvertfald en trist start på en vigtig rejse.

Det er svenskere, de er humorforladte regelryttere. Lou Reed siger det bedst:

Brugeravatar
Jonas K
1. div
1. div
Geografisk sted: Færøkroen

Indlæg af Jonas K » 28. aug 2011, 15:26

En der kan fortælle mig hvorfor min iphone har under 12 timers standby tid fordi man er i udlandet? Har prøvet at slå alt fra, 3G, mobildata, mail, åbne programmer, bluetooth, gps mm.
Den er 1 måned gammel, så kan ikke være pga. slid på batteriet.

Derhjemme er tiden mindst den dobbelt med ovenstående slået til, samt ok forbrug da det er min arbejdstelefon
Martin P - ægte Aalborg

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 28. aug 2011, 15:36

Jonas K skrev:En der kan fortælle mig hvorfor min iphone har under 12 timers standby tid fordi man er i udlandet? Har prøvet at slå alt fra, 3G, mobildata, mail, åbne programmer, bluetooth, gps mm.

Derhjemme er tiden mindst den dobbelt med ovenstående slået til, samt ok forbrug da det er min arbejdstelefon
En af synderne kan være, hvis du er et sted hvor dækningen ikke er optimal. Det sluger meget strøm, hvis telefonen hele tiden søger netværk. Det er det samme om du har alm. eller smart phone.
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Jonas K
1. div
1. div
Geografisk sted: Færøkroen

Indlæg af Jonas K » 28. aug 2011, 18:22

MrBangDK skrev:
Jonas K skrev:En der kan fortælle mig hvorfor min iphone har under 12 timers standby tid fordi man er i udlandet? Har prøvet at slå alt fra, 3G, mobildata, mail, åbne programmer, bluetooth, gps mm.

En af synderne kan være, hvis du er et sted hvor dækningen ikke er optimal. Det sluger meget strøm, hvis telefonen hele tiden søger netværk. Det er det samme om du har alm. eller smart phone.
Der er god dækning, men der er selvfølgelig 4 netværk at vælge imellem, kan lige prøve at sætte den på manuel, istedet for automatisk

Tak for input
Martin P - ægte Aalborg

Brugeravatar
SirRubberduck
Ynglinge
Ynglinge
Favoritspiller: Den evigt elegante Torben Boye
Geografisk sted: 4,5 km fra stadion

Indlæg af SirRubberduck » 28. aug 2011, 23:17

Søger en der ligger inde med en optagelse af hele sæsonens første kamp BIF-AaB (2-2)...
Gerne i pvr format så den passer til resten af samlingen. :D
"All of Leeds is backing the manager 100%... but I can't answer for the rest of the team"
Brian Greenhoff

Brugeravatar
SirRubberduck
Ynglinge
Ynglinge
Favoritspiller: Den evigt elegante Torben Boye
Geografisk sted: 4,5 km fra stadion

Indlæg af SirRubberduck » 28. aug 2011, 23:38

Oliverl skrev:der kan forklare mig, hvilket system de trækker grupper efter i Europa League!
Sakset oversættelse fra UEFA's hjemmeside:

De 38 play-off vindere og de 10 tabende hold fra CL-play-off udgør de 48 hold, der deltager i lodtrækningen til gruppespillet i EL.

De 48 hold fordeles i 4 puljer baseret på UEFA's koefficient system, hvorefter et hold fra hver pulje lodtrækkes til hver af de 12 puljer. Ingen af holdene kan møde et andet hold fra samme forbund (land). Når den manuelle lodtrækning har fundet sted, findes klubbernes endelige placering i puljen og rækkefølgen af hjemme/udekampe ved hjælp af computerlodtrækning.

Du kan se en annimation af dette års lodtrækning her: http://www.uefa.com/uefaeuropaleague/se ... index.html

Håber det hjalp dig lidt på vej. :)
"All of Leeds is backing the manager 100%... but I can't answer for the rest of the team"
Brian Greenhoff

Besvar