Korrekt. Selv om jeg synes nu ikke synes, at de to situationer ligner hinanden. Jeg er ikke i tvivl om, at Kusk, hellere vil putte et større sign-on fee i lommen, end at betænke sin gamle klub med en million kr. Og det er vel i bund og grund meget naturligt.Pastorius skrev:Jeg kan komme i tanke om ét der ligner. Hvor Martin Jørgensen sikrede AGF en transfersum på en million, da han som én af de første spillere i DK, kunne skifte gratis på en Bosman.NIN den fromme skrev:Det er netop derfor at spillere insisterer og presser klubberne med en frikøbsklausul, skal de forlænge. Så de kan blive solgt til et højere beløb end den lyder på. Det kunne være spændende med eksempler.
Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)
- NIN
- Allstar

- Favoritspiller: Glenn Hoddle
- Geografisk sted: Vestbyen
- Kontakt:
Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)
- Poker-One-Kenobi
- Allstar

Super, der er jo heller ingen grund til at holde en ordentlig tone, og blot argumentere for hvorfor du finder det dumt. Det ville jo ikke give dig den her fantastiske følelse af at skrive til nogen på nettet at de er dumme. Tillykke med det.Pastorius skrev:Jamen, jeg mener faktisk at dit synspunkt er dumt. Det vil jeg have lov til at skrive, og det var vel det jeg gjorde.Poker-One-Kenobi skrev: Tal dog ordentlig! Er du stensikker på at der aldrig er nogen klubber der har fået mere end hvad frikøbsklausulen lyder på? Jeg kan sagtens forestille mig en situation hvor både spiller og sælgende klub er enige om at prisen er en anden end det klausulen lyder på, men det er da muligt at jeg tager fejl. Det kvalificerer mig dog ikke til dit børnehave-sprog.
Jeg gider ikke bruge energi på at argumentere for ting jeg finder åbenlyse, udover at henvise til NIN's seneste indlæg.Poker-One-Kenobi skrev:Super, der er jo heller ingen grund til at holde en ordentlig tone, og blot argumentere for hvorfor du finder det dumt. Det ville jo ikke give dig den her fantastiske følelse af at skrive til nogen på nettet at de er dumme. Tillykke med det.Pastorius skrev:Jamen, jeg mener faktisk at dit synspunkt er dumt. Det vil jeg have lov til at skrive, og det var vel det jeg gjorde.Poker-One-Kenobi skrev: Tal dog ordentlig! Er du stensikker på at der aldrig er nogen klubber der har fået mere end hvad frikøbsklausulen lyder på? Jeg kan sagtens forestille mig en situation hvor både spiller og sælgende klub er enige om at prisen er en anden end det klausulen lyder på, men det er da muligt at jeg tager fejl. Det kvalificerer mig dog ikke til dit børnehave-sprog.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Mht. frikøbsklausuler. Trond Andersen bad Lynge se bort fra klausulen dengang Brøndby var ude med snørren og Lynge forhandlede efterfølgenden en højere transfer hjem.
Mht. Kusk videre er jeg blandet. Vi ved hvad han kan, men har dælme ikke vist ret meget i lang tid.
Mht. Kusk videre er jeg blandet. Vi ved hvad han kan, men har dælme ikke vist ret meget i lang tid.
- Poker-One-Kenobi
- Allstar

Interessant med Trond Andersen, så det er åbenbart muligt at få mere end der er nedfældet i en klausul. Dumt, men muligt.thomasjn skrev:Mht. frikøbsklausuler. Trond Andersen bad Lynge se bort fra klausulen dengang Brøndby var ude med snørren og Lynge forhandlede efterfølgenden en højere transfer hjem.
- NIN
- Allstar

