Pokal: Silkeborg-AaB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Re: Pokal: Silkeborg-AaB

Indlæg af Buzz Killington » 29. aug 2013, 09:31

Keri skrev:Skadefri trup og Jeppe Curth ikke engang med i truppen. Noget kunne tyde på han snart er fortid i klubben.

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2013 ... fight.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Ifølge denne tilfældigt googlede side, så er han skadet

http://www.holdnyt.dk/skader-karantaene ... aen/skader

edit: Og KEP og Svenskeren er ej heller blevet klarmeldt, så hvorfor de skriver skadefri trup på AaBsport.dk fatter jeg ikke lige.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Huckleberry
Ynglinge
Ynglinge

Indlæg af Huckleberry » 29. aug 2013, 09:50

Silkeborg har ikke Thorbjørn Holst og Nicolaj Ritter (VB) med. Ritter er skadet og afløses sandsynligvis af Ari Mohr som netop er vendt tilbage efter skade. At Holst ikke er med er vigtigt, for uden Holst er SIF meget sårbare i forsvaret.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 29. aug 2013, 09:57

Frank Buck skrev:
jonas386 skrev:...Frederiksen for at vise han ikke er helt ude i kulden, han mangler selvtillid for tiden, det er tydeligt. Desværre, der er ellers fine muligheder i ham...
Lige her er jeg godt nok ikke enig.
Syntes overhovedet ikke Frederiksen har vist noget der berettiger en plads i truppen det sidste lange stykke tid. Måske det skyldes manglende selvtillid, men så må han ned på 2. holdet og få tanket lidt op inden han bliver sluppet løs i Superligaen igen. Han har konsekvent været en af de dårligst på holdet de gange han har været på banen og jeg har lidt svært ved at se de fine muligheder.
Jeg er bestemt ikke uenig, og det du skriver mht at være den dårligste på holdet er også grunden til jeg synes vi skal forsøge at tanke lidt selvtillid på ham. Da han kom i vinters viste han i 3, 4 kampe at han havde potentialet til at blive en profil, i efteråret er det gået lidt ned af bakke for ham, desværre.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 29. aug 2013, 10:02

Rasmus Würtz og Anders Due er heller ikke med i truppen.
Keri skrev:Skadefri trup og Jeppe Curth ikke engang med i truppen. Noget kunne tyde på han snart er fortid i klubben.

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2013 ... fight.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

dyhrmaN
Allstar
Allstar

Indlæg af dyhrmaN » 29. aug 2013, 10:12

der var en vis begejstring for SF sidste sæson, så fuldstændigt håbløs kan han ikke være. Om opskriften er 2. hold eller mere tillid og ro er svært at vide, men jeg synes, han skal have chancen igen i aften. Hvis han spiller ligeså skidt, som han har gjort i de andre kampe, kunne de så eventuelt skifte ham ud med Spalvis i halvlegen, og så står den på 2. hold næste gang.

Silkeborg er ikke et dårligt hold, men de er ikke nær så gode som sidst, hvor de gjorde det onde ved os. Jeg tror på en kedelig kamp i gråvejr på et halvtomt Silkeborg Stadion, som ender 1-0 til AaB på mål af AK

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 29. aug 2013, 12:16

Huckleberry skrev:Silkeborg har ikke Thorbjørn Holst og Nicolaj Ritter (VB) med. Ritter er skadet og afløses sandsynligvis af Ari Mohr som netop er vendt tilbage efter skade. At Holst ikke er med er vigtigt, for uden Holst er SIF meget sårbare i forsvaret.
Ved ikke hvor sårbare SIF er uden Thorbjørn Holst, han spillede vel ikke en eneste kamp hele sidste sæson? Derimod er det vigtigere at Simon Jakobsen ikke er med, som vel var bindeleddet i deres (ringe) forsvar sidste sæson.

Btw, så er det en fordel at Kasper Jensen nu er keeper for SIF, han er klasser under Lasse Heintze, og er ikke 5 potter pis værd.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Peter A.
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Stone Cold Steve Austin
Geografisk sted: Nordenfjords

Indlæg af Peter A. » 29. aug 2013, 12:17

Vinderen møder HB Køge i næste runde..
Hey AaB!

white splash
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af white splash » 29. aug 2013, 12:17

Vi skal møde Køge, når vi har overstået dagens formsag af en kamp........ I HOPE!
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 29. aug 2013, 12:19

Peter A. skrev:Vinderen møder HB Køge i næste runde..
Ude eller hjemme?
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 29. aug 2013, 12:19

Fra et skod stadion til det næste skod stadion...
Vi har netop trukket HB Køge på udebane i næste runde af pokalturneringen (jeg går ud fra at vi besejrer Silkeborg i aften).

