Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Kenneth K » 29. jul 2014, 17:53

Tyskeren skrev:OB henter Kirkeskov i AGF.. Han ville jeg sgu gerne have set i AaB. Vi mangler seriøst en backup til Ahlmann som ofte er ude...
1) Kirkeskov er ringe.
2) Ahlmann spillede 29 kampe i sidste sæson.

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 29. jul 2014, 19:41

Tyskeren skrev:
doukas skrev:
Tyskeren skrev:OB henter Kirkeskov i AGF.. Han ville jeg sgu gerne have set i AaB. Vi mangler seriøst en backup til Ahlmann som ofte er ude...
Altså, han var suverænt Ligaens ringeste back sidste år. Så meget hellere Blåbjerg
Ligaens ringeste back? Aahhh... Det syntes jeg sgu ikke han var! Han var på et håbløst hold! Jeg ved godt at en udtagelse til landsholdet ikke siger en helt masse, men et eller andet må han kunne. Men væk er han!

Blåbjerg? Ja det er sgu begrænset hvad man ser til ham udover kampen i Silkeborg for et par sæsoner siden. Der overbeviste SLET ikke! Håber tiden har været med ham siden.
Så du foretrække Kirkeskov på baggrund af en kamp du så med Blåbjerg for 2 år siden som 1. års senior....?
WOW... Grunden til man ikke har kigget efter alternativer til venstre back er nok at teamet vurdere at Blåbjerg er næste mand der skal steppe op, og har tidlig til det. Måske også derfor man ikke har hentet et "navn" ind for Kusk, da man vurdere at spillere som Bruhn og Børsting er klar også...

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 29. jul 2014, 19:56

hje1980 skrev:
Tyskeren skrev:
doukas skrev:
Altså, han var suverænt Ligaens ringeste back sidste år. Så meget hellere Blåbjerg
Ligaens ringeste back? Aahhh... Det syntes jeg sgu ikke han var! Han var på et håbløst hold! Jeg ved godt at en udtagelse til landsholdet ikke siger en helt masse, men et eller andet må han kunne. Men væk er han!

Blåbjerg? Ja det er sgu begrænset hvad man ser til ham udover kampen i Silkeborg for et par sæsoner siden. Der overbeviste SLET ikke! Håber tiden har været med ham siden.
Så du foretrække Kirkeskov på baggrund af en kamp du så med Blåbjerg for 2 år siden som 1. års senior....?
WOW... Grunden til man ikke har kigget efter alternativer til venstre back er nok at teamet vurdere at Blåbjerg er næste mand der skal steppe op, og har tidlig til det. Måske også derfor man ikke har hentet et "navn" ind for Kusk, da man vurdere at spillere som Bruhn og Børsting er klar også...
Det stemmer ellers ikke overens med tidligere udtalelser om at Blåbjerg er udset som fremtidens mand i det centrale forsvar. Tror nærmere PK er set som backup på pladsen, og grunden til vi ikke har en gardering der endnu. Når først der kommer lidt penge i kassen gad jeg godt se man begyndte at scoute efter en hurtig ung og billig spiller til VB'en, som kan stå i lære hos Ahlmann, med mindre der er en af de unge på vej. Under alle omstændigheder - og ud fra GF'ernes udtalelser - så er/var Kirkeskov ikke den backup.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Sønderhof
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Indlæg af Sønderhof » 29. jul 2014, 23:20

Mener heller ikke der vil være meget ide i at hente Kirkeskov. Vi har et koncept som går på at give de unge spillere chancen. Blåbjerg er muligvis bedst centralt, men jeg er ganske tryg ved ham på backen. Synes det er værre at Würtz og Thomsen er langt fra topformen.

