Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
-
Pastorius
- Allstar

- Geografisk sted: Sorø
-
Kontakt:
Provst i Brovst skrev:
Jeg har stadig tænkt mig at snakke om vind og vejr med min nabo selvom ingen af os kan lave om på det. Er det OK?
Mjoe... så længe fokus bare bliver på det vi (AaB) rent faktisk kan gøre noget ved selv. I kamptråden mener jeg det er dét der skal fylde.
Med venlig Hilsen
--
Robert
-
Maglau
- Allstar

- Geografisk sted: Århus
jonas386 skrev:Kan vi stille med 'stærkeste' opstilling, så tror jeg bestemt også på vi kan få scoret det mål der skal til for at der er balance i regnskabet. Zagreb spillede ikke videre godt i Aalborg, og måske heller ikke til deres bedste, men de har fået bevis på det også var nok. Med spillere som Ahlmann, Thomsen, Würtz, Helenius tilbage i nogenlunde form, så vil de møde en lidt anden modstander der kan nogle lidt andre ting rent offensivt.
Dette er en opstilling der burde kunne kombinere sig igennem deres ikke videre overbevisende defensiv på et helt andet niveu end vi så i Aalborg. Det afhænger dog meget af hvilket niveau Helenius, Thomsen samt Würtz møder op med.
Den største overraskelse vi kan give Zagreb med den opstilling er Ahlmanns offensive løb. Blåbjerg var over forventning i den første kamp rent defensivt men manglede ekstremt meget fremad i banen. En disciplin vi ved Alhmann er super til og som kan overrumple Zagreb at vi kommer med flere løb i frem i banen tilsat Würtz hurtigere boldomgang end Augos - hvilket vil være en markant styrkelse fremad.
Helenius fremfor Spalvis fordi Niklas er hurtigere og mere udfordrende, Spalvis får ikke et ben til jorden i nogle af duellerne med deres rutineret 4´er - og ser i det hele taget ikke særlig god ud lige i øjeblikket.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
-
Søgaard
- Allstar

Bare lige en reminder, de regner IKKE med at Ahlmann er klar til at spille.
Hvad sker der med Dalsgaard - hvorfor er han ikke med som reserve, er der nogen der ved om han har fået tilbagefald efter den halve time mod Brabrand? Ved godt han skal blive ordentlig klar, men det er da ikke så positivt hvis han skal bruge 2 uger på at komme sig over 30 minutters bold. Er det udtalt nogle steder, hvad planen med ham er?
Aalborg BK 1885!
-
Forza
- Allstar

Søgaard skrev:Bare lige en reminder, de regner IKKE med at Ahlmann er klar til at spille.
Hvad sker der med Dalsgaard - hvorfor er han ikke med som reserve, er der nogen der ved om han har fået tilbagefald efter den halve time mod Brabrand? Ved godt han skal blive ordentlig klar, men det er da ikke så positivt hvis han skal bruge 2 uger på at komme sig over 30 minutters bold. Er det udtalt nogle steder, hvad planen med ham er?
Har undret mig over det samme.
Han ville være en kanon indskifter de sidste 20-30 min.
Jeg håber på Helenius i startopstilling, men tror Spalvis bliver foretrukket grundet hans hovedstødsstyrke samt det faktum at Helenius stadig ikke er i topform og spillede 90 min i lørdags.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
-
astonvilla
- Allstar

- Favoritspiller: Jozo
- Geografisk sted: 9000 !!!!
frederikshavneren skrev:oswald skrev:AaB flyver i dag til Zagreb kl. 9 fra Aalborg Lufthavn.
http://instagram.com/p/rTlisAM1dN/" onclick="window.open(this.href);return false;
Er det et AaB-Logo dér bagerst på flyet???
Bienvenu Bassogog!
-
Viva i cazzi rossi
- 1. div

