Det pisser mig af tråden

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 15. dec 2011, 22:28

Provst i Brovst skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
Provst i Brovst skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
Provst i Brovst skrev:
Poker-One-Kenobi skrev: Jeg kunne tilgengæld godt ønske mig at manden fik en forvaringsdom på ubestemt tid. Dels fordi jeg er sikker på at han er psykisk syg, og derfor ikke hører hjemme i et fængsel, men også fordi man derved sikrede at han ikke kom ud igen før han kunne erklæres rask, hvis den dag da skulle komme.
Det er sikkert vurderet af flere personer der har til beskæftigelse at vurdere om mennesker er psykisk syge. Det mener de betroede personer at han ikke er. Med mindre du vil hævde du har en særlig indsigt i forholdet, så synes jeg at den vurdering skal stå som den rigtige.

Derfor kan jeg kun læse at du vil afhjælpe vores defekte retssystem ved at misbruge vores sundhedsvæsen, istedet for at gribe om problemet, som er et utilsvarende retssystem. Derved ødelægges det psykiskiatriske sundhedsvæsen og lader problemerne i retssystemet uændrede.

Fantastisk strategi.
Selvfølgelig er det blevet vurderet, men det er vel tilladt at være uenig? Der er trods alt ikke tale om et regnestykke med kun et facit, hvilket vel er tydeligt illustreret ved byrettens dom til forvaring. Men byretten var vel også bare ude på at misbruge vores sundhedsvæsen eller hvad? Derudover er tonen i dit indlæg latterlig.
Jeg vil henholde mig til den højre retsinstans mener fremfor hvad end byretten er kommet frem til. Men det er da morsomt du bekymrer dig om tonen nu, efter dine egne udgydelser heri tråden omkring nationen og hvad folk er for kloge til.
Det er fakta, at man på Nationen kan finde ønsker om dødsstraf ved stort set alle sager spændende fra mishandling af dyr, over spritbilisme til brønderslevsagen. Derfor finder jeg det Nationen-agtigt at komme med lignende ønsker på et andet debatforum. Køllen kan sikkert forsvare sig selv.

Flot at du henholder dig til den "højre" retsinstans, men pointen er stadig at byretten har ment at manden skulle i forvaring, og derfor er det tåbeligt af dig at latterliggøre mit ønske om det samme.
Poker-One-Kenobi skrev:Jeg kunne tilgengæld godt ønske mig at manden fik en forvaringsdom på ubestemt tid. Dels fordi jeg er sikker på at han er psykisk syg, og derfor ikke hører hjemme i et fængsel, men også fordi man derved sikrede at han ikke kom ud igen før han kunne erklæres rask, hvis den dag da skulle komme.
Du skriver du vil bruge det psykiatriske sundhedsvæsen dels fordi du mener han ikke er rask, dels fordi han ikke kommer ud igen. Du synes tydeligvis at hans straf er kort og vil løse den del via sundhedsvæsnet. Den del bør løses af fængslerne og ikke sundhedsvæsnet.
Nej, jeg skriver at han derved ikke vil komme ud igen før han kan erklæres rask, og det hjælper dig ikke at fremhæve den del af sætningen der redder din argumentation! Jeg skriver intet om hvorvidt hans straf er kort eller lang. Du må læse mine indlæg bedre.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 15. dec 2011, 22:38

Poker-One-Kenobi skrev: Nej, jeg skriver at han derved ikke vil komme ud igen før han kan erklæres rask, og det hjælper dig ikke at fremhæve den del af sætningen der redder din argumentation! Jeg skriver intet om hvorvidt hans straf er kort eller lang. Du må læse mine indlæg bedre.
Det er dig der skriver "dels" dermed er din argumentation tostrenget, dels han er syg og dels straffens længde som du også skriver. Men fred med det.

Desuden har jeg lige læst mig til at forvaring ikke er en behandlingsdom og kun kan idømmes mentalt raske der mistænkes at gentage forbrydelsen. Dermed er jeg ikke sikker på at forvaring kan regnes som en sundhedsvæsnet da det ikke er en behandlingsdom.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 15. dec 2011, 23:05

Provst i Brovst skrev:
Poker-One-Kenobi skrev: Nej, jeg skriver at han derved ikke vil komme ud igen før han kan erklæres rask, og det hjælper dig ikke at fremhæve den del af sætningen der redder din argumentation! Jeg skriver intet om hvorvidt hans straf er kort eller lang. Du må læse mine indlæg bedre.
Det er dig der skriver "dels" dermed er din argumentation tostrenget, dels han er syg og dels straffens længde som du også skriver. Men fred med det.

