Kamptråd: AaB - Randers mandag d. 20 maj kl. 17.00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
nj27
1. div
1. div

Re: Kamptråd: AaB - Randers mandag d. 20 maj kl. 17.00

Indlæg af nj27 » 20. maj 2013, 22:24

alithebeast skrev:
Oldager skrev:Men at skulle i Europa er jo ikke bare rejemadder og vin ad libitum. Der skal købes ind til bredden, hvis der skal spilles nogenlunde i ligaen. Det bliver selvfølgelig nok ikke til mere end transferfrie spillere, som ikke forlanger den helt store hyre, men købes ind skal der, når der både skal spilles Europa, superliga og pokal. Pokalen må egentlig gerne rende og hoppe, hvis det betyder mere succes i Europa eller ligaen.
Nu er jeg ikke helt klar over, hvornår der skal spilles play-off til Europa, men mon ikke de ser, hvordan det er gået efter første eller anden runde af kvalen og så køber ind derefter?
bare rolig , med det hold vi har så blir det ikke til mere en de to første kval kampe , så vi ude af det , så det der med at være så hip på at vi nu er med i europa league , og der er masser af penge i det , drop det - de første kval runder er der ikke ret meget i , først i gruppespillet er der gevinst , men jeg nægter at tro vi kommer så langt , selvom jeg da selvfølgelig inderligt håber jeg tar fejl.
så vi sælger helenius og rykker endnu et par teenagere op , det er vel AaBs politik , hvordan det går , ja spørg i Horsens, nemlig ingen mål? ingen superliga

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn » 20. maj 2013, 22:36

nj27 skrev:
alithebeast skrev:
Oldager skrev:Men at skulle i Europa er jo ikke bare rejemadder og vin ad libitum. Der skal købes ind til bredden, hvis der skal spilles nogenlunde i ligaen. Det bliver selvfølgelig nok ikke til mere end transferfrie spillere, som ikke forlanger den helt store hyre, men købes ind skal der, når der både skal spilles Europa, superliga og pokal. Pokalen må egentlig gerne rende og hoppe, hvis det betyder mere succes i Europa eller ligaen.
Nu er jeg ikke helt klar over, hvornår der skal spilles play-off til Europa, men mon ikke de ser, hvordan det er gået efter første eller anden runde af kvalen og så køber ind derefter?
bare rolig , med det hold vi har så blir det ikke til mere en de to første kval kampe , så vi ude af det , så det der med at være så hip på at vi nu er med i europa league , og der er masser af penge i det , drop det - de første kval runder er der ikke ret meget i , først i gruppespillet er der gevinst , men jeg nægter at tro vi kommer så langt , selvom jeg da selvfølgelig inderligt håber jeg tar fejl.
så vi sælger helenius og rykker endnu et par teenagere op , det er vel AaBs politik , hvordan det går , ja spørg i Horsens, nemlig ingen mål? ingen superliga
Mjae, det bliver naturligvis svært at kvalificere os til europa league, men derfra og så til at det er umuligt er der meget langt. Denne sæsons nedrykker, Horsens, kom uden Gilberto helt til playoff kampen. En playoff kamp som vi meget vel kan være seedede i. Helt umuligt er det ikke, men vi har da helt korrekt ikke lige et angrebstalent der står på spring. Dog kan vi håbe på at Søren Frederiksen øger niveauet med antal kampe han får under bæltet, han gjorde det fint i starten af foråret men det var ikke imponerende som han sluttede. Det er Søren Frederiksens første halvsæson i 1½ år med kontinuerlig spilletid, så der var lagt op til at han skulle banke noget rust væk her i foråret. Så kan vi håbe det giver gevinst på et tidspunkt.

