Helenius på landsholdet

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Geografisk sted: DK

Re: Helenius på landsholdet

Indlæg af Halil » 9. sep 2012, 11:28

Der hvor jeg har et stort problem med Morten Olsen er at der ingen linje er i det han foretager sig.
Det er også mit største problem med MO.

Han er fuldstændig principløs og kan vende sig 180 grader angående sin indstilling på et øjeblik.

Det er set en del gange efterhånden.

Han ville blive en fin politiker.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 9. sep 2012, 11:31

Halil skrev:
Der hvor jeg har et stort problem med Morten Olsen er at der ingen linje er i det han foretager sig.
Det er også mit største problem med MO.

Han er fuldstændig principløs og kan vende sig 180 grader angående sin indstilling på et øjeblik.

Det er set en del gange efterhånden.

Han ville blive en fin politiker.
Linien er ganske tydelig som også Allan Kuhn bemærkede.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 9. sep 2012, 11:31

CFN skrev:Vi elsker den, og det er også derfor det er nytteløst at smide argumenterne med at vi faktisk spillede en røvgod kamp og at de tjøwenhavnere gjorde det godt, ind i debatten.
Det var da på ingen måde en røvgod præstation af Danmark. Tjekkerne ville stort set ikke over midten, og ganske vist har Danmark stor boldbesiddelse i kampen, men den blev hovedsagligt skabt ved at trille bolden frem og tilbage og til siden på egen banehalvdel. Det danske boldomgang var søvndyssende. Det havde Helenius ikke ændret på, nej. Det er bare resultatet, når man har både Kvist og TK på banen.

Nicolai Jørgensen leverer en okay præstation, men det er ikke som angriber, han leverer den præstation. Han trækker derimod ned i banen og overtager egentlig Eriksens plads, og han trækker også ud i Rommedahls område. Han var fejlcastet til den position, og han burde måske i stedet have erstattet Rommedahl fra start, om end jeg hellere så Tobias Mikkelsen tage den plads. Det er galimatias ikke at spille med en reel angriber fra start, når man har en formstærk angriber i truppen. At man sætter Cornelius ind i de sidste 20 minutter er bittert (som AaB-fan), men forståeligt da han bidrager med en fysik, som Helenius ikke besidder.

Morten Olsens præstation var middelmådig i går. Maksimalt.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar

Indlæg af Halil » 9. sep 2012, 11:31

Helenius skal også have ros for sin indstilling til det hele.

Ydmyg og med ros til sine konkurrenter.

Det er satme noget jeg kan lide.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar

Indlæg af Halil » 9. sep 2012, 11:34

Det med Fck'er og såån?
Morten Olsens præstation var middelmådig i går. Maksimalt.
Enig. Meget falder tilbage på ham og når man ikke scorer, så må man jo se på de spillere der blev benyttet.

Her er fraværet af en egentlig angriber noget der trækker ned.

Ærgelige to point at smide og det kommer sikkert til at koste senere i kvalifikationen.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 9. sep 2012, 11:36

Halil skrev:
Det med Fck'er og såån?
Ja.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 9. sep 2012, 12:06

Halil skrev:Helenius skal også have ros for sin indstilling til det hele.

Ydmyg og med ros til sine konkurrenter.

Det er satme noget jeg kan lide.
Jep, mentalt stærk, he is.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

12mand
Allstar
Allstar
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Indlæg af 12mand » 9. sep 2012, 13:07

helenius er jyde, og spiller for en jysk klub. derfor giver det rigtig god mening at han ikk kom på banen.

men jeg er sådan set lige glad. for på søndag scorer han 2 kasser, og lægger op til en.
lynge er gud!

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 9. sep 2012, 14:06

Heldigvis virker Helenius ikke nedslået over situationen... ville være forfærdeligt hvis Olsen skal til at dræne ham for optimisme..

fair nok han ikke vil bruge ham, men hvad ligner det at kalde ham danmarks bedste angriber få dage inden kampen og så holde ham på bænken
hvad er det for en voldtægt af psyken.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 9. sep 2012, 15:39

Cornelius er hasteindkaldt til U21:
Cornelius skal hjælpe U/21-holdet

Dejlige par dage for Helenius, mistet pladsen på to landshold til samme mand.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 9. sep 2012, 16:07

Provst i Brovst skrev:Cornelius er hasteindkaldt til U21:

Det kan jo være Helle har fået fri grundet vores pokalkamp om et par dage (skriver jeg uden at checke om FuCK har pokalkamp samme dag).
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Mr Alex
2. div
2. div

Indlæg af Mr Alex » 9. sep 2012, 17:24

MHJ skrev:

Det kan jo være Helle har fået fri grundet vores pokalkamp om et par dage (skriver jeg uden at checke om FuCK har pokalkamp samme dag).
FCK er ikke trådt ind i pokalen endnu..