Det er forøvrigt en skam at en spiller som Gilli har været skadet nærmest uafbrudt siden han ankom. Det kan godt tyde på at hans fysik ikke er hårdfør nok til elitesport på fuldtid. Synes det var nogle rigtige spændende efterretninger vi hørte om ham, og han kunne have fået chancen her i opstarten, hvor vi har haft mange ude. Mener også han har spillet en del på backen for reserverne, selvom han oprindelig er offensivspiller. Jeg krydser fingre for han kommer over sine skade og gør sig fortjent til at få chancen, selvom det mest af alt ligner endnu en i række af færinge uden succes.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 30. jul 2014, 11:10

Nu er det ikke et transferønske, men med Anders K, Spalvis og Helenius i angrebet, som næsten kan spille hele tiden og en Viktor Ahlmann, som virker til at blive en god mand for os på sigt, så er Søren Frederiksen vel snart fortid.

Han har udløb til vinter, og de sekundære pladser, som han også kan spille er vel dækket ind. Midtbanekanterne er der hentet to ind(Enevoldsen, Thrane) for de to(Kusk og Due), som er gået ud, plus Andreas Bruhn og Børsting. Så der er vel ikke nødvendigvis plads til ham. Nr. 2 på venstrebacken får vi forhåbentlig svaret på i aften, alternativt kommer Dalsgaard tilbage og så er PK vikaren på venstrebacken.

Så mon ikke når skadespausen er ovre for ham, at han ryger her til august ? AGF og SønderjyskE er vel mest oplagte, ja selv OB, hvis ikke de voldsatser med islændingen
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 30. jul 2014, 13:01

FlæskeFrank skrev:Nu er det ikke et transferønske, men med Anders K, Spalvis og Helenius i angrebet, som næsten kan spille hele tiden og en Viktor Ahlmann, som virker til at blive en god mand for os på sigt, så er Søren Frederiksen vel snart fortid.

Han har udløb til vinter, og de sekundære pladser, som han også kan spille er vel dækket ind. Midtbanekanterne er der hentet to ind(Enevoldsen, Thrane) for de to(Kusk og Due), som er gået ud, plus Andreas Bruhn og Børsting. Så der er vel ikke nødvendigvis plads til ham. Nr. 2 på venstrebacken får vi forhåbentlig svaret på i aften, alternativt kommer Dalsgaard tilbage og så er PK vikaren på venstrebacken.

Så mon ikke når skadespausen er ovre for ham, at han ryger her til august ? AGF og SønderjyskE er vel mest oplagte, ja selv OB, hvis ikke de voldsatser med islændingen
Jeg troede man puslede med at omskole SF til noget backplads?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 30. jul 2014, 15:45

Kent har før udtalt at han mener at det er optimalt med fem angribere i truppen.

Tror dog at dit Sønderjyske bud er meget godt.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sønderholm

Indlæg af alithebeast » 30. jul 2014, 22:14

MHJ skrev:
alithebeast skrev:
doukas skrev:
alithebeast skrev:
doukas skrev:
alithebeast skrev: Han har nu virket ganske ordinær i de kampe, jeg har set med ham i sæsonen. Så hellere lade egne talenter komme foran i køen.
Ordinær som back-up er vel også ok i en klub som AaB?
Ja det er det, men hvorfor dog skubbe de talenter som allerede er i klubben bagud i køen om spilletid?
Fordi der mig bekendt ikke står nogle talenter med samme kvalitet og potentiale og tripper i baggrunden
Blåbjerg kan sagtens spille ude på venstre back, desuden kan PK spille der, når Dalle er klar. Skal vi hente egne talenter hjem, så må ønskelisten hedde: Helenius, Lucas og Enevoldsen. Så kan Barrett for min skyld slikke sol i Torino eller Odense, som det ham selv behager. :)
PK er hoejrebenet, og skal allerede gardere for Risgaard, Dalle og Kusk. Blaabjerg spiller naesten udelukkende i det centrale, og selv med mit lille kendskab til ham, saa virker han overhovedet ikke som en spiller vi kan placere ligesaa hoejt paa banen som vores backs normalt goer. Jeg er med paa ikke at smide flere millioner efter Barrett, men hvis vi alligevel skal ud og finde en angrebslysten venstrefodet venstreback, hvorfor saa ikke lige hoere hvor meget vi skal slippe for denne tidligere AaB'er.

Med det spil Ahlmann leverer i oejeblikket tvivler jeg paa at han er i klubben saerligt laenge. Han banker da i hvert fald paa til den svagest besatte plads paa landsholdet.
Tvivler du stadig på BB?
Hader København!