Brugeravatar
iloveaab4ever
2. div
2. div

Indlæg af iloveaab4ever » 20. maj 2013, 22:37

nj27 skrev:
alithebeast skrev:
Vi har stadig point fra dengang vi spillede Chl i 08/9, så vi er formentlig seeded gennem hele kvalen. Derudover har meldingerne været fra AaB at der skal en ordenlig erstatning ind istedet for Helenius. Jeg tror på at vi får en solid midterplacering næste sæson.
På forhånd undskyld for det pinlige brugernavn, der blev oprettet i en alder af 11.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 20. maj 2013, 22:58

Alle jer der håber på vi ikke når langt i Europa pga. af bredden i truppen..

Hvad alternativ er det så i satser på?..
At vi spiller superligaen igen næste år, og slutter 3-4? og så håbe på vi ryger ud af Europa igen?

Lige nu kører vores butik ikke rundt, vi skal sælge en profil om året for ikke at gå i minus.
Hvor i superligaen er det vi skal hente de penge? Vi lå nr1-2 det meste af efteråret..
og i foråret lå vi også længe højt.
af tv penge og tilskuer indtægter, og billige spillere... så kan vi vel ikke gøre det bedre end vi lige har gjort
og vi har stadig driftsunderskud og budgettere med 5 millions salg.

Så hvis ikke vi skal hente de penge Europa, hvor skal vi så få dem fra?
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 20. maj 2013, 23:04

AllanPedersen skrev:Alle jer der håber på vi ikke når langt i Europa pga. af bredden i truppen..

At vi spiller superligaen igen næste år, og slutter 3-4? og så håbe på vi ryger ud af Europa igen?

Lige nu kører vores butik ikke rundt, vi skal sælge en profil om året for ikke at gå i minus.
Hvor i superligaen er det vi skal hente de penge? Vi lå nr1-2 det meste af efteråret..
af tv penge og tilskuer indtægter, og billige spillere... så kan vi vel ikke gøre det bedre end vi lige har gjort

Der er klubber i førstedivision der kan få det til at løbe rundt, så hvorfor skulle vi ikke? Det er et spørgsmål om at tilpasse indtægter og udgifter, samt at have en langsigtet plan, hvor vores deciderede overlevelse ikke er afhængigt af et meget usandsynligt scenarie. I vores tilfælde hedder den top 6, samt spillersalg for x millioner. Jeg går ud fra at planen er at tilpasse udgifterne herefter, samt at man har en forestilling om at dette er realistisk. Hvis dette ikke kan løbe rundt, så tvivler jeg på at man nogensinde kan få det til det, uanset om man når europa eller ej.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 20. maj 2013, 23:08

MHJ skrev:
AllanPedersen skrev:Alle jer der håber på vi ikke når langt i Europa pga. af bredden i truppen..

Der er klubber i førstedivision der kan få det til at løbe rundt, så hvorfor skulle vi ikke? Det er et spørgsmål om at tilpasse indtægter og udgifter, samt at have en langsigtet plan, hvor vores deciderede overlevelse ikke er afhængigt af et meget usandsynligt scenarie. I vores tilfælde hedder den top 6, samt spillersalg for x millioner. Jeg går ud fra at planen er at tilpasse udgifterne herefter, samt at man har en forestilling om at dette er realistisk. Hvis dette ikke kan løbe rundt, så tvivler jeg på at man nogensinde kan få det til det, uanset om man når europa eller ej.
Men fortæl mig lidt om den plan her..
Altså vi er enige om at AaB havde budgetteret med en 7-8 plads denne sæson, men vi fik tv penge for 1x 2. plads.. 1x 3 plads.. og 1x. 5 plads
Hvilket er der de største penge kommer fra, sammen med et rigtigt pænt tilskuerantal, og vi solgte Lucas Andersen og Jakob Barett
til hvad samlet? 12-14 millioner? Og alligevel fik vi større minus end vi havde regnet med..

i år.. 2013, hvor alle spillerne så er barberet væk.. alle vores foretninger er væk..
Nu hvor vi forhåbentlig ikke kan blive ved med at bruge undskyldningen (jamen Ishockey koster stadig på regnskabet)
selv vores dyre ledelse er væk, og de servere pasta i kantine... der skal vi stadig sælge for 5 millioner spillere for at løbe rundt.
hvis vi skal sælge vores bedste talent, hvert eneste år... hvad er fremtidsperspektivet så?
Vi kommer til at have 17->20 årige, og et par gamle der ikke kan få spilletid andre steder... som en permanemt løsning

