Kostpyramiden er ligesom en pizza

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Kostpyramiden er ligesom en pizza

Indlæg af astonvilla » 11. okt 2012, 10:42

Pastorius skrev:
Der er da godt nok nogen stykker herinde der er på skrump på den ene eller anden måde, medmindre det er fuldstændigt uden effekt, så kommer vi til at mangle en hel del kilo på lægterne.

Det er jo lige før max vægt og antal personer kommer til at passe sammen i en elevator, hvis man bare fylder AaB-fans i den :D
Pastorius - du har en helt forkert indgangsvinkel til dette: Jo mere vi taber os og jo mere vi motionerer, desto mere styrke har vi i krop og sjæl til at støtte De Røde fra lægterne og desto længere lever vi (og kan dermed forlænge sæsonkort mv i en længere periode).
Det er en simpel loose weight/benefit analyse! ;)
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 11. okt 2012, 10:46

astonvilla skrev: Pastorius - du har en helt forkert indgangsvinkel til dette: Jo mere vi taber os og jo mere vi motionerer, desto mere styrke har vi i krop og sjæl til at støtte De Røde fra lægterne og desto længere lever vi (og kan dermed forlænge sæsonkort mv i en længere periode).
Tænk hvis Kommune havde haft viden som denne, da de byggede det nye station. Måske ingeniørerne ikke havde syntes det var noget problem med den smule betonen smuldrede på de gamle tribuner, hvis de nu kunne nøje med 20 kilo lavere gennemsnitsvægt per tilskuer.

PS! Jeg har ingen planer om at motionere hverken mere eller mindre pga af dette - al tilgængelig tid bruges alligevel på golfbanen, problemet er bare at lige nu er der ikke ret meget tilgængelig tid.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Kilde
Allstar
Allstar

Kostpyramiden er ligesom en pizza

Indlæg af Kilde » 11. okt 2012, 14:19

Pastorius skrev:
astonvilla skrev: Pastorius - du har en helt forkert indgangsvinkel til dette: Jo mere vi taber os og jo mere vi motionerer, desto mere styrke har vi i krop og sjæl til at støtte De Røde fra lægterne og desto længere lever vi (og kan dermed forlænge sæsonkort mv i en længere periode).
Tænk hvis Kommune havde haft viden som denne, da de byggede det nye station. Måske ingeniørerne ikke havde syntes det var noget problem med den smule betonen smuldrede på de gamle tribuner, hvis de nu kunne nøje med 20 kilo lavere gennemsnitsvægt per tilskuer.

PS! Jeg har ingen planer om at motionere hverken mere eller mindre pga af dette - al tilgængelig tid bruges alligevel på golfbanen, problemet er bare at lige nu er der ikke ret meget tilgængelig tid.
På med bærebaggen og smid nogle flere kalorier i forhold til en runde med trolley'en :)

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 11. okt 2012, 14:50

Kilde skrev: På med bærebaggen og smid nogle flere kalorier i forhold til en runde med trolley'en :)
Jeg går næsten altid med bærebag, og har præsteret at takke nej til at køre med en fremmed der havde booket sig på min ti d med Boggie. Så der er ikke mere at hente der - men tre runder siden slutning af august er altså ikke nok til at holde kroppen (eller golfformen) igang.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 11. okt 2012, 15:32

Det kunne vaere man skal igang med en kur med english breakfast herovre, aeg og bacon, haggis til frokost og aftensmad

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 11. okt 2012, 16:13

Elscorpio skrev:Det kunne vaere man skal igang med en kur med english breakfast herovre, aeg og bacon, haggis til frokost og aftensmad
Det bliver aldrig helt rigtig når du er nødt til at hoppe over Plum Pudding, og fish (de er paneret) and chips.

