Det pisser mig af tråden

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 9. aug 2011, 17:10

jernskjorten skrev:
Køllen I Møllen skrev:Noteret. Men jeg tror nu stadig de ville sætte pris på at blive behandlet som ligeværdige. Og jeg tror rent faktisk godt de kan bevæge sig de 20 meter ekstra fra de alm pladser til indgangen i Ikea :)
Jeg har tværtimod indtrykket af, at handicappede generelt føler, at der bliver taget for lidt hensyn til dem. Og de har en interesseorganisation, der er meget stridslysten:
http://nyhederne-dyn.tv2.dk/article.php ... ejere.html
Ja. Det skriger jo til himlen af stupiditet. Måske de slet ikke er tilfredse med at blive behandlet som ligeværdige. De vil behandles som overmennesker. Den organisation er da til grin, i den pågældende sag ihvertfald.
Janteloven eksisterer IKKE!

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 9. aug 2011, 17:15

Køllen I Møllen skrev:
Gnu skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Gnu skrev:Nårh, skulle du gå 50 meter for at komme ind og købe en stigereol? Stakkel.
Nu handler det ikke om hvad jeg magter eller ikke magter. Rent faktisk magtede jeg at lade bilen stå hjemme og løbe derud og hjem igen. Men stadig irriterer det mig da at se 20 tomme pladser der aldrig nogensinde vil blive brugt.
Hvad er problemet så, siden du tilsyneladende ikke har brug for den parkeringsplads alligevel?
Problemet er sgu princippet i at der absolut skal være regler der på så overdreven vis forsøger at tilgodese handikappede. Hvad med bare at behandle dem som ligeværdige mennesker? Det er jo forrykt.
Å-oukay, så det er en PRINCIPPET i det, ja så giver det da straks mere mening.

Har du virkelig ikke andet at gå op i end nogle parkeringspladser, du efter eget udsagn ikke har brug for?
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 9. aug 2011, 17:39

Tag nu bare og læs hele denne tråd igennem og tag alt bogstaveligt. Så skal vi se hvor indebrændt du kan blive...

Brugeravatar
Walther
1. div
1. div
Favoritspiller: Med venstre, om morgenen.
Geografisk sted: 9000

Indlæg af Walther » 9. aug 2011, 17:57

jernskjorten skrev:
Køllen I Møllen skrev:Noteret. Men jeg tror nu stadig de ville sætte pris på at blive behandlet som ligeværdige. Og jeg tror rent faktisk godt de kan bevæge sig de 20 meter ekstra fra de alm pladser til indgangen i Ikea :)
Jeg har tværtimod indtrykket af, at handicappede generelt føler, at der bliver taget for lidt hensyn til dem. Og de har en interesseorganisation, der er meget stridslysten:
http://nyhederne-dyn.tv2.dk/article.php ... ejere.html
Om så folk vil have voldgrav om deres hus, så lad dem sgu da!
Kan du ikke komme op over kanten, så køb et andet hus?
Skal det også være forbudt at lave huse i flere etager med trapper og uden elevator?
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe."
- Albert Einstein

Lindvang

Det pisser mig af tråden

Indlæg af Lindvang » 9. aug 2011, 19:10

For fanden da, Bak.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 9. aug 2011, 19:39

Lindvang skrev:For fanden da, Bak.
Arh, du af alle ved sgu da at man ikke skal lægge så meget i hvad der "pisser folk af" i denne tråd. Hvis de ting folk skriver herinde virkelig giver dem fråde om munden og søvnløse nætter så er vi nordjyder i sandhed da en sølle forsamling huleboere. For mig er denne tråd god underholdning og masser af skæge indslag der kan diskuteres uden at tage det så skide højtideligt...

Tænk hvis det virkelig pissede mig af at der er folk der tror at Rikke Hørlykke er lækker! Hvor usselt et menneske ville jeg ikke være?

Derfor kan det dog stadig UNDRE mig at der findes en regel der siger at Ikea skal anlægge 20 handikap-pladser. Men det giver mig sgu ikke fråde om munden og raserianfald.

Og så er det vist skåret ud i pap. Hvis folk stadig tror jeg er et monster der spiser handikappede til morgenmad så fred være med det...