Jeg argumentere da ikke for det er positivt at vi kan blive nød til at hente penge i Europa..
men kan ikke se problemet i hvis det sker

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 20. maj 2013, 23:15

AllanPedersen skrev:
MHJ skrev:

Altså vi er enige om at AaB havde budgetteret med en 7-8 plads denne sæson, men vi fik tv penge for 1x 2. plads.. 1x 3 plads.. og 1x. 5 plads
Hvilket når alt kommer til at er de største indtægter sammen med tilskuertallet.

Og alligevel fik vi større minus end vi havde regnet med.. i år.. 2013, hvor alle spillerne så er barberet væk.. alle vores foretninger er væk..
selv vores dyre ledelse er væk.. der skal vi stadig sælge for 5 millioner spillere for at løbe rundt.
hvis vi skal sælge vores bedste talent, hvert eneste år... hvad er fremtidsperspektivet så?
Vi kommer til at have 17->20 årige, og et par gamle der ikke kan få spilletid andre steder... som en permanemt løsning

Jeg argumentere da ikke for det er positivt at vi kan blive nød til at hente penge i Europa..
Jeg håber ikke du tror jeg har et problem med at vi får penge i europa.
Hvor mange penge mener du vi realistisk kan budgettere med årligt at hente i europa? Hvis vi på forhånd kan blive enige om at den mulighed er uansvarlig, så må vi konkludere at de skal hentes andetsteds. Personligt har jeg ikke noget bud på hvor, specielt ikke hvis vi er ved smertegrænsen i forhold til udgifter. Eneste mulighed er måske at skrue op for transferindtægterne, omend det måske er urealistisk. Derudover kan man måske håbe på den finanskrisen så småt er ved at aftage, så publikum og sponsorer er villige til at smide flere kroner i kassen.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 20. maj 2013, 23:16

Vi skal glæde os over, at kvalifikationen til Europa, vil gøre os mere attraktive for transferfrie spillere. Samtidigt kan det meget vel give hele vores unge trup et boost, som vi kan drage fordel af i ligaen. Helenius bliver sikkert solgt, og vi skal have en afløser ind. Men jeg er egentlig lige så bekymret over manglen på kreativitet på midtbanen. Wurtz og Augu er begge hårdarbejdende spillere, der er gode til at forsvare, men de mangler altså noget, når det går fremad. Det lægger et ualmindeligt stort pres på vores kanter. Due har ikke spillet op til sit bedste i denne sæson og Kusk har et meget lavt bundniveau, som vi blandt andet så i dag. Til gengæld er samme Kusk i verdensklasse, når det kører for ham. Men ved at lægge hele det kreative ansvar i hænderne på unge spillere, vil vi altså levere svingende præstationer. Håbet må være, at flere kampe vil øge stabiliteten, som vi har set med Ahlman.

I øvrigt var der en dejlig stemning i dag. Rørende, at Lucas havde fundet vej til stadion og fint, at Rishøj hev ham op inde i hallen. Samme halarrangement var en meget fin afslutning på en flot sæson, hvor holdet har præsteret over evne - man glæder sig til fortsættelsen :-)

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 20. maj 2013, 23:22

MHJ skrev:
AllanPedersen skrev:
MHJ skrev:

Hvilket når alt kommer til at er de største indtægter sammen med tilskuertallet.

Og alligevel fik vi større minus end vi havde regnet med.. i år.. 2013, hvor alle spillerne så er barberet væk.. alle vores foretninger er væk..
selv vores dyre ledelse er væk.. der skal vi stadig sælge for 5 millioner spillere for at løbe rundt.