...og den der dåse heinz bønner i tomat er heller ikke tilladt til dine, bacon, pølser og æg.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 11. okt 2012, 20:03

Elscorpio skrev:Det kunne vaere man skal igang med en kur med english breakfast herovre, aeg og bacon, haggis til frokost og aftensmad
Det er væsentligt bedre end pizzadiæten. Husk at lave haggisen selv uden havregryn, så er du good to go.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 12. okt 2012, 08:35

le Cid skrev:Så har jeg været i gang en dag - og her er dagens resultat. Jeg har syndet lidt, for jeg mangler simpelthen noget at tygge på i løbet af en lang arbejdsdag. Jeg har valgt lakridser (Polétter), for dem behøver man ikke at spise ret mange af! Jeg dropper dem måske igen, hvis jeg har viljestyrken.
Jeg ved allerede, at jeg kommer til at synde fredag, hvor jeg sandsynligvis både spiser et rundstykke med kollegerne og snupper nogle øl med gutterne til landskampen om aftenen. Men jeg vil ellers efter bedste evne leve uden stivelse og næsten uden sukker... Jeg fortsætter mindst en uge - men måske også længere...

Dagbog:
Onsdag d. 10. oktober
Morgenvægt: 87,4 kg.
Morgenmad: 6 skiver bacon + omelet af 3 æg - hertil vand
Frokost: 1 lille stk. rugbrød med et ordentlig lag leverpostej. 2 stk. røde pølser
Aftensmad: 392 gram wienerschnitel (kalv) med vand
Øvrigt indtaget: 3x33 cl. Pepsi Max på arbejdet. Ca. 10 lakridser (Polétter)
Motion: En lille aftenløbetur: 3,17 km på 19:26 - elendig form!!!
Dag 2 - og det går da nogenlunde med at holde diæten - selvom jeg har tænkt mig at synde her på tredje dagen med et rundstykke og nogle landskampsøl! :)

Torsdag d. 11. oktober
Morgenvægt: 86,5 kg. (-0,9 kg)
Frokost: En lille tykstegsbøf + 2,5 røde pølser
Aftensmad: Medisterpølse + et par kode frikadeller
Øvrigt indtaget: 3x33 cl. Pepsi Max på arbejdet. Ca. 10 lakridser (Polétter) + lidt flæskesvær
Motion: En lille aftenløbetur: 3,16 km på 18:46 - 40 sekunder hurtigere end i går!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

abbifar
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Alle der hedder Prica
Geografisk sted: 6933 Kibæk

Sv: Re: Kostpyramiden er ligesom en pizza

Indlæg af abbifar » 12. okt 2012, 09:57

le Cid skrev:
le Cid skrev:Så har jeg været i gang en dag - og her er dagens resultat. Jeg har syndet lidt, for jeg mangler simpelthen noget at tygge på i løbet af en lang arbejdsdag. Jeg har valgt lakridser (Polétter), for dem behøver man ikke at spise ret mange af! Jeg dropper dem måske igen, hvis jeg har viljestyrken.
Jeg ved allerede, at jeg kommer til at synde fredag, hvor jeg sandsynligvis både spiser et rundstykke med kollegerne og snupper nogle øl med gutterne til landskampen om aftenen. Men jeg vil ellers efter bedste evne leve uden stivelse og næsten uden sukker... Jeg fortsætter mindst en uge - men måske også længere...

Dagbog:
Onsdag d. 10. oktober
Morgenvægt: 87,4 kg.
Frokost: 1 lille stk. rugbrød med et ordentlig lag leverpostej. 2 stk. røde pølser
Aftensmad: 392 gram wienerschnitel (kalv) med vand
Øvrigt indtaget: 3x33 cl. Pepsi Max på arbejdet. Ca. 10 lakridser (Polétter)
Motion: En lille aftenløbetur: 3,17 km på 19:26 - elendig form!!!
Dag 2 - og det går da nogenlunde med at holde diæten - selvom jeg har tænkt mig at synde her på tredje dagen med et rundstykke og nogle landskampsøl! :)

