AaB´ere i andre klubber / udlandet

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Kovacs
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Martin P!

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Kovacs » 10. sep 2013, 10:38

le Cid skrev:
jonas386 skrev:http://www.bold.dk/nyt/Avis-Olsen-skifter-halvt-hold

Helenius starter åbenbart på bænken i aften. Bille har åbenbart også overhalet Helenius.
Mon ikke han overhalede ham allerede ved at være udtaget til kampen mod Malta?
Helenius har næsten ikke trænet med holdet, så det er meget naturligt, at han ikke starter inde. Men hvis han slet ikke kommer på banen, så er det godt nok en meget mystisk efterudtagelse!
Hvorfor?

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 10. sep 2013, 11:00

Kovacs skrev:
le Cid skrev:

Helenius starter åbenbart på bænken i aften. Bille har åbenbart også overhalet Helenius.
Helenius har næsten ikke trænet med holdet, så det er meget naturligt, at han ikke starter inde. Men hvis han slet ikke kommer på banen, så er det godt nok en meget mystisk efterudtagelse!
Hvorfor?
Hvorfor? Jeg ved ikke hvorfor Bille er foran Helenius... Men Bille var allerede udtaget til kampen mod Malta, så mon ikke han i Hr. Olsens hoved har overhalet Heleinus?
Hvorfor jeg mener det er en mystisk efterudtagelse, hvis han ikke kommer i spil? Fordi vi har angribere nok at tage af på landsholdet i forvejen. Bille og Makkienok er fuldblodsangribere, og Eriksen, Braithwaite og Fischer kan vel også spille angriber...
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 10. sep 2013, 12:08

le Cid skrev:
Kovacs skrev:
le Cid skrev:

Hvorfor?
Hvorfor? Jeg ved ikke hvorfor Bille er foran Helenius... Men Bille var allerede udtaget til kampen mod Malta, så mon ikke han i Hr. Olsens hoved har overhalet Heleinus?
Hvorfor jeg mener det er en mystisk efterudtagelse, hvis han ikke kommer i spil? Fordi vi har angribere nok at tage af på landsholdet i forvejen. Bille og Makkienok er fuldblodsangribere, og Eriksen, Braithwaite og Fischer kan vel også spille angriber...
Man kan jo også sige hvorfor ikke? Bille har fast spilletid og succes på sit hold, Helenius får kun spilletid her og der. Derudover er der jo forskel på dem som typer, så den gamle havenisse kunne jo også bare være ude efter en anden type spiller?

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 15. sep 2013, 10:50

Man kan jo ikke andet end blive glad, når man læser ord sat sammen så lyrisk:
Bt.dk erfarer, at klubber som FC Nordsjælland, Brøndby, OB og Esbjerg rettede henvendelse til Enevoldsens agent, John Sivebæk, for at lokke den tidligere AaB-spiller tilbage til Superligaen. Men de fik alle nej af Enevoldsen. AaB var også inde i billedet, men økonomisk kunne den nye sportsdirektør, Allan Gaarde, ikke få det til at gå op med at hente Enevoldsen hjem. Det var ellers et skifte, som Enevoldsen ifølge Bt.dks oplysninger var interesseret i.
http://www.bt.dk/fodbold/enevoldsen-afv ... topklubber" onclick="window.open(this.href);return false;

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 15. sep 2013, 15:09

Lucas har bragt Jong Ajax foran 1-0 i hjemmekampen mod Willem II i Jupiler League.

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Indlæg af Mr. Larsen » 15. sep 2013, 15:10

frederikshavneren skrev:Lucas har bragt Jong Ajax foran 1-0 i hjemmekampen mod Willem II i Jupiler League.
Nu man han fandeme også snart se og få chancen på 1 holdet, det sgu tomme roser af træneren når han ikke agter at benytte ham på 1 holdet, jeg frygter sgu Lucas ikke komme videre, når han ikke får mere tillid af træneren :(
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 15. sep 2013, 15:26

Mr. Larsen skrev:
frederikshavneren skrev:Lucas har bragt Jong Ajax foran 1-0 i hjemmekampen mod Willem II i Jupiler League.
Nu man han fandeme også snart se og få chancen på 1 holdet, det sgu tomme roser af træneren når han ikke agter at benytte ham på 1 holdet, jeg frygter sgu Lucas ikke komme videre, når han ikke får mere tillid af træneren :(
Ingen tvivl om at Lucas står ved en skillevej. Han fylder snart 19 og skal gerne være tættere på førsteholdet. Ét af problemerne for Lucas er at Fischer har gjort det så godt (især i sidste sæson). Fischer er en direkte konkurrent til Lucas og pt. er Lucas et stykke fra Fischer.
Frank de Boer har også udtalt at Lucas er fantastisk til træning, men at han har svært ved at overføre de lovende takter til kamp. Her skal Lucas klart forbedre sig.