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 9. sep 2012, 20:43

MHJ skrev:

Helle??????? Lad nu vær'....
Janteloven eksisterer IKKE!

fish
Superliga
Superliga

Indlæg af fish » 9. sep 2012, 22:07

Som alle andre AaB fans havde jeg set frem til at se Helenius i front for Danmark. Egentligt synes jeg han lavede en rigtig fornuft halvleg i sidste testkamp, især i betragtning af at ½ af DKs start elleve manglede. Så skuffelsen over at NJ var valgt fremme var da stor og endnu mere udtalt da Cornelius blev skiftet ind. Dog vil jeg sige at valget af Thomas Kristensen på midtbanen var den største skuffelse.

Jeg synes dog at mange her på siden har de røde hvide (stribede vel at mærke) briller på, når de ikke godkender de to fra FCK indsats. Jeg synes både NJ og Cornelius gik fint ind i spillet og skabte/deltog i flere chancer. Jeg vil godkende deres præstation i landskampen, men nogen topkarakter bliver det ikke. Det der nager mig er:

1: NJ gjorde det efter min mening til godkendt, men ville Helenius ikke have gjort det mindst ligeså godt? Helenius er mindst ligeså god at spille op på, og god til at holde fast på bolden. Desuden har han et godt blik for sine medspillere.
2: Fremstillingen i diverse medier omkring NJ var et bedre valg som ene angriber. Jeg synes ret og slet det er noget bavl. Hvor mange kampe har Helenius ikke netop spillet den rolle på AaBs hold i løbet af de senere år.
3: NJ og Cornelius har bedre scoringsform end Helenius (har ikke tjekket dette). Måske, men den ene er ikke angriber og hvor mange mål har den anden lige scoret mens han spillede for et middelgodt hold. Helenius har haft en form pil der kun har peget en vej i 1½ år nu. I sidste sæson var han i flere kampe den direkte (måske lidt farvet nu) årsag til at AaB fik point. Han kan gøre det uventede, kan de to andre det?
4: Måske det der nager mig mest: Ikke en fra hele den danske verdenpresse udfordrer MOs valg. Ikke en stiller spørgsmål ved hvorfor Helenius var fravalgt. Idag fokuserer alle på at det bliver godt at få Bendtner tilbage og hvor fantastisk det er for Cornelius at have fået debut.

Jeg håber og beder til at knægten kommer styrket ud af det her forløb, og viser DK at MOs valg var forkert, gerne ved at knalde et par stykker i kassen mod hestene.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Indlæg af Brodernumsi » 10. sep 2012, 12:59

At MO valgte en kant/midtbanespiller på toppen fra start, var helt go´nat, den plads skulle Helenius helt sikket have haft. At Cornelius blev skiftet ind 15min før tid istedet for NH, er vel ok da cornelius er bedre i boxen.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Super Hansen
2. div
2. div
Favoritspiller: Jeppe Curth NR 10 Ener.... Røde Erik Bo..
Geografisk sted: Mariager

Indlæg af Super Hansen » 10. sep 2012, 14:50

Brodernumsi skrev:At MO valgte en kant/midtbanespiller på toppen fra start, var helt go´nat, den plads skulle Helenius helt sikket have haft. At Cornelius blev skiftet ind 15min før tid istedet for NH, er vel ok da cornelius er bedre i boxen.

Ja måske direkte årsag til at Matador, blev et større serhit end Landskampen :innocent:

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/la ... 823743.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Since
1. div
1. div

Indlæg af Since » 30. sep 2012, 14:56

Skal da lige love for det er blevet hverdag for Helenius, mens Cornelius bomber videre. Morten Olsen havde altså ret :o

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 30. sep 2012, 15:04

Since skrev:Skal da lige love for det er blevet hverdag for Helenius, mens Cornelius bomber videre. Morten Olsen havde altså ret :o
Hov - holder du ikke med ob?
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

12mand
Allstar
Allstar
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Indlæg af 12mand » 1. okt 2012, 15:56

le Cid skrev:
Since skrev:Skal da lige love for det er blevet hverdag for Helenius, mens Cornelius bomber videre. Morten Olsen havde altså ret :o
Hov - holder du ikke med ob?
men manden har jo ret.
lynge er gud!

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 1. okt 2012, 16:02

Måske skulle Helenius lånes ud til OB, garanterne for mål og flot og underholdende spil.

Besvar