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af 634 » 9. aug 2011, 19:41

Køllen I Møllen skrev:Tag nu bare og læs hele denne tråd igennem og tag alt bogstaveligt. Så skal vi se hvor indebrændt du kan blive...
Så vandt du debatten, det du ville var at en skulle blive indebrændt ikke ??

og nu du har fanget en Gnu, skal den have kølle i møllen :D
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 9. aug 2011, 20:16

634 skrev:
Køllen I Møllen skrev:Tag nu bare og læs hele denne tråd igennem og tag alt bogstaveligt. Så skal vi se hvor indebrændt du kan blive...
Så vandt du debatten, det du ville var at en skulle blive indebrændt ikke ??

og nu du har fanget en Gnu, skal den have kølle i møllen :D
Nej, jeg troede egentlig at vi allesammen havde det sådan at denne tråd sådan er lidt for sjov selvom man sagtens kan mene hvad man skriver. Vi overdriver det bare lidt for diskussionens skyld. Og sur gnu får ikke kølle i mølle, sur gnu lugter af selvdød gnu....

Gnu
Allstar
Allstar

Indlæg af Gnu » 9. aug 2011, 20:58

Jeg er sikker på, at du vil være en stærk medaljekandidat til VM i rygcrawl.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

ps_vb
2. div
2. div

Indlæg af ps_vb » 10. aug 2011, 01:11

Køllen I Møllen skrev:
ps_vb skrev:
Provst i Brovst skrev:
Køllen I Møllen skrev:Det overdrevne antal af handikap-pladser. Hvornår har man sidst set en handikappet i Bauhaus??? Eller i Ikea? Sidstnævnte har indrettet de 20 forreste pladser til handikappede hvilket så betyder at de står tomme.

Ja, muligvis ikke helt politisk korrekt indlæg men jeg agter heller ikke at stille op til valg...
:thumbsup: Kæmp den gode kamp!

Det pisser også mig helt ustyrligt af, man skule tror at nogle butikker bevist satser de handikappene som VIP målgruppe, er de specielt godt ved muffen eller hvad? Hvor mange handicappede er der egentlig og skal de have deres personlige p-plads permanet reserveret ved hvert eneste indkøbssted i DK?

Et lokalt indkøbscenter har rÆgtig mange, hvoraf flere er ekstra store både i længden og bredden og de ligger i grupper og altid tomme. Der kan seriøst lande en helikopter på en af disse grupper af handikappladser uden problemer. Så man man jo bare håbe de har det der blå skilt i cockpittet....
Den slags findes der regler for. Bl.a. skal der ved handicappladser være ekstra plads for at få plads til de biler, hvor der er plads til kørestol inde i bilen - derfor er nogle pladser ekstra brede. De bør/skal placeres tæt på indgangen, så en gangbesværet ikke skal gå over en lang p-plads, men har en kort gåafstand. Pladserne er (selvfølgelig) ikke personlige, hverken ved indkøbscentre eller et vilkårligt sted i Midtbyen. Der er såvidt jeg ved et krav om, at der skal være handicappladser ved nybyggeri eller ny indretning af butikker mv.

Selvom jeg da også nogle gange har ærgret mig over 1-2 tomme handicap-pladser i Midtbyen, når man ikke selv kunne finde en plads, er der vel kun én ting at sige: Ville I bytte?

PS. Undskyld, hvis jeg ødelægger tråden med fakta... ;-)
Ville I selv bytte?!? Det er den slags tåbelige udsagn der kan afspore en sober debat fuldstændigt. Lad mg da slå èn ting fast : Jeg har altså ikke noget imod handikappede, jeg har heller ikke noget imod at der findes specielle handikappladser der tilgodeser deres behov.

Det jeg har noget imod (og så er det ligegyldigt om det er butikken selv der gør det eller reglerne der siger at de skal) er at der et sted som Ikea bliver spildt (ja, spildt) en kvart parkeringsplads, og det endda de bedste pladser, på handikappladser som der ikke bliver brugt. Det kan da godt være at der i ny og næ kommer en gangbesværet person i Ikea. Men butikken er altså noget nær 20km lang så hvis man kan det så kan man altså også gå mere end de 5 meter fra nærmeste p-plads til indgangen. Fred være så med at de har et par handikappladser allerforrest, MEN 20STK??? Hvorfor?

Nej, jeg ville ikke bytte med de handikappede. Men hvad i alverden har det med sagen at gøre? Du lyder somom vi har kørt en hetz mod dem. Det minder lidt om indvandrerdebatten hvor man heller ikke må sige det mindste kritisk om indvandrere for så er man da både racist og DF`er eller det der er værre (hvis noget sådan findes?).
Hold k... nu overgår du da dig selv i hysteriske, indebrændte indlæg. At lige præcis du senere i denne tråd skal trække indebrændthedskortet er jo hysterisk morsomt på et monthy pythonsk niveau!

Jeg prøver stille og roligt at fortælle dig hvorfor tingene er,som de er - og undlod bevidst at kommentere den skingre tone i din uvidenhed... Og så pisker du en stemning op! Jamen, fint - så tager vi den på dit niveau...

