Det siger noget om hvilket overdrev SF kører på.MHJ skrev:Ja, hvis alle spillerne i AaB, FCM og FCK brækker skruer, så kan SF forsøge at fryse dem så meget ud de vil. SF har mere brug for dem end omvendt i denne sag. De mister fuldstændig deres vigtigste kort - de europæiske kampe.Brent skrev:Jeg læser mellem linjerne at man i AaB's trup overvejer at spille kampen selvom der kommer en konflikt.
Potentiel Superligastrejke
Re: Potentiel Superligastrejke
Don Dirk skrev:Det siger noget om hvilket overdrev SF kører på.MHJ skrev:Ja, hvis alle spillerne i AaB, FCM og FCK brækker skruer, så kan SF forsøge at fryse dem så meget ud de vil. SF har mere brug for dem end omvendt i denne sag. De mister fuldstændig deres vigtigste kort - de europæiske kampe.Brent skrev:Jeg læser mellem linjerne at man i AaB's trup overvejer at spille kampen selvom der kommer en konflikt.
Helt enig. Det kan altså være farligt hvis man er blevet alt for berørt at konflikten og personlige forhold, at man mister overblikket. Jeg tror også der er en del i AaB's spillertrup der er enige om at være solidariske, men som også forventer at forhandlinger vitterligt er forhandlinger, og ikke blot ultimative krav som man alle vil have 100% gennemført, ellers strejker man.
Forhåbentlig er det slut for Spillerforeningen at spille alt-eller-intet med de garvede gutters indtog i forhandlingerne.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!
Rolig nu.... De tager selvfølgelig derover for at presse et resultat igennem, men det ville nok være naivt at tro de direkte stiller sig op som modparter for spillerforeningen, selvom det da er et tegn på at det betyder utroligt meget for spillerne at få lov til at stille op til CL-kval. Specielt Würtz må være meget tændt på at få lov at spille CL. Jeg glemmer aldrig hans jubelscene i Slagelse, da han endelig fik sit mesterskab. Det har gjort ondt at gå glip af det i 2008, uden at få noget særligt ud af opholdet i FCK.Carlos skrev:Det må alt andet lige være for at presse deres egen fagforening til at lave det forlig. De er ved at have travlt. Kommer der ingen aftale inden CL kval kampen, så kan de for min skyld lukke butikken ned i nogle måneder. Så kan spillerne gå uden løn.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
- NIN
- Allstar

- Favoritspiller: Glenn Hoddle
- Geografisk sted: Vestbyen
- Kontakt:
Helt enig. Jeg tror det vil være utopi, at tro på enegang deres side af. Signalværdien er nok det stærkeste kort her.Pastorius skrev:Rolig nu.... De tager selvfølgelig derover for at presse et resultat igennem, men det ville nok være naivt at tro de direkte stiller sig op som modparter for spillerforeningen, selvom det da er et tegn på at det betyder utroligt meget for spillerne at få lov til at stille op til CL-kval. Specielt Würtz må være meget tændt på at få lov at spille CL. Jeg glemmer aldrig hans jubelscene i Slagelse, da han endelig fik sit mesterskab. Det har gjort ondt at gå glip af det i 2008, uden at få noget særligt ud af opholdet i FCK.Carlos skrev:Det må alt andet lige være for at presse deres egen fagforening til at lave det forlig. De er ved at have travlt. Kommer der ingen aftale inden CL kval kampen, så kan de for min skyld lukke butikken ned i nogle måneder. Så kan spillerne gå uden løn.
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Godt initiativ. Jeg læser det også sådan at de selvfølgelig utrolig gerne vil spille på onsdag. Der er grobund for en meget splittet spillertrup hvis det ender med konfliktKøllen I Møllen skrev:AaBs spillere vil naturligvis spille. Bla derfor de 3 mand er taget til Kbh.
Vi spiller onsdag. Jeg garanterer.
Især fordi PK virker som noget kun indoktrineret af M.Øland... Jeg er ret sikker på, at han ikke spiller i tilfælde af konflikt.frederikshavneren skrev:Godt initiativ. Jeg læser det også sådan at de selvfølgelig utrolig gerne vil spille på onsdag. Der er grobund for en meget splittet spillertrup hvis det ender med konfliktKøllen I Møllen skrev:AaBs spillere vil naturligvis spille. Bla derfor de 3 mand er taget til Kbh.