Jeg håber ikke du tror jeg har et problem med at vi får penge i europa.
Hvor mange penge mener du vi realistisk kan budgettere med årligt at hente i europa? Hvis vi på forhånd kan blive enige om at den mulighed er uansvarlig, så må vi konkludere at de skal hentes andetsteds. Personligt har jeg ikke noget bud på hvor, specielt ikke hvis vi er ved smertegrænsen i forhold til udgifter. Eneste mulighed er måske at skrue op for transferindtægterne, omend det måske er urealistisk. Derudover kan man måske håbe på den finanskrisen så småt er ved at aftage, så publikum og sponsorer er villige til at smide flere kroner i kassen.
Jeg mener ikke vi skal budgettere med noget som helst.. selvfølgelig vi får de penge vi får ligemeget hvad vi skriver ned..
og desuden, hvornår har et AaB regnskab nogensinde holdt stik?
Men nogle herinde får det til at lyde som en pestilens vi skal i Europa og burde fokusere superligaen..
Men til hvad formål spørger jeg.. Europa League er resultatet af Superligaen..
Europa League er ægget.. hvorfor har vi hønen hvis vi ikke gider have ægget?

Olly
2. div
2. div
Favoritspiller: Kjetil Wæhler

Indlæg af Olly » 20. maj 2013, 23:23

Netop hjemvendt fra stadion/efterfølgende øl. Det var en skam vi ikke hentede en sejr så vi kunne have endt på fjerdepladsen. Men mit succeskritere var at vi kvalificerede os til europa. Så jeg er en tilfreds mand.
Jeg var til det arrangement AaB afholdte inde i stadionhallen efter kampen. Jeg lagde mærke til da spillerne var oppe på scenen for at blive hyldet, der sad Dalsgaard over på tribunen lidt bag ved scenen og lignede bestemt ikke en der havde noget at fejre. Var der andre der lagde mærke til det og evt. nogen der ved hvad fanden det gik ud på?

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 21. maj 2013, 00:00

Olly skrev:Netop hjemvendt fra stadion/efterfølgende øl. Det var en skam vi ikke hentede en sejr så vi kunne have endt på fjerdepladsen. Men mit succeskritere var at vi kvalificerede os til europa. Så jeg er en tilfreds mand.
Jeg var til det arrangement AaB afholdte inde i stadionhallen efter kampen. Jeg lagde mærke til da spillerne var oppe på scenen for at blive hyldet, der sad Dalsgaard over på tribunen lidt bag ved scenen og lignede bestemt ikke en der havde noget at fejre. Var der andre der lagde mærke til det og evt. nogen der ved hvad fanden det gik ud på?
Jeg vil da mene at han ikke har alverden at være sur over. Han sidder på en af de sikreste pladser, ikke bare i truppen, men i start-opstillingen. Lyder mystisk.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Indlæg af Lindmark » 22. maj 2013, 08:03

Super klip fra lige efter afslutningen af kampen, der fanger den afventende stemning af måske at have pisset det hele væk i de sidste fire spillerunder - efterfulgt af jubelen da det efterhånden går op for Lynge, spillerne og folk på Stadion at vi er klar til Europaligakval:

http://onside.dk/superligaen/se-lynges- ... e-sekunder

Mindeværdige minutter...
Lindmark / Vendelbokartellet

Anubit
1. div
1. div
Geografisk sted: Svenstrup

Indlæg af Anubit » 22. maj 2013, 11:28

Lindmark skrev:Super klip fra lige efter afslutningen af kampen, der fanger den afventende stemning af måske at have pisset det hele væk i de sidste fire spillerunder - efterfulgt af jubelen da det efterhånden går op for Lynge, spillerne og folk på Stadion at vi er klar til Europaligakval:

http://onside.dk/superligaen/se-lynges- ... e-sekunder

Mindeværdige minutter...
Jeg kan næppe huske hvornår der sidst har været så stille på stadion, og været efterfuldt at sådan en larm. Var fuldstændigt sindssygt!
Livet som AaB-fan er ikke hvad det har været, men lever det i medgang og modgang!

Besvar