Og Allan Ball som målscorer med hånden, mener jeg?jensemand57 skrev:Kampen i 1984 mellem AaB og Nb trak lige nøjagtig 17500 tilskuere på Aalborg Stadion. Jeg sad på baglinien og fotograferede kampen for AaB (Jeg tror sgu stadig, at jeg har negativerne derfra). Men en kamp, som endnu ikke er nævnt, men som jeg oplevede som en stor oplevelse, var i 1966, her spillede AaB deres første europæiskkamp efter, at klubben var blevet pokalmestre. De mødte Everton, som havde spillere med, der et par måneder før var blevet verdensmestre med England. Kampen endte 0-0, hvilket selvfølgelig var et stort resultat. Returkampen i Liverpool endte med en sejr på 1-0 til Everton, men AaB havde ydet så stor en indsats, at Everton stillede sig op og klappede dem ud af banen.
Bedste AaB kamp...
- Køllen I Møllen
- Allstar

Re: Bedste AaB kamp...
Janteloven eksisterer IKKE!
-
jensemand57
- Allstar

Husker jeg ikke, men Allan Ball var rigtig nok med.Køllen I Møllen skrev:Og Allan Ball som målscorer med hånden, mener jeg?jensemand57 skrev:Kampen i 1984 mellem AaB og Nb trak lige nøjagtig 17500 tilskuere på Aalborg Stadion. Jeg sad på baglinien og fotograferede kampen for AaB (Jeg tror sgu stadig, at jeg har negativerne derfra). Men en kamp, som endnu ikke er nævnt, men som jeg oplevede som en stor oplevelse, var i 1966, her spillede AaB deres første europæiskkamp efter, at klubben var blevet pokalmestre. De mødte Everton, som havde spillere med, der et par måneder før var blevet verdensmestre med England. Kampen endte 0-0, hvilket selvfølgelig var et stort resultat. Returkampen i Liverpool endte med en sejr på 1-0 til Everton, men AaB havde ydet så stor en indsats, at Everton stillede sig op og klappede dem ud af banen.
- Asger
- Landshold

- Favoritspiller: Jens Madsen
- Geografisk sted: 9210 Aalborg SØ
- Kontakt:
Var det ikke 2-1, hvor AaB var på vej videre med 1-1, indtil Alan Ball scorede med hånden?jensemand57 skrev:Husker jeg ikke, men Allan Ball var rigtig nok med.Køllen I Møllen skrev:Og Allan Ball som målscorer med hånden, mener jeg?jensemand57 skrev:Kampen i 1984 mellem AaB og Nb trak lige nøjagtig 17500 tilskuere på Aalborg Stadion. Jeg sad på baglinien og fotograferede kampen for AaB (Jeg tror sgu stadig, at jeg har negativerne derfra). Men en kamp, som endnu ikke er nævnt, men som jeg oplevede som en stor oplevelse, var i 1966, her spillede AaB deres første europæiskkamp efter, at klubben var blevet pokalmestre. De mødte Everton, som havde spillere med, der et par måneder før var blevet verdensmestre med England. Kampen endte 0-0, hvilket selvfølgelig var et stort resultat. Returkampen i Liverpool endte med en sejr på 1-0 til Everton, men AaB havde ydet så stor en indsats, at Everton stillede sig op og klappede dem ud af banen.
AaB vinder pokalturneringen før at Liverpool FC vinder det engelske mesterskab!
- Asger
- Landshold