Yderst positivt at der er sendt nogle flere folk afsted - de er kun taget derover med et formål, og det er at få det afsluttet. De vil ikke lade CL glippe, på grund af nogle små uoverensstemmelser.
Aalborg BK 1885!
PK har en rolle at spille som repræsentant for spillerforeningen. Den er han nødt til at spille uanset hvad han selv mener om situationen. Ikke at det nødvendigvis betyder han mener noget andet, men har nu respekt for at den kasket han har på lige nu er anderledes end den han normalt bruger.Søgaard skrev:Især fordi PK virker som noget kun indoktrineret af M.Øland... Jeg er ret sikker på, at han ikke spiller i tilfælde af konflikt.frederikshavneren skrev:Godt initiativ. Jeg læser det også sådan at de selvfølgelig utrolig gerne vil spille på onsdag. Der er grobund for en meget splittet spillertrup hvis det ender med konfliktKøllen I Møllen skrev:AaBs spillere vil naturligvis spille. Bla derfor de 3 mand er taget til Kbh.
Yderst positivt at der er sendt nogle flere folk afsted - de er kun taget derover med et formål, og det er at få det afsluttet. De vil ikke lade CL glippe, på grund af nogle små uoverensstemmelser.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
PK kan vælge at trække sig hvis han ikke er enig i forhandlingsstrategien eller hvis han mener, at han har svært ved at være objektiv i den konkrete situation grundet den helt specielle situation som han er i.Pastorius skrev:PK har en rolle at spille som repræsentant for spillerforeningen. Den er han nødt til at spille uanset hvad han selv mener om situationen. Ikke at det nødvendigvis betyder han mener noget andet, men har nu respekt for at den kasket han har på lige nu er anderledes end den han normalt bruger.Søgaard skrev:Især fordi PK virker som noget kun indoktrineret af M.Øland... Jeg er ret sikker på, at han ikke spiller i tilfælde af konflikt.frederikshavneren skrev:Godt initiativ. Jeg læser det også sådan at de selvfølgelig utrolig gerne vil spille på onsdag. Der er grobund for en meget splittet spillertrup hvis det ender med konfliktKøllen I Møllen skrev:AaBs spillere vil naturligvis spille. Bla derfor de 3 mand er taget til Kbh.
Det ville være et ret rabiat træk (men selvfølgelig kan han det), mit i en forhandlingssituation. Han er repræsentant for en foreningen der i fællesskab har sat nogle krav op til et forhandlingsforløb, og det er i den forbindelse hans job at få så mange af dem igennem som muligt. Det er også hans job at være med til at nå en løsning i tide, og så længe der stadig er en chance for at få den igennem, så synes jeg vi skal holde igen med kritik af enkeltspillere.frederikshavneren skrev:PK kan vælge at trække sig hvis han ikke er enig i forhandlingsstrategien eller hvis han mener, at han har svært ved at være objektiv i den konkrete situation grundet den helt specielle situation som han er i.Pastorius skrev:PK har en rolle at spille som repræsentant for spillerforeningen. Den er han nødt til at spille uanset hvad han selv mener om situationen. Ikke at det nødvendigvis betyder han mener noget andet, men har nu respekt for at den kasket han har på lige nu er anderledes end den han normalt bruger.Søgaard skrev:Især fordi PK virker som noget kun indoktrineret af M.Øland... Jeg er ret sikker på, at han ikke spiller i tilfælde af konflikt.frederikshavneren skrev:Godt initiativ. Jeg læser det også sådan at de selvfølgelig utrolig gerne vil spille på onsdag. Der er grobund for en meget splittet spillertrup hvis det ender med konfliktKøllen I Møllen skrev:AaBs spillere vil naturligvis spille. Bla derfor de 3 mand er taget til Kbh.