Lucas Andersen

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Funky » 31. aug 2012, 12:07

Damn. Så VAR hans tryllemål mod OB det sidste vi fik fra hans fod - i denne omgang.

Lad nu VÆRE med at lave en Grønkjær, Lucas! Go' vind.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 31. aug 2012, 12:12

Klaus skrev:10 milioner svarer til et helt års entreindtægter. Det svarer til det meste af første halvårs underskud. Det er det dobbelte af vores nuværende egenkapital. For os er 10 milioner mange penge, og med de rigtige klausuler er prisen godkendt. I den ideelle verden får vi lov til at beholde ham en sæson mere inden han tiltræder i Ajax. Men sådan spiller klaveret nok ikke - desværre....
Ja og det svarer til 1 million coin offers hos MacDonalds... alle de ting er da totalt irrelevant..
han skal vurderes ud fra hans værdi som spiller.. ikke hvad du ellers kan få for 10mill..
Lynge har meldt ud.. for 12 timer siden.. vi ikke behøver sælge.. pga af ny investor gruppe

så skal der heller ikke sælges hvis prisen ikke er god nok.. og 10mill er sku ikke meget for det største talent siden grønkjær
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 31. aug 2012, 12:14

Bare lidt generelle kommentarer....

I betragtning af at langt de fleste fodboldtransfers man hører om er baseret på gisninger i medierne, og oftest ikke er holdt op imod detaljer i kontrakterne, er jeg dybt imponeret over debatsidens evne til at kunne vurdere om en transferpris, i en endnu ikke officielt transfer er en god pris eller ej.

Det er egnetlig ufatteligt at AaB har kunnet opnå de resultater de har de seneste 15-16 år, med en sportsdirektør, der er absolut uden indsigt i transfermarkedet og konstant køber for dyrt og sælger for billigt.

...og skulle nogen være i tvivl om - på trods af Lynges udmedlinger og investorgruppe - at vi har brug for at få penge i kassen, så synes jeg de skulle tage et kig på det regnskab der kom i går. På positivsiden var et kapitaltilsang på 10 mill. (Det forslår som en skrædder i helvede, hvis AaB skal frem i den økonomiske top af superligaen igen), og på negativ siden var endnu et resultat der var dårligere end sidst forventet. Hvis nogen kan være i tvivl om at et salg i dette regnskabsår har været nødvendigt, så ... tja.

Vi har en gang tidligere været tvunget til at sælge en spiller en måneds tid inden tranfserdeadline, pga. at et regnskabsårs afslutning - Der er vel bred enighed om at det ikke er det bedste salg AaB har gjort i historien.

Jeg synes vi skal holde op med at klynke over en transfer viikke kender vilkårene for, og krydse fingre for at Ajax ikke også løber med Helenius i dette transfervindue.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 31. aug 2012, 12:15

AllanPedersen skrev:
Klaus skrev:10 milioner svarer til et helt års entreindtægter. Det svarer til det meste af første halvårs underskud. Det er det dobbelte af vores nuværende egenkapital. For os er 10 milioner mange penge, og med de rigtige klausuler er prisen godkendt. I den ideelle verden får vi lov til at beholde ham en sæson mere inden han tiltræder i Ajax. Men sådan spiller klaveret nok ikke - desværre....
Ja og det svarer til 1 million coin offers hos MacDonalds... alle de ting er da totalt irrelevant..
han skal vurderes ud fra hans værdi som spiller.. ikke hvad du ellers kan få for 10mill..
Lynge har meldt ud.. for 12 timer siden.. vi ikke behøver sælge.. pga af ny investor gruppe

så skal der heller ikke sælges hvis prisen ikke er god nok.. og 10mill er sku ikke meget for det største talent siden grønkjær
Jeg kan som sagt heller ikke få det til at gå op med mindre der er nogle klausuler hæftet på. I øvrigt - og det er da i småtingsafdelingen, men alligevel - så er det seneste rygte, at der er tale om en transfer på 1,5 mio. euro. Altså LIDT mere end 10 mille.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 31. aug 2012, 12:15

I kan bare slet ikke bruge det faktum til "hvad Fischer kostede, og eriksen"... de er kommet som uprøvet talenter .. som lotto kuponer
ligesom så mange andre er kommet til Ajax.