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 30. jul 2014, 22:24

Jamen, klap du dig selv på skulderen (hvis det betyder så meget for dig). Jeg mener at Blåbjerg har et meget stort talent og skal nok blive en meget dygtig midterforsvar, men vil stadigvæk ikke vurdere ham til at være en naturlig venstreback på den måde der spilles på i AaB lige nu. Men han har klart bevidst han kan agerer backup
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 30. jul 2014, 23:12

alithebeast skrev: Tvivler du stadig på BB?
I forhold til i maj hvor det indlæg er fra, og hvor ingen af os havde set ham i kamp siden den famøse superligakamp mod Silkeborg i 2013, hvor han spillede i det centrale forsvar?

Nej, ikke i samme grad. Han spillede en god kamp i dag. Han var suverænt god defensivt. Men om han er manden for de offensive aner jeg stadig intet om, og såfremt han er udset til at spille i det centrale, giver det stadig mening at hente en backup/hive et talent op til pladsen. Han er dog i mine øjne langt tættere på at være en god backup til Ahlmann end jeg troede før i aftes.

Men hvorfor spørger du egentlig? Kender vi hinanden?
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 31. jul 2014, 09:57

Hvornår lukker sommerens transfervindue?
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 31. jul 2014, 10:17

MrBangDK skrev:Hvornår lukker sommerens transfervindue?
Ved udgangen af august som regel. Nogle gange et par dage ind i september, afhængigt af hvilken ugedag 31. august er - så da det er en søndag, kunne det godt lukke 1. september i år. Kan ikke lige finde en bekræftelse nogen steder...
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Indlæg af Ham der Emil » 31. jul 2014, 14:11

Det er lige før jeg vil fortrække at vi henter Connor O'Biren ind på en halvårlig aftale.
Hvis Wurtz' skade er en som kan blive ved med at drille, så kunne O'Brien (Set fra FCN tiden) blive en rigtig god gardering.
Würtz var vores vigtigste spiller sidste sæson, og ingen i truppen kan gå ind og erstatte hans midter slidende arbejde, desværre Augu.

Løn mæssigt må han vel også være affordable, da han ikke har spillet meget for OB.
Et Hjerte - En Klub

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sønderholm

Indlæg af alithebeast » 31. jul 2014, 18:22

MHJ skrev:
I forhold til i maj hvor det indlæg er fra, og hvor ingen af os havde set ham i kamp siden den famøse superligakamp mod Silkeborg i 2013, hvor han spillede i det centrale forsvar?

Nej, ikke i samme grad. Han spillede en god kamp i dag. Han var suverænt god defensivt. Men om han er manden for de offensive aner jeg stadig intet om, og såfremt han er udset til at spille i det centrale, giver det stadig mening at hente en backup/hive et talent op til pladsen. Han er dog i mine øjne langt tættere på at være en god backup til Ahlmann end jeg troede før i aftes.

Blåbjerg har spillet massere af kampe på reserveholdet. Det giver mening at hive et talent op, men det giver ingen mening at købe en spiller, som ikke engang få fast spilletid på et mega dårligt OB hold.

Er det forresten en forudsætning for debat på debatsiden at man kender hinanden?
Hader København!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 31. jul 2014, 18:39

alithebeast skrev:
MHJ skrev:

Blåbjerg har spillet massere af kampe på reserveholdet. Det giver mening at hive et talent op, men det giver ingen mening at købe en spiller, som ikke engang få fast spilletid på et mega dårligt OB hold.

Er det forresten en forudsætning for debat på debatsiden at man kender hinanden?
Nej, på ingen måde. Men jeg kunne ikke et øjeblik forstå hvorfor du var interesseret i at høre min mening om emnet, eller hvorfor du gik ca. 50 sider tilbage i denne tråd for at finde mit indlæg. Mit indlæg dengang var skrevet i lyset af de informationer der var til rådighed på det tidspunkt. Nu hvor vi faktisk har set Blåbjerg spille pladsen mod en seriøs modstander, har vi et helt andet grundlag for at vurdere ham end før. Så naturligvis giver det mening at justere sit synspunkt i forhold til dette.