Hvad det har med sagen at gøre, om du ville bytte? Er det så svært at forstå? Sådan helt ærligt? Kunne det have noget at gøre med, at du skulle prøve at overveje, om du ville mene noget andet, hvis du selv var handicappet. Men der demonstrerer du jo så fantastisk nok senere, at du ville være lykkelig for at få motioneret dine muskelsvindramte ben... :thumbsdown:

Men nu kan du jo også løbe 30k... Dygtig dreng!

PS. Jeg kunne godt gå i detalje med svar på dine spørgsmål, men dels har andre gjort det allerede, og dels er jeg sikker på, at du ikke er interesseret i at blive klogere! :@

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 10. aug 2011, 07:57

ps_vb skrev:Hold k... nu overgår du da dig selv i hysteriske, indebrændte indlæg. At lige præcis du senere i denne tråd skal trække indebrændthedskortet er jo hysterisk morsomt på et monthy pythonsk niveau!

Jeg prøver stille og roligt at fortælle dig hvorfor tingene er,som de er - og undlod bevidst at kommentere den skingre tone i din uvidenhed... Og så pisker du en stemning op! Jamen, fint - så tager vi den på dit niveau...

Hvad det har med sagen at gøre, om du ville bytte? Er det så svært at forstå? Sådan helt ærligt? Kunne det have noget at gøre med, at du skulle prøve at overveje, om du ville mene noget andet, hvis du selv var handicappet. Men der demonstrerer du jo så fantastisk nok senere, at du ville være lykkelig for at få motioneret dine muskelsvindramte ben... :thumbsdown:

PS. Jeg kunne godt gå i detalje med svar på dine spørgsmål, men dels har andre gjort det allerede, og dels er jeg sikker på, at du ikke er interesseret i at blive klogere! :@
Jeg kan ikke finde ud af om du bevidst gør dig dummere for at provokere eller du bare ikke har ret mange brikker at flytte med. Men jeg gider sgu ikke bruge energi på at svare dig tilbage på det latterligt lave niveau du sætter for dagen. Helt ærligt, du er fandeme en idiot. Så tager jeg gerne den advarsel der følger i kølvandet. Jeg gider ikke svare på flere af dine stupide kommentarer. Fjols.

Hvis du virkelig bare ER dum så bliver du nødt til at læse mine indlæg igen. For du har sgu da fuldstændigt fået vendt og (for)drejet mine holdninger. Hvis du ikke kan læse så prøv at få en af støttepædagogerne til at læse det højt for dig.

ps_vb
2. div
2. div

Indlæg af ps_vb » 10. aug 2011, 09:39

Køllen I Møllen skrev:
ps_vb skrev:Hold k... nu overgår du da dig selv i hysteriske, indebrændte indlæg. At lige præcis du senere i denne tråd skal trække indebrændthedskortet er jo hysterisk morsomt på et monthy pythonsk niveau!

Jeg kan ikke finde ud af om du bevidst gør dig dummere for at provokere eller du bare ikke har ret mange brikker at flytte med. Men jeg gider sgu ikke bruge energi på at svare dig tilbage på det latterligt lave niveau du sætter for dagen. Helt ærligt, du er fandeme en idiot. Så tager jeg gerne den advarsel der følger i kølvandet. Jeg gider ikke svare på flere af dine stupide kommentarer. Fjols.

Hvis du virkelig bare ER dum så bliver du nødt til at læse mine indlæg igen. For du har sgu da fuldstændigt fået vendt og (for)drejet mine holdninger. Hvis du ikke kan læse så prøv at få en af støttepædagogerne til at læse det højt for dig.
Og endnu engang udstiller du dig selv som den sandsynligvis mest usympatiske debattør på dette forum - men det er jo heller ikke rart at få tilbage af egen medicin... Prøv fremover at svare folk anstændigt, så du ikke fremprovokerer noget, du HELLER ikke gider at læse. Over and out.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 10. aug 2011, 09:54

Kan man ikke bare lade være med at læse den her tråd, hvis man ikke kan holde til mosten? Der bliver taget pis på hinanden og råbt lidt højt, og det er altsammen helt ok, for når alt kommer til alt er det jo bare en latterlig diskussion om ingenting, på et internet forum. Køllen er sgu ikke usympatisk, tværtimod.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 10. aug 2011, 10:53

Tak skal du have, Poker. Og ja, selvom man kan være rygende uenig om ting herinde behøver man ikke blive nærtagende og personlig. Vi to har bestemt haft vores diskussioner :)

Og jeg skal da gerne undskylde at jeg gik over stregen i mit forrige indlæg. Skulle nok have undladt de par svinere. Det kan bare være svært når folk bevidst mistolker hvad man skriver.