- Favoritspiller: Lasse Nielsen
af Viva i cazzi rossi » 5. aug 2014, 10:54
Forza skrev:Søgaard skrev:Bare lige en reminder, de regner IKKE med at Ahlmann er klar til at spille.
Har undret mig over det samme.
Han ville være en kanon indskifter de sidste 20-30 min.
Jeg håber på Helenius i startopstilling, men tror Spalvis bliver foretrukket grundet hans hovedstødsstyrke samt det faktum at Helenius stadig ikke er i topform og spillede 90 min i lørdags.
Dalsgaards skade har været længere og er vel en form for skade hvor tilbagefald er mere hyppige end Ahlmanns. Samtidig er Dalsgaard ikke i kampform som Ahlmann forhåbentligt stadig er. Sidsteligt er vi, på trods af Blåbjergs glimrende indhop, stadig bedre dækket ind på Dalsgaards plads. Så det er nok det rigtige at give Dalsgaard tid.
-
Califfen
- Allstar

- Geografisk sted: 9000 Aalborg
Pastorius skrev:Provst i Brovst skrev:FlæskeFrank skrev:Hanga skrev:Med fare for at lyde fordomsfuld, så havde jeg håbet på en dommer fra et land med mindre korruption... I de østeuropæiske lande er det ifølge visse tidligere dommere standard at man lige smører dommerne lidt med gaver og damer.
Det lyder meget fordomsfuldt.
Men hvis du har de tendenser bør du bare glæde dig over, at Zagreb bliver smidt ud af turneringen, fordi de har prøvet at bestikke dommeren. Eller er du bange for, at AaB vil bestikke dommeren ?
Ja da. Vi skal endelig lade som om korruptions niveauet i andre lande er det samme som i Danmark Om så man skal gøre sig blind og døv for verdens realiteter så skal man gøre det. Kun sådan er man frelst, ren og hellig. Tingængæld er man blind og døv. Men det er en smal pris for at være politisk korrekt.
Prøv at omgås nogle østeuropæere, det går jo ikke ligefrem langtid inden historierne kommer og jo længere sydøst på man kommer jo værre bliver det. Med mindre man nægter at kende til det.
Det er en reel mulighed at vores ukrainske ven er under indflydelse. Korruption er et reelt problem og del af hverdagen for langt de fleste mennesker i hele verden!
Det er bare uden for vores indflydelse. Der er den dommer der er, og så er vi jo nødt til at få det bedste ud af det. Det er jo ikke noget vi kan lave om på, eller?
Tjoh vi kan da være proaktive og komme DZ i forkøbet ved at bestikke dommeren, før de når at gøre det
-
Pastorius
- Allstar

-
Kontakt:
Califfen skrev:Pastorius skrev:Provst i Brovst skrev:FlæskeFrank skrev:Hanga skrev:Med fare for at lyde fordomsfuld, så havde jeg håbet på en dommer fra et land med mindre korruption... I de østeuropæiske lande er det ifølge visse tidligere dommere standard at man lige smører dommerne lidt med gaver og damer.
Men hvis du har de tendenser bør du bare glæde dig over, at Zagreb bliver smidt ud af turneringen, fordi de har prøvet at bestikke dommeren. Eller er du bange for, at AaB vil bestikke dommeren ?
Ja da. Vi skal endelig lade som om korruptions niveauet i andre lande er det samme som i Danmark Om så man skal gøre sig blind og døv for verdens realiteter så skal man gøre det. Kun sådan er man frelst, ren og hellig. Tingængæld er man blind og døv. Men det er en smal pris for at være politisk korrekt.
Prøv at omgås nogle østeuropæere, det går jo ikke ligefrem langtid inden historierne kommer og jo længere sydøst på man kommer jo værre bliver det. Med mindre man nægter at kende til det.
Det er en reel mulighed at vores ukrainske ven er under indflydelse. Korruption er et reelt problem og del af hverdagen for langt de fleste mennesker i hele verden!
Det er bare uden for vores indflydelse. Der er den dommer der er, og så er vi jo nødt til at få det bedste ud af det. Det er jo ikke noget vi kan lave om på, eller?
Tjoh vi kan da være proaktive og komme DZ i forkøbet ved at bestikke dommeren, før de når at gøre det
Ja, det ville da være den rette form for handlekraft at demonstrere her imens aktieemmisionen kører for fuld kraft, i stedet for bare at læne sig tilbage og hvile på laurbærerne.
Med venlig Hilsen
--
Robert
-
Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Califfen skrev:Pastorius skrev:Provst i Brovst skrev:FlæskeFrank skrev:Hanga skrev:Med fare for at lyde fordomsfuld, så havde jeg håbet på en dommer fra et land med mindre korruption... I de østeuropæiske lande er det ifølge visse tidligere dommere standard at man lige smører dommerne lidt med gaver og damer.
Man kan jo også være bevist om muligheden, vurdere på dommerens opførsel i løbet af kampen og hvis den er mistænkelig så spille sp forsigtigt at der ikke kan smides nogen ud eller gives straffespark uden det er tydeligt der foregår noget mistænkeligt.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
-
jonas386
- Allstar