Lucas Andersen er bevist førsteholds spiller i superligaen... og er på samme alder som Fischer da han kom til Ajax.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 31. aug 2012, 12:16

Jesper Schmidt skrev:Jeg undrer mig, det gør jeg virkelig. Jeg synes det giver meget lidt mening hvis Lucas ryger for 10 mio., set i forhold til udmeldingerne i gårsdagens halvårsregnskab, og ikke mindst udtalelserne forleden fra Lynge. Jeg havde ikke set den komme, men thumbs up for infoen til marshmellow (hvis der er hold i historien og alle artiklerne ikke er bygget på rygter fra debatside.dk hehe), og beklager de lidt hårde ord :)

Det bliver da spændende at høre fra Lynge hvad begrundelsen er for salget (hvis det går igennem), for en pris på 10 mio. som der skrives om er ABSOLUT ikke i katagorien "ekstreme bud"!

Nej, jeg synes det er ekstremt skuffende, og det eneste som vil kunne hjælpe bare en smule på humøret ville være at Lynge smutter omkring Bern og henter Silber hjem, det ved jeg bare ikke helt om jeg tror på er realisitisk, for det vil trods alt uden tvivl betyde en stigning i lønbudgettet, og det er vel svært at se man har mulighed for at gøre nu. Men timingen i at der er mulighed for at hente Silber, kunne da være påfaldende.

EDIT: og nu er historien så bekræftet af Lynge :(
Lynge har gjort hvad han kan, for at tale AaB's økonomiske situation - og prisen på eventuelle transfers - op. Man skal vel bare tage et kig i regnskabet for at se at et salg var helt logisk.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
ph123
Superliga
Superliga
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Indlæg af ph123 » 31. aug 2012, 12:20

Hvis de 1,5 euro passer (hollandske De Telegraph), så svarer det til lidt over 11 mio.

Brugeravatar
AaBlover4ever
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Augustinussen, Søren Frederiksen
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlæg af AaBlover4ever » 31. aug 2012, 12:21

Er Lucas en af de spillere vores "player sponsorer" fra Duncan og Lumb-tiden har 'pant' i, dvs. skal de have nogle af de penge der kommer ind?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 31. aug 2012, 12:21

AaBlover4ever skrev:Er Lucas en af de spillere vores "player sponsorer" fra Duncan og Lumb-tiden har 'pant' i, dvs. skal de have nogle af de penge der kommer ind?
Ja, det mener jeg.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 31. aug 2012, 12:22

Inden folk får flået hovederne af hinanden herinde, så husk lige at

i) Ingen ved om de 11,25 mDKK nævnt i den hollandske presse er det korrekte beløb
ii) Ingen ved hvilke vilkår der er knyttet til transfersummen (videresalgsklausuler, performance/kampe spillede osv osv)
iii) Ingen bør sammenligne over til de (nogle gange vanvittige) transfersummer der blev smidt for år tilbage - det er en helt anden tid vi eksisterer i lige nu ("Det er tiderne, Hans Christian")

11,25 mDKK + performance bonus til AaB (?) + en nogenlunde videresalgsklausul (?) er - givet vores helt horrible financielle situation - naturligvis et helt og deles tilfredsstillende salg af Lynge.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
AaBlover4ever
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af AaBlover4ever » 31. aug 2012, 12:25

astonvilla skrev:Inden folk får flået hovederne af hinanden herinde, så husk lige at

i) Ingen ved om de 11,25 mDKK nævnt i den hollandske presse er det korrekte beløb
ii) Ingen ved hvilke vilkår der er knyttet til transfersummen (videresalgsklausuler, performance/kampe spillede osv osv)
iii) Ingen bør sammenligne over til de (nogle gange vanvittige) transfersummer der blev smidt for år tilbage - det er en helt anden tid vi eksisterer i lige nu ("Det er tiderne, Hans Christian")

11,25 mDKK + performance bonus til AaB (?) + en nogenlunde videresalgsklausul (?) er - givet vores helt horrible financielle situation - naturligvis et helt og deles tilfredsstillende salg af Lynge.
Problemet er bare at en performance-bonus og en videresalgsklausul ikke rigtig giver noget her og nu, da jeg har svært ved at se Lucas gå direkte ind på Ajax' førstehold.. Og han bliver da slet ikke solgt videre nu!!