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Jeg er enig i at vi ikke skal kritisere spillerne så længe der stadig er håb. Men derefter så pålægger det godt nok spillerne at tage afstand fra SF, hvis de ikke kan stå inde for organisationen eller dens handlinger. Ellers er de - såfremt vi vurderer at deres krav er urimeligt - legitime mål for vores foragt og det er dermed helt på sin plads at tilkendegive dette. Ikke dermed at PK så som repræsentant er en større skurk end andre.Pastorius skrev:Det ville være et ret rabiat træk (men selvfølgelig kan han det), mit i en forhandlingssituation. Han er repræsentant for en foreningen der i fællesskab har sat nogle krav op til et forhandlingsforløb, og det er i den forbindelse hans job at få så mange af dem igennem som muligt. Det er også hans job at være med til at nå en løsning i tide, og så længe der stadig er en chance for at få den igennem, så synes jeg vi skal holde igen med kritik af enkeltspillere.frederikshavneren skrev:PK kan vælge at trække sig hvis han ikke er enig i forhandlingsstrategien eller hvis han mener, at han har svært ved at være objektiv i den konkrete situation grundet den helt specielle situation som han er i.Pastorius skrev:PK har en rolle at spille som repræsentant for spillerforeningen. Den er han nødt til at spille uanset hvad han selv mener om situationen. Ikke at det nødvendigvis betyder han mener noget andet, men har nu respekt for at den kasket han har på lige nu er anderledes end den han normalt bruger.Søgaard skrev:Især fordi PK virker som noget kun indoktrineret af M.Øland... Jeg er ret sikker på, at han ikke spiller i tilfælde af konflikt.frederikshavneren skrev:Godt initiativ. Jeg læser det også sådan at de selvfølgelig utrolig gerne vil spille på onsdag. Der er grobund for en meget splittet spillertrup hvis det ender med konfliktKøllen I Møllen skrev:AaBs spillere vil naturligvis spille. Bla derfor de 3 mand er taget til Kbh.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
- Tifosa9000
- Drenge

Stot cadeau og tak til Pastorius for at holde hoved koldt i en følelsesmæssigt ophedet debat - med såvel opsummeringer og forsøg på at mane til besindighed i forhold til kritikken af PK.
Jeg har faktisk svært ved at forestille mig andet end, at den uro jeg har i kroppen pga det her lort, er mange gange større hos PK.
Jo, han sidder frivilligt som spillerrepræsentant i en fagforening. Jo, han kan bare tage sin kække læderjakke og de lyse striber og gå, hvis han ikke kan stå inde for det, foreningen gerne vil opnå. Men SF har jo lagt en linje og et eller andet sted skal man måske overveje, om ikke det faktisk er rosværdigt af Paddy, at han holder stand selv i en overordentlig shit storm. Den slags principfasthed er da sådan set meget sympatisk. Også selvom man med AaB-hjertet har mange følelser i klemme.
Så kan selv samme AaB-hjerte i kampen mod slagtilfælde jo glæde sig over, at nogle andre af vores drenge (for ja, jeg holder stædigt fast i at skille PK's to kasketter ad i en sådan grad, at jeg stadig anser ham for at være en af vores drenge) tager en pragmatisk tilgang og drager til København for at deltage i forhandlingerne. Dét glæder i hvert fald mig. Og giver mig håb om at overleve indtil 23:59.
Jeg har faktisk svært ved at forestille mig andet end, at den uro jeg har i kroppen pga det her lort, er mange gange større hos PK.
Jo, han sidder frivilligt som spillerrepræsentant i en fagforening. Jo, han kan bare tage sin kække læderjakke og de lyse striber og gå, hvis han ikke kan stå inde for det, foreningen gerne vil opnå. Men SF har jo lagt en linje og et eller andet sted skal man måske overveje, om ikke det faktisk er rosværdigt af Paddy, at han holder stand selv i en overordentlig shit storm. Den slags principfasthed er da sådan set meget sympatisk. Også selvom man med AaB-hjertet har mange følelser i klemme.
Så kan selv samme AaB-hjerte i kampen mod slagtilfælde jo glæde sig over, at nogle andre af vores drenge (for ja, jeg holder stædigt fast i at skille PK's to kasketter ad i en sådan grad, at jeg stadig anser ham for at være en af vores drenge) tager en pragmatisk tilgang og drager til København for at deltage i forhandlingerne. Dét glæder i hvert fald mig. Og giver mig håb om at overleve indtil 23:59.