Desuden har jeg lige læst mig til at forvaring ikke er en behandlingsdom og kun kan idømmes mentalt raske der mistænkes at gentage forbrydelsen. Dermed er jeg ikke sikker på at forvaring kan regnes som en sundhedsvæsnet da det ikke er en behandlingsdom.
Tostrenget ja, men har STADIG ikke noget at gøre med hvor lang tid straffen skal vare, han skal bare være rask før han kan komme ud.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 15. dec 2011, 23:12

Poker-One-Kenobi skrev:
Provst i Brovst skrev:

Tostrenget ja, men har STADIG ikke noget at gøre med hvor lang tid straffen skal vare, han skal bare være rask før han kan komme ud.
Heller ikke byretten mente han var psykisk syg, den vurdering står du alene med.

Jvf. link: Forvaring adskiller sig fra psykiatrisk særforanstaltning, det der i populære termer kaldes behandlingsdom, idet forvaring kun idømmes personer, der betragtes som mentalt raske.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 15. dec 2011, 23:34

Provst i Brovst skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
Provst i Brovst skrev:

Heller ikke byretten mente han var psykisk syg, den vurdering står du alene med.

Jvf. link: Forvaring adskiller sig fra psykiatrisk særforanstaltning, det der i populære termer kaldes behandlingsdom, idet forvaring kun idømmes personer, der betragtes som mentalt raske.
Til gengæld forudsætter en forvaringsdom at den dømte kan mistænkes at gentage forbrydelsen, hvordan kan man forudsætte dette i denne sag uden manden er psykisk syg?

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 15. dec 2011, 23:52

Poker-One-Kenobi skrev:
Provst i Brovst skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
Provst i Brovst skrev:

Til gengæld forudsætter en forvaringsdom at den dømte kan mistænkes at gentage forbrydelsen, hvordan kan man forudsætte dette i denne sag uden manden er psykisk syg?
Hvis han er psykisk syg kan han ikke idømmes forvaring.

Men jeg kan forstå at din anke kun går på at han er psykisk syg og ikke dommens længde, er det korrekt.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 15. dec 2011, 23:55

Provst i Brovst skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
Provst i Brovst skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
Provst i Brovst skrev:

Hvis han er psykisk syg kan han ikke idømmes forvaring.

Men jeg kan forstå at din anke kun går på at han er psykisk syg og ikke dommens længde, er det korrekt.
Øh ja, det har jeg sådan set skrevet i de sidste 6 indlæg! Derudover tror jeg faktisk at det ville være mindre krænkende for ofrenes retsfølelse og give en større tryghed, hvis han ikke kunne komme ud før man var sikker på han var rask. Men det er en anden diskussion.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 16. dec 2011, 07:03

Reto skrev:
limey skrev:
Reto skrev:Herhjemme er han ude om 5-6 år, hvorefter han bliver stemplet som offer og tildeles førtidspension + diverse tillæg, således han ikke skal være fattig.
Det er kun for sjov det der, ikke?

Jeg kan ikke finde noget som helst sjovt ved denne sag, herunder denne familie, rejsende i dårligdomme fra Lolland over Skanderborg til stakkels Brønderslev, og dens åbenbare beslag på og forbrug af offentlige ressourcer.
Okay. Jeg kan ikke finde noget som helst alvor i, at du blander førtidspension og tildeling af offerroller ind i denne diskussion - thi det har ikke en skid med det andet at gøre.

Reto
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Martin Rejthar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Reto » 16. dec 2011, 08:28

limey skrev:
Reto skrev:
limey skrev:
Reto skrev:Herhjemme er han ude om 5-6 år, hvorefter han bliver stemplet som offer og tildeles førtidspension + diverse tillæg, således han ikke skal være fattig.
Det er kun for sjov det der, ikke?

Jeg kan ikke finde noget som helst sjovt ved denne sag, herunder denne familie, rejsende i dårligdomme fra Lolland over Skanderborg til stakkels Brønderslev, og dens åbenbare beslag på og forbrug af offentlige ressourcer.
Okay. Jeg kan ikke finde noget som helst alvor i, at du blander førtidspension og tildeling af offerroller ind i denne diskussion - thi det har ikke en skid med det andet at gøre.
Tror du selv på, at denne mand nogensinde vil kunne forsørge sig selv? Hvad er så alternativet, når han atter kommer ud i friheden om de der 5-6 år eller hvornår det nu bliver.

Stod det til mig, så sad han inde resten af livet og producerede nummerplader eller træklemmer, så staten ikke skal finansiere dette uhyres liv og levned.