På den anden side er Lucas endnu ikke 19 og har fremtiden for sig. Hvis man ser på de tilsvarende unge i AaBs førsteholdstrup (18-20 årige Andreas Bruhn, Christian Rye, Jacob Blåbjerg, Kasper Pedersen og Lukas Spalvis) så får de jo næsten heller ingen spilletid.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 15. sep 2013, 15:32

Jeg tror stadig de har en helt klar plan med Lucas, hvor fokus udelukkende er på hans udvikling. Derfor giver det også mening at de skifter mellem at have ham i truppen og på reserveholdet, da kamptræning er nødvendigt. Jeg håber dog de tager ved lære at Lucas første tid i AaB, hvor han var meget giftig når han kom ind sidst i kampen mod en træt modstander, lidt ala Dalle i vores sidste to kampe.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 15. sep 2013, 15:38

frederikshavneren skrev:
Mr. Larsen skrev:
Ingen tvivl om at Lucas står ved en skillevej. Han fylder snart 19 og skal gerne være tættere på førsteholdet. Ét af problemerne for Lucas er at Fischer har gjort det så godt (især i sidste sæson). Fischer er en direkte konkurrent til Lucas og pt. er Lucas et stykke fra Fischer.
Lucas blev 19 i forgårs, men mener nu ikke det er Fischer der er hans konkurrent, men derimod Bojan som skuffer gang på gang.

EDIT: Og Fischer er iøvrigt blevet bænket for tiden fordi det ikke rigtigt kører for ham. Han scorede 10 mål sidste sæson, eller sådan, hvilket er imponerende, men han var altså også stortset usynlig resten af tiden. Lucas tid skal nok komme, også i denne sæson.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 15. sep 2013, 15:50

jonas386 skrev:
frederikshavneren skrev:
Mr. Larsen skrev:
Lucas blev 19 i forgårs, men mener nu ikke det er Fischer der er hans konkurrent, men derimod Bojan som skuffer gang på gang.
Lucas kan bl.a. spille samme plads som Fischer og Bojan. Enig i at Bojan har skuffet, men han har sikkert lang snor fordi han var Ajax' profilsigning i sommers.

Jeg er i tvivl men jeg kan godt overveje om de aktuelle problemer kan hænge sammen med om Lucas havde det for nemt i AaB. Han debuterede allerede som 16 årig og fik ret hurtigt pæn meget spilletid. Til tider spillede Lucas genialt (bl.a. i starten af sidste sæson), mens han i andre kampe var nærmest usynlig. Derudover har den store medie hype om Lucas fra en ganske ung alder nok heller ikke været nem at håndtere. Især når den sportslige succes er udeblevet efter skiftet til Ajax.

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 15. sep 2013, 15:57

Bræmer har udlignet til 1-1 mod Hobro.

Since
1. div
1. div

Indlæg af Since » 15. sep 2013, 16:01

Det ser ud til at hans udvikling er gået i stå. Har på fornemmelsen at han ikke har den rette psyke til at slå igennem. Men det kan kun tiden vise. ..

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 15. sep 2013, 16:13

Since skrev:Det ser ud til at hans udvikling er gået i stå. Har på fornemmelsen at han ikke har den rette psyke til at slå igennem. Men det kan kun tiden vise. ..
Rolig nu, han er lige blevet 19. Han er fast hos reserverne og har fået et enkelt indhop denne sæson. Det skal nok komme.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 15. sep 2013, 16:26

Det skal iøvrigt siges reserverne spiller i den næstbedste hollandske række. Det er altså ikke nødvendigvis et dårligt sted at få spilletid.

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Indlæg af Mr. Larsen » 15. sep 2013, 16:46

jonas386 skrev:Det skal iøvrigt siges reserverne spiller i den næstbedste hollandske række. Det er altså ikke nødvendigvis et dårligt sted at få spilletid.
Så havde det nok været endnu bedre med et år mere i AaB, hvor han havde tilliden og fik chancen i hver kamp, men det selvfølgelig nemt at være bagklog.....
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 15. sep 2013, 16:49

Mr. Larsen skrev:
jonas386 skrev:Det skal iøvrigt siges reserverne spiller i den næstbedste hollandske række. Det er altså ikke nødvendigvis et dårligt sted at få spilletid.
Så havde det nok været endnu bedre med et år mere i AaB, hvor han havde tilliden og fik chancen i hver kamp, men det selvfølgelig nemt at være bagklog.....
Til gengæld træner han med førsteholdstruppen dernede, og med al ære og respekt til AaB, så forestiller jeg mig faciliteterne samt trænerstaben dernede er langt over hvad vi kan præstere. Kamp er kun en meget lille del af en spillers hverdag, omend et meget vigtigt element.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 15. sep 2013, 17:49

Fra Ajax's hjemmeside via google-translate:
"[...]Well Jong Ajax took the lead midway through the first half thanks to a beautiful goal by Andersen. The Dane pulled in and then pulled out effectively. [...] The goal of Andersen was the former coach of Willem II charm, 'You know he can make a goal out of nothing. He has previously against Telstar already shown this season. Everything you see he has quality. He should still be making strides. By playing these games, he can continue to grow. "
Tredje mål i to kampe for Jong Ajax. Det skal nok godt for drengen.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 16. sep 2013, 18:43

Jeppe Curth starter inde for FCM i aften på en meget alternativ midtbane med Danny Olsen som bagerste midtbanespiller og en no-name debutant. Tror bønderne får stryg.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 16. sep 2013, 19:11

De er dog lige kommet foran. FCN kan jeg sagtens se være en del af nedrykningskampen.

white splash
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af white splash » 16. sep 2013, 19:12

Så fik han lavet hans første :thumbsup: i den klamme trøje
1 2 3 Jimmy er en mur!

Besvar