- Favoritspiller: Glenn Hoddle
- Kontakt:
Alt er muligt på guds grønne jord. Lad os begraver den der og vente og se hvor mange millioner ekstra vi hiver hjem på et salg af Kusk (skulle det ske) nu der heldigvis er talrige eksempler på ikke glubske fodboldspillere. Den sidste tid med diverse feriepenge viser jo samtidig, at det ikke er krone øre de tænker på.Poker-One-Kenobi skrev:Interessant med Trond Andersen, så det er åbenbart muligt at få mere end der er nedfældet i en klausul. Dumt, men muligt.thomasjn skrev:Mht. frikøbsklausuler. Trond Andersen bad Lynge se bort fra klausulen dengang Brøndby var ude med snørren og Lynge forhandlede efterfølgenden en højere transfer hjem.
Mht. Trond Andersen-salget, var det da ikke nærmere sådan at Bjerregaard simpelthen bød over frikøbsklausulen, da man fra Brøndbys side ikke havde sat sig ind i Tronds kontraktsituation her i AaB? Og at Lynge derfor ikke var sen til at acceptere tilbuddet og færdiggøre handlen, inden man mistede Trond til billigere penge andetsteds.Poker-One-Kenobi skrev:Interessant med Trond Andersen, så det er åbenbart muligt at få mere end der er nedfældet i en klausul. Dumt, men muligt.thomasjn skrev:Mht. frikøbsklausuler. Trond Andersen bad Lynge se bort fra klausulen dengang Brøndby var ude med snørren og Lynge forhandlede efterfølgenden en højere transfer hjem.
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Nix, det er (så vidt jeg husker) helt korrekt hvad thomasjn skriver, Trond afskrev sig simpelthen retten til at blive solgt for et fast beløb, og overlod det til klubberne at blive enige om en overgangssum.Sauer skrev:Mht. Trond Andersen-salget, var det da ikke nærmere sådan at Bjerregaard simpelthen bød over frikøbsklausulen, da man fra Brøndbys side ikke havde sat sig ind i Tronds kontraktsituation her i AaB? Og at Lynge derfor ikke var sen til at acceptere tilbuddet og færdiggøre handlen, inden man mistede Trond til billigere penge andetsteds.Poker-One-Kenobi skrev:Interessant med Trond Andersen, så det er åbenbart muligt at få mere end der er nedfældet i en klausul. Dumt, men muligt.thomasjn skrev:Mht. frikøbsklausuler. Trond Andersen bad Lynge se bort fra klausulen dengang Brøndby var ude med snørren og Lynge forhandlede efterfølgenden en højere transfer hjem.
Jeg må have fået forkert fat i det dengang. Fin gestus af Trond.Jesper Schmidt skrev:Nix, det er (så vidt jeg husker) helt korrekt hvad thomasjn skriver, Trond afskrev sig simpelthen retten til at blive solgt for et fast beløb, og overlod det til klubberne at blive enige om en overgangssum.Sauer skrev:Mht. Trond Andersen-salget, var det da ikke nærmere sådan at Bjerregaard simpelthen bød over frikøbsklausulen, da man fra Brøndbys side ikke havde sat sig ind i Tronds kontraktsituation her i AaB? Og at Lynge derfor ikke var sen til at acceptere tilbuddet og færdiggøre handlen, inden man mistede Trond til billigere penge andetsteds.Poker-One-Kenobi skrev:Interessant med Trond Andersen, så det er åbenbart muligt at få mere end der er nedfældet i en klausul. Dumt, men muligt.thomasjn skrev:Mht. frikøbsklausuler. Trond Andersen bad Lynge se bort fra klausulen dengang Brøndby var ude med snørren og Lynge forhandlede efterfølgenden en højere transfer hjem.
ikke just en transfer....,men Andreas Bruhn der nettede 2 gange for reserverne mod GF... hvor langt er han i sin udvikling? nogen der kender lidt til ham?
-
andreasaab89
- Allstar