Og det er altså nu vi har brugt for penge og ikke om måske 5-7 år... Så hellere en større overgangssum, men uden for mange klausuler.. Men enig i, at vi ikke kender det præcise beløb men rygterne går på mellem 10 og 11,5 mDKK, så det ligger nok deromkring. Lig dertil, at player-sponsorerne skal have sin del af 'kagen' hvorfor der ikke bliver så meget tilbage til AaB at gøre godt med...

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 31. aug 2012, 12:29

Hvem siger at player-sponsoraterne SKAL have alle deres penge tilbage på EN gang...???

De har vel netop tegnet det ud på flere spillere... så der måske skal afdrages 33% af hver solgt spiller (hvis det var 3 stk. de tog "pant" i)

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 31. aug 2012, 12:30

Hvor kommer alt det der snak fra "i disse tider".. alle andre klubber end os sælger sku da til flere penge...

Hvorfor skal det være billigere at handle i AaB.. 12 timer efter Lynge har sagt vi ikke behøver sælge pga. af investorer!?
hvorfor er det os som er Netto... forklar mig det, for jeg forstår det ikke
Jeg forstår ikke dialogen ikke går sådan her

Ajax: Vi vil gerne have Lucas Andersen til 10mill
Lynge: han koster 15
Ajax Okay så siger vi 15/så siger vi nej tak
Lynge: Fint her er han til de 15/ Fint så beholder vi ham bare til sommer..

så enkelt er virkeligheden ikke.. og dog.. en ret stor sandhed er der i det..
det faktum at Lucas Andersen er mere værd end 10 mill..

prøv at gå på bold.dk og læs kommentarer på Lucas Andersen posten.. BIF'ere som FCk'ere som OB'ere..
alle ryster på hovedet af tanken om han går til 10mill... det er altså ikke kun et par fantaster herinde.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 31. aug 2012, 12:31

AaBlover4ever skrev: Problemet er bare at en performance-bonus og en videresalgsklausul ikke rigtig giver noget her og nu, da jeg har svært ved at se Lucas gå direkte ind på Ajax' førstehold.. Og han bliver da slet ikke solgt videre nu!!

Og det er altså nu vi har brugt for penge og ikke om måske 5-7 år... Så hellere en større overgangssum, men uden for mange klausuler.. Men enig i, at vi ikke kender det præcise beløb men rygterne går på mellem 10 og 11,5 mDKK, så det ligger nok deromkring. Lig dertil, at player-sponsorerne skal have sin del af 'kagen' hvorfor der ikke bliver så meget tilbage til AaB at gøre godt med...
Du har måske oplysninger om en anden klub der her og nu var villig til at lægge et større beløb for Lucas end Ajax, OG som samtidig var en klub som han gerne ville spille for?

Misforstå mig nu ikke. Jeg synes da også det ville være rart (og ikke åbenlyst urimeligt) hvis vi havde fået 25 mill for at slippe Lucas på dette tidspunkt, men jeg har faktisk tillid til at Lynge ikke har afvist et bud i den størrelsesorden for at gøre os sure og AJAX glade.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
AaBlover4ever
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af AaBlover4ever » 31. aug 2012, 12:32

hje1980 skrev:Hvem siger at player-sponsoraterne SKAL have alle deres penge tilbage på EN gang...???

De har vel netop tegnet det ud på flere spillere... så der måske skal afdrages 33% af hver solgt spiller (hvis det var 3 stk. de tog "pant" i)
Jeg skriver heller ikke, at de skal have det hele. Jeg skriver at de skal have deres del.. Om det så er 33% eller 50% aner ingen af os, men de skal have nogle penge hvilket gør at der er færre tilbage til klubkassen. Det er faktisk meget simpelt! :)

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 31. aug 2012, 12:32

hje1980 skrev:Hvem siger at player-sponsoraterne SKAL have alle deres penge tilbage på EN gang...???

Hvordan de skal have deres penge og hvodan det påvirker regnskabet er belyst herinde flere gange tidligere.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 31. aug 2012, 12:32

Pastorius skrev:
Jesper Schmidt skrev:Jeg undrer mig, det gør jeg virkelig. Jeg synes det giver meget lidt mening hvis Lucas ryger for 10 mio., set i forhold til udmeldingerne i gårsdagens halvårsregnskab, og ikke mindst udtalelserne forleden fra Lynge. Jeg havde ikke set den komme, men thumbs up for infoen til marshmellow (hvis der er hold i historien og alle artiklerne ikke er bygget på rygter fra debatside.dk hehe), og beklager de lidt hårde ord :)

Det bliver da spændende at høre fra Lynge hvad begrundelsen er for salget (hvis det går igennem), for en pris på 10 mio. som der skrives om er ABSOLUT ikke i katagorien "ekstreme bud"!