Jeg diskuterer gerne landets politik vedr offentlig forsørgelse med dig, for bedømt på din reaktion kunne det blive underholdende, men det må vi vist ikke herinde.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 16. dec 2011, 08:43

Poker-One-Kenobi skrev:Man putter jo ikke folk i fængslet for at opnå retfærdighed, det er der vel ikke nogen som tror? Man gør det fordi man tror på at det har en præventiv effekt, samtidigt med at man bilder sig selv ind at folk generelt er bedre mennesker når de kommer ud af fængslet.
Jeg vil tro at mange ofre er uenige med dig. Hvis nogen pillede ved mine børn ville jeg ihvertfald have den straffet. Ikke for at gøre dem til bedre mennesker men for straffen i sig selv. Og fandeme om jeg ville finde mig i at de skulle sidde i en blød seng og spille Nintendo samt tale i mobiltelefon dagen lang. Ned i hullet som på Napoleons tid og rådne op. Jeg lever fint med at være et afstumpet menneske men det er sådan jeg har det. Helt generelt mener jeg at vores straffesystem er en stor parodi...
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 16. dec 2011, 09:24

Poker-One-Kenobi skrev: Øh ja, det har jeg sådan set skrevet i de sidste 6 indlæg! Derudover tror jeg faktisk at det ville være mindre krænkende for ofrenes retsfølelse og give en større tryghed, hvis han ikke kunne komme ud før man var sikker på han var rask. Men det er en anden diskussion.
Nu er det svært at diskutere en mands optænkte sindsyge og behandling deraf. Men siden det ikke er straffens længde du er utilfreds med, lad os bare antage at det tager samme tid at erklærer ham ufarlig som den straf han muligvis har tilbage nu, nemlig i omegnen af tre år. Den tid han allerede har afsonet medregnes jo i de ca. 5-6 år som er konsekvensen af en 11 års dom (!).

Så vil han tilbringe tre år i noget som er mildere end et åbent fængsel, nemlig Sikringsafdelingen.
Billede

Her er dagligdagen for Danmarks 30 farligste sindsyge mennesker:

En patients hverdag
Patienterne vækkes kl. 07.30 om morgenen, og der serveres morgenmad kl. 08.00. Efterfølgende er der morgenmøde for de patienter, der har fællesskab. På morgenmødet aftales dagens videre aktiviteter.

De patienter, der ikke kan deltage, vil blive informeret af deres kontaktpersoner.

Herefter er der mulighed for dels miljøterapeutiske aktiviteter så som rengøring på stuen, tøjvask og samtaler. Endvidere er der tværfaglige tilbud i form af undervisning ved skolelærere, idrætsaktiviteter med idrætsmedarbejdere, madlavning, sanseintegrationsbehandling samt decideret funktionsniveaus-undersøgelse ved ergoterapeut.

Tillige kan der tilbydes psykologsamtaler ved behov, dels som led i et længerevarende forløb, dels som en psykologisk testning.

Endeligt kan man deltage i musikterapi enten individuelt eller som gruppebehandling med musikterapeut.

Der informeres endvidere på morgenmødet om, hvem der skal på udgang.

Der er frokost kl. 11.30, og fra kl. 13.00 til 13.30 har patienterne ophold på egen stue i forbindelse med middagskonference.

Kl. 17.30 serveres aftensmad.

Om aftenen er der socialt samvær med patienterne, hvor man kan se fjernsyn sammen, spille spil eller bage.

Kl. 22.30 lukkes der af til natten.

Billede

Indretning og faciliteter
Hvert sengeafsnit har 10 sengepladser. Der er enestuer, men ikke bad/og toilet til hver stue.

Der er et træningskøkken, et aktivitetsrum, dagligstue og spisestue. Endvidere er der til hver afdeling en gårdhave med mulighed for såvel fysisk aktivitet som afslappende socialt samvær udendørs.

I dagligstuen er der TV med mulighed for at se DVD film.
Afsnittet har vaskemaskine og tørretumler, hvor patienterne i det omfang det er muligt, selv vasker deres tøj.

Endvidere er der et kontor til personalet og en observationsstue til nymodtagne patienter.

Ved indgangen til afdelingen er der telefonrum og en besøgsstue. Sidstnævnte er placeret således, at de pårørende ikke behøver at komme ind i afdelingen.

Billede

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 16. dec 2011, 09:28

Provst i Brovst skrev:
Poker-One-Kenobi skrev: Øh ja, det har jeg sådan set skrevet i de sidste 6 indlæg! Derudover tror jeg faktisk at det ville være mindre krænkende for ofrenes retsfølelse og give en større tryghed, hvis han ikke kunne komme ud før man var sikker på han var rask. Men det er en anden diskussion.
Nu er det svært at diskutere en mands optænkte sindsyge og behandling deraf. Men siden det ikke er straffens længde du er utilfreds med, lad os bare antage at det tager samme tid at erklærer ham ufarlig som den straf muligvis har tilbage nu, nemlig i omegnen af tre år. Den tid han allerede har afsonet medregnes jo i de ca. 5-6 år som er konsekvensen af en 11 års dom (!).