Jeg forstår at grænserne er trukket hårdt op lige nu, men enig med Pastorius. Lad nu være med at rette hadet mod PK selv om hans udtalelser på vegne af SF gør ondt, han er valgt til jobbet og har også en forpligtigelse overfor dem der har valgt ham. Vi ved jo heller ikke hvilken stemme han sidder med bag de lukkede døre, for alt vi ved kan han være den eneste fornuftige stemme i SF forhandlingsteam. Vil du så have at han trækker sig?Pastorius skrev:Det ville være et ret rabiat træk (men selvfølgelig kan han det), mit i en forhandlingssituation. Han er repræsentant for en foreningen der i fællesskab har sat nogle krav op til et forhandlingsforløb, og det er i den forbindelse hans job at få så mange af dem igennem som muligt. Det er også hans job at være med til at nå en løsning i tide, og så længe der stadig er en chance for at få den igennem, så synes jeg vi skal holde igen med kritik af enkeltspillere.frederikshavneren skrev:PK kan vælge at trække sig hvis han ikke er enig i forhandlingsstrategien eller hvis han mener, at han har svært ved at være objektiv i den konkrete situation grundet den helt specielle situation som han er i.Pastorius skrev:PK har en rolle at spille som repræsentant for spillerforeningen. Den er han nødt til at spille uanset hvad han selv mener om situationen. Ikke at det nødvendigvis betyder han mener noget andet, men har nu respekt for at den kasket han har på lige nu er anderledes end den han normalt bruger.Søgaard skrev:Især fordi PK virker som noget kun indoktrineret af M.Øland... Jeg er ret sikker på, at han ikke spiller i tilfælde af konflikt.frederikshavneren skrev:Godt initiativ. Jeg læser det også sådan at de selvfølgelig utrolig gerne vil spille på onsdag. Der er grobund for en meget splittet spillertrup hvis det ender med konfliktKøllen I Møllen skrev:AaBs spillere vil naturligvis spille. Bla derfor de 3 mand er taget til Kbh.
- Buzz Killington
- Allstar

Meget uenig. Principfasthed er et helt igennemt ligegyldigt og potentielt modbydeligt karaktertræk hvis ens principper er forkerte. Man plejer dog nok at klade det stædighed i det tilfælde. Uagtet, så bliver det aldrig rosværdigt.Tifosa9000 skrev:Stot cadeau og tak til Pastorius for at holde hoved koldt i en følelsesmæssigt ophedet debat - med såvel opsummeringer og forsøg på at mane til besindighed i forhold til kritikken af PK.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
-
seamann
MHJ skrev:Meget uenig. Principfasthed er et helt igennemt ligegyldigt og potentielt modbydeligt karaktertræk hvis ens principper er forkerte. Man plejer dog nok at klade det stædighed i det tilfælde. Uagtet, så bliver det aldrig rosværdigt.Tifosa9000 skrev:Stot cadeau og tak til Pastorius for at holde hoved koldt i en følelsesmæssigt ophedet debat - med såvel opsummeringer og forsøg på at mane til besindighed i forhold til kritikken af PK.
Groucho frit efter hukommelsen: Those are my principles, if you don't like them I have others".
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Spillerforeningen og Mads Øland vil ikke overleve, hvis de europæiske kampe ikke blev spillet. Superligaen kan godt udsættes en runde eller to.
Det svarer til, at landsholdet aflyser en venskabskamp, men selvfølgelig spiller de kvalifikationskampene.
Jeg mener oprigtig, at foreningen vil gå i opløsning, hvis de undlader at sikre de europæiske kampe. Det er millioner til klubberne/spillerne og ikke mindst den fremtidige indtjening som sikres her.
Prøv at forestille jer landsholdet taber den første kvalkamp 8-0 fordi amatørerne spiller og så om to år mangler et point eller to. Hvor vil pilen pege hen, Mads?
Spillerforeningen vil jo også kunne vise deres forhandlingsvilje/forståelse for vigtigheden af europæiske kampe ved at tillade dem.
Det svarer til, at landsholdet aflyser en venskabskamp, men selvfølgelig spiller de kvalifikationskampene.
Jeg mener oprigtig, at foreningen vil gå i opløsning, hvis de undlader at sikre de europæiske kampe. Det er millioner til klubberne/spillerne og ikke mindst den fremtidige indtjening som sikres her.
Prøv at forestille jer landsholdet taber den første kvalkamp 8-0 fordi amatørerne spiller og så om to år mangler et point eller to. Hvor vil pilen pege hen, Mads?
Spillerforeningen vil jo også kunne vise deres forhandlingsvilje/forståelse for vigtigheden af europæiske kampe ved at tillade dem.