Jeg har aldrig skrevet eller ment at der ikke skal være handikappladser, jeg mener bare at 20 er ca 15-18 stykker for mange. Når der så er en der tolker det som at man er doven og ikke under folk med muskelsvind lidt hjælp så kan man sgu godt blive lidt arrig. Men ingen grund til at blive personlig. Beklager.

Jeg er ret sikker på at vi alle er enige om at 2-5 pladser havde været nok og at det er synd for de handikappede at de er handikappede :) Så lad emnet hvile og kom tilbage til Rikke Hørlykke. FØJ!

Gnu
Allstar
Allstar

Indlæg af Gnu » 10. aug 2011, 11:11

Billede

"Tyve handicappladser er alt, alt for meget!"

Lindvang

Indlæg af Lindvang » 10. aug 2011, 11:17

Gnu skrev:Billede

Haha, spot on!

Brugeravatar
vandmelonen
1. div
1. div
Favoritspiller: Mæhle

Indlæg af vandmelonen » 10. aug 2011, 13:02

Classic. Debatsiden på den anden ende over handicappakering

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 10. aug 2011, 13:05

Gnu skrev:Billede

Fandeme ikke lige ham jeg helst vil sættes i bås med men jeg kan da smile ad det alligevel :)

Toarn
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Burke Henry
Geografisk sted: Westside 9000

Indlæg af Toarn » 10. aug 2011, 13:19

Man skal ikke kimse af en debat om parkeringsforhold i det moderne Danmark. Smilet kommer helt og aldeles frem over debatten, men det pisser mig af at man nu om dage må affinde sig med at skulle betale over alt, eller indstille sig på kun at holde der 30 min - 1 time.

Mere end favorisering af de der ingen arme eller ben har, mener jeg at inddragelsen af stadigt større dele af de største byer i DK til betaling/licensparkering er at pisse på den almene borger - uddel da de parkeringsbøder der skal til og spar vi andre for at skulle finansiere kommunale veje der ikke bliver lavet i stand alligevel; man kunne starte med at sætte girobonner i ruden på alle de der partout skal parkere 2 minuters gang fra stadion og derfor vælger at parkere de mærkeligste steder til gene for de mennesker der nu engang bor der :thumbsup: Der er rigelig parkering i vestbyen indenfor 10-12 minutters gang fra stadion, så der er vitterligt ingen gyldige undskyldninger fra kommunens side for ikke at finansiere sit underskud med dovne fodboldtilskueres penge.

I øvrigt; hvis der skal være 20 handikappladser ved Ikea pga størrelsen af foretagenet, hvor mange handi-pladser burde der så være omkring stadion? - man må have givet dispensation fra kommunal side, for ellers burde der vel være reserveret en del flere end det for nuværende er tilfældet.
In Åke we trust

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 10. aug 2011, 13:23

Toarn skrev:Man skal ikke kimse af en debat om parkeringsforhold i det moderne Danmark. Smilet kommer helt og aldeles frem over debatten, men det pisser mig af at man nu om dage må affinde sig med at skulle betale over alt, eller indstille sig på kun at holde der 30 min - 1 time.

Mere end favorisering af de der ingen arme eller ben har, mener jeg at inddragelsen af stadigt større dele af de største byer i DK til betaling/licensparkering er at pisse på den almene borger - uddel da de parkeringsbøder der skal til og spar vi andre for at skulle finansiere kommunale veje der ikke bliver lavet i stand alligevel; man kunne starte med at sætte girobonner i ruden på alle de der partout skal parkere 2 minuters gang fra stadion og derfor vælger at parkere de mærkeligste steder til gene for de mennesker der nu engang bor der :thumbsup: Der er rigelig parkering i vestbyen indenfor 10-12 minutters gang fra stadion, så der er vitterligt ingen gyldige undskyldninger fra kommunens side for ikke at finansiere sit underskud med dovne fodboldtilskueres penge.

I øvrigt; hvis der skal være 20 handikappladser ved Ikea pga størrelsen af foretagenet, hvor mange handi-pladser burde der så være omkring stadion? - man må have givet dispensation fra kommunal side, for ellers burde der vel være reserveret en del flere end det for nuværende er tilfældet.
Kan du heller ikke lide handikappede? :)

Interessant pointe, faktisk, med stadion. Ja, man kunne jo ligefrem frygte at al det handikap-hysteri på et tidspunkt udmøntede sig i at der blev lavet regler om at der for hver x-antal pladser der er på et stadion skal være en handikapplads indenfor 50 m fra indgangen.

Besvar