Nej, jeg synes det er ekstremt skuffende, og det eneste som vil kunne hjælpe bare en smule på humøret ville være at Lynge smutter omkring Bern og henter Silber hjem, det ved jeg bare ikke helt om jeg tror på er realisitisk, for det vil trods alt uden tvivl betyde en stigning i lønbudgettet, og det er vel svært at se man har mulighed for at gøre nu. Men timingen i at der er mulighed for at hente Silber, kunne da være påfaldende.

Lynge har gjort hvad han kan, for at tale AaB's økonomiske situation - og prisen på eventuelle transfers - op. Man skal vel bare tage et kig i regnskabet for at se at et salg var helt logisk.
Det må jeg jo desværre give dig ret i, sagtens kan være tilfældet.

Hvad angår playersponsoraterne er jeg nu ikke sikker på Lucas var med der, jeg mener det var Helenius, Wichmann og Lasse. Lucas var vel kun 15 på det tidspunkt, så det ville undre mig.

Brugeravatar
AaBlover4ever
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af AaBlover4ever » 31. aug 2012, 12:33

Pastorius skrev:
AaBlover4ever skrev: Problemet er bare at en performance-bonus og en videresalgsklausul ikke rigtig giver noget her og nu, da jeg har svært ved at se Lucas gå direkte ind på Ajax' førstehold.. Og han bliver da slet ikke solgt videre nu!!

Du har måske oplysninger om en anden klub der her og nu var villig til at lægge et større beløb for Lucas end Ajax, OG som samtidig var en klub som han gerne ville spille for?

Misforstå mig nu ikke. Jeg synes da også det ville være rart (og ikke åbenlyst urimeligt) hvis vi havde fået 25 mill for at slippe Lucas på dette tidspunkt, men jeg har faktisk tillid til at Lynge ikke har afvist et bud i den størrelsesorden for at gøre os sure og AJAX glade.
Nej, jeg ikke ikke mere end andre herinde.. Og måske er det også den bedste aftale.. Men jeg kan bare ikke forestille mig, at Lucas ikke har en markedsværdi på mere end 10 mio. kr. Så kunne man have ventet med at sælge ham til vinter og se tiden an. Man kunne måske også presse Ajax lidt. Det lader til (i følge EB...), at AaB/Lynge har krævet 12 mio. kr. i starten, men så er gået med på Ajax' 10 mio.!

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 31. aug 2012, 12:34

Jesper Schmidt skrev:
Pastorius skrev:

Det må jeg jo desværre give dig ret i, sagtens kan være tilfældet.

Hvad angår playersponsoraterne er jeg nu ikke sikker på Lucas var med der, jeg mener det var Helenius, Wichmann og Lasse. Lucas var vel kun 15 på det tidspunkt, så det ville undre mig.
Faktum er så i alle acceptere det med at Lynge er en løgner.. sorry men jeg er ikke tilfreds med det her

Hvis Lynge beholder Lucas Andersen siger alle "fint, investor gruppe.. så vi har råd"
hvis han sælger ham.. så siger alle "jamen der var jo heller ikke penge alligevel"

det er sku da for tamt altså...

Brugeravatar
Quentin T
1. div
1. div
Geografisk sted: 9000

Indlæg af Quentin T » 31. aug 2012, 12:34

AllanPedersen skrev:I kan bare slet ikke bruge det faktum til "hvad Fischer kostede, og eriksen"... de er kommet som uprøvet talenter .. som lotto kuponer
ligesom så mange andre er kommet til Ajax.

Lucas Andersen er bevist førsteholds spiller i superligaen... og er på samme alder som Fischer da han kom til Ajax.
Fischer og Eriksen lottokuponer? Hold nu op. Fischer har overskygget Lucas i alle de ungdomslandskampe jeg har set. Lucas er en kanon intelligent spiller, men lige pt er han niveauet under Fischer.

1,5 millioner euro er en fin pris med de rette klausuler (Lucas bliver til januar og en videresalgsklausul).
Savner Strandli!

Besvar