Skal vi nu ikke lige vente med at lægge slagplaner overfor en evtnkorrupt dommer inden kampen går igang.
-
Pastorius
- Allstar

-
Kontakt:
Søgaard skrev:Bare lige en reminder, de regner IKKE med at Ahlmann er klar til at spille.
Ah, mon ikke han efter at have været ude i et halvt år minimum skal have et par hele kampe på reserveholdet før han er klar til at kaste for løverne? Vi har enkelte spillere som er altafgørende for at holdet fungerer, med PK i den nuværende form er Dalsgaard ikke én af dem. Vores trup er vist efterhånden bred nok til at vi ikke skal bruge ret mange af vores spillere medmindre de er 100% klar. Er de ikke det, så må nogle af dem fra næste geled være bedre valg.
Iøvrigt er jeg ikke en af dem der mener at PK næsten pr. automatik skal beholde sin plads. Ikke at jeg ikke synes PK gør det fremragende - for det gør han - men Dalsgaard på toppen er altså bedre. Prøv at tage et kig på hans indhop i Brøndbykampen, som vist var den sidste inden han blev skadet. Det dér drive kan vi altså godt bruge stadig væk, selvom PK har andre områder hvor han er stærkere end Dalsgaard. Der bliver - også der - kamp om det.
Med venlig Hilsen
--
Robert
-
Pastorius
- Allstar

-
Kontakt:
Provst i Brovst skrev:Man kan jo også være bevist om muligheden, vurdere på dommerens opførsel i løbet af kampen og hvis den er mistænkelig så spille sp forsigtigt at der ikke kan smides nogen ud eller gives straffespark uden det er tydeligt der foregår noget mistænkeligt.
Jeg tror vi står os bedst ved at fokusere 100% på at gøre en god indsats selv, og så tage hvad der kommer, når og hvis det kommer. Jeg tror sgu aldrig det har hjulpet nogle hold at bruge ret meget energi på dommeren og hans præstation.
Med venlig Hilsen
--
Robert
-
Provst i Brovst
- Allstar

Pastorius skrev:Provst i Brovst skrev:Man kan jo også være bevist om muligheden, vurdere på dommerens opførsel i løbet af kampen og hvis den er mistænkelig så spille sp forsigtigt at der ikke kan smides nogen ud eller gives straffespark uden det er tydeligt der foregår noget mistænkeligt.
Jeg tror vi står os bedst ved at fokusere 100% på at gøre en god indsats selv, og så tage hvad der kommer, når og hvis det kommer. Jeg tror sgu aldrig det har hjulpet nogle hold at bruge ret meget energi på dommeren og hans præstation.
Jeg er sikker på at der bliver diskuteret hvor mange kort og straffespark en dommer plejer at dele ud inden kampen. Ligesom modstanderholdet er analyseret og vurderet. Alt andet ville være dumt.
Selvfølgelig ændrer AaB taktik, indstilling og spillestil løbende efter vilkårene, herunder dommerpræstationen.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Nu giver det vel over odds 6 på en AaB-sejr, så hvis jeg var småkriminiel og havde kontakter til østeuropæiske dommere, så vidste jeg godt, hvordan jeg kunne få flest penge ud af skidtet.
AaB har jo allerede en mistænkelig trackrecord i CL. Først i 1995, hvor de fik smidt modstanderholdet ved at sørge for en bestikkelsessag. I 1999 havde de åbenbart ikke ville betale det fornødne beløb, hvorfor bolden blev dømt ude. I 2008 fik de smidt en Kaunasmand ud - ganske umotiveret.
Jo odds 6 virker til penge i banken, når en så lyssky klub er i CL.
- FlæskeFrank
-
Pastorius
- Allstar