- FlæskeFrank
- Tifosa9000
- Drenge

I get your point. Og selvom jeg anerkender nuanceringen, mener jeg også, at din udmelding kan tages som et eksempel på, hvordan man ser tingene, når man har hidset sig op. Jeg gad da pisse godt, at PK stak Øland en flad og sagde "hørliher". Men det sker nok ikke.MHJ skrev:Meget uenig. Principfasthed er et helt igennemt ligegyldigt og potentielt modbydeligt karaktertræk hvis ens principper er forkerte. Man plejer dog nok at klade det stædighed i det tilfælde. Uagtet, så bliver det aldrig rosværdigt.Tifosa9000 skrev:Stot cadeau og tak til Pastorius for at holde hoved koldt i en følelsesmæssigt ophedet debat - med såvel opsummeringer og forsøg på at mane til besindighed i forhold til kritikken af PK.
Jeg synes bare, det er synd og skam, at man pisker en lynchstemning op over for PK. For vi ved jo reelt ingenting om, hvordan linjerne er trukket op internt i spillerforeningen. Og måske er det faktisk det eneste punkt, de er en anelse professionelle på: At de står sammen udadtil så længe forhandlingerne står på.
Morten Crone har lige tweetet følgende:
Morten Crone @Morten_Crone
En mulighed: Spillerforeningen og Divisionsforeningen kan aftale at udskyde konflikten til efter UEFA-kampe. Det KAN blive løsningen.
Om det er personlig mening eller insiderviden kan jeg dog ikke helt tolke.
Update:
Han skriver så i et svar til en anden twitterprofil, at en udskydelse af konflikten er mere sandsynlig end en løsning i dag.
En mulighed: Spillerforeningen og Divisionsforeningen kan aftale at udskyde konflikten til efter UEFA-kampe. Det KAN blive løsningen.
Update:
Han skriver så i et svar til en anden twitterprofil, at en udskydelse af konflikten er mere sandsynlig end en løsning i dag.
-
sulakvelidze
- Allstar

- Favoritspiller: Lukas Spalvis
Fuldstændig enig. Det hører ingen steder hjemme at køre had på en AaB-profil, som bare udfører den opgave, hans kollegaer har givet ham. Særligt ikke, når vi intet ved om, hvad der foregår bag de lukkede døre. Det ville være lige så forkert at køre had på Allan Gaarde over ikke at banke Claus Thomsen og DF på plads.Tifosa9000 skrev:I get your point. Og selvom jeg anerkender nuanceringen, mener jeg også, at din udmelding kan tages som et eksempel på, hvordan man ser tingene, når man har hidset sig op. Jeg gad da pisse godt, at PK stak Øland en flad og sagde "hørliher". Men det sker nok ikke.MHJ skrev:Meget uenig. Principfasthed er et helt igennemt ligegyldigt og potentielt modbydeligt karaktertræk hvis ens principper er forkerte. Man plejer dog nok at klade det stædighed i det tilfælde. Uagtet, så bliver det aldrig rosværdigt.Tifosa9000 skrev:Stot cadeau og tak til Pastorius for at holde hoved koldt i en følelsesmæssigt ophedet debat - med såvel opsummeringer og forsøg på at mane til besindighed i forhold til kritikken af PK.
Jeg synes bare, det er synd og skam, at man pisker en lynchstemning op over for PK. For vi ved jo reelt ingenting om, hvordan linjerne er trukket op internt i spillerforeningen. Og måske er det faktisk det eneste punkt, de er en anelse professionelle på: At de står sammen udadtil så længe forhandlingerne står på.
Klasse underholdning: https://m.youtube.com/user/VesttribunenTV
- Buzz Killington
- Allstar

Når han formulerer sig så ukonkret, så er det noget han har hevet ud af bagenden. Han vil meget gerne fremstå som om han har fingeren på pulsen, men...AaB1978 skrev:Morten Crone har lige tweetet følgende:
Update:
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
- Elvis lever
- Superliga

- Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten
AaB1978 skrev:Morten Crone har lige tweetet følgende:
Der er tre mulige udfald når man sidder i forligsinstitutionen.
1: En aftale, herunder kan man aftale at udskyde konflikten
2: Mælingsforslag, som som regel skal sendes til afstemning blandt de involverede parter. Som regel 14 + 5 dage, for at en konflikt kan starte.
3: Sammenbrud, konflikten kan tidligst starte 5 dage efter.
Hvis du er så pisse utilfreds, så køb en aktie og tag til generalforsamlingen.