- Favoritspiller: Jens Madsen
- Geografisk sted: 9210 Aalborg SØ
- Kontakt:
Jeg har oplevet rigtig mange fede kampe med vanvittige udsving på følelsesregistret, lækkert spil, lækre mål og fed stemning, og det er svært at fremhæve den ene frem for den anden, men jeg vil alligevel fremhæve en kamp, der endnu ikke har været nævnt i tråden:
20. juni 1993 i PARKEN, København
F.C. København - AaB 4-6 (3-1)
MÅL: 1-0 Lars Højer (str.), 2-0 Lars Højer, 2-1 Peter Rasmussen, 3-1 Kim Mikkelsen, 3-2 Peter Rasmussen, 3-3 Jens Jessen, 4-3 Michael Manniche, 4-4 Peter Møller (str.), 4-5 Peter Møller, 4-6 Peter Rasmussen.
Udvisning: Martin Johansen, FCK (for en hævnakt mod Søren Thorst, der fældede tvillingen - på frisparket scorede Lars Højer til 2-0 fra 35 meters afstand)
Tilskuere: 22.8et-eller-andet, mener jeg (små 23k i hvert fald)
FCK var blevet mestre med en 3-2 sejr i Brøndby i næstsidste runde, og AaB kæmpede for UEFA Cup-pladsen i tæt kamp med Silkeborg IF. Parken var klædt på til guldfest. AaB-fanbussen ankom til København kl. 12 (pga. Mols-liniens mindre heldige overfartstidspunkter), hvor der var kampstart kl. 15. I Anders And bladene var der fribilletter til kampen, så bladkiosken ved Trianglen blev hurtigt støvsuget for Anders And blade. Ved pausen var vi nede med 3-1, mens Silkeborg (der højst måtte få samme antal points som os selv) førte 1-0 i Odense. Efter pausen vender det hele i det herlige solskinsvejr. AaB tager 2. halvleg med 5-1 og kampen med 6-4 og får senere på året fornøjelsen af Deportivo la Coruña (med Bebeto, Mauro Silva, Donato, Fran osv.) i UEFA Cup'ens 1. runde.
Fantastisk kamp med publikumsvenligt forsvarsspil, godt vejr og den rigtige udgang på kampen - i øvrigt tabte Silkeborg 2-1 i Odense, men en 6-4 sejr over FCK er alt andet lige værd at tage med :-)
/Asger
20. juni 1993 i PARKEN, København
F.C. København - AaB 4-6 (3-1)
MÅL: 1-0 Lars Højer (str.), 2-0 Lars Højer, 2-1 Peter Rasmussen, 3-1 Kim Mikkelsen, 3-2 Peter Rasmussen, 3-3 Jens Jessen, 4-3 Michael Manniche, 4-4 Peter Møller (str.), 4-5 Peter Møller, 4-6 Peter Rasmussen.
Udvisning: Martin Johansen, FCK (for en hævnakt mod Søren Thorst, der fældede tvillingen - på frisparket scorede Lars Højer til 2-0 fra 35 meters afstand)
Tilskuere: 22.8et-eller-andet, mener jeg (små 23k i hvert fald)
FCK var blevet mestre med en 3-2 sejr i Brøndby i næstsidste runde, og AaB kæmpede for UEFA Cup-pladsen i tæt kamp med Silkeborg IF. Parken var klædt på til guldfest. AaB-fanbussen ankom til København kl. 12 (pga. Mols-liniens mindre heldige overfartstidspunkter), hvor der var kampstart kl. 15. I Anders And bladene var der fribilletter til kampen, så bladkiosken ved Trianglen blev hurtigt støvsuget for Anders And blade. Ved pausen var vi nede med 3-1, mens Silkeborg (der højst måtte få samme antal points som os selv) førte 1-0 i Odense. Efter pausen vender det hele i det herlige solskinsvejr. AaB tager 2. halvleg med 5-1 og kampen med 6-4 og får senere på året fornøjelsen af Deportivo la Coruña (med Bebeto, Mauro Silva, Donato, Fran osv.) i UEFA Cup'ens 1. runde.
Fantastisk kamp med publikumsvenligt forsvarsspil, godt vejr og den rigtige udgang på kampen - i øvrigt tabte Silkeborg 2-1 i Odense, men en 6-4 sejr over FCK er alt andet lige værd at tage med :-)
/Asger
AaB vinder pokalturneringen før at Liverpool FC vinder det engelske mesterskab!
Nu hvor jeg startede denne tråd er det vel på plads med et tak for alle de dejlige indlæg. Nogle af kampene har jeg selv set på stadion, andre i tv og enkelte var 'før min tid'.
Men dejlig læsning var det! Tak for det, og jeg håber der er flere der har lyst til at byde ind.

Men dejlig læsning var det! Tak for det, og jeg håber der er flere der har lyst til at byde ind.
- astonvilla
- Allstar