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 066537.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Braitwaite ser ud til at ryge for en pris 50% større end Helenius.
Men nu er Braitwaite jo også meget bedre ! eller noget ! Eller er Esbjerg bedre sælgere.
Men nu er Braitwaite jo også meget bedre ! eller noget ! Eller er Esbjerg bedre sælgere.
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud
Jamen så lad os da tage den én gang til.andreasaab89 skrev:http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 066537.ece
1) Hvorlænge løber MB's kontrakt endnu?
2) Hvem starter inde på landsholdet i aften. MB eller Helenius?
...ikke at jeg helt forstår det, men omverden ser altså et rigtigt stort lys i nogle andre end dem der gør det godt i AaB. Det er mig også en gåde at en Lucas Andersen ikke er en af de tre mest sikre på det relevante ungdomslandshold, men det er han altså ikke. Han er med på en af de perifære pladser.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
- Brodernumsi
- Allstar

- Favoritspiller: Enevoldsen
50% mere? Gik Helenius ikke for 16mil?andreasaab89 skrev:http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 066537.ece
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.
- AaB 85 95 99 08
- Landshold

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: København
Det ligger i AaB's DNA at blive taget næsen, når vi sælger. Vi har vel stort set ikke gjort anden end at lade kontrakter udløbe eller tjene alt for lidt på salg i de sidste 15-20 år.
Fodbold skal ses med hjertet!
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Jeg er forvirret.AaB 85 95 99 08 skrev:Det ligger i AaB's DNA at blive taget næsen, når vi sælger. Vi har vel stort set ikke gjort anden end at lade kontrakter udløbe eller tjene alt for lidt på salg i de sidste 15-20 år.
Du mener vi fik ALT for lidt for Helenius, men samtidig er det helt galt at lade kontrakter løbe ud - hvad skulle man så have gjort, fundet nogen man kunne tvinge til at købe ham? Have solgt ham i vinterpausen, hvor der var udsigt til at kæmpe om medaljer?
Når det er sagt, kan man da sagtens kigge lidt små-misundeligt til andre klubbers salg, men nogle gange er det jo også omstændighederne der gør at en spiller ryger til en højere pris, som f.eks. Sideshow Bob fra Esbjerg, hvor der efter sigende har været 3 franske klubber på banen som med garanti har presset prisen op. Vi må også være ærlige og sige at Helenius ikke top-præsterede på salgstidspunktet, og at den manglende spilletid på landsholdet stensikkert også spiller ind.
Vi skal også huske at der altså igennem de senere år har været en økonomi som har presset AaB til at sælge spillere på tidspunkter hvor man nok gerne havde været fri - jeg tænker f.eks. på Lucas Andersen, Ericsson og Silber.
- Winterburn
- Landshold

- Favoritspiller: Frank Strandli
- Geografisk sted: New York
Fik vi ikke ca 1.2 mio pund + diverse klausuler for Helenius?
En god fodboldspiller skal være temperamentsfuld. 80 % temperament og 20 % fuld.
-Erik "Myggen" Mykland.
-Erik "Myggen" Mykland.
Prisen er aldrig blevet offentliggjort... Men det er vist i det niveau, de fleste gæt ender på.Winterburn skrev:Fik vi ikke ca 1.2 mio pund + diverse klausuler for Helenius?
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
-
9520AaB
- Allstar

- Favoritspiller: Maradona
- Geografisk sted: Skørping
Kan så forstå, at nogen prøver at give Gaarde skylden for en kontrakt med frikøbsklausul som Lynge har lavet????. Gaardes vindue er til et 10 tal, med de økonomiske forudsætninger vi har i øjeblikket. Jeg ville altså godt have solgt sæsonstart( 4 kampe 7 point), inden start. Risgaard, AK, Jønsson, hvad fanden kan vi ønske mere?? Er vi først tilfredse når Messi havner her.. Kom nu venner, mere positivitet.
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
10 millioner med klausuler der giver mulighed for op til 15.Brodernumsi skrev:50% mere? Gik Helenius ikke for 16mil?andreasaab89 skrev:http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 066537.ece
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.