Torsdag d. 11. oktober
Morgenvægt: 86,5 kg. (-0,9 kg)
Frokost: En lille tykstegsbøf + 2,5 røde pølser
Aftensmad: Medisterpølse + et par kode frikadeller
Øvrigt indtaget: 3x33 cl. Pepsi Max på arbejdet. Ca. 10 lakridser (Polétter) + lidt flæskesvær
Motion: En lille aftenløbetur: 3,16 km på 18:46 - 40 sekunder hurtigere end i går!
Husk nu æ grøntsawer

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2
/Thomas
Proud fan of AaB since 1983

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar

Re: Sv: Re: Kostpyramiden er ligesom en pizza

Indlæg af le Cid » 12. okt 2012, 09:59

abbifar skrev:Husk nu æ grøntsawer
Det er ikke et must i forbindelse med kuren... Jeg snupper en vitamin! ;-)

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 12. okt 2012, 13:19

le Cid skrev:
Det er muligt at du taber dig, men hvis du erstatter grøntsager med vitaminpiller og billigt kød i spandevis (røde pølser wtf?) er din kur decideret usund.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 12. okt 2012, 13:47

limey skrev:
le Cid skrev:
Det er muligt at du taber dig, men hvis du erstatter grøntsager med vitaminpiller og billigt kød i spandevis (røde pølser wtf?) er din kur decideret usund.
Eskimoer var da ikke usunde før de mødte den vestlige levevis. De levede af 100% kød. Men derfor ville grøntsager da være det bedste at få med. Men mon ikke det kommer inden længe?
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar

Indlæg af le Cid » 12. okt 2012, 13:48

limey skrev:
le Cid skrev:
Korrekt - og derfor også kun i en meget begrænset periode!
Jeg spiser for tiden mest kød - og jeg har ikke selv så meget at skulle have sagt ang. kvaliteten af kødet til frokost. Jeg må tage, hvad kantinen kan bidrage med...

BoomZ0R
Allstar
Allstar

Indlæg af BoomZ0R » 12. okt 2012, 14:00

Skift pølser ud med kylling, så kører det ;)

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar

Indlæg af le Cid » 12. okt 2012, 14:01

Zee skrev:Skift pølser ud med kylling, så kører det ;)
Det fortæller jeg lige i kantinen! ;-)

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sønderholm

Indlæg af alithebeast » 12. okt 2012, 14:02

Så er man også fri for at tænke på, hvad pølsemanden har puttet i pølserne..
Hader København!

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 12. okt 2012, 14:05

Provst i Brovst skrev:
limey skrev:
le Cid skrev:
Eskimoer var da ikke usunde før de mødte den vestlige levevis. De levede af 100% kød. Men derfor ville grøntsager da være det bedste at få med. Men mon ikke det kommer inden længe?
Ja altså mest fisk og en del kød. For at dække vitaminbehovet spiste man indmaden rå. Derudover havde de jo en ekstrem forbrænding pga kulden, som gjorde, at de skulle have spæk og fedt en masse for ikke at miste muskelmasse. Og altså ingen røde pølser.

BoomZ0R
Allstar
Allstar

Indlæg af BoomZ0R » 12. okt 2012, 14:19

le Cid skrev:
Det fortæller jeg lige i kantinen! ;-)
heheh okay, havde ikk lige fanget det var dem der stod for det. Men der må da være et sundere alternativ end røde pølser i kantinen? Ellers er det sq en sølle kantine :P

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 12. okt 2012, 17:10

limey skrev:
Provst i Brovst skrev:
limey skrev:
le Cid skrev:
Ja altså mest fisk og en del kød. For at dække vitaminbehovet spiste man indmaden rå. Derudover havde de jo en ekstrem forbrænding pga kulden, som gjorde, at de skulle have spæk og fedt en masse for ikke at miste muskelmasse. Og altså ingen røde pølser.
Vi har heldigvis en vitaminpille. Jeg troede at de tog tøj på for kulden og ellers var indenfor, sådan gør jeg da herhjemme.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 12. okt 2012, 17:10

le Cid skrev:
Dette er langt det bedste sted for hjælp og vejledning: http://www.reddit.com/r/keto/" onclick="window.open(this.href);return false;

Besvar