Bittert at vi ikke trak Chang, det ville ha' været en kanon lodtrækning.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 29. aug 2013, 12:33

Hvadsker der for vores uheld i lodtrækninger her i 2013? Først Dila Gori der var den klart sværeste modstander af dem vi kunne trække, derefter skal vi op mod 2 af de bedste fra 1 div mens de andre superligaklubber hygger sig på serie-stadions.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 29. aug 2013, 12:44

Hanga skrev:Hvadsker der for vores uheld i lodtrækninger her i 2013? Først Dila Gori der var den klart sværeste modstander af dem vi kunne trække, derefter skal vi op mod 2 af de bedste fra 1 div mens de andre superligaklubber hygger sig på serie-stadions.
Ahhh, det er vist en sandhed med modifikationer. Således skal FCK til Hvidovre, AGF til Brønshøj, SønderjyskE til Fredericia, Randers til Horsens og Viborg til Lyngby. Kun Esbjerg, FCN, OB og FCM har trukket hold fra rækker lavere end 1. division. - Og jeg vil langt hellere møde Køge end Hvidovre, Horsens og Fredericia.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 29. aug 2013, 12:52

BoT skrev:
Hanga skrev:Hvadsker der for vores uheld i lodtrækninger her i 2013? Først Dila Gori der var den klart sværeste modstander af dem vi kunne trække, derefter skal vi op mod 2 af de bedste fra 1 div mens de andre superligaklubber hygger sig på serie-stadions.
Ahhh, det er vist en sandhed med modifikationer. Således skal FCK til Hvidovre, AGF til Brønshøj, SønderjyskE til Fredericia, Randers til Horsens og Viborg til Lyngby. Kun Esbjerg, FCN, OB og FCM har trukket hold fra rækker lavere end 1. division. - Og jeg vil langt hellere møde Køge end Hvidovre, Horsens og Fredericia.
Overdrivelse fremmer forståelsen :P Mens vi napper Silkeborg i aften, kunne AGF f.eks. nøjes med at slå "Stjernen".
Jeg siger blot, at vi ikke ligefrem har trukket de nemmeste modstandere.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 29. aug 2013, 12:54

Jaja. Men hvis vi ikke kan slå Køge (og Silkeborg!!!), fortjener vi sgu ikke at komme i nogen pokalfinale (og det kunne egentlig være meget rart at blive fri for!)

Huckleberry
Ynglinge
Ynglinge

Indlæg af Huckleberry » 29. aug 2013, 13:55

doukas skrev: Ved ikke hvor sårbare SIF er uden Thorbjørn Holst, han spillede vel ikke en eneste kamp hele sidste sæson? Derimod er det vigtigere at Simon Jakobsen ikke er med, som vel var bindeleddet i deres (ringe) forsvar sidste sæson.
I denne sæson var Holst ikke med mod Hobro, de tabte 0-5. Han kom ind mod Horsens og stabiliserede forsvaret. Der er STOR forskel på Silkeborg med og uden Holst i denne sæson.
doukas skrev: Btw, så er det en fordel at Kasper Jensen nu er keeper for SIF, han er klasser under Lasse Heintze, og er ikke 5 potter pis værd.
Enig, men dog bedre end sidste sæsons færing.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 29. aug 2013, 14:14

Spændende kamp der venter i aften. Historisk set spiller vi altid rædselsfuldt i Silkeborg. Om det skyldes de triste omgivelser ved jeg ikke, men
aftenens kamp bliver sikkert afviklet i en spøgelseskulisse foran meget få tilskuere.

Meget tyder på at Augu, Wichmann og SF får chancen fra start. De har alle tre meget at bevise:

Augu har været stamspiller og anfører i årevis og er en kulturbærer, men
som han har spillet siden nytår er det fuldt forståeligt at Kent har vraget Augu. Anføreren har derfor meget at bevise i aften, det er hans chance for at vise at han fortsat har en rolle at
spille. Hvis ikke han griber chancen er det måske endnu et tegn på at Augus tid i AaB er ved at rinde ud.

Evighedstalentet Wichmann bliver også spændende at følge. Wichmann har bestemt kvaliteter især i offensiven, men han har det med at falde helt ud af kampene. Det er tydeligt at han måske ikke spiller på den optimale position, han er helt sikkert ikke kantspiller. Tempomæssigt har han kæmpe problemer, her bliver han overmatchet gang på gang. Wichmann er pt. meget langt væk fra spilletid, måske en udlejning kan komme på tale?

SF. Tja de gevaldige afbrændere i mandags var grufulde, men desværre ikke overraskende. SF har aldrig været en bomber og det bliver han heller ikke hos os. SF startede godt i AaB, men efter den gode start er han kontinuerligt faldet i niveau. Det bliver mere og mere tydeligt hvorfor han blev kasseret i FCK.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 29. aug 2013, 15:49

Mon ikke snart vi får Rasmus Jönsson at se ? (Vores angreb tørster efter skarpe angribere)

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 29. aug 2013, 15:51

Elscorpio skrev:Mon ikke snart vi får Rasmus Jönsson at se ? (Vores angreb tørster efter skarpe angribere)
Efter landskampspausen - det har hele tiden været meldt ud. Desuden synes jeg egentlig, at AK virker rimelig skarp!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 29. aug 2013, 16:02

Ja, vist skal vi da kunne Silkeborg og Køge for at nå en finale og sikkert også det, der er værre. Det er blot bittert at rende ind i hold af den kaliber så tidligt i turneringen, hvor det vrimler med seriehold, og vi skal bruge mange kræfter på et tidspunkt i turneringen, hvor mange andre hold bader sig igennem med reservehold.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 29. aug 2013, 16:36

Hovedet skrev:Ja, vist skal vi da kunne Silkeborg og Køge for at nå en finale og sikkert også det, der er værre. Det er blot bittert at rende ind i hold af den kaliber så tidligt i turneringen, hvor det vrimler med seriehold, og vi skal bruge mange kræfter på et tidspunkt i turneringen, hvor mange andre hold bader sig igennem med reservehold.
Det kan man ikke bruge som undskyldning for at tabe i aften. Vi må håbe AK47 fik tanket selvtillid i mandags med sit 1-0 mål

Besvar