Så vil han tilbringe tre år i noget som er mildere end et åbent fængsel, nemlig Sikringsafdelingen.
Billede

Her er dagligdagen for Danmarks 30 farligste sindsyge mennesker:

En patients hverdag
Patienterne vækkes kl. 07.30 om morgenen, og der serveres morgenmad kl. 08.00. Efterfølgende er der morgenmøde for de patienter, der har fællesskab. På morgenmødet aftales dagens videre aktiviteter.

De patienter, der ikke kan deltage, vil blive informeret af deres kontaktpersoner.

Herefter er der mulighed for dels miljøterapeutiske aktiviteter så som rengøring på stuen, tøjvask og samtaler. Endvidere er der tværfaglige tilbud i form af undervisning ved skolelærere, idrætsaktiviteter med idrætsmedarbejdere, madlavning, sanseintegrationsbehandling samt decideret funktionsniveaus-undersøgelse ved ergoterapeut.

Tillige kan der tilbydes psykologsamtaler ved behov, dels som led i et længerevarende forløb, dels som en psykologisk testning.

Endeligt kan man deltage i musikterapi enten individuelt eller som gruppebehandling med musikterapeut.

Der informeres endvidere på morgenmødet om, hvem der skal på udgang.

Der er frokost kl. 11.30, og fra kl. 13.00 til 13.30 har patienterne ophold på egen stue i forbindelse med middagskonference.

Kl. 17.30 serveres aftensmad.

Om aftenen er der socialt samvær med patienterne, hvor man kan se fjernsyn sammen, spille spil eller bage.

Kl. 22.30 lukkes der af til natten.

Billede

Indretning og faciliteter
Hvert sengeafsnit har 10 sengepladser. Der er enestuer, men ikke bad/og toilet til hver stue.

Der er et træningskøkken, et aktivitetsrum, dagligstue og spisestue. Endvidere er der til hver afdeling en gårdhave med mulighed for såvel fysisk aktivitet som afslappende socialt samvær udendørs.

I dagligstuen er der TV med mulighed for at se DVD film.
Afsnittet har vaskemaskine og tørretumler, hvor patienterne i det omfang det er muligt, selv vasker deres tøj.

Endvidere er der et kontor til personalet og en observationsstue til nymodtagne patienter.

Ved indgangen til afdelingen er der telefonrum og en besøgsstue. Sidstnævnte er placeret således, at de pårørende ikke behøver at komme ind i afdelingen.

Billede

Puha, man får helt lyst til at lave et eller andet sindssygt....

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 16. dec 2011, 09:39

Reto skrev: Stod det til mig, så sad han inde resten af livet og producerede nummerplader eller træklemmer, så staten ikke skal finansiere dette uhyres liv og levned.
Hvem tror du, finansierer fængselsvæsnet?

Reto
Allstar
Allstar

Indlæg af Reto » 16. dec 2011, 09:47

BoT skrev:
Reto skrev: Stod det til mig, så sad han inde resten af livet og producerede nummerplader eller træklemmer, så staten ikke skal finansiere dette uhyres liv og levned.
Hvem tror du, finansierer fængselsvæsnet?
Værdien af mandens arbejde indenfor murene, hvad enten vi snakker tøjklemmer eller nummerplader, burde finansiere mandens ophold.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 16. dec 2011, 09:52

Christopher Hitchens er død.

Billede

Christopher Hitchens, 1949–2011

Reto
Allstar
Allstar

Indlæg af Reto » 16. dec 2011, 10:00

Køllen I Møllen skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:Man putter jo ikke folk i fængslet for at opnå retfærdighed, det er der vel ikke nogen som tror? Man gør det fordi man tror på at det har en præventiv effekt, samtidigt med at man bilder sig selv ind at folk generelt er bedre mennesker når de kommer ud af fængslet.
Jeg vil tro at mange ofre er uenige med dig. Hvis nogen pillede ved mine børn ville jeg ihvertfald have den straffet. Ikke for at gøre dem til bedre mennesker men for straffen i sig selv. Og fandeme om jeg ville finde mig i at de skulle sidde i en blød seng og spille Nintendo samt tale i mobiltelefon dagen lang. Ned i hullet som på Napoleons tid og rådne op. Jeg lever fint med at være et afstumpet menneske men det er sådan jeg har det. Helt generelt mener jeg at vores straffesystem er en stor parodi...
Ja, det er en parodi.