-
Kontakt:
Provst i Brovst skrev:
Jeg er sikker på at der bliver diskuteret hvor mange kort og straffespark en dommer plejer at dele ud inden kampen. Ligesom modstanderholdet er analyseret og vurderet. Alt andet ville være dumt.
Selvfølgelig ændrer AaB taktik, indstilling og spillestil løbende efter vilkårene, herunder dommerpræstationen.
Det er fint hvis trænerstaben lægger holdets taktik efter sådan noget, men at fokusere på at én dommer har let til gult for de enkelte spillere gør ikke andet end at skabe usikkerhed, og måske øge sandsynligheden for et kort for brok eller lignende. Kep (og tidligere Due og Curth) er eksempler på AaB'ere der har haft alt for travlt med fokusere på hvad dommeren dømmer. I det lange løb er jeg overbevist om at man får mest ud af bare at spille sit spil, og så leve med de afgørelser der kommer fra dommeren.
Med venlig Hilsen
--
Robert
-
Provst i Brovst
- Allstar

FlæskeFrank skrev:Nu giver det vel over odds 6 på en AaB-sejr, så hvis jeg var småkriminiel og havde kontakter til østeuropæiske dommere, så vidste jeg godt, hvordan jeg kunne få flest penge ud af skidtet.
AaB har jo allerede en mistænkelig trackrecord i CL. Først i 1995, hvor de fik smidt modstanderholdet ved at sørge for en bestikkelsessag. I 1999 havde de åbenbart ikke ville betale det fornødne beløb, hvorfor bolden blev dømt ude. I 2008 fik de smidt en Kaunasmand ud - ganske umotiveret.
Det er simpelthen utroligt. Du nævner selv 1995 hvor det er beviseligt at et ukrainsk hold forsøgte sig med bestikkelse og den noget uldne kamp mod Kaunas. Alligevel vil du ikke tro på der er et korruptions problem!
-
andy
- Ynglinge

- Favoritspiller: Risgård
- Geografisk sted: Aaleren
Er overbevist om at midtbanefolkene får en nøglerolle i denne kamp. Bliver sindssygt spændende at se om Risgård, Würtz (og til dels også Thomsen) er oppe i fulde omdrejninger. Ud fra diverse udtaleler i medierne tror jeg ikke på Ahlman som starter. Så det ligner at Blåbjerg skal kastes for løverne igen. Mener også vi skal forsøge at gribe kampen lidt an som OB gjorde mod os. Dog for alt i verden ikke med 3 midterforsvarere :-)
-
Provst i Brovst
- Allstar

Pastorius skrev:Provst i Brovst skrev:
Det er fint hvis trænerstaben lægger holdets taktik efter sådan noget, men at fokusere på at én dommer har let til gult for de enkelte spillere gør ikke andet end at skabe usikkerhed, og måske øge sandsynligheden for et kort for brok eller lignende. Kep (og tidligere Due og Curth) er eksempler på AaB'ere der har haft alt for travlt med fokusere på hvad dommeren dømmer. I det lange løb er jeg overbevist om at man får mest ud af bare at spille sit spil, og så leve med de afgørelser der kommer fra dommeren.
Selvfølgelig bliver de mest afgørende personer diskuteret, modstandernes profiler og den potentielt mest afgørende mand på hele banen, dommeren!
Det er da uhyre vigtigt at vide at om man f.eks. ikke må sige det mindste til dommeren eller om dommeren tillader meget hårdt spil.
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
af frederikshavneren » 5. aug 2014, 11:53
FlæskeFrank skrev:Nu giver det vel over odds 6 på en AaB-sejr, så hvis jeg var småkriminiel og havde kontakter til østeuropæiske dommere, så vidste jeg godt, hvordan jeg kunne få flest penge ud af skidtet.
Kaunas fik udvist to spillere i returkampen, ikke som resultat af to tvivlsomme kendelser, nej det var klokkeklare udvisninger hvor AaB spillere bevidst blev sparket ned bagfra længe efter bolden var væk.
Det var en temmelig suspekt opførsel fra litauernes side, hvilket kan undre da de var så tæt på gruppespillet.
M. Bruun udtalte også efterfølgende at han gjorde sig sine tanker om kampens forløb...