Men det ændrer ikke det mindste på om det virkede meget fornuftigt tidligere at hente en backup til Ahlmann. Nu hvor Jakob laursen er endt i OB giver det meget lidt mening at fortsætte med diskutere om han kunne gøre gavn i AaB (selvom min holdning er uændret, hvis den betyder noget for dig). Men jeg syntes stadig ikke vi har fået klart bevis for at Blåbjerg har hvad der skal til offensivt på pladsen. Og hvis Kent har udset ham som central forsvarsspiller, står vi alligevel med et problem hvis KEP eller Thelander forsvinder - så hvorfor ikke forsøge at scoute efter en ny gut til pladsen?
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Geografisk sted: DK

Indlæg af Halil » 1. aug 2014, 11:50

Kenneth K skrev:
1) Kirkeskov er ringe.
Blåbjerg sikrer bredden på venstreback!

Halleluja for ungdomsarbejdet!

Kirkeskov er iøvrigt en rødhåret, grotesk overvurderet, gf douchebag.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 1. aug 2014, 13:13

Halil skrev:
Kenneth K skrev:
1) Kirkeskov er ringe.
Blåbjerg sikrer bredden på venstreback!

Halleluja for ungdomsarbejdet!

Kirkeskov er iøvrigt en rødhåret, grotesk overvurderet, gf douchebag.
Blåbjerg bør man satse på, ja. Særligt hvis vi kan holde på Ahlman i hvert fald et år frem.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

9800
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Wurtz

Indlæg af 9800 » 2. aug 2014, 09:23

Der skal ikke flere spillere ind efter min mening, der skal være plads til talenterne også! Blåbjerg kan få spilletid i denne sæson som 2. Valg på venstre back og 3. Valg på CB. Vores succes skyldes jo at talenterne får spilletid, ellers bliver de aldrig bedre.
Jeg synes Blåbjerg gjorde det fortrinligt mod Zagreb, og i betragtning af hvem der var hans direkte modstander, er jeg sikker på at det var en del af det taktiske oplæg at VB skulle være ekstremt påpasselig (også selvom Ahlman havde været med)

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 3. aug 2014, 14:26

9800 skrev:Der skal ikke flere spillere ind efter min mening, der skal være plads til talenterne også! Blåbjerg kan få spilletid i denne sæson som 2. Valg på venstre back og 3. Valg på CB. Vores succes skyldes jo at talenterne får spilletid, ellers bliver de aldrig bedre.
Jeg synes Blåbjerg gjorde det fortrinligt mod Zagreb, og i betragtning af hvem der var hans direkte modstander, er jeg sikker på at det var en del af det taktiske oplæg at VB skulle være ekstremt påpasselig (også selvom Ahlman havde været med)
Argh... Der er han vel 4. valg... KEP, Thelander og Pedersen er foran ham på CB.

Viva i cazzi rossi
1. div
1. div
Favoritspiller: Lasse Nielsen

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 3. aug 2014, 18:14

hje1980 skrev:
9800 skrev:Der skal ikke flere spillere ind efter min mening, der skal være plads til talenterne også! Blåbjerg kan få spilletid i denne sæson som 2. Valg på venstre back og 3. Valg på CB. Vores succes skyldes jo at talenterne får spilletid, ellers bliver de aldrig bedre.
Argh... Der er han vel 4. valg... KEP, Thelander og Pedersen er foran ham på CB.
Spørgsmålet er om han måske ikke er ved at presse sig ind som 3. valg. Jungletrommerne er i hvert fald ret enige om at han er et kæmpe talent. Jeg er personlig fan af Kasper Pedersen, som jo også er et stort talent, men i sidste ende er det hvad som er bedst for klubben som tæller. Så meget spilletid som muligt til Blåbjerg vil være fornuftigt, men han mangler efter min mening lidt højde for at være CB, så indtil videre er jeg bare tilfreds med at vi har en erstatning på venstrebacken, som ikke falder igennem. Ahlmanns position bliver ikke forhåbentligt ikke truet, men ham er så god, at han nok ikke har mere end et år tilbage i ligaen. Højest.

Låst