Tit er konsekvensen ved at ødelægge andre menneskers liv minimal sat i forhold til den skade, man har forvoldt. Det skal simpelthen have en større konsekvens at begå personfarlig kriminalitet.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 16. dec 2011, 10:08

Provst i Brovst skrev:....
Jeg er ikke helt med på hvad din pointe er, synes du det er for dårligt at der er psykolog tilknyttet, hvis vi antager han er psykisk syg? Eller skal svin som ham ikke spise morgenmad? Hvor er der bedst chance for at vi ikke står med samme problem om 6-7 år når han kommer ud, hvis vi smider ham i et fængsel hvor han kan vælge mellem tæv eller isolation, eller hvis vi rent faktisk lader en psykolog behandle og vurdere om han er klar til at komme ud?

Jeg har ingen sympati overhovedet med manden, og min interesse er udelukkende at beskytte ofrene og prøve bedst muligt at undgå at forbrydelserne bliver gentaget senere. Bare hvis der skulle sidde en eller anden og være i tvivl.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 16. dec 2011, 11:15

Køllen I Møllen skrev:
Det er da helt ok at du vælger en afstumpet holdning så længe du er klar over det, problemet er jo bare at selvom det kan være dejligt simpelt og give en umiddelbar tilfredsstillelse, så løser det ingenting. Dødsstraf nedsætter f.eks ikke antallet af alvorlige forbrydelser, til gengæld skaber det et moralsk dilemma omkring dem som bliver dømt selvom de er uskyldige. For mig at se må fokus altid være på at undgå bedst muligt at samme forbrydelse sker igen, og der kunne man jo starte med at se på vores psykiatri som er blevet fuldstændigt udpint økonomisk. Men mange vil nok hellere have skatten sat lidt ned og dødsstraffen indført...

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 16. dec 2011, 11:51

Poker-One-Kenobi skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Det er da helt ok at du vælger en afstumpet holdning så længe du er klar over det, problemet er jo bare at selvom det kan være dejligt simpelt og give en umiddelbar tilfredsstillelse, så løser det ingenting. Dødsstraf nedsætter f.eks ikke antallet af alvorlige forbrydelser, til gengæld skaber det et moralsk dilemma omkring dem som bliver dømt selvom de er uskyldige. For mig at se må fokus altid være på at undgå bedst muligt at samme forbrydelse sker igen, og der kunne man jo starte med at se på vores psykiatri som er blevet fuldstændigt udpint økonomisk. Men mange vil nok hellere have skatten sat lidt ned og dødsstraffen indført...
Det løser, for mig at se, en masse problemer :

1) Morderen/børnemishandleren forvinder fra jordens overflade.
2) Samfundet slipper for at bruge en masse penge på at holde ham i live, det er ikke småpenge.
3) Han gør det ikke igen.
4) Skræmmeeffekten overfor andre (lad os ikke begynde diskussionen, jeg ved godt at det ikke afholder folk fra at begå disse forbrydelser men lad os nu bare sige at 1 mand ikke begår mord pga dette så har vi sparet et uskyldigt liv).
5) Vi får vores hævn. For mennesket ER hævngerrigt. Vi ER afstumpede når det kommer til stykket.

Jeg er enig i at psykiatrien er udpint økonomisk. Lad os bare bruge pengene fra punkt 2 på forebyggelse.

Nu ved jeg naturligvis godt at der er den evige diskussion med den uskyldige dødsdømte. Den har jeg jo tabt på forhånd så den behøver vi heller ikke dykke ned i :)

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 16. dec 2011, 12:26

Reto skrev: Værdien af mandens arbejde indenfor murene, hvad enten vi snakker tøjklemmer eller nummerplader, burde finansiere mandens ophold.
Du mener altså, at den svimlende sum, som salg af en stak tøjklemmer kan indbringe, finansierer kost, logi og diverse lønninger igennem resten af hans liv? Ok.

Jeg kan så oplyse, at i gennemsnit koster et døgn i et lukket dansk fængsel 1973 kr. Desuden betales indsatte 8.95 kr. i timen, hvis de udfører arbejde. Lad os antage, at Kriminalforsorgen kan få 1 kr. pr. klemme (højt sat!), så skal Brønderslevfaderen altså - hvis vi antager, at han arbejder 8 timer om dagen, og altså derfor får udbetalt 71,6 kr i løn - snitte 2044 tøjklemmer på 8 timer hver eneste dag for at betale for sit ophold.

Men det er jo også en slags straf.

Besvar