- Favoritspiller: Jozo
- Geografisk sted: 9000 !!!!
Jeg synes det er rigtig svært. Alle kampe der er nævnt i tråden er helt sikkert på min liste (lige med undtagelse af Everton kampene i '66 - så gammel er jeg trods alt ikke!). Men der er et par kampe der har rørt noget inden i mig under og efter kampene - især fordi det pludseligt gik op for mig at AaB kunne være med på den store scene. Det var ellers utænkeligt, efter jeg har fulgt de røde i tykt og tyndt siden bunden af 3. division (var dér da vi var meget tæt på at rykke ud af divisionerne).
De 2 kampe jeg tænker på er:
-Deportivo kampen i efteråret 1993, hvor vi vinder 1-0 (Thorst) på Stadion mod et af (dengang) Europas allerbedste hold. Deportivo havde en ordentlig røvfuld stjerner på det tidspunkt. Det var simpelthen en så ubegribelig oplevelse at vi kunne slå dem. Jeg har aldrig oplevet så spontan og vild en fest efter en fodboldkamp (tror det var en torsdag - og der gik voldsomt fest i den i Gaden den nat). Der tænkte man for første gang nogensinde at måske vi kunne drive det til noget stort.
-Og som kronen på værket sommeren 1995 mod AGF (4-0) hvor vi bliver mestre for første gang på Stadion. Det var jeg på det tidspunkt 100% sikker på at jeg aldrig skulle komme til at opleve. Jeg var helt igennem overbevist om at det ville gå galt på dagen osv. Jeg husker levende at det ca. 10 min før tid gik op for mig at vi ville blive mestre! Det blev for meget og jeg satte mig ned og flæbede som en tøs. En af mine kammerater fik samling på mig (og min anstændighed) og jeg oplevede derfor de sidste par minutter og Høghs mål...lige indtil tonerne af We are the Champions begyndte umiddelbart efter der blev fløjtet af...så satte jeg mig ned og flæbede igen. For NU var vi der. Danske mestre...Champions League kvalifikation...og resten er, som de jo siger, historie...
De 2 kampe er ingenlunde de bedste kampe AaB har spillet (selvom vi var gode i begge kampe) - men klart de 2 kampe der har rørt mest i mig.
Mht. bedste Aways, så er der også 2:
-Høje Bøge Stadion i Svendborg (naturligvis fordi vi rykkede op efter et vanvittigt drama med scoringen til sidst - og så var det min første Away).
-Silkeborg Stadion sommeren 1995 (hvor vi nok reelt blev danske mestre nede med en sikker 2-0 sejr og vel 80% af tilskuerne fra Aalborg)
...samt alle de fantastiske pokalfinaler (resultaterne var lort - men hold kæft nogle fede oplevelser i Parken/Odense...
De 2 kampe jeg tænker på er:
-Deportivo kampen i efteråret 1993, hvor vi vinder 1-0 (Thorst) på Stadion mod et af (dengang) Europas allerbedste hold. Deportivo havde en ordentlig røvfuld stjerner på det tidspunkt. Det var simpelthen en så ubegribelig oplevelse at vi kunne slå dem. Jeg har aldrig oplevet så spontan og vild en fest efter en fodboldkamp (tror det var en torsdag - og der gik voldsomt fest i den i Gaden den nat). Der tænkte man for første gang nogensinde at måske vi kunne drive det til noget stort.
-Og som kronen på værket sommeren 1995 mod AGF (4-0) hvor vi bliver mestre for første gang på Stadion. Det var jeg på det tidspunkt 100% sikker på at jeg aldrig skulle komme til at opleve. Jeg var helt igennem overbevist om at det ville gå galt på dagen osv. Jeg husker levende at det ca. 10 min før tid gik op for mig at vi ville blive mestre! Det blev for meget og jeg satte mig ned og flæbede som en tøs. En af mine kammerater fik samling på mig (og min anstændighed) og jeg oplevede derfor de sidste par minutter og Høghs mål...lige indtil tonerne af We are the Champions begyndte umiddelbart efter der blev fløjtet af...så satte jeg mig ned og flæbede igen. For NU var vi der. Danske mestre...Champions League kvalifikation...og resten er, som de jo siger, historie...
De 2 kampe er ingenlunde de bedste kampe AaB har spillet (selvom vi var gode i begge kampe) - men klart de 2 kampe der har rørt mest i mig.
Mht. bedste Aways, så er der også 2:
-Høje Bøge Stadion i Svendborg (naturligvis fordi vi rykkede op efter et vanvittigt drama med scoringen til sidst - og så var det min første Away).
-Silkeborg Stadion sommeren 1995 (hvor vi nok reelt blev danske mestre nede med en sikker 2-0 sejr og vel 80% af tilskuerne fra Aalborg)
...samt alle de fantastiske pokalfinaler (resultaterne var lort - men hold kæft nogle fede oplevelser i Parken/Odense...
Bienvenu Bassogog!
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Den kamp var en vild oplevelse, for man havde absolut ikke set det komme... og hold kæft hvor var der koldt!astonvilla skrev: -Deportivo kampen i efteråret 1993, hvor vi vinder 1-0 (Thorst) på Stadion mod et af (dengang) Europas allerbedste hold. Deportivo havde en ordentlig røvfuld stjerner på det tidspunkt. Det var simpelthen en så ubegribelig oplevelse at vi kunne slå dem. Jeg har aldrig oplevet så spontan og vild en fest efter en fodboldkamp (tror det var en torsdag - og der gik voldsomt fest i den i Gaden den nat). Der tænkte man for første gang nogensinde at måske vi kunne drive det til noget stort.
For mig røg lidt af magien bare lidt da vi blev nedsablet i returkampen, men jeg er helt enig i at det var en kæmpesejr. Deportivo var for vilde på det tidspunkt.
- Og så må jeg sige at for mig, gjorde minderne fra dengang det bare så meget smukkere at vi smadrede dem ud af UEFA cuppen i 2009. De to Deportivo kampe i 2009 står også som noget meget markant for mig, fordi alt det vi drømte om i dagene mellem kampene i 93, til overflod gik i opfyldelse 16 år senere... det